indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Riorio
User
spacer line

Hallo allemaal,

Volgend jaar ben ik van plan om naar de Verenigde Staten te reizen. Ik heb een indonesisch paspoort, waardoor ik dus een visum moet aanvragen itt mensen met een nederlands paspoort. Ik vroeg me af of er mensen hier zijn met een indonesisch paspoort die naar de Verenigde Staten zijn geweest. Was het moeilijk om een visum te regelen? Wat waren jullie ervaringen bij aankomst in de VS bij de douane? Alvast bedankt.

spacer line  

Ik ken tientallen indonesiers die als toerist uit Indonesia naar USA reizen.
Zolang je aan de eisen voldoet , heb je geen last .
Wat een rol kan spelen is als je een arabische naam heb en een moslim naam heb.

Maar dat hoef ook geen rol te spelen , omdat mijn familie (o.a mijn broer ) , dus met dezelfde familienaam ook gewoon toegang krijgen tot USA , en dan uit Indonesia.
Je verblijfstatus in Nederland kan een extra voordeel geven.
Ik weet niet of je daar een sponsor moet hebben .
Trouwens volgend jaar heb je een andere president , en er zijn ook veel (ex)indonesiers die democraten zijn .

bisa dicek of makemyday .

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ook ik ken vele Indonesiers die een (doorgaans 5 jaren) visum voor de USA hebben. De Indianen-verhalen die men hoort over het moeilijk verkrijgen van een USA-visum, betreffen doorgaans dezelfde types die ook voor een Schengen-visum worden geweigerd. En dan weten we intussen wel wie.........
Don't worry, zoals Surya hierboven al aangeeft.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Er zitten heel veel Indonesiers in Canada en in de State.
In de familie van mijn vriendin hebben we er verschillenden al daar.
nooit iets van gehoord dat het moeilijk was daar naar toe te gaan.
Wel is het zo dat er nu maatregelingen plaats vinden, die eerst gecontroleerd moeten worden, en dat geld voor iedere burger, uit welk land dan ook........... Emoticon: Worship Emoticon: Shiny
Deze komen er ook in.

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 10-12-2008 10:20 Riorio wrote:
Hallo allemaal,

Volgend jaar ben ik van plan om naar de Verenigde Staten te reizen. Ik heb een indonesisch paspoort, waardoor ik dus een visum moet aanvragen itt mensen met een nederlands paspoort. Ik vroeg me af of er mensen hier zijn met een indonesisch paspoort die naar de Verenigde Staten zijn geweest. Was het moeilijk om een visum te regelen? Wat waren jullie ervaringen bij aankomst in de VS bij de douane? Alvast bedankt.

Mijn Indonesische vriendin heeft vorige week een visum voor de VS geregeld. Geen probleem. ze is echter wel getrouwd met een Nederlandse man, dus ik weet niet of dit verschil uitmaakt.

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

(T)roy
User
User icon of (T)roy
spacer line

Ik en mijn indonesische vrouw zijn in 2005 naar de VS geweest. Er waren geen problemen om een visum te regelen. Je moet je inderdaad wel goed aan alle voorwaarden houden. Als je een koophuis hebt, neem dan de koopakte mee naar het consulaat. En zorg dat je bankafschriften meeneemt met een redelijk positief saldo. Mijn vrouw had bankafschriften meegenomen van haar boodaschappenrekening en daar stond op dat moment nog maar 2 op. Er werd nog wel gevraagd of er nog meer vermogen was. Je moet eigenlijk kunnen aantonen dat je weer terug gaat naar Nederland. De amerikanen zijn erg bang dat je in de VS blijft en daar in de illegaliteit verdwijnt.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

En dat is exact hetzelfde wat de Nederlandse overheid doet bij Indonesiers namens de Schengen-landen voor een Schengen-visum. Maar dan krijg je hier telkens "opstand" van forumleden die het NL verwijten dat ze zo "moeilijk" doet terwijl het eel logisch is.

Riorio
User
spacer line

Thanks voor jullie replies. Ik hoorde voornamelijk die Indianen-verhalen inderdaad over hoe moeilijk het is om als Indonesier de VS binnen te komen. Goed om positieve verhalen hierover te horen Emoticon: Wink . Daarnaast zal het feit dat ik altijd in Nederland heb gewoond (en nog steeds woon) wel een extra voordeel zijn Emoticon: Smile .

henky
User
spacer line

Vier jaar geleden met mijn Ind. echtgenote naar de States geweest. Had naast de door het consulaat vereiste formaliteiten een supportbrief nodig van degene waar we logeerden. Er was in die tijd een terreuralarm. Indonesie, en daarmee het groene paspoort, staat op de blacklist.Dat hebben we geweten. De huidskleur is niet belangrijk maar de kleur van het paspoort is bepalend bij de behandeling. Bij iedere luchthaven gingen bij de beamten de alarmbellen af en kreeg mijn vrouw een speciale behandeling. Terwijl mijn kinderen en ik al lang gereed waren moesten we toezien hoe mijn vrouw bij een aparte balie van onder tot boven grondig werd onderzocht.

spacer line  

On 13-12-2008 00:50 henky wrote:
Er was in die tijd een terreuralarm. Indonesie, en daarmee het groene paspoort, staat op de blacklist.Dat hebben we geweten. De huidskleur is niet belangrijk maar de kleur van het paspoort is bepalend bij de behandeling.

Dat kan ook een rol spelen.
Ook een reden waarom ik al jaren een reisje naar USA heb uitgesteld , ik heb daar familie , vrienden , dus sponsors.

In mijn geval is dat mijn groene paspoortkleur een handicap kan zijn , naast mijn arabische naam en mijn geloof.
Dus 3 x handicap. (nationaliteit , naam, geloof)
Om misverstanden of extra behandeling te vermijden (lange wachtijden) heb ik mijn reis voorlopig uitgeschoven op lange termijn .Terwijl ik ook in Nederland woon.

Een paar jaar na 9-11 zijn de amerikanen echt paranoide , zelfs mijn broer , een ambtenaartje met blauw paspoort moet lastige vragen beantwoorden . toen hij met dienstreis wil naar USA .Dat wordt ook als belediging opgevat , de reis werd gewoon gecanceld.
Terwijl vroeger je binnen 1 dag je visum krijgt , dacht vrij van kosten en je bagage wordt ook praktisch niet nagekeken.

Riorio
User
spacer line

Op 13-12-2008 00:50 schreef henky:
Vier jaar geleden met mijn Ind. echtgenote naar de States geweest. Had naast de door het consulaat vereiste formaliteiten een supportbrief nodig van degene waar we logeerden. Er was in die tijd een terreuralarm. Indonesie, en daarmee het groene paspoort, staat op de blacklist.Dat hebben we geweten. De huidskleur is niet belangrijk maar de kleur van het paspoort is bepalend bij de behandeling. Bij iedere luchthaven gingen bij de beamten de alarmbellen af en kreeg mijn vrouw een speciale behandeling. Terwijl mijn kinderen en ik al lang gereed waren moesten we toezien hoe mijn vrouw bij een aparte balie van onder tot boven grondig werd onderzocht.

Dat was ook mijn reden altijd om niet naar de VS te gaan zoals Surya Atmadja ook hierboven aangaf, ondanks dat ik altijd de VS heb willen bezoeken. Je wordt bij voorbaat al als een verdachte persoon beschouwd vind ik.

Nemesis
User
User icon of Nemesis
spacer line

Misschien op de juiste plaats, maar hoe zit het met het nodig zijn van Visa voor landen binnen Europa?

Dus: naar welke landen binnen Europa kun je zonder visum als je een Indonsisch paspoort hebt en een Nederlandse verblijfsvergunning?

Amore, more, ore, re, probantur amicitiae. Si hoc legere scis nimium eruditiones habes.

spacer line  

schengen landen

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

62,424,102 topic views - 228,686 posts - 13,635 topics - 19,559 members - last post @ 16-10-2018 04:17 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

106,668,564 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com