indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > In het nieuws > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

BlogBlot
User
spacer line

Piloot rijdt vliegtuig terug naar terminal vanwege eigenwijze passagier
Een binnenlandse vlucht werd gisteren verstoord door een dom incident. Het vliegtuig vertrok uiteindelijk een uur te laat vanwege een passagier die weigede zijn mobiele telefoon uit te zetten terwijl hij in het vliegtuig was. Het vliegtuig vertrok pas toen de passagier van boord was gehaald op het vliegveld Polonia bij Medan.
Lees verder , klik op de titel

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Dat soort mensen moet ik van kotsen. Gisteren vanuit S'baya naar Yogya ook zo'n vrouw die haar telefoon 'maar niet uit kreeg'. Tot ik ineens riep 'Haal die batterij er nu gewoon uit!'.... ik zat me gewoon op te vreten drie stoelen verderop... en niemand die wat zegt ook.. bah..

En wat mensen van mij denken boeit me dan al helemaal niet meer. Emoticon: Laugh out loud

Ho Lee Fuk

FredB
User
User icon of FredB
spacer line

On 13-12-2008 10:22 Yerun wrote:
Dat soort mensen moet ik van kotsen. Gisteren vanuit S'baya naar Yogya ook zo'n vrouw die haar telefoon 'maar niet uit kreeg'. Tot ik ineens riep 'Haal die batterij er nu gewoon uit!'.... ik zat me gewoon op te vreten drie stoelen verderop... en niemand die wat zegt ook.. bah..

En wat mensen van mij denken boeit me dan al helemaal niet meer. Emoticon: Laugh out loud

Mijn vrouw zegt: typische bule-reactie. geen geduld, geen begrip, geen inlevingsvermogen, alles en iedereen willen controleren en corrigeren. Ik begrijp haar reactie. Niemand kan zeggen dat je dit respectvol hebt opgelost, Yerun. Ik weet zeker dat als je iets langer had gewacht het hele probleem zichzelf had opgelost. Emoticon: Stupid
Maar ja, als je klasseverschil al in verband brengt met je komaf, dan kunnen we nog slechts discussiëren over welke klasse nu hoger aangeprezen staat. Emoticon: Confused

Be careful what you wish for; you might get it!

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Ja ja, je vrouw zegt... dat kan ze prima zelf verwoorden op dit forum, aangezien ik al meerdere schrijfsels van haar gelezen heb. En nu gewoon optiefen met je gezeik op mij, leugenaar dat je bent.

Meer info voor de overige gebruikers zodat die ook weten wat jij bent:
http://forum.indahnesia.com/to(...)nt_bericht.php#89835

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Het vrouwtje had al ettelijke malen te horen gekregen dat ding uit te doen, en we waren zelf ook al op de taxi-baan. Lijkt me simpel dat dat soort mensen een snauw nodig heeft. Niet vanwege klasseverschil maar gewoon omdat ik me zat te ergeren aan haar. Anderen ook, maar die zeggen niets, dat waren Indonesiers.. "Ya udah, biarin aja!" zie je ze denken. Dat mag, maar ik mag er ook gewoon wat van zeggen neem ik aan. Hoorde ook niemand klagen achteraf (whehe), behalve dat vrouwtje dat war mompelde nadat ze zich verschrok.

Ho Lee Fuk

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

het zijn de regels, telefoon uit.
dat heeft overigens niks te maken net vliegveiiligheid.
nog stoort een telefoon apparatuur aanboord.

het verzoek komt van providers wereldwijd
en heeft een technische reden.

gedrag van passagiers begint overal een probleem te worden.
en kan vliegveiligheid in het geding komen. rest er weinig anders dan passagiers van boordd te halen. uiterst triest. Emoticon: Party!
.

It's only kinky the first time.

FredB
User
User icon of FredB
spacer line

Dus dat ene telefoontje van die mevrouw had al niets uitgemaakt, als je kijkt naar de veiligheid. De vliegveiligheid komt dus veel meer in het geding doordat er steeds meer mensen zijn die veel te stug reageren op (soms vermeende of zelfgemaakte) regeltjes en die respectloos afdwingen bij anderen, zo lijkt het mij toe. Terwijl mensen, ook bule's, het in RI juist prettiger vinden die regeltjes flexibeler te hanteren. In RI moet men gewoon wat meer geduld hebben dan in Negara Belanda, maar sommigen leren dat niet in één mensenleven. Het komt dan wel over alsof men de wil wenst op te leggen bij een ander. Niet van deze tijd toch!
Er komt ook een stukje informatie bij kijken, want ook ik was nog van de gedachte dat de telefoon uit moest wegens de radiosignalen die het uitzend, welke de vliegtuigcontrols en de dus de directe veiligheid van het toestel zouden kunnen beïnvloeden. Dat werd steeds in de kranten verteld. Ikzelf heb nooit kunnen begrijpen dat een vliegtuig op die wijze gehinderd zou worden. Dan zou het ontwerp toch wel erg rot in elkaar zitten.
Regels zijn regels, komt dat niet uit een Bommelboek? Sprookjes dus. Voor kinderen dus.

Be careful what you wish for; you might get it!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ik zie niet in welke regeltjes ik hier in Indonesie flexibel moet hanteren. Doe alles netjes volgens de regeltjes hier, anders moet ik hier niet zitten denk ik. Maar dat heeft nul komma nul te maken met het feit dat mensen zich gewoon moeten aanleren hun telefoon uit te zetten in het vliegtuig.. immers, wie steekt er nog een sigaretje op in het vliegtuig? Daar is volgens mij ook nog nooit een vliegtuig van neergestort. Ook zal er niemand bewezen zijn doodgegaan doordat er precies iemand zat te roken op een vlucht waar die persoon aan boord was. Wel weet iedereen dat roken gevaarlijk is en het daarom niet mag. Zo is het met telefoontjes ook, aangezien die dingen straling afgeven waarvan nog niet eens echt duidelijk is of het voor mensen (zonder draadjes en kabeltjes in hun lichaam) gevaarlijk is, let alone voor een vliegtuig.

Het mag respectloos overkomen, daar heb ik dan niet echt een probleem mee. Ik moet er echter niet aan denken dat ik een uur lang zou moeten wachten omdat iemand weigert zijn telefoon uit te doen, dat is pas respectloos lijkt me. Het gaat hier dan ook niet om het opleggen van een wil, maar van het benadrukken van bestaande regels met een korte en directe opmerking. Deze zorgde overigens niet voor een onveilige situatie. Iedereen bleef zitten, er brak geen paniek uit en dat soort dingen. Alleen de stewardess moest glimlachen. Dat kan toch geen gevaar zijn voor de veiligheid.. tenzij ze zich verslikt, stikt en per ongeluk de deur weer opendoet als ze ongelukkig valt.

Verder is het probleem van 'iemand de wil opleggen' in Indonesie nog wel een topic apart waard, want daar kan de gemiddelde Indonesier (net zo goed als de gemiddelde Nederlander) heel wat van.

Ho Lee Fuk

Veer01
User
User icon of Veer01
spacer line

Mee eens...gewoon je aan de regels houden,en anders help ik zelf wel effe die telefoon uit te zetten Emoticon: Angry

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Een crew is tegenwoordig goed getrained en zonder aanleiding of incident zal er echt niemand van het vliegtuig gehaald worden. Dus er zal ongetwijfeld iets meer aan de hand zijn geweest. Wat de passagiers vaak nieteens meekrijgen.

Het is een hele stap om het vliegtuig terug te zetten aan de gate.
Dat doe je niet zomaar. Nog los van het aspekt kosten.

Het verzoek de telefoon uit te zetten is overigens een hele valide.
Network operators doen dit verzoek niet voor de grap.En dat heeft met de GSM techniek zelf te maken. Vandaar dat vliegmaatschappijen vragen de telefoon uit te zetten. Vanuit technisch oogpunt zal een GSM telefoon geen enkel probleem zijn voor de "avionics" lees vliegtuig electronica. Die avionics zijn meer als afdoende afgeschermd.

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

On 14-12-2008 15:35 oyibo wrote:
Vanuit technisch oogpunt zal een GSM telefoon geen enkel probleem zijn voor de "avionics" lees vliegtuig electronica. Die avionics zijn meer als afdoende afgeschermd.

Dat is maar de vraag natuurlijk...er is nog steeds geen goede verklaring waarom de Qantas A330 enkele weken geleden boven west-australie opeens een duikvlucht uitvoerde omdat de auto-pilot op hol sloeg. En iedereen zat druk te laptoppen aan boord van het toestel he

Gracias. Sama sama

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Kiwi

Er zijn dagelijks wel incidenten, meestal voor de passagiers nieteens waarneembaar.
Dat is met het aantal vliegbewegingen per dag over de hele wereld ook niet zo raar te noemen. Een duikvlucht is wel waarneembaar voor passagiers.

Er is op apparatuur afdoende en zwaar genoeg getest.
Een gsm is domweg niet instaat dit te bewerkstelligen.
Men zal er alles aan doen uit te zoeken wat de reden van een dergelijke hick-up was.
A;s dat niet duidelijk is laat de verantwoordelijk engineer de kist nieteens vertrekken.
Tijdens het opstijgen en landen wordt verzocht apparatuur uit te schakelen.
Dat heeft te maken met de accu's die electronica heeft.

Het is niet meer dan een voorzorgsmaatregel in geval van een calamiteit.
Emoticon: Party!

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Oyibo heb je nu echt verstand van zaken of zit je een beetje uit je nek te lullen? Ik ben bang voor het laatste... Je hoeft mij echt niet te vertellen dat het niet zo snel zal voorkomen dat electrische apparaten de auto-pilot storen, echter bij deze "flight occurence" wordt er wel rekening mee gehouden.

En tussenrapport wat betreft QF 72
http://www.atsb.gov.au/publica(...)AO2008070_prelim.pdf

Gracias. Sama sama

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Rekening meegehouden?

Ik krijg de link niet open.
Als electrische apparaten ook maar iets zouden storen zou je ze niet eens in de cabine mogen hebben.. Emoticon: Party!

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

File gedownload.

Er staat niet dat daar rekening mee wordt gehouden.
Er staat dat uit eerste analyse niet bleek dat electronica (consumenten) de oorzaak zou kunnen zijn voor dit geval, er staat dat er wel verder onderzoek op gedaan zal worden.

En dat is normaal en hoort en staat ook in het onderzoeksprotocol.
Emoticon: Party!

zieleffe
User
spacer line

Ik meende ergens gelezen te hebben dat een passagier met zijn Laptop aan het internetten was, zonder toestemming, en dat was een bijna ongeval.
Ik ben aan het googlen geweest maar kan het niet vinden.
========================================================

Een koppel dat samen 241 kilogram weegt, zorgde ervoor dat hun vliegtuig niet kon opstijgen. Te zwaar. De stewardess moest aan Alan en Jan Coupe vragen om hun gewicht te verdelen over het vliegtuig. Alan, 54 jaar oud en goed voor 127 kilo, 'offerde zich op' en zette zich vooraan.

80 kilo eraf

Ik was hem dankbaar, want dat bespaarde mij de schaamte, zucht de 49-jarige Jan, bijna drie jaar na de feiten. Die kwamen aan het licht, nu blijkt dat het koppel door het incident aan een drastisch dieet begon. Mét succes. Samen zijn ze al bijna 80 kilo kwijt: Alan bijna 38 en Jan liefst meer dan 40 kilogram. 80 kilo, dat is het gewicht van een stevige man.

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

85,341,468 topic views - 240,165 posts - 13,729 topics - 33,261 members - last post @ 25-09-2020 14:11 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

139,101,145 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com