indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > IndonesiŽ op z'n Nederlands > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (3 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

...onder dat motto is vandaag de kerstactie voor onze stichting (Stichting RumahBambu) van start gegaan op een basisschool in Hoofddorp. Voor elke 5 euro die ingezameld wordt, hangen wij een kerstbal in de lege kerstboom die in de aula staat. Met het geld worden projecten georganiseerd op het gebied van educatie, huisvesting, gezondheidszorg en voedselvoorziening. De kinderen hebben allemaal een waxinelichtje gekregen met daaraan een kaartje met "Wees ook een lichtpuntje in het leven van een ander". De eerste dag was goed voor meer dan 20 kerstballen!! We gaan nog 4 dagen door.
Het zou zo fijn zijn als we de actie iets breder kunnen trekken dan alleen op deze basisschool.....wie helpt mee? Wie helpt ons de boom vol te hangen met kerstballen?

WEES OOK EEN LICHTPUNTJE IN HET LEVEN VAN EEN ANDER....

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Topic verplaatst naar ' IndonesiŽ op z'n Hollands'

FredB
User
User icon of FredB
spacer line

Een goed initiatief, mooie site ook.
Jammer dat die nood zo schreinend is, wat! Dat verhaal van dat jongetje is heel droevig, maar dat jongetje heeft nog een (gebroken) leven, waarmee hij nog wat kan doen. En hij krijgt vast wel wat hulp, want dat gebeurt in RI ook.
Wij hadden van de week een meisje van 18 jaar dat bevallen was, alleen (!), de navelstreng zelf had doorgeknipt met een tang en het levende kind in een plastic zak had gestopt en had verborgen in de kast. Vader en moeder wisten van niets en waren op bedevaart. Broertje vond de stinkende inhoud enkele dagen later en gooide het bij de rest van hat afval, maar daar werd het toch weer gevonden, en geÔdentificeerd! Je hebt altijd mensen hier die het afval uit elkaar halen om na te pluizen op iets bruikbaars. Dit is ook een droevig verhaal, en een kind die het leven erbij moest laten.
Of de moeder die bij het ziekenhuis stond te huilen omdat ze de rekening van de operatie van haar dochter niet kon betalen en haar andere kind te koop aanbood (!) met dat doel. Ook heel droevig.
Dat is IndonesiŽ ook. Ik hoop oprecht dat je veel geld krijgt om te kunnen helpen, maar ook dat de corruptie eindelijk eens wordt teruggedrongen en dŠt geld bij de mensen komt die het veel beter kunnen gebruiken en darmee het land uit de misŤre kunnen liften. Daar gaat het om veel meer geld.
Toch is je initiatief heel prijzenswaardig. Ik voel met je mee.

Be careful what you wish for; you might get it!

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

Dankjewel! Ja, die verhalen die jij verteld zijn inderdaad ook niet mis zeg, poeh! Deze kinderen krijgen zeker hulp, niet alleen van mij maar ook van de community....en ze zijn inderdaad nog in leven. Mijn doel is om de kinderen mogelijkheden te bieden zodat ze iets van hun leven kunnen maken. Als wij nu niets doen, en ze krijgen alleen maar opvang, dan hebben ze straks nog niet veel en vraag ik mij af hoe hun verdere leven zal verlopen.....vandaar dat wij ons ook willen richten op voorlichting en onderwijs.
Het mooist vind ik altijd nog wel om te zien hoeveel plezier deze kinderen hebben in het leven, ze zijn zů vrolijk! Zoals kinderen ook horen te zijn....

FredB
User
User icon of FredB
spacer line

Kinderen horen vrolijk en zorgeloos te kunnen spelen, het liefst samen met hun eigen moeder (en vader). Je doet goed werk, NoviKirana, en ik hoop dat je veel sukses gaat hebben daarmee. Het geeft heel erg veel voldoening als je ziet dat je daarmee toch iets bereikt hebt.
Die mevrouw hoefde haar kindje niet te verkopen, hoor. Het ging om een luttel bedrag van Euro 150. Ze was er heel erg blij mee, dat kun je je voorstellen. Ik zie ze niet meer en dat hoeft ook niet. Ze leven hun eigen leven, net als Semeru - mijn lichtpuntje - en ik, en zo hoort het ook.
Misschien dat je later, einde actie of zo, nog eens kunt berichten of je meer kerstballen in je boom hebt dan het ding kon dragen. Wij hopen daarop.
Emoticon: Bye bye

Be careful what you wish for; you might get it!

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

De actie duurde 4 dagen, waarvan de laatste dag vandaag was.......we hadden een grote boom, dus krom hing hij niet ....maar hij was met bijna 100 ballen zeker goed gevuld! Bij elkaar hadden we een opbrengst van bijna 500 euro, die rechtstreeks naar de kinderen in Jakarta gaat.
Wie helpt ons mee dit bedrag nog hoger te maken?

Veer01
User
User icon of Veer01
spacer line

Ik weet...alle beetjes helpen,zeker in deze tijd,maar ik doe hier al het een en ander dus laat dit passeren,toch succes. Emoticon:

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

88,109,206 topic views - 240,766 posts - 13,734 topics - 34,284 members - last post @ 20-01-2021 23:02 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2021
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

143,527,384 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com