indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Gezocht & Aangeboden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Er wordt op Java zoveel troep geproduceerd dat er genoeg mensen zijn die wel iets meer willen betalen voor een kwaliteitsprodukt
Op Bali wordt ook veel troep verkocht en voor een kwaliteitsprodudukt hoef ik zeker niet naar Bali, naast Jepara zijn er in Malang en Pasuruan in Oost Java bedrijven die een perfect product leveren voor heel wat voordeligere prijzen dan in Bali.
Voor mensen die in Bali wonen is Oost Java niet ver weg en zeer zeker de moeite om daar eens voor meubels te kijken.
Ik heb in Bali veel meubelzaken bezocht, het was vaak droevig wat men voor slecht afgewerkte meubels van niet droog hout durfde te vragen, maar de Bule heeft toch geld zat!
Helaas heeft de Bule vaak de eigenschap en mogelijkheden om ervaringen uit te wisselen zoals op dit forum.

Misschien dat indobali een positieve uitzondering is, het vinden van klanten zal dan niet moeilijk zijn en reclame maken op een forum is dan echt niet nodig.
Salam,
Tuti en Jan

Joopvp
User
spacer line

Hoi Hans,

Bedankt voor de tip.

Ik heb op internet al wat rond gekeken. Zeker de tip over het merk en de kwaliteit.
Rond Kuta en sanur is wel het een en ander te koop zag ik.
Op dit moment zoek ik alleen nog wat voor ons huis op Bali.

Wie weet als het t.z.t. wat meer wordt kom ik bij je terug Emoticon: Smile

Groetjes

Joop

Joop

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Misschien dat indobali een positieve uitzondering is, het vinden van klanten zal dan niet moeilijk zijn en reclame maken op een forum is dan echt niet nodig.

Helemaal met je eens Jan.

indobali
User
spacer line

Ik ben blij dat er langzaam meerdere mensen in zien dat onze keuze achteraf een nog niet zo gekke keuze is.
Wat ik nog niet naar voren heb gebracht is dat wij er niet naar streven om enorme hoeveelheden containers te produceren wij gaan voor kwaliteit en niet voor kwantiteit.
Het feit dat we producren op Bali heeft nog een enorm ander voordeel en dat zijn de enorme hoeveelheid expats die op het eiland wonen, de enome hoeveelheid woningen van buitenlanders die ook moeten worden voorzien van meubels.
Ja natuurlijk veel van hun gaan voor de mindere kwaliteit,maar indien wij niet in kwantiteit denken ligt daar voor ons ook een markt.
Een andere markt is de prefabe woningen die op Bali gemaakt worden en die voorzien moeten worden met inbouwkasten,keukens,indoormeubels en wellicht outdoor.
We hebben net een huis van een Canadees die een prefab naar Caribean verscheept voorzien van een komplete inboedel.
Er dus ook op het eiland potentie voor het verzorgen van mooie projecten.
We zijn zelfs benaderd door een dergelijk bedrijf wat deze woningen maakt of we de ramen en deuren voor kunnen maken.
Het is dus wel degelijk vinden wij van belang om ook op forums als deze te laten weten wat we doen en wie we zijn.
Door het feit dat wij op een dergelijk ander forum ook stonden hebben wij de eer mogen hebben om daardoor te worden gebeldt door de zanger Pascal van de in Nederlands wel bekende groep BLOFF.We hebben Pascale en zijn vrouw opgehaald en netjes een leuke dag bezorgd met onderhande het bezoek aan de fabriek.Mede door dit feit hebben wij met foto en een redactioneel stukje in de bali advertaiser gestaan, waardoor wij weer een kleine opdracht kregen van een expat.
We zijn nu een tijdje bezig en gezien de resulaten en natuurlijk is het anders werken dan in nederland maar met geduld en een gedegen plan komen wij wel waar we willen zijn.

Nogmaals dank voor zij die wel verder kijken dan hun neus lang is en niet gelijk het negatieve belichten.
een ieder nog een prettige zondag

spacer line  

On 14-12-2008 02:39 indobali wrote:
Wat ik nog niet naar voren heb gebracht is dat wij er niet naar streven om enorme hoeveelheden containers te produceren wij gaan voor kwaliteit en niet voor kwantiteit.

Daar zit een grote markt in.Ben ik van overtuigd.
Niet alleen voor bule , maar ook voor de Indonesische middenklasse.
Als je ziet wat de gewone meubelsbranche leveren , ook van bule eigenaren , dan zie ik het soms als een veredelde brandhout.

bisa dicek of makemyday .

spacer line  

Los ervan waar ie nou gevestigd is kost zaken doen met een bedrijfje dat een ‘Bule eigenaar’ heeft altijd (veel) meer geld. Toch theoretisch zou het natuurlijk ook ze voordelen ’kunnen’ hebben, vooral wat betreft westerse kwaliteitsnormen ed. Helaas is mijn praktijkervaring toch anders en zijn het meestal van die figuren die na een vakantie ’verliefd’ werden op het eiland (en/of de vrouwtjes) en dan maar besluiten met hun spaargeld daar wat op te starten. Meestal hebben ze helemaal geen ‘business’ achtergrond maar een eenvoudig stoffig kantoorbaantje in NL en voelen ze zich sterk aangetrokken door al die goedkope verleidingen. In veel gevallen zit er ook nog een slim Javaanse minnares achter die deze Bule langzaam aan helemaal aan het kaal plukken is.

Als het allemaal zo makkelijk was dan deed OB voortaan alleen nog maar zaken met Bulen en kon ik hier lekker allemaal positieve vakantiepraatjes over Indonesië houden.
Nee, voorlopig zal ik het nog steeds moeten doen met die eigenwijze inlanders die het na 10 keer uitleggen nog steeds verkeerd doen…maar er is hoop...heb er nu eens eentje afgelopen 2 weken naar Nederland laten overkomen en hier mee laten lopen zodat ie eens met eigen ogen kon zien hoe zijn producten hier in de winkels liggen en wat het kwaliteitsniveau is hier. Heb nu toch hele goede hoop gekregen dat deze ‘stage’ een positief effect zal opleveren voor de toekomst...

spacer line  

Er is verschil in kwaliteit en kwaliteit.

Ik heb vaak rondgekeken in de meubel artikelen in indonesia (niet in jepara ) en in nederland .
Vanaf de pasar malams artikelen , de (teak)outlet , Gama , Praxis etc , Morresmeubel , en echte luxe meubelzaken in amsterdam .
Gewoon kijken kijken niet kopen .

Ik weet niet precies hoelang geleden was , ik dacht in de beginjaren van de houtenmeubelsgekte.
In Bijenkorf Amstedam zag ik kasten , ze kosten in de buurt van 8000 guldens .Later werd het afgeprijsd naar 50% .
Nou ik zag "bijna" dezelfde kwaliteitlevel worden gemaakt in de straten van Ciputat , Jakarta . Gewoon langs de weg.
Als een verwesterse Indosenier zou ik een paar keren achter mijn oren krabben voordat ik bepaalde bedrag wil ophoesten voor zogenaamde houtenmeubelen uit Indonesia.
Voor kwaliteit moet je (nog steeds) betalen.

indobali
User
spacer line

oude bekende,

Ik dankje voor je bijdrage in deze topic en je ervaring.
Zeker begrijp ik dat gene je naar voren brengt en het zal zeker in vele gevallen ook zo zijn
daarben ik van overtuigd.
Maar ik moet je teleurstellen dat ik niet aan 1 van die beschrijvingen(bule wellicht wel) voldoet,
geen enkele verwoording is van toepassing dus het kan ook anders.
Maar ik geef toe dat vele strijders zo ten strijden zijn getrokken en met stille trom ook weer zijn verdwenen dat is nu eenmaal evident aan dergelijke dingen.
Wat ik ook al naarvoren heb gebracht in deze topic is dat waneer het makkelijk zou zijn het eiland
Bali of Java (java zitten er nog alwat) bedolven zou zitten met dat soort strijders.

Betreffende het stage laten lopen,zoals je al aangeeft 10 x ............... en nog geen resultaat, je
hebt hem in ieder geval een leuke vakantie gegeven ik weet zeker dat het van toepassing
is voor kort termijn.Na enige tijd vervallen ze weer in de 10 x en kun je van voren af opnieuw beginnen.
Hij zal het wellicht leuk vinden zo nu en dan eens een stage bij jullie te lopen, of het zakelijk ook verstandig is kun je zelf wel invullen.
Betaal iets meer en je moet niemand op stage laten komen is mijn mening, want wij moeten het maar 1x maal horen voor we het door hebben en geen 10 x.
Neemt niet weg ieder doet zaken op zijn manier zo ook jullie en wens jullie daar succes mee,nogmaals dank voor jullie bijdrage.

Nog een prettige dag

indobali
User
spacer line

Surya Atmadja,

Ook u bedankt voor de bijdrage in deze topic.
Kwaliteit is kwaliteit dat klopt maar waneer kwaliteit een begrip begint te worden zoals je omschrijft
door abnormale prijzen te rekenen zijn we ook niet goed bezig is mijn mening.
Ik ben van mening dat kwaliteit iets meer mag kosten maar moet wel in verhouding staan ten aanziens van het product.
Helaas zijn er vaak ondernemers die zich daar niet aan storen en maar raak vragen, mijn ervaring geeft me vaak aan dat dit "ondernemers " zijn die binnen 1 a 2 jaar denken binnen te zijn.
Vaak zijn ze al weer vertrokken nog voordat er zich stof kan vormen op de producten, maar
laten vaak wel een hoop elende achter.
Nogmaals ieder doet zijn zaken op zijn manier wij doen het op de onze.

vrg en nog een prettige dag

ps nog wel een leuk gegeven is dat personeel van Morresmeubelen bij ons teakmeubelen kwamen kopen des tijd in onze winkel,zelfs al kregen zij 10% korting bij hun werkgever ! Emoticon: Laugh out loud

spacer line  

On 17-12-2008 06:24 indobali wrote:

Kwaliteit is kwaliteit dat klopt maar waneer kwaliteit een begrip begint te worden zoals je omschrijft
door abnormale prijzen te rekenen zijn we ook niet goed bezig is mijn mening.
Ik ben van mening dat kwaliteit iets meer mag kosten maar moet wel in verhouding staan ten aanziens van het product.

Uiteraard moet je altijd rekening houden wie je doelgroep is .
Iedereen weet ook wel dat je met (bijna) ongeschoolde personeel geen mooie produkten kan maken .
En goede krachten zijn naast schaars ook duur , ook in Indonesia.

Daarom is het ondanks de bulkartikelen en de concurrentie is in de meubelbranch nog steeds goed boterham te verdienen zijn .
De opkomende Indonesische middenklassers kan ook een doelgroep. zijn .
De jongere generaties (+/-) 40 ers hebben ook "europese" smaak ontwikkeld , soms zie je een nieuwe hang naar minimalisme .
De zogenaamde strakke meubels design uit het Noorden van Europa zal ook goed verkopen .
Dat ze kunnen betalen is gewoon te zien als je bijvoorbeeld kijk naar de showroom van bijvoorbeeld Da Vinci in Jakarta (en andere grote steden ?).

Moet je maar kijken wat ze daar aanbieden , persoonlijk is het niet mijn smaak .
Lijkt wel kermis . Tante Leem of Ome Sjonie Sjordam smaak.

Als ik eerlijk mag zijn , vind ik de aangeboden spullen vaak beneden peil , qua kwaliteit en vormgeving . Dat zie ik in diverse Indonesische site , van de exporteurs .
Ik vraag me af of je die prularia kan slijten in buitenland. .
Over smaak val niet te twisten.
Dan koop ik nog liever bij Morres , wel in de opruimingstijd.

indobali
User
spacer line

stijl en smaak is helaas niet te bepalen door wie dan ook Surya,U vindt dit mooi en een ander niet,dus moeilijk.
Waar het om gaat dat iedereen tevreden is en of dat nou uw smaak of mijn smaak is, dat is denk ik niet van belang,wat wel van belang is dat met een goed product aankoopt naar zijn eigen inzicht.
leem of sjonie as long we feel happy Emoticon: Party!
Emoticon: Yes!

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Op 11-12-2008 15:05 schreef HansvdB:
Inderdaad, zelfs ` finishen kun je beter in Jepara (Yogya, Klaten) laten doen. Vrijwel alles wat je op Bali aan meubels en kunstnijverheid koopt, komt uit Java. Maar van sommigen mag je daar niets van zeggen. Misschien is het een schalks verkoopargument: Made in Bali (terwijl er geen Balinees aan te pas is gekomen). Maar tja, YB moet zn arrogante bek houden. Wij allemaal, eigenlijk.

Zo, een weekje verder en het gaat op dezelfde kabbelwijze voort. Er blijken maar weinigen het verschil tussen productie- en verkoopplaats te bevatten. Het eerste wat hier op deze topic wordt gedaan (zoals gewoonlijk), is Bali verdedigen. Alleen, het ging hier niet zozeer over Bali (had ook Bangka kunnen zijn) maar over de onlogische keuze van productieplaats vanwege de kostenstijgende factoren. Indobali, ik ben reeds vele malen langs je zaak gereden, op weg van en naar Blahbatu, ook wel eens binnen gewipt. Niet slecht, alleen weet ik de prijzen niet meer maar vermoedt dat het duurder is dan op Java. Daarnaast wordt er in de omgeving van Yogya en Semarang (de meubelproductie-Walhalla's na Jepara en Oost-Java) ook prachtige kwaliteit geleverd, produkten die wellicht stukken goedkoper de deur uit kunnen vanwege lagere overhead .

Iets anders (duikt telkens weer op) regent het weer opmerkingen in de trant van "negativiteit", "frustraties", etc. (niet uitsluitend op dit topic). Vervolgens worden ik (en de mijnen) - weliswaar in andere bewoordingen - beschuldigd van negativiteit. Dat is nou altijd het euvel bij mensen die hier niet, dan wel pas wonen (en sommige fervente Baligangers).
Het gros van degenen die geregeld kritiek hebben, zitten hier al beduidend langer dan degenen die net om de hoek komen kijken. Dat heeft niets met negativo te maken maar meer met reality .
Zoals ik al eerder eens heb opgemerkt, is het verwonderlijk dat ik na 20 jaar nog steeds een deel van dezelfde buitenlanders terug vindt in Jakarta en in Yogyakarta, maar op Bali zelden. Dat zegt voor mij al genoeg.
Vorige week in Jakarta werd ik weer verwonderd door een ontmoeting met een Nederlander die ik 30 jaar geleden voor het eerst ontmoette aldaar. Hij zit er nog steeds. En 1 in Semarang die er ook al 17 jaar woont. Ook in Yogya (o.a. dus HansvdB) al bijna 2 decennia. Wij verzorgen ons "eigen brood", wonen hier met Indonesische echtgenote volop tussen de Indonesiers (hier zijn geen bule -enclaves zoals in Bali), eten hetzelfde eten (niet zoals op Bali waar alles toeristisch is aangepast), onze kinderen gaan op een Indonesische school, spelen met autochtone kinderen, etc. Vervolgens mogen we nergens kritiek op hebben? Vertel dan ook even tegen de allochtonen in NL dat ze hun mond moeten dichthouden en geen kritiek mogen uiten.
Dit heeft dus niets te maken met negatief versus positief, maar m.i. veeleer met realistisch versus naief. Als wij (= degenen die hier reeds decennia vertoeven) naief waren zouden we het hier niet zo lang uithouden, dit i.t.t. de lyrische Baligangers die ik 1 voor 1 heb zien vertrekken in de loop der jaren (of ten gronde gegaan).
Doe ermee wat je wil, maar probeer lering te trekken uit de ervaringen die hier worden geplaatst.....en niet als een gewonde stier gelijk weer terug gaan stoten onder geroep van frustraties, negativo's, kolonialen, etc.
Met kritiek kan je iets opbouwen, zonder niet. Dan raakt men in grootheidswaanzin. Nogmaals: fouten niet met de mantel der liefde bedekken, maar juist kritiek leveren: wie men lief heeft, kastijdt men. Als wij gefrustreerd zouden zijn, waren we al lang terug in patria (en dat zijn er ook velen, maar die hoor je niet (meer) op dit forum). Ooit wel eens een berooide en teleurgestelde Baliganger tegengekomen op dit forum? Er moeten er honderden zijn.......

indobali
User
spacer line

Beste Yogya-Bali

Om te beginnen waarom is je naam yogya -bali ?

Om te reageren op je verslag, ik moet concluderen dat je de waarheid omdraait en dit je niet vreemd is.
Het is al een aantal malen naar voren gekomen. Je bent al een aantal malen voorbij gereden en binnen geweest bij ons heb zelfs de producten gezien maar weet de prijzen niet meer,maar toc h zijn ze duurder?
Om te beginnen jij bent nog NOOIT bij ons binnen geweest heb nog NOOIT onze prijzen gekregen dus wat je weer geeft klopt niet.
Wij staan open voor kritiek en voor wijze raad en ja wij luisteren zelfs naar deze mits indien ze .
wel overwogen geplaatst zijn.

Ik heb een vraag aan je , eet jij er 1 schaaltje rijst minder om doordat die lompe Bali lovers de boot in gaan en met stille trom vertrekken?
Schijnbaar is er iets wat je niet kan verdragen want in elke opmerking of toevoeging moet je dit belichten. En ik heb eens rond gekeken op dit forum en diverse malen schijnt je dit ook zo te moeten brengen tegen andere mensen, dus blijkbaar zit je iets dwars.

De vraag of je het recht hebt naar 20 jaar wonen in Indonesie en als advokaat op te treden ten aanziens van die Bali lovers is nog maar de vraag en duidt zeker niet op medeleven of respect ten aanziens een dergelijke groep.
En of men nu 1 jaar daar verblijft of 20 jaar wat zou jou dat nu boeien ?
Blijkbaar is dit toch een heet hang ijzer en zonde van je om daar je tijd aan te besteden lijkt mij.

Het maakt voor mij niet uit waar iemand zit en wat voor idee of droom hij of zij wil verwezenlijken, ik vindt dergelijke verhalen leuk om aan te horen en vindt het fantastie's dat die mensen doen wat ze willen doen zonder enige inbreng van wie dan ook.
Wie ben ik of wie dan ook om die mensen er op te wijzen wat ze wel en niet goed doen?
Helaas is dit een Nederlands trekje om steeds meer weer iemand de les te lezen, maar als jij je daar prettig bij vindt moet je dit vooral blijven doen. Tenslotte wie ben ik om jou daarvoor te veroordelen?
Ik heb altijd medelijden met dergelijke mensen, ik weet niet waarom maar ze zijn altijd zo zielig en hebben wat aanacht nodig denk ik dan maar.
Vooral die mensen die de schoen willen passen is dat mogelijk, het zijn zij die dit besluit nemen .

Voorals nog wederom bedankt voor je commentaar en nog een prettige dag verder.

indobali
User
spacer line

Ik kwam dit tegen in dit forum 2x raden wie dit naar voren heeft gebracht Emoticon: Laugh out loud

On 04-06-2007 21:12 brongkolnews wrote: Mijn zwager uit Jepara wil vanuit Java meubels exporteren naar Nederland.

Is je zwager Javaan? Dan lukt het hem denk ik niet. Ik ben er zelf 8 jaar geleden mee gekapt nog iets uit Jepara te accepteren. De hele handel is na de krismon verziekt. Allerlei rotzooi werd gedumpt met een voor marktprijzen nog te accepteren kwaliteit maar voor degelijke meubels niet. Het grote probleem is dat de Javaan geen kaas heeft gegeten van hoe een westerling zijn meubels wil hebben en welke (gegarandeerde en frequente) kwaliteit wordt verwacht. Het gaat op z'n Indonesisch - en dat betekent: zolang het er maar aardig uitziet en het een jaartje (of soms nog minder) uithoudt voordat het in elkaar stort. Hier acceptabel want garantie gaat tot de deurgrens, en de Indonesier is gewend geraakt aan bedrog en consumentbelazerij.

Maar van de buitenlandse meubelproducenten en -handelaars zijn er al velen vertrokken - of terug naar hun land, naar een ander land of naar een andere (productie)plaats in Indonesia. Er zijn er nog maar enkelen overgebleven die goede kwaliteit in- en verkopen. And to be honest Brongkolnews, als je zwager goede kwaliteit maakt en levert, dan heeft binnen no time afnemers want er zijn nog steeds volop handelaren die (de stegen van) Jepara afstruinen op zoek naar kwaliteit.
De tijd van de Jepara-meubels is allang voorbij (en dat voelen ze momenteel in Jepara ook goed, dus zijn ze naarstig op zoek naar afnemers). Maar kwalitatief goed hout is er al zelden meer want alle teak-bossen zijn reeds omgekapt een paar jaar geleden tijdens de meubel- goldrush .

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Verdedig ik Jepara? Nee toch? Wel over Yogya, Semarang. Kom zelf al lang niet meer in Jepara vanwege bovenstaande toestanden. Dat betekent nog steeds dat de juiste meubelproducenten naar Bali zijn vertrokken. En nogmaals ......ik heb het over de verhouding productiekosten, overhead? Waarom dure productie als je het elders goedkoper (en voor dezelfde kwaliteit want je houdt je vaklui) kan maken? Lees even dat stukje over die schepen, boten uit Sulawesi en Kalimantan.
Verder ben ik wel degelijk je produktieplaats binnen gelopen......alleen waarschijnlijk niet met u te maken gehad. Prijzen weet ik doorgaans al dat die duurder moeten zijn dan op Java: logisch......overhead.
Heb je het nou over meubels of Bali? Die lange tenen van de Balilovers.....
En waarom mijn naam Yogya-Bali is.....? Omdat ik in beide plaatsen het meest vertoef (en alles daar tussen in,van Kalimantan tot Flores, maar kan ze niet allemaal noemn). Mag het Heilige der Heiligen van de Balilovers weer eens niet misbruikt worden?
Als ik ergens vertoef, betekent nog niet dat ik die plaats ook maar mooi moet vinden.
Schijnbaar is er iets wat je niet kan verdragen want in elke opmerking of toevoeging moet je dit belichten.
Juist, dat is dat paradijs-gewauwel van de Baligangers terwijl ze zich gewoon op een replica van Torremolinos en Ibiza bevinden. Heeft niente te maken met Indonesia (maar men vergeet dat het nog steeds een deel van de eenheidsstaat Indonesia (RI) is. Gelukkig vergeten de Balinezen dat zelf niet (alhoewel soms ook???!!!).

De vraag of je het recht hebt naar 20 jaar wonen in Indonesie en als advokaat op te treden ten aanziens van die Bali lovers is nog maar de vraag en duidt zeker niet op medeleven of respect ten aanziens een dergelijke groep.

Dat zal wel het laatste zijn dat ik doe: als advokaat optreden voor Balilovers, liever als officier van justitie. En het blijft gewoon een feit dat de Balilovers na verloop van tijd bijna allemaal weer zijn verdwenen.....en de andere Indonesie-gangers niet.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ik ga denk ik beginnen om vanuit Yogya Balinees strandzand te gaan verkopen. Dit omdat ik het in Yogya veel beter toeven vind dan in Bali. Dat zand komt wel hier heen.

Kreeg vandaag nog een kerstgroet "groeten van Paradise Island ".. die zullen wel pas dit jaar zijn aangekomen, dus volgend jaar komen de groeten weer gewoon uit Schiermonnikoog of Texel. Emoticon: Puh!

indobali
User
spacer line

Het grote probleem is dat de Javaan geen kaas heeft gegeten van hoe een westerling zijn meubels wil hebben .je eigen citaat!

In Yogya of waar dan ook dat zijn geen javanen?
Het is soms moeilijk toe geven dat je eigenlijk een beetje fout en te snel je mond hebt laten praten en dan pas het verstand, dat blijkt volop uit deze topic en vele anderen waar je op staat.
Nogmaals je kunt wel zeggen dat je in de fabriek geweest bent maar dat ben je NIET.
Het lijkt me beter eerst eens goed na te denken en dan pas verwoorden van wat je wilt brengen,zoals gezegd heb diverse topics gelezen met je commentaar.
Als ik eerlijk ben moet ik naar voren brengen dat dit niet schittert van briljant optreden.
Ik heb daarom geen enkele behoefte nog op enige uitlating van je te reageren omdat dit VER onder de maat is.
Het spijt me dit te moeten mededelen maar de bewijzen zijn er zowel boven omschreven in deze topic als zijnde in de anderen.

Yerun de kaart is wellicht zeer goed bedoelt door de persoon die deze naar je heeft verstuurt, je reactie duidt nu niet op enige vorm van respect.
Welicht dat het zand een goed idee is, laat maar weten hoeveel je wilt hebben.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ik weet dat je maar moet leven op 4 vierkante meter eiland, maar op Java wonen 130 miljoen mensen (t.o. 3,5 miljoen Balinezen). Het bewijst al van onkunde dat je de Yogya-Javaan gelijkschakelt met een Jepara-Javaan. De afstand is groter dan tussen Friesland en Limburg. Zijn dat voor jou ook exact hetzelfde type mensen omdat ze allemaal Nederlanders zijn? Zie toch een behoorlijk verschil tussen een Fries en een Limburger, zo ook tussen een Javaan uit Yogya en Jepara; zeker als het gaat om zo'n enorm grote etnische groep qua aantal. Ik moet toegeven dat ik wat onhandig heb gesproken over de Javaan. Hierboven enige nuancering.

Over dat niet zijn geweest in je zaak: Mario Antiques voor de bocht een paar kilometer voorbij de craft market van Sukawati, op weg naar Blahbatu. Een jaar geleden kwam er maandelijks langs want had een producent schuin aan de overkant. Ben bij Mario wezen kijken voor houten meubels in combinatie met bamboe. Chairs met bamboe zittingen en kasten met gespleten bamboe als wand. Goede kwaliteit moet ik toegeven, maar qua prijs jammer niet competitive.
Het getuigt voor mij op deze topic ervan dat je zeker verre van een zakenman bent als je potentiele klanten gaat afkraken t.g.v. je Balilove. Laten we zeker maar de discussie sluiten want overduidelijk heb ik hier te maken met een Balilover en niet met een zakenman. Ik ben geen goede handelaar maar een potentiele klant afkraken.......nee, daar ben ik dan toch nog net wel een beetje zakenman voor.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Dan nog even terugkomend op dat vertoeven op Bali……ik ben al meer dan 14 jaar werkzaam voor enige instanties die te maken hebben met (ex-)Nederlanders in heel RI en we hebben door de gehele archipel consultanten, tot op de meest afgelegen plekken toe. Gek genoeg niet op Bali hoewel daar nou juist een grote groep clientèle verblijft. Eens gevraagd waarom? Antwoord van toenmalige opdrachtgever: “het verloop van uitvoerders is op Bali veel te groot. Naast al de soesa met autoriteiten, heeft het tevens geen nut om energie en tijd in werkers te steken. Vandaag gekomen, morgen weer weg."

indobali
User
spacer line

Ik dank iedereen voor hun deskundig uitleg en sluit hierbij mijn aandeel in deze topic.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Mario?

Wassuh dat nietuh die Pizza specialist bij Iglo?

Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

elsbeth
User
spacer line

Indobali, ik geef je groot gelijk. Het heeft geen zin en is al helemaal niet nodig dat je je plan aldoor zo moet verdedigen. Er zijn hier mensen die maar één ding willen en dat is dat jij naar hen luistert, hen gelijk geeft en vervolgens je plan verandert volgens hun voorstel. Punt. Dat jij (in dit geval) ook nog een eigen mening hebt, wordt voor deze mensen erg lastig, want ze moeten nu steeds harder gaan trekken/duwen/schoppen om hun gelijk te halen. Ze hebben de mond vol van machtsmisbruik en hebben totaal niet in de gaten dat ze precies doen wat ze zelf zo verafschuwen. Zij mochten het 20 jaar geleden wel proberen, waren vermoedelijk dezelfde Balilovers. Niks mis mee, goed dat ze het geprobeerd hebben, prima dat ze daarna een andere weg in zijn geslagen. Maar een ander kan niks goed doen. Ze dulden geen enkele tegenspraak en dat komt keer op keer terug. Zij weten het want wonen hier immers al een tijdje. Ik ken ook leraren die het al een tijdje doen en die het toch niet allemaal goed weten, je kent ze vast wel. Een advies is prima, maar als iemand het anders wil, dan moet je erover ophouden en niet door lopen zeuren om je gelijk te halen. Ik zou zeggen, Indobali, ik wens je een hele goede tijd op Bali of waar dan ook, misschien zit je over een jaar weer in Nederland, misschien zit je over 20 jaar nog steeds in Indonesie. Je hebt het in ieder geval geprobeerd. neem de adviezen ter harte en trek je eigen plan.
Wie de schoen past, trekke hem gerust aan.
Groet Elsbeth

indobali
User
spacer line

Elsbeth bij deze dank ik je voor de laaste keer in deze topic.

Ik ben in ieder geval blij dat er in dit forum wel mensen zijn met intellectuele bagage,het is zonde dat je dat van sommige mensen in dit forum niet kan zeggen.Heb ik ook verder geen probleem mee ,maar heb niet de behoefte dat soort mensen verder te blijven voeden waardoor ze nog meer gaan liegen en onzin uitkramen.Het is vrij voor ieder aan een dergelijk forum mee te doen net als in de maatschappij waar we ook dat soort zielige mensen hebben.
Doen en laten doen is mijn motto, zonder te veroordelen, dat zouden eens wat meer mensen in deze wereld moeten doen, zou het een stuk aangenamer worden.(ook voor hun zelf)
Nogmaals dank , succes kun je afdwingen ,respect niet dat moet je verdienen en dat is niet voor ieder weggelegd.(zelfs niet naar 20 jaar)

vrg en nog een prettige dag

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Arrogantie ten top. Hoogmoed komt voor de val.
Elsbeth, ik sluit me volkomen aan bij HansvdB wat jou betreft.
Over intelligentie gesproken (en simplisme). En leugenaar???? Omdat jij denkt dat ik niet in jouw zaak bent geweest (je bent er niets altijd want heb met een Indonesier gesproken)? Laat maar hangen......veel succes.

indobali
User
spacer line

Geachte mede deelnemers aan dit forum, door het gehele gedoe van enkele reeds bekende ........... vergeet ik helemaal het volgende,

Ik wens iedereen prettige kerst dagen en een gezond en succes vol 2009.

( dit is ook voor al die mensen die niet op bali wonen)

Voorals nog is het zo dat mensen die een kijkje willen komen nemen in de FABRIEK waar wij onze producten hebben zij allemaal welkom zijn.
Wij kijken niet waar je vandaan komt wat je ideeen zijn of je nu balilover bent of niet zij die willen komen kijken zijn welkom.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

52,066,901 topic views - 224,486 posts - 13,534 topics - 16,956 members - last post @ 13-12-2017 06:02 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

93,327,991 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com