indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Vinie
User
User icon of Vinie
spacer line

Tot nu toe reis ik altijd met een koffer(samsonite type) en kleine rugzak(handbagage)

voordelen koffer : moeilijk inhoud te stelen, kledij blijft ordentelijk, kan tegen een stootje.
nadeel : lomp en beetje belachlijk als je naar afgelegen gebieden gaat.

Voordeel Rugzak : gemakkelijk mee te nemen op een scooter en afgelegen gebieden.
nadeel : iedereen kan er iets instoppen, niet zo groot als koffer. geen breekbare voorwepen inplaatsen, kan sheuren.

Wat vinden jullie het meest pratische.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Van een koffer is moeilijk de inhoud te stelen, maar het menemen van een dichter koffer is wel veel makkelijker natuurlijk.

Ik doe eigenlijk alles met de rugzak, zeker binnen Indonesie. Over het algemeen een klein rugzakje waar wat shirts, onderbroeken en andere standaard dingen in gaan (laptop ook trouwens).

Heb nog geen problemen gehad met breekbare voorwerpen of scheuren tot op heden. Hoop dat dat zo blijft, want het kan knap lastig zijn, zo'n scheur onderin je rugzak... zeker als je net twee uur van huis bent..haha.. :o

spacer line  

Als je niet van plan bent veel te lopen is een koffer geen probleem. Maar ga je rondtrekken dan is het moeilijker om tegen een taxi of ojek te zeggen dat je wel gaat lopen omdat je `t te duur vindt.
Werkte bij mij prima. Als het onderhandelen vast liep gewoon rugzak om en een stukje lopen, komen ze vanzelf achter je aan en zakt de prijs met sprongen.
Ik heb op een Pasar een paar hangslotjes, voor op de ritsen, gekocht voor 5000 IR per stuk, simpel maar doeltreffend. De gelegenheids dief hou je er mee tegen.
De echte dief stop je toch niet.
En koop een echte merk rugzak, die zijn zo sterk !!

Soms denk ik wel eens : je kan m`n rug op zak, dan gaan we er weer voor!

Vinie
User
User icon of Vinie
spacer line

vraag me af of er zo'n backpack bestaat met onderaan wieltjes; is praktisch voor in de luchthavens.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ja hoor die bestaan wel rugzakken met wieltjes even zoeken...
Kom zo terug ................ Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

elsbeth
User
spacer line

Ik wist het, he, daar komt een mooi plaatje bij. Lijkt erg op het ding dat ik heb aangeschaft toen we vorig jaar naar Canada gingen. Was toen wel handig, schuift lekker in het bagaruim van de camper en op de luchthaven lekker rollen. Maar voor Indonesie zou ik persoonlijk absoluut voor de rugzak gaan. Maar ja, het hangt er zo enom vanaf wat je gaat doen daar en wat je mee wilt nemen. Ik houd zelf van lokaal vervoer en vind een stuk lopen ook leuk. Bovendien trek ik van de ene naar de andere plaats. Als je met een privebusje gaat en je gaat niet echt rondtrekken, tja, dan kun je net zo goed een koffer meenemen. Dus Vinie; wat ga je doen in Indonesie??

Vinie
User
User icon of Vinie
spacer line

Deels rondtrekken en ook blijven plakken als ik er me goed voel, ben drie maanden weg.
Zal eerst en stuk Thailand doen, dan van bangkok naar jakarta en dan naar Makassar.
Ofwel de opium route doen en vertrekken van Cambodia of vietnam naar indonesiŽ.

Bij m'n laatste indo reis had ik veel van die Gekko's mee in m'n koffer en ik moet me niet zorgen maken of ze slecht zullen aankomen.
Zat eenmaal achteraan een scooter met die koffer tussen mezelf en de bestuurder op weg naar een ander hotel. En dan zei ik bij mezelf dat een rugzak in dergelijke omstandigheden wel beter is. Natuurlijk kun je niet zo netjes je kleertjes opbergen vind ik. Net als een kitzal van het leger.

Zoiets zou ook goed zijn : http://www.lowealpine.com/Prod(...)&SpecificActivityID=

Misschien zou ik er beter ene in AziŽ kopen, zal wel goedkoper zijn daar denk ik

thank voor de info

spacer line  

Ik heb het gecheckt, niet echt goedkoper als je echte merken wil als Deuter, Camelbak, of in die lijn.
Ik heb een Eiger gekocht daar, een steekje los bij mij maar ook bij mij rugzakje!
Verder een prima rugzak na reparatie.
Maar vertrouw toch meer op Westerse Degelijkheid.
En je kleren netjes??? in een rugzak vouw je niet maar rol je op !! Werkt uitstekend.
In geval van ja!! Ik heb nog twee Deuters Futura 50+10 te koop.
Frontloaders !! Dat is het geheim . .
Zelf was ik meer weg van de 65+10 Denali.

Soms denk ik wel eens : je kan m`n rug op zak, dan gaan we er weer voor!

Albert H
User
User icon of Albert H
spacer line

Wij gebruiken altijd een net van Pacsafe. Superhandig.

http://www.pacsafe.com/www/ind(...)_action=detail&id=48

Vinie
User
User icon of Vinie
spacer line

Heb een dufflelback 75L die ook als rugzak kan gedragen worden.
Helaas zonder wieltjes eronder, ze bestaan wel maar waren niet meer aanwezig
prijs 15,50 euro Emoticon: Yawn
Kan er niet genoeg in neem ik m'n koffer, is hij groot genoeg dan de duffelback die qua beveiliging niet zo hoog scoort als de koffer.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Nah, als je iets voor 15.50 koopt dan lijkt me het logisch dat dat ding niet echt veilig is. Zelfs een fatsoenlijk slot is duurder. Het probleem lijkt me echter meer te liggen bij dieven die je tas open snijden in een drukke omgeving dan mensen die er via de normale manier iets proberen uit te halen.

Vinie
User
User icon of Vinie
spacer line

On 26-12-2008 04:15 Yerun wrote:
Nah, als je iets voor 15.50 koopt dan lijkt me het logisch dat dat ding niet echt veilig is. Zelfs een fatsoenlijk slot is duurder. Het probleem lijkt me echter meer te liggen bij dieven die je tas open snijden in een drukke omgeving dan mensen die er via de normale manier iets proberen uit te halen.

Wel is een leger kitzakzak/waterdicht en de hoofdritsluiting kan je sluiten met klein slotje of verzegelen met zo'n straps, de andere ritsen kan ik sluiten met zo plastic straps en moet ze dan wel doorknippen.
Is dit type : http://www.ishop.co.uk/ishop/i(...)thumbnail/t_0298.jpg

Maar m'n polyster samsonite gaat al tientallen jaren mee en is oersterk, maar niet zo gemakkelijk voor afgelegen gebieden.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Vinie, waarom niet voor afgelegen gebieden? Zoals gezegd als je er niet mee gaat lopen, waarom niet? (niet dat ik er zelf een heb, ik heb zo'n koffer waar je altijd nog wat meer in moet kunnen proppen) Zo'n hardschalen koffer heeft zelfs voordelen: als het pijpestelen regent dan blijft de inhoud tenminste droog (als zo'n ding ergens bovenop een bus ligt) en als ik het goed onthouden heb dan zit je in elk geval straks in Cambodia in het regenseizoen.

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Vinie
User
User icon of Vinie
spacer line

Dag AnneMie

Nog een drietal weken en ik ben weg, en ook terug naar indonesie na eerst enkele andere Landen te hebben gedaan. 3maanden heb ik tijd. Zal m'n suitcase achterlaten in bali bij mensen die ik denk te vertrouwen en met een kleine rugzak 3 weken rondtrekken in borneo(visarun) en sulawesi en dan terug naar thuisbasis bali. Als m'n samsonite niet vol is dan gooit ik die kitzak/rugzak er gewoon bij. Heb gewoon zin om er echt avontuurlijk tegenaan te gaan en met die koffer ben ik precies een janet ergens in de jungle Emoticon: Party!

ps: jij zit nu toch ook in indonesiŽ en alles in orde.....

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,216,173 topic views - 234,382 posts - 13,692 topics - 25,236 members - last post @ 21-10-2019 15:24 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,676,001 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com