indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

rspelmink
User
spacer line

Heb me weer heerlijk lopen verbazen over de vliegtarieven van de vliegtickets.
Er is toch iets dramatisch fout met het systeem. Zie onderstaande voorbeelden:

AMS - JKT - 900euro (als je veel geluk hebt, periode eind januari) (retour)
CDG-AMS-JKT - 740euro (retour)

Maar ook:
AMS - SIN - 880 euro (retour)
DUS - AMS - SIN - 550 euro (retour)

Hoe kan het dat je meer moet vliegen maar de prijzen ineens zoveel goedkoper worden? Extra milieutax was toch maar 45euro????

Maar de hamvraag is natuuurlijk, wat doet KLM, SINGAPORE etc als je door omstandigheden Emoticon: Confused het eerste stukje van de vlucht mist... wordt door de "no-show" het hele ticket ongeldig? Wie heeft hier ervaring mee? Gaan ze echt moeilijk doen als je pas in AMS gaat inchecken? Iemand ervaring of goede contacten? Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party!

senior
User
User icon of senior
spacer line

zelf (nog) geen ervaring hiermee,maar een toenmalige vriend van mij heeft zoiets wel aan de hand gehad. Vanwege het feit dat in dat jaar het ticket naar JKT een stuk goedkoper was als hij vertrok vanaf Dusseldorf via Amsterdam naar JKT had hij deze trip geboekt. Welke maatschappij het was weet ik niet meer maar hij kon door omstandigheden niet op tijd in Duitsland zijn maar wel op Schiphol...maar mooi niet kunnen inchecken, hij kon hoog of laag springen maar mee mocht hij niet..

De reden was zoiets als niet op komen dagen, stoel verkocht aan iemand anders(?) Heb hier zelf zo mijn twijfels over maar no show was toendertijd blijkbaar dus no show voor de hele trip.

Weet niet wat ze tegenwoordig voor maatstaven hanteren.

hati hati, pelan pelan

rspelmink
User
spacer line

wordt idd door reisbureaus afgeraden. Heb voor de zekerheid bij een aantal instanties informatie ingewonnen. Er is nog geen echte duidelijkheid over, maar er worden wel degelijk mensen tegengehouden.... en om er nu via de rechter zelf duidelijkheid over te zoeken vind ik net te ver gaan. Maar zal vast een keer zo ver komen.... Emoticon: Worship

Advies van de meeste instanties is dan ook om het niet te gokken.

En tip voor tickets naar jakarta rond januari/februari, www.ebookers.de = dusseldorf - jakarta voor 597euro (all-in!) Emoticon: Party! Emoticon: Party!

senior
User
User icon of senior
spacer line

On 06-12-2008 19:58 rspelmink wrote:

En tip voor tickets naar jakarta rond januari/februari, www.ebookers.de = dusseldorf - jakarta voor 597euro (all-in!) Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Zou willen dat dit soort aanbiedingen er ook eens waren in juni of juli...maar helaas, dan is het meestal een stuk duurder... Emoticon: Frustrated

hati hati, pelan pelan

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Lijkt me dat er zeker wel consequenties aan zitten, aangezien je wel de lusten wil (goedkopere prijs) maar niet de lasten (ergens anders aan boord gaan). Wordt de stoel niet opgevuld vanaf het beginpunt, dan kan ik me zo voorstellen dat er op het tweede punt een persoon van de wachtlijst geinformeerd wordt dat deze toch aan boord kan omdat er een no-show is, aangezien de airline niet weet/kan weten dat jij in het midden van de geboekte reis ineens aan boord gaat en ze liever de stoel wel vol hebben.

Ho Lee Fuk

ketut.nl
User
User icon of ketut.nl
spacer line

Zou willen dat dit soort aanbiedingen er ook eens waren in juni of juli...maar helaas, dan is het meestal een stuk duurder... Emoticon: Frustrated

618 euro vanaf Parijs naar Bali met Eva Air. Kun je boeken via joker.be. Kun je boeken tot en met morgen.

spacer line  

On 07-12-2008 09:28 ketut.nl wrote:

...

618 euro vanaf Parijs naar Bali met Eva Air. Kun je boeken via joker.be. Kun je boeken tot en met morgen.

Is te doen .
Maar dan kom de treinkaart erbij.Hoeveel eurie erbij ?
Ik heb al geboekt bij de arabieren via frankfurt voor 640 eurie. all in .

bisa dicek of makemyday .

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

On 04-12-2008 21:51 rspelmink wrote:
Heb me weer heerlijk lopen verbazen over de vliegtarieven van de vliegtickets.
Er is toch iets dramatisch fout met het systeem. Zie onderstaande voorbeelden:

AMS - JKT - 900euro (als je veel geluk hebt, periode eind januari) (retour)
CDG-AMS-JKT - 740euro (retour)

Maar ook:
AMS - SIN - 880 euro (retour)
DUS - AMS - SIN - 550 euro (retour)

Hoe kan het dat je meer moet vliegen maar de prijzen ineens zoveel goedkoper worden? Extra milieutax was toch maar 45euro????

Maar de hamvraag is natuuurlijk, wat doet KLM, SINGAPORE etc als je door omstandigheden Emoticon: Confused het eerste stukje van de vlucht mist... wordt door de "no-show" het hele ticket ongeldig? Wie heeft hier ervaring mee? Gaan ze echt moeilijk doen als je pas in AMS gaat inchecken? Iemand ervaring of goede contacten? Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Het antwoord: dan wordt je hele ticket geannuleerd. KLM is daar keihard in.
"Er is iets dramatisch fout in het systeem". Toch niet helemaal hoor. Het is maar precies wat de gek ervoor geeft en de maatschappijen weten dat ook wel. De Nederlander is ondertussen gewend geraakt aan tickets van 1000 euro voor het verre oosten, de duitser of fransman zal dit niet zo snel neerleggen. Vergeet niet dat de kosten van Schiphol ondertussen ook de pan uitreizen, en dan niet alleen de eco-tax. Denk eens aan al die werkeloze kansloze zeuren die de hele dag naar de gratis klachtentelefoon bellen als er weer zo'n prachtige blauwe vogel boven hun huis heenkomt. Moet toch allemaal ergens door betaald worden.

Half uurtje zoeken op internet bespaart je vaak honderden euro maar de meesten zijn liever lui dan moe en boeken hun ticket vanaf amsterdam voor de hoofdprijs.

Gracias. Sama sama

rspelmink
User
spacer line

Het fout in het systeem wordt met de oplossing van tickets via parijs niet opgelost maar juist gecreeerd. Omdat het vliegtuig hier in amsterdam toch ook gaat landen en weer opstijgen? Dus de bewonders hebben er last van, eco-tax aan mijn....... want deze vluchten zijn net zo vervuilend.... (of doen ze dat op het eerste stukkie niet... en daarna maar met de helft???)

Er klopt gewoon in de basis ergens iets niet met hoe de ticketprijzen worden opgemaakt. Ik zou ook eens zulke tarieven voor reiskosten naar mijn klanten in Nederland moeten gaan rekenen.... ene dag 300euro, daarna via duitsland rijden maar 100euro??? is dit geloofwaardig?

Pamelabak
User
spacer line

rspelmink,
Het is niet alleen de milieutax van € 45,00, de luchthavenbelasting van Schiphol komt er ook nog bij en dat is circa € 297,00 terwijl de luchthavenbelasting van Düsseldorf maar € 30,00. Dus je betaalt in Nederland aan tax circa € 342,00!!
De Hispeed vanaf Utrecht naar Düsseldorf kost op sommige dagen € 32,00 (enkel) en andere dagen € 93,00 (enkel). Waar dit prijsverschil in zit, weet ik helaas niet.

rspelmink
User
spacer line

maar snap dan nog steeds niet dat een ticket van dusseldorf, amsterdam, singapore 300euro goedkoper kan zijn dan van amsterdam naar singapore.... via beide routes moet toch de tax van schiphol worden betaald?

Pamelabak
User
spacer line

rspelmink,
En dat is juist het kromme, als je vanuit Düsseldorf vertrekt via Amsterdam naar Singapore dan hoef je die € 300,00 niet te betalen. Je moet wel in Düsseldorf instappen, je kunt niet in Amsterdam instappen. Dat valt onder "no show". Inderdaad heel krom!!!

senior
User
User icon of senior
spacer line

On 07-12-2008 09:28 ketut.nl wrote:

...

Alles vol , althans op dit moment... Emoticon: Frustrated

hati hati, pelan pelan

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

79,021,193 topic views - 236,343 posts - 13,704 topics - 27,679 members - last post @ 29-01-2020 10:53 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

128,908,288 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com