indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Ibu Inge
User
spacer line

Beste forumleden

Ik wil graag jullie een vraag voorleggen. In mei 2008 heb ik geboekt bij Wisma Wisata Werdhapura in Sanur executive room voor de periode 25 december 2008 tot 31 januari 2009. Van de boeking heb ik een bevestiging per email ontvangen. Werdhapura is namelijk een bungalowpark dat met overheidsgeld is gebouwd. Voor degenen die Sanur kennen, het ligt aan de Jalan Danau Tamblingan aan het strand. Half november heb ik een email gestuurd om hen te informeren dat mijn man en ik een dag later zou arriveren. Ik kreeg maar geen bericht van hen dus ik heb zeg maar mijn balinese zoon gevraagd of hij even voor mij e.e.a. wil checken.

Tot zijn stomme verbazing kreeg hij te horen dat de executive room die wij geboekt hadden is weggeven aan een nederlandse leraar en zijn vrouw die vanaf juli 2008 deze kamer hadden geboekt en hun verblijf tot eind januari 2009 hadden verlengd.
Wij moesten maar genoegen nemen met een andere kamer die absoluut niet de faciliteiten hebben als de executive room en ook geen uitzicht had op zee.
Nemen wij geen genoegen met deze andere kamer dan moesten we maar naar een ander hotel op zoek.
Ik kan jullie zeggen dat ik verschrikkelijk kwaad werd en vroeg me af of men dit zomaar kan doen.
Aangezien wij in het hoogseizoen op Bali zijn en ik weet dat alle hotels volgeboekt zijn is het niet zo gemakkelijk om even een ander hotel te vinden. Daarnaast heb ik het geluk dat mijn balinese zoon voor mij als alternatief hotel puri santrian heb kunnen boeken.
Nu is de prijs van Puri Santrian stukken duurder dan die wat we zouden betalen voor de executive room van Werdhapura.
Mijn vraag is dus kan ik de meerkosten die ik nu gedwongen maak bij Werdhapura neerleggen, aangezien Werdhapura mij geen goed alternatief kan bieden. M.a.w. de rekening van onze accommodatie door hen laten betalen. Zij zijn in gebreke gebleven.

Ik heb e.e.a. wel aan een jurist voorgelegd en hij gaf me het advies om de dag dat wij op Bali arriveren meteen naar Werdhapura te gaan en een gesprek aanvragen met de General manager hierover.
Wat is jullie mening. Maak ik een kans.
Alvast bedankt voor jullie advies.
Inge

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Dit is dus Bali op zijn best, mijn advies vergeet de hele geschiedenis en geniet van jouw vakantie in het andere hotel, alle energie die je besteed om jou gelijk te krijgen is weg gegooid.
Salam,
Jan

spacer line  

On 17-12-2008 21:51 Inge Klinkert wrote:
Ik heb e.e.a. wel aan een jurist voorgelegd en hij gaf me het advies om de dag dat wij op Bali arriveren meteen naar Werdhapura te gaan en een gesprek aanvragen met de General manager hierover.
Wat is jullie mening. Maak ik een kans.

Een kans ? Dat je de meerkosten terugkrijgt ?

Is klein .
Mijn mening (geen advies) is wat is het jou waard.?

Als het een principiele zaak is kan je nu al tegenmaatregelen nemen , en niet na de aankomst .Dan is het te laat en zijn de andere echtpaar al in huis.
Je kan " dreigen" om hun hotel te kak te zetten in Nederland , je kan eisen dat je de afgesproken kamer alsnog krijgt.
Het gat natuurlijk wel tenkoste van de andere Nederlandse echtpaar.
Vraag is , heb je al aanbetaling gedaan .
Wat zijn dan de voorwaarden geweest .
In Indonesia is vaak zo dat de klanten vaak slordig zijn en gewoon niet komen omdat ze niet aanbetaald hebben.

Je kan de zaak ook vergeten zoals J&T schreef.

bisa dicek of makemyday .

daft_punk
User
spacer line

Je hebt helemaal gelijk en alle recht om zo boos en teleurgesteld te zijn. Ik ken deze mensen niet maar ik ben bang dat Jan gelijk heeft.

Er wordt in indonesie helaas te kort door de bocht gedacht. Het resort (de leiding) is beter van deze deal geworden tenkoste van jullie helaas. juridisch zal je gelijk hebben (ook in indonesie). Maar je zal je gelijk niet krijgen ben ik bang.

Op langere termijn zullen deze praktijken zich tegen het resort werken alleen dat zien ze helaas nog niet in.

Plaats jullie ervaring op de vele forums over het resort. dat zal helaas jullie enig verweer zijn in dit verhaal

spacer line  

On 17-12-2008 21:51 Inge Klinkert wrote:
Van de boeking heb ik een bevestiging per email ontvangen. Half november heb ik een email gestuurd om hen te informeren dat mijn man en ik een dag later zou arriveren.

Tot zijn stomme verbazing kreeg hij te horen dat de executive room die wij geboekt hadden is weggeven aan een nederlandse leraar en zijn vrouw die vanaf juli 2008 deze kamer hadden geboekt en hun verblijf tot eind januari 2009 hadden verlengd.

Door niet te komen op de afgesproken dag werd de bestaande overeenkomst veranderd .
Behalve als jullie uitdrukkelijk gemeld hebben dat die dag wel betaald wordt .
Daar kan het ook zitten , Intussen kom een andere klant die die kamer wel wil nemen en zelfs langer boeken.

flipse
User
User icon of flipse
spacer line

Helaas,
de meeste hotels en airlines hebben ergens een regeltje opgenomen met "All above are subject to change without prior notice", hetgeen betekent dat ze reserveringen, tarieven of wat dan ook kunnen wijzigen zonder voorafgekondigd bericht.
Het is dus niet iets van weinig kans, maar 'tidak munkin' of zonder twijfel dat je je recht kunt halen. Maaf, sorry,

salam dari Flip

www.merapi.nl als het hagelt en sneeuwt in Mei... is April al weer voorbij

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Inge, een erg slecht voorbeeld van hoe het op dat eiland en in de toeristenbranche aan toe kan gaan, maar ik denk dat jij als toch ervaren Indonesie-ganger zelf ook wel weet dat alle moeite die je erin steekt sinds je weet dat je boeking gecancelled is vrijwel zeker weggegooid is. Ik zeg nooit nooit, maar dit is, zoals Flipse al zegt 'tidak mungkin', zeer zeker niet.

Gesprekken aangaan en al dat soort dingen klinkt leuk voor een Nederlands hotel, want die kun je wellicht een schuldgevoel aanpraten waardoor ze met een korting of kamer in een andere periode over de brug komen. Dit is echter Indonesie. Het hotel wordt wellicht gerund door Indonesiers (nog zekerder als er overheidsgeld in zit) en dan kun je het helemaal al wel schudden aangezien men totaal geen besef heeft van klantenservice en gerelateerde zaken in het algemeen.

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Surya; het andere echtpaar zat er al sinds juli in en blijft gewoon nog wat langer.

Inderdaad gewoon het verhaaltje her en der plaatsen heeft het meeste zin, al krijg je er zelf niets voor terug hoogstwaarschijnlijk.

Ho Lee Fuk

spacer line  

On 18-12-2008 01:51 Yerun wrote:

Inderdaad gewoon het verhaaltje her en der plaatsen heeft het meeste zin, al krijg je er zelf niets voor terug hoogstwaarschijnlijk.

Het plaatsen van verhaaltjes moet wel gesteund wordt door feiten en dat je het gelijk aan je kant hebt.
Zo niet , dan is het laster .

De andere echtpaar heeft pas later extra geboekt . , terwijl de kamer al weggegeven werd aan Inge in Mei.
Alleen heeeft Inge de bestaande overeenkomst veranderd , dus kan het als vervallen gezien worden .
Om geen lege kamer voor 1 dag te vermijden hebben ze het aan de andere echtpaar weggegeven die ook nog langer wil blijven tot eind januari .
De keuze is dan makkelijk , daarom hebben ze de mail(s) niet beantwoord.
En als ik de Indonesische kranten moet geloven waren de hotels al maandenlang van te voren volgeboekt.

In mei 2008 heb ik geboekt bij Wisma Wisata Werdhapura in Sanur executive room voor de periode 25 december 2008 tot 31 januari 2009. Van de boeking heb ik een bevestiging per email ontvangen.

Half november heb ik een email gestuurd om hen te informeren dat mijn man en ik een dag later zou arriveren. Ik kreeg maar geen bericht van ....

Je kan ze hoogstens hun verwijten dat ze niet netjes zijn geweest om de " annulering" mail niet te beantwoorden.

Ibu Inge
User
spacer line

Hallo Allemaal
Bedankt voor jullie commentaar. Ik ben zelf ook bang dat het wienig kans krijgt om verhaal te halen. Proberen kan ik altijd. Ik ben zeker van plan om verhaal te halen. Los van het feit of het een kans krijgt of niet. Daarnaast werd ik al op voorhand door mijn balinese zoon geinformeerd dat er een nederlands echtpaar in de door mij geboekte executive room logeerde. In eerste instantie zouden zij 24 december vertrekken, echter zij beslisten begin december om toch hun verblijf tot eind januari te verlengen. Deze informatie heb ik van mijn balinese zoon die zowel persoonlijk als telefonisch met de manager van Werdhapura heeft gesproken. En deze informatie kreeg ik voordat ik per email bekend maakte dat ik 1 dag later arriveer.
Nog even dit: het hotel heeft geen voorwaarden en het wordt inderdaad door indonesiers gerund Jeroen.
Maar goed ik hou jullie op de hoogte voor wat betreft de uitkomst als ik straks op Bali ben en dit persoonlijk zal bespreken.
In ieder geval nogmaals bedankt voor jullie commentaar en advies.
Inge

FredB
User
User icon of FredB
spacer line

Beste Inge,
Zo te lezen ga je een deel van je zuurverdiende vakantie opofferen aan het uitvinden van het zwarte garen. Waarom niet de adviezen hierboven te harte nemen en genieten van je hele vakantie, zoals je in het begin van plan was. Verhaal halen loopt echt op niets uit. Je krijgt geen enkele medewerking van wie dan ook. Je loopt tegen een muur van corruptie op. Met geen mogelijkheid lukt het je om daar doorheen te komen. Neem je een advokaat dan ben je minimaal Rp. 20.000.000 kwijt (starttarief), maar ook dan blijf je zonder resultaat. Wel kost het je erg veel tijd. Alleen je verhaal doen bij de politie, een must, zal je minimaal drie dagen kosten, in erbarmelijke omstandigheden. Je zult al je vertrouwen in die politie verliezen, zoals zovelen voor jou. Je zult steeds een sprankje hoop hebben op een goede afloop, maar uiteindelijk wordt die hoop toch de grond in geboord omdat het veel langer gaat duren dan jouw vakantie en vervloek je de mensen, waar je eigenlijk je eigenwijzigheid om door te gaan moet verwijten.

Nog eens het advies: geniet en laat de rest over aan de lokalen. Ik spreek (ook) uit eigen ervaring! Helaas wel, maar zo eigenwijs om ad infinitum (tot in het oneindige) door te gaan ben ik daarna niet meer geweest.
Een wijze les geleerd, hoop ik dat je een fijne vakantie hebt. Voor mij hoeft Bali niet meer zo erg want er is nog zoveel anders te zien.

Be careful what you wish for; you might get it!

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Op 17-12-2008 21:51 schreef Inge Klinkert: Tot zijn stomme verbazing kreeg hij te horen dat de executive room die wij geboekt hadden is weggeven aan een nederlandse leraar en zijn vrouw die vanaf juli 2008 deze kamer hadden geboekt en hun verblijf tot eind januari 2009 hadden verlengd.
Wij moesten maar genoegen nemen met een andere kamer die absoluut niet de faciliteiten hebben als de executive room en ook geen uitzicht had op zee.

Typical Bali. Niets nieuws onder de zon. Van de keren dat ik hotels heb gebookt op Bali (niet alleen voor mezelf maar ook voor klanten) klopte het maar in 30%.
Ze hebben gewoon lak aan hun klanten.....zolang de kamers maar vol zijn. Hoe interesseert niemand. Op een andere topic heb ik het systeem van commissie op Bali al eens aangehaald. En als men op u geen commissie vangt (of onvoldoende), dan gaat de kamer naar een ander. En zeker in een overheidshotel kan je wel vergeten dat het goed gaat. Daar zitten de commissiejagers en corruptoren in alle lagen: van schoonmaker tot manager.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Op 19-12-2008 10:23 schreef FredB: Neem je een advokaat dan ben je minimaal Rp. 20.000.000 kwijt (starttarief), maar ook dan blijf je zonder resultaat. Wel kost het je erg veel tijd. Alleen je verhaal doen bij de politie, een must, zal je minimaal drie dagen kosten, in erbarmelijke omstandigheden.

En.......een hoop extra geld. Vrijwel de gehele Indonesische politie is corrupt en die op Bali in het kwadraat.

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

On 19-12-2008 11:29 Yogya-Bali wrote:

...

En.......een hoop extra geld. Vrijwel de gehele Indonesische politie is corrupt en die op Bali in het kwadraat.

Dit kan ik uit eigen ervaring voor 100% beamen Emoticon: Angry

Shalom

Ibu Inge
User
spacer line

Beste Fred B

Bedankt voor je advies. Ik ben heus niet van plan om mijn vakantie op te offeren voor het uitvinden van het zwarte garen. Ik ga gewoon lekker genieten en neem jullie adviezen heus wel ter harte. Ik had alleen goed de pest erin.
Het is nu even niet anders. Nogmaals bedankt voor jullie wijze raad en adviezen.
Inge

Jantje
User
spacer line

Het plaatsen van verhaaltjes moet wel gesteund wordt door feiten en dat je het gelijk aan je kant hebt.
Zo niet , dan is het laster

Ja, kijk maar uit Inge. Ik ga bijna denken dat je het uit je duim zit te zuigen..

Je kan ze hoogstens hun verwijten dat ze niet netjes zijn geweest om de " annulering" mail niet te beantwoorden.

Wat zou ik graag met je meegaan om ze e.e.a. “ netjes” te vertellen.
Ga in iedergeval door met reclame maken voor deze toko. Wat een stelletje honden!

Vergeet je recht te halen in deze slangenkuil want recht is hier krom.

FredB
User
User icon of FredB
spacer line

Ik zou je hierbij dus ook nog het volgende advies willen geven:

Als je het ze netjes wilt gaan vertellen, zorg er dan voor dat je het ook echt netjes en volwassen doet, want één verkeerd uitgesproken woord (of verkeerd begrepen woord) kan je wegens belediging een heel vervelende tijd bezorgen. Het is daar één grote kliek, dus pas daarvoor op. Voor je het weet zit je op het politiebureau om een aangifte wegens belediging te verdedigen. Geen sinecure!
Het allerbeste is om je mobiele telefoon als opname-apparaat te gebruiken, of een ander opname-apparaat, zodat je naderhand altijd kunt laten horen wat er is plaatsgevallen.

Ik geef het je nog maar even mee. Veel plezier op Bali! Ik hoef niet zo nodig meer. Emoticon: Party!

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Op 21-12-2008 06:57 schreef FredB: Ik geef het je nog maar even mee. Veel plezier op Bali! Ik hoef niet zo nodig meer. Emoticon: Party!

Neither do I . Als ik er niet voor mijn werk of voor het vakantieplezier van de kinderen er naar toe moest, zou ik wel iets anders uitkiezen. RI zit vol met mooie eilanden en een - doorgaans - prettigere bevolking.

Als je het ze netjes wilt gaan vertellen, zorg er dan voor dat je het ook echt netjes en volwassen doet, want één verkeerd uitgesproken woord (of verkeerd begrepen woord) kan je wegens belediging een heel vervelende tijd bezorgen. Het is daar één grote kliek, dus pas daarvoor op. Voor je het weet zit je op het politiebureau om een aangifte wegens belediging te verdedigen.

Of je krijgt de hele banjar over je heen. Is mij een keer overkomen toen ik werd opgelicht (dagelijkse kost op Bali) en er iets van zei. Foute boel.

spacer line  

On 21-12-2008 06:43 Jantje wrote:

...

Vergeet je recht te halen in deze slangenkuil want recht is hier krom.

Je kan altijd proberen , want wat krom is kan ook recht gemaakt worden .
Tenminste als ik jou redenering goed begrepen heb.

Daarom is mijn vraag aan Inge , wat het jou waard is ?

Ibu Inge
User
spacer line

Fred B, ik zal hen zeker e.e.a. heel netjes en tactisch vertellen hoe ik over hen denk. Vergeet erbij te vertellen dat ik zelf van indische afkomst ben. Ben daar geboren en heb 10 jaar in Bandung gewoond. En inmiddels heb ik veel vrienden op Bali.
Ik beheers het behasa indonesia niet zo goed meer, maar ik kan me nog wel uitdrukken en weet wat ik wil.
Ik kijk wel wat ik doe en zal me ook goed adviseren als ik op Bali ben.
Zal in ieder geval de per email gevoerde correspondentie over de boeking meenemen.
Nogmaals bedankt voor al jullie adviezen.
Inge

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Inge,

Wat kan een vraag als de jouwe een reactie veroorzaken. Vooral FredB en Yogya-Bali schijnen zich enorm op te winden over Bali. Over ieder topic hebben ze wel wat te zeggen... Als het maar anti Bali is. Ik heb het vermoeden dat de heren jaloers zijn op het leven op Bali.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Vooral FredB en Yogya-Bali schijnen zich enorm op te winden over Bali.
Zij zijn heus niet de enige, ik heb er meer dan 3 jaar gewoond en kan er een pagina's vol over schrijven.
Een ding heb ik geleerd, de Hindoe staat boven alles , iemand in de laagste kaste staat nog altijd veel hoger aangeschreven dan iedereen met een ander geloof.
Echte vrienden maak je nooit, alleen jouw portemonnee maakt vrienden.
Als je daar woont en je hebt te veel praatjes krijg je de krijgt je de hele banjar over je heen, staat gelijk aan moeten vertrekken en er zijn al wat buitenlanders met de stille trom vertrokken, vaak met een compleet ingericht huis.
Inge brengt hier een voorbeeld hoe de hotels met gasten kunnen omgaan, dit is echt geen incident.
Tuti en Jan

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ja, BintangJan, daar ben ik 100% met Tuti en Jan mee eens, een waarheid als een koe.
En dan ben ik maar anti Bali; altijd stukken realistischer dan die naieve Balilovers. Je komt jezelf nog wel eens tegen op Bali. Groetjes.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Het vreemde is altijd dat Balilovers geen Indonesialovers zijn (doorgaans ook een islamfobie hebben) maar zich puur richten op die ene procent Indonesische grond. Vreemd.....een land zo groot als vrijwel heel Europa maar de bule 's klitten allen op een paar vierkante meter. Aanpassingsproblemen in de rest?? Wellicht omdat daar op Bali alle geneugten zoals in het homeland aanwezig zijn!?

FredB
User
User icon of FredB
spacer line

Alle geneugtes en ongeneugtes van RI zijn daar ook te vinden, YB. Maar daar hebben toeristen geen tijd en oog voor. Lekker op het strand en rondom het geboekte hotel blijven, dat is meestal wat men daar doet. De omgeving, verder dan het toeristische gebied, ziet men vaak niet van dichtbij. Misschien vanuit de bus naar Tanah Lot of zo.
Ik heb het vermoeden dat Bintang-Jan jaloers is op een uitgebreide belangstelling, zodat we ook wat kunnen zeggen over elk topic (al is dat heel erg overdreven want op de meeste topics heb ik niets gezegd). De gekozen nickname doet vermoeden dat de meeste interesse van Jan naar de Bintang uitgaat. Niet erg enerverend om daar wat over te zeggen, dus.

spacer line  

On 21-12-2008 23:55 Tuti & Jan wrote:
[Een ding heb ik geleerd, de Hindoe staat boven alles , iemand in de laagste kaste staat nog altijd veel hoger aangeschreven dan iedereen met een ander geloof.
Echte vrienden maak je nooit, alleen jouw portemonnee maakt vrienden.

Wat een kul is dit. Zowel onder hindoes, moslims, christenen, boedisten etc. etc. heb ik vrienden. De perceptie dat dit niet mogelijk zou zijn is vaak van diegene die op basis van een eigen geloof bij voorbaat mensen met een ander geloof of andere levenswijze uitsluit. Verdraagzaamheid en tolerantie, iedereen nemen zoals die is en in zijn eigen waarde laten maakt het leven een stuk makkelijker.

Oud worden op bali? www.whitedolphins.nl or www.whitedolphins.net

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

82,523,977 topic views - 239,388 posts - 13,721 topics - 31,434 members - last post @ 04-06-2020 10:19 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

134,538,489 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com