indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > In het nieuws > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

BlogBlot
User
spacer line

Lokale Moslims keuren bezoek Abu Bakar Ba'ashir af
Het plan van de religieuze leider Abu Bakar Ba'ashir om een bezoek te brengen aan de stad Lumajang heeft tot felle reacties geleid van lokale Moslims in de stad. Zij wijzen de komst van de Islamitische klerk uit Solo resoluut af. Ze stellen dat een meerderheid van de mensen zich ongemakkelijk voelt met het bezoek van hem. "We zijn sterk tegen een bezoek van Abu Bakar Ba'ashir aan Lumajang," zei Abdurrohim, een van de Islamitische leiders uit het sub-district Tompokersan in Lumajang.
Lees verder , klik op de titel

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Grappig om te zien hoe elementen uit de 'zwijgende meerderheid' nu hun mondje open doen. Hopelijk kan dit vaker gebeuren! Emoticon: Yes!

HansvdB
User
User icon of HansvdB
spacer line

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ik snap niet dat hij nog niet is opgepakt door de overheid.
Hij maak meer kapot dan hij iets verbetert, in dat land............. Emoticon: Stupid Emoticon: Frustrated .
Zijn invloed is jammer genoeg te veel rond Solo, en zijn aanhangers............... Emoticon: Angry

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

spacer line  

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Yerun

Het gebeurt veel vaker dat moslims protesteren tegen terreur / extremisme, alleen is dat minder groot/spectaculair nieuws dan wat brandende vlaggen. Even een greep uit 't nieuws van afgelopen week:

http://www.ptinews.com/pti%5Cp(...)03C76EF?OpenDocument
http://timesofindia.indiatimes(...)icleshow/3789723.cms
http://blog.beliefnet.com/news(...)lan-joint-memori.php
http://www.nrc.nl/dossiers/mos(...)preken_tegen_terreur

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.monyet_belanda & Hans; hebben jullie ook voorbeelden van de in het algemeen wat meer zwijgzame Javaanse collega-Moslims? Ik hoor hier zelden van dergelijke luide afkeuring dat ik het toch wel bijzonder vond. Er komen inderdaad geen brandende vlaggen aan te pas, vandaar dat ik dit bericht dan ook opvallend vond.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

http://www.nrc.nl/dossiers/mos(...)preken_tegen_terreur
Dat laatste bericht over Moslims is van 2005, dus eigenlijk niet relevant, voor deze topic.
dat er nu veel ergere dingen gebeuren, dat er in moskeeën gepredikt word door de Imams of er een leven van afhangt dat ze er niet bij horen, enzv.

De fundamentalistische Haagse imam sjeik Jneid Fawaz van de omstreden As-Soennahmoskee verbiedt zijn volgelingen zich aan te passen aan Nederlandse gewoonten en gebruiken. "Wie een volk imiteert, behoort tot hen", aldus de omstreden sjeik.

Kijk er zijn ook moskeeën die het strenger regime hanteren.

Moskee stuurt leraren weg na mishandeling
Haagse imam sjeik Jneid Fawaz verpest het voor de rest
12 uren geleden Brekend nieuws en nonnieuws
MAASSLUIS - Het bestuur van de Marokkaanse moskee in Maassluis heeft twee leraren die koranles gaven op non-actief gesteld na klachten over kindermishandeling. Het bestuur kwam tot dit besluit na gesprekken met burgemeester Koos Karssen van Maassluis. Hij zocht contact met de moskee nadat bij de gemeente diverse signalen waren binnengekomen dat dit soort praktijken plaatsvonden in de moskee.

Het is treurig genoeg dat het allemaal moet zo.
Maar dat vinden zei het gebruik van de democratie, die ze weten te gebruiken.
Democratie is niet bedoelt om alles naar je hand te zetten.
waar het volk voor het zeggen heeft.
Want zoals ook in Indonesië wordt het volk mooie dingen voor gehouden, maar er vinden geen echte inspraken.
Ook niet in Nederland want hier word de meerderheid gekapitteld door de minderheid.
Terwijl Torbecke bedoelde democratie is ondergeschikt maken van individuele belangen.
dat is nu veranderd, er veranderd veel de laatste jaren, de maatschappij kritiseert steeds meer, maar moet steeds meer toegeven aan het geen beginsel van onze stelsel, westerse recht op vrijheid en meninguitingen............ Emoticon: Talk to the hand Emoticon: Cry Emoticon: Confused
Het zou de echte moslims sieren als ze die extreme Imams eens hun mond snoerde, in het belang van het geloof zelf, wat ik denk dat het geen geloof is, maar levensbeschouwelijke politieke verhouding die allen toepastbaar is in landen die het moslim zijn als een maatschappij leer kent ,en geen democratie.
Die twee zijn niet verenigbaar ............ Emoticon: Emoticon: Smile Emoticon: So funny

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 04-12-2008 12:33 HansvdB wrote:
Muslims Deny Burial for Slain Terrorists

Het zou de Indonesische moslims sieren (en ze 180 graden in internatonale achting laten doen stijgen) als ze ook eens een dergelijke actie zouden ondernemen i.p.v. het toestaan van een ¨helden¨-begrafenis van de 3 Balibom terroristen. Dit soort wezens dienen niet tot een bepaalde geloofsrichting te worden gerekend, dus hebben ook geen begrafenis nodig volgens geloofsregels.
Respect voor de Indiase moslims......weinig respect voor de zwijgzame moslim meerderheid hier te lande (op die ustadz na dan in Lumajang, alhoewel ik vermoed dat dit om opportunistische redenen is en niet zozeer vanwege Ba´asyir´s denkbeelden).

spacer line  

On 06-12-2008 05:29 Yogya-Bali wrote:

...

Het zou de Indonesische moslims sieren (en ze 180 graden in internatonale achting laten doen stijgen) als ze ook eens een dergelijke actie zouden ondernemen i.p.v. het toestaan van een ¨helden¨-begrafenis van de 3 Balibom terroristen. Dit soort wezens dienen niet tot een bepaalde geloofsrichting te worden gerekend, dus hebben ook geen begrafenis nodig volgens geloofsregels.

Tya , je (men) mag niet eens zijn met de toegedichte rol van de 3 BB ers.

Als 1 van de grote meerderheid moderate moslim interesseer mij ook niet meer hoe de westerlingen en in het bijzonder de(overgrote meerderheid) Nederlanders naar ons kijken.
Het is toch nooit goed .
De officieele organen van de Moslm , de MUI, en andere grote georganiseerden zoals N.U hebben de teroristen acties ook veroordeeld , zelfs negatieve fatwa uitgesproken.
De meeste ongeorganiseerden moslims hebben ook niks met die teroisten.
Dus men moet niet net doen alsof het ons koud laat hoe sommige andersdenkenden moslim foute acties ondernemen.

Wat mij opvalt is dat alleen maar de negatieve kanten hier worden verteld en uitvergroot .

Wie zeg dat dat het een helden begrafenis is , voor hun familie en vrienden zou het mogelijk zijn .
Maar niet voor de andere moslims.
En ik vind dat ze ook goed begraven moet woorden ,.

Hier wordt ook niet verteld dat de Indonesische media het fout vinden omdat ze te veel aandacht hebben geschonken.
Er is ook in het openbaar discussies geweest , los van het feit dat veel indonesiers ook ook over dit thema en andere thema's discussieren in diverse forums .
De meesten veroordeelden de foute daden wel , en dat wordt HIER niet verteld. Emoticon: Nooo

bisa dicek of makemyday .

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 06-12-2008 09:22 Surya Atmadja wrote: Als 1 van de grote meerderheid moderate moslim interesseer mij ook niet meer hoe de westerlingen en in het bijzonder de(overgrote meerderheid) Nederlanders naar ons kijken.
Het is toch nooit goed .
De officieele organen van de Moslm , de MUI, en andere grote georganiseerden zoals N.U hebben de teroristen acties ook veroordeeld , zelfs negatieve fatwa uitgesproken.
Dus men moet niet net doen alsof het ons koud laat hoe sommige andersdenkenden moslim foute acties ondernemen.

Maar waar blijven de protesten en demo's dan???? Laat het positieve gezicht van de islam dan eens zien. Zie geen demo's om te laten zien dat men het niet met die "gijzelaars van de islam" eens is. Wel als er iets gebeurd met moslimbroeders in Palestina, Afghanistan of Irak. Dan is de hele Jl. Thamrin en plein HI vol van de demonstranten. Zelfs hier in Yogya zie je ze regelmatig.....als het geen FPI-achtige demonstranten zijn, dan wel studenten.
Is in NL niet veel anders: toen Theo van Gogh werd vermoord, heb ik een grote demo gemist. Toen er een Marokkaans straatrovertje omver werd gereden door een slachtoffer in paniek, liepen opeens de Amsterdamse straten vol met schreeuwers over racisme.

Daarnaast is de begrafenis hier wel degelijk uitgegroeid tot een hero begrafenis (ook al is het dan door een klein deel van de moslims). De moderate moslims hadden toen een uitstekende gelegenheid eens "uit te pakken" met hoe zij er over denken. Maar dat is weer teveel gevraagd in RI; het is nml. geen eigen belang (denkt men; en de rest sliep rustig verder). Hoe erg het kan gaan worden, heeft men vorige week gezien. Een onderzoek onder leraren heeft uitgewezen dat meer dan 60% tegen de seculiere staat is, geen directeur met een ander geloof dan de meerderheid wil dulden, een kleiner percentage ook geen collegae met eenander geloof, leerlingen mogen niet over een andere godsdienst worden onderwezen dan hun eigen religie, etc. Zeer verontrustend......dat zijn wel de opvoeders van de huidige generatie.
Met terroristen......Laat men het zo doen als in India. Natuurlijk moeten ze worden begraven.......maar dan wel met de kont naar Mekka en niet met het gezicht. Ze hebben toch juist de islam als religie beledigd en benadeeld? Valt men dan nog steeds een begrafenis volgens islamitische riten en normen ten deel?

HansvdB
User
User icon of HansvdB
spacer line

On 06-12-2008 12:39 Yogya-Bali wrote:

Natuurlijk moeten ze worden begraven

Waarom? Varkensvoer. Voor de honden en wormen en wat dies meer zij.

marcel70
User
spacer line

On 06-12-2008 09:22 Surya Atmadja wrote:

...

Tya , je (men) mag niet eens zijn met de toegedichte rol van de 3 BB ers.

Als 1 van de grote meerderheid moderate moslim interesseer mij ook niet meer hoe de westerlingen en in het bijzonder de(overgrote meerderheid) Nederlanders naar ons kijken.
Het is toch nooit goed .

Wat mij opvalt is dat alleen maar de negatieve kanten hier worden verteld en uitvergroot .

Wie zeg dat dat het een helden begrafenis is , voor hun familie en vrienden zou het mogelijk zijn .
Maar niet voor de andere moslims.
En ik vind dat ze ook goed begraven moet woorden ,.

Hier wordt ook niet verteld dat de Indonesische media het fout vinden omdat ze te veel aandacht hebben geschonken.
Er is ook in het openbaar discussies geweest , los van het feit dat veel indonesiers ook ook over dit thema en andere thema's discussieren in diverse forums .
De meesten veroordeelden de foute daden wel , en dat wordt HIER niet verteld. Emoticon: Nooo

Beste Surya
Yoga bedoelt niet wat Nederlanders denken over Indonesie bisa cek Om surya Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Party! Maar hoe de wereld over Indonesie denkt.
Het gaat er om dat er in India openlijk demo zijn waar moslims zeggen dat de zogenaamde hero's niet begraven hoeven te worden.
Dat soort demo zie je hier niet,behalve tegen westerlingen.ect,,

Het zou veel beter zijn om daar wel om te geven hoe de hele wereld over Indonesie denkt ipv wel het westers consumptie gedraag aan te meten waar vaak voor helemaal geen finasil plaats is.

Becik ketitik olo Ketoro

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Indonesia zou zeker eens moeten nagaan hoe de internationale wereld over hen denkt. Maar dat is verdraaid moeilijk....zeker zolang er vnl. Javanen in het apparaat zitten. Die zijn zo vreselijk xenofobisch en allergisch voor de minste kritiek. Een beetje zelfinzicht en een beetje zelfkritiek zou hier niet overbodig zijn. Momenteel gaat Indonesia telkens alleen maar gigantisch af als een gieter voor de rest van de wereld en neemt ook niemand dit land met zijn "wereldvreemde", vrij "achterlijke" regering ook maar een beetje serieus.

Maar het schijnt niet iets typisch Indonesisch te zijn, de Chinezen kennen er ook wat van. Misschien Oost-Aziatisch???!! Wat een achterlijke regering is daar in China aanwezig. Ze willen nu de economische orders met Frankrijk cancelen omdat president Sarkozy een gesprek heeft gehad met de Dalai Lama. Nou ja, wonen ze in een ander zonnestelsel of op deze aarde?!

spacer line  

On 07-12-2008 04:10 marcel70 wrote:

...

Beste Surya
Yoga bedoelt niet wat Nederlanders denken over Indonesie bisa cek Om surya Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Party! Maar hoe de wereld over Indonesie denkt.

Nou en .
" De wereld " weet ook wel hoe het met Indonesia zit. Wie en hoe de gemiddelde Indonesische moslims zijn .
Uitgezonderd kleine groepen westerlingen die op 1 of andere manier de pik hebben op Islam en indirect ook op de Islamieten.

Als ik in gesprek of discussie gaat met de "gemiddelde" Nederlander over Islam (voor zover ik iets van weet) gaat het altijd prima , terwijl men weet dat statistisch gezien bijna 70% van de Nedwerlanders bedenkingen hebben op Islam .
Deze cijfer kan je op verschillende Nede. bronnen terug vinden .
Dus ik zou ook geen aandacht schenken als ik toevallig tegen Nederlanders botste die iets hebben tegen Islam (en de Islamieten).
Zoals we ook weten werden de frustraties over een klein groep Nederlandse moslim gelijk geprojecteerd bij alle Moslims in Nederland. (bijna 1000.000).

Vandaar die opmerking van mij , who cares .
Het is toch nooit goed .

Vwb de buitenlandse niet Moslim die de sfeer niet leuk vinden in Indonesia ben ik ook makkelijk , pse feel free tp leave Indonesia.
Dat zeggen de Nederlanders ook tegen buitenlanders , war ?
Dat zeggen ze ook tegen Nederlandse staatsburgers die toevallig moslim zijn .

Gelijke monikken gelijke kappen . Nietwaar ???

spacer line  

On 06-12-2008 12:39 Yogya-Bali wrote:

...

. Natuurlijk moeten ze worden begraven.......maar dan wel met de kont naar Mekka en niet met het gezicht. Ze hebben toch juist de islam als religie beledigd en benadeeld? Valt men dan nog steeds een begrafenis volgens islamitische riten en normen ten deel?

Tya , de mens , in dit geval de staat heeft hun al gestraft .
De rest moet men overlaten aan de grote baas.
Ik dacht dat er een uitspraak is van Hem .
Mij is de wrake en ik zal vergelden.

HansvdB
User
User icon of HansvdB
spacer line

On 07-12-2008 08:28 Surya Atmadja wrote:

" De wereld " weet ook wel hoe het met Indonesia zit.

Dat kan wel eens knap tegenvallen. Ik denk dat "de wereld" verdacht weinig van het op drie na grootste land ter wereld weet. In Nederland is er enige kennis, maar dan houdt het wel op.

marcel70
User
spacer line

On 07-12-2008 08:28 Surya Atmadja wrote:

...

Nou en .
" De wereld " weet ook wel hoe het met Indonesia zit. Wie en hoe de gemiddelde Indonesische moslims zijn .
Uitgezonderd kleine groepen westerlingen die op 1 of andere manier de pik hebben op Islam en indirect ook op de Islamieten.

Als ik in gesprek of discussie gaat met de "gemiddelde" Nederlander over Islam (voor zover ik iets van weet) gaat het altijd prima , terwijl men weet dat statistisch gezien bijna 70% van de Nedwerlanders bedenkingen hebben op Islam .
Deze cijfer kan je op verschillende Nede. bronnen terug vinden .
Dus ik zou ook geen aandacht schenken als ik toevallig tegen Nederlanders botste die iets hebben tegen Islam (en de Islamieten).
Zoals we ook weten werden de frustraties over een klein groep Nederlandse moslim gelijk geprojecteerd bij alle Moslims in Nederland. (bijna 1000.000).

Vandaar die opmerking van mij , who cares .
Het is toch nooit goed .

Vwb de buitenlandse niet Moslim die de sfeer niet leuk vinden in Indonesia ben ik ook makkelijk , pse feel free tp leave Indonesia.
Dat zeggen de Nederlanders ook tegen buitenlanders , war ?
Dat zeggen ze ook tegen Nederlandse staatsburgers die toevallig moslim zijn .

Gelijke monikken gelijke kappen . Nietwaar ???

Om surya
U antwoordt zegt al genoeg!! Emoticon: Party! Emoticon: Party!
En uit u antwoordt blijkt dat de wereld juist niks weet van Indonesie!
Daar gaat het nu om, de antwoorden hierboven zijn ook beetje off topic . nie waar? Emoticon: Party!

De wereld zou veel van Indonesie te weten komen als er demo'
s zouden zijn waar uit blijkt dat moderate moslims in Indonesie baasir zouden afkeuren

Dit probeerde Yogya u ook te vertellen.
Dus nogmaals het antwoord van mij en hem waren niet persoonlijk bedoelt en nogmaals uit u antwoordt blijkt dat de wereld juist niet weet hoe de gemiddelde Indonesier in elkaar steekt.

Gelijke kappen gelijke moniken? ???dat zie ik niet terug in u antwoorden moet ik eerlijk zeggen hoor.
Ook niet persoonlijk bedoelt

Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Becik ketitik olo Ketoro

spacer line  

De wereld wordt verdeel in machtsblokken.
1.De zogenaamde westerse landen , met USA als opperhoofd .
2.Zuid Amerika.
3.Afrika
4.Azie
5.Midden Oosten
6. Zuid Oost Azie.
Zijn er nog andere machtsblokken ?

Azie en Zuid Oost Azie ,Midden Oosten , China en India weten wel wat de rol van Indonesia is als de grootste*(?) Moslim land.
Met India en China staat Indonesia ook op goede voet , zelf militaire pact gesloten. Op Asean nivo zit Indonesia comfortabel.

Amerika is altijd een geheime (grote) vriend geweest .
Totdat de politiek veranderde i.v.m Timor affaire.
Nu Obama de baas wordt zal het ook de relatie verbeteren.

Amerika (de regering - en zeker nu Obama aan de macht komt) weet het ook .
Met Zuid Amerika en Afrika heeft Indonesia redelijk contacten.

Dus zolang de regeringen goed met elkaar kunnen opschieten is er niks aan de hand.
De E.U heeft ook redelijk cntacten , de grote landen steunen Jakarta ook .
Duitsland is van oudsher een vriend geweest , Engeland bewonderde Indonesia hoe ze de moslimsvraagstuk regelde . De Britse Moslimsraad heeft zelf de Indonesische "methode" willen overnemen.

Alleen de rol van Nederland is vaak dubieus .
Niet allen op politiek gebied , maar ook hoe ze naar de Indonesiche situatie kijken en oordelen.
Gelukkig hebben de Indonesiers de Nederlanders niet echt nodig.

Voor mij is Indonesia een land waar mensen met Moslim geloof wonen.
Praat men over Indonesiers , dan praat men ook indirect over hun Moslim zijn .
Dan kan men niet uit elkaar halen.
Wil men met mij in contact komen , dan moet men mijn moslim zijn ook meenemen , moet men ook rekening houden en respecteren.
En mij niet verwarren met sommige foute broeders of zusters.
Wil men dat niet , pech dan .
No problemos , ik heb "jullie" ook niet nodig.

HansvdB
User
User icon of HansvdB
spacer line

Pak Surya, Indonesië is NIET het grootste moslimland. Het is het land in de wereld waar de meeste moslims wonen. Indonesië is het land van de Panca Sila, al hoef ik jou dat niet te vertellen.

"Voor mij is Indonesia een land waar mensen met Moslim geloof wonen.
Praat men over Indonesiers , dan praat men ook indirect over hun Moslim zijn"

Vertel dat de Papua's, Balinezen, Florenzers (?) etc. eens...

spacer line  

On 07-12-2008 09:03 marcel70 wrote:

...

De wereld zou veel van Indonesie te weten komen als er demo'
s zouden zijn waar uit blijkt dat moderate moslims in Indonesie baasir zouden afkeuren

Dit probeerde Yogya u ook te vertellen.

Wat bedoel je met "de wereld " ? .
Denkt je dat het de Brazilianen , Chinezen interesseren of er gedemonstreerd wordt door de plaatselijke geestelijken in Lumajang omdat ze tegen die Abu Bakr Basir zijn ?

Of dat de New Yorkers het interesseren ? Denk ik niet .
Wel toen de 3 bombers geexecuteerd werd en de begrafenis circus als wereldprimeur te beschouwen
Er zijn nog andere hot items die belangrijker zijn .
Zoals je weet zijn de mensen altijd selectief , in hun waarnemingen en in hun oordelen.
Dat zie je terug in Indahnesia.

Zodra een FPI groep een illegale bar of bordeel gaat bestormen wordt gelijk melding gemaakt. En behoorlijk gediscussieerd.

Als de baas van FPI in de gevangenis komt wordt weinig aandacht gegeven .
Ook de veroordeling vna de bomterorisme. (middels fatwa).
Daar kan ik ook vele voorbeelden noemen , kijk maar naar de topics .
Meestal spectaculair en tendentius geplaats , vaak ook de lading niet gedekt door de vlag.
En zodra er gespui kan worden doet men het graag , maar niet verder volgen hoe de zaak afgehandeld wordt , en wat de oorzaken zijn etc.

spacer line  

On 07-12-2008 09:27 HansvdB wrote:
Pak Surya, Indonesië is NIET het grootste moslimland. Het is het land in de wereld waar de meeste moslims wonen. Indonesië is het land van de Panca Sila, al hoef ik jou dat niet te vertellen.

"Voor mij is Indonesia een land waar mensen met Moslim geloof wonen.
Praat men over Indonesiers , dan praat men ook indirect over hun Moslim zijn"

Vertel dat de Papua's, Balinezen, Florenzers (?) etc. eens...

Formeel heb je gelijk, alleen is de meerderheid van de bevolking Moslim (ik dacht tussen 80-85%) .
Dus kan je zeggen Het is een Moslim land.
Precies zoals Nederland , wordt ook beweerd dat het een christelijk land is , met (joods) chtistelijk traditie.
De Moslim en Nederlandse Moslim moeten ook conformeren met de Nederlandse (christelijke) waarden en normen.

Zo ook met de andere kleinere gemeenschappen met andere geloof of levensbeschouwingen in indonesia .
Hun rechten worden (als het goed is Emoticon: Wink ) gegarandeerd in de grondwet.
Zoals de rechten van de niet christelijke medelanders gegarandeerd wordt door de Nederlandse grondwet.

HansvdB
User
User icon of HansvdB
spacer line

Pak Surya, formeel is de meerderheid van de Indonesiërs formeel moslim... Moslim-KTP, Agami Jawi en zo. Megawati mocht in eerste instantie van sommige moslimpolitici geen president worden (omdat ze vrouw was en) omdat ze geen moslim maar hindoe was. Agami Jawi.

spacer line  

On 07-12-2008 09:51 HansvdB wrote:
Pak Surya, formeel is de meerderheid van de Indonesiërs formeel moslim... Moslim-KTP, Agami Jawi en zo. Megawati mocht in eerste instantie van sommige moslimpolitici geen president worden (omdat ze vrouw was en) omdat ze geen moslim maar hindoe was. Agami Jawi.

Daarom is het ook gevaarlijk en niet slim van veel westerlingen om al die KTP-ers (ben ook 1 tje van) over 1 kam te scheren met een paar gekke andersdenkenden.

Terwijl mijn familie al een paar generaties haji-haja's hebben , zelf voor 1900 .
Ik ga me ook niet meer schuldig voelen of probeer te veronschuldigen voor de daden van sommigen. Ik ben mijn broeder hoeder niet .
Wordt ik (onterecht) aangesproken , dan zeg ik keihard , NOU EN.
En dat geldt zeker voor veel mensen . In ieder geval mensen waarmee ik geleefd en gesproken heb.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Ik vond de opmerking van Om SId wel een opvallende.
Een Indonesier zou zich kenmerken door zijn moslim zijn.

Dat zou goed kunnen, maar dan komt direkt de vraag op hoe het dan zit met delen van Indonesiers waar men geen moslim is?
Zijn deze mensen dan geen Indonesiers? Emoticon: Party! Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Om Sid ik ga u wel persoonlijk bekritiseren, dus niet aanvallen.
Wat u doet is soms dat u ons niet serieus neemt, en wat u doet is soms niet duidelijk of het werkelijk omong kosong is, of u het wel meent.
U zegt een beetje als voorbeeld persoon, dat u de Indonesische gemeenschap dient.
En vooral de Moslim gemeenschap,door u zo op te stellen, kan ik dit maar beter proberen, u te leren begrijpen, waarom u tegen alle vrouw/man hier, hun anders denken, en een andere mening op nahoud, dan dat u heeft, en bij uw standpunten blijft.

Tya , de mens , in dit geval de staat heeft hun al gestraft .
De rest moet men overlaten aan de grote baas.
Ik dacht dat er een uitspraak is van Hem .
Mij is de wrake en ik zal vergelden.

Dit zegt al genoeg.
wraak en vergelden is niet normaal te noemen.
Dat is alleen voor het dierenrijk bedoelt en niet voor menselijke handelingen.

Voor mij is Indonesia een land waar mensen met Moslim geloof wonen.
Praat men over Indonesiers , dan praat men ook indirect over hun Moslim zijn .
Dan kan men niet uit elkaar halen.
Wil men met mij in contact komen , dan moet men mijn moslim zijn ook meenemen , moet men ook rekening houden en respecteren.
En mij niet verwarren met sommige foute broeders of zusters.
Wil men dat niet , pech dan .
No problemos , ik heb "jullie" ook niet nodig.
Terwijl mijn familie al een paar generaties haji-haja's hebben , zelf voor 1900 .
Ik ga me ook niet meer schuldig voelen of probeer te veronschuldigen voor de daden van sommigen. Ik ben mijn broeder hoeder niet .
Wordt ik (onterecht) aangesproken , dan zeg ik keihard , NOU EN.
En dat geldt zeker voor veel mensen . In ieder geval mensen waarmee ik geleefd en gesproken heb.

Precies Om Sid respecteren doen ze in u bijzijn wel,.
En als je bij een gesprek aanwezig bent zullen ze u niets in de weg staan uit beleefdheid.
Maar prikt u soms niet door het gesprek heen.
Denkt u niet ze nemen mij in de maling om zo met u mee te praten.
Hebt u dan niet het gevoel dat ze je naar je mond staan te praten.
Ik heb dat wel snel door, en daardoor neem ik sommige gesprekken met een korreltje zout.
En denk dan , maar zegt niets, alleen als ze mij persoonlijk aanvallen,dan zal ik ze wel moeten tegen spreken.
Begrijpt u nu hoe de mensdom in elkaar zit………..

Wat bedoel je met "de wereld " ? .
Denkt je dat het de Brazilianen , Chinezen interesseren of er gedemonstreerd wordt door de plaatselijke geestelijken in Lumajang omdat ze tegen die Abu Bakr Basir zijn

Natuurlijk interesseert de wereld zich niet over Indonesië, zolang er geen belangen gemoeid zijn, handel, en zo culturele samen gaan, zoals kunst.
Wat dat betreft zal Indonesië zich eigen ook niet interesseren, dat er hier rot jochies zijn van Marokkaanse afkomst die de boel verstieren.
Dat zijn kleine schermutselingen die de wereld pers niet haalt.
Vergelijkingen maken is moeilijk, maar het verschil met die landen is dat ze hun eigenhuishouding niet in orde hebben.
Daarom soort zoekt soort.
De Hollanders willen alleen met je samen werken als het iets oplevert, behalve de halve Nederlanders die vergeten dat je met handelen, je brood moet verdienen, zij zijn gewend om zo hun hand op te houden.
Geen wonder dat ze zo graag willen ASOGEREN met het links etablissement , daar voelen ze zich thuis terwijl ze zo gelovig zijn, als wat, en voelen dat ze daar van hun luiheid kunnen profiteren.
Vroeger dacht ik altijd Partij v/d Arbeid is een ongeloof partij.
Een parij waar ongelovige Arbeiders samen hun belangen verdedigde.
Maar niets is minder waar, de Partij is een allegaartje geworden van lieden, die hun miskenning voor hun eigen waarde proberen te verdedigen.
Waar geen algemene belang voor is, hen die opkomen voor de zwakste in de samenleving.
Voedselbanken die opgericht worden zijn meestal mensen die idealisten zijn, zoals de Frogers, geen cent te makken.

Zo ook met de andere kleinere gemeenschappen met andere geloof of levensbeschouwingen in indonesia .
Hun rechten worden (als het goed is ) gegarandeerd in de grondwet.
Zoals de rechten van de niet christelijke medelanders gegarandeerd wordt door de Nederlandse grondwet.

Ja de pancacila is in de grondrecht gewaarborgd, maar toch hoor je soms dat door de fanatieke moslims aldaar , toch christelijke worden verjaagd, en of kerken in de fik gestoken.
En wat voor maatregelingen zien we dan van een overheid, niets ze stonden er bij en keken er naar.
Kijk dat zijn wel voorbeelden die de wereld pers halen.
En dat brengt zo’n land geen goeds.
U weet, hoe ik er over denk als ik zo met mensen praat laat ik ze ook in hun waarde, maar als ze mij opdringerig gevoel geven, dan heb ik mijn mondje wel, en dan druipen ze met hun staart tussen de benen af.
Ze moeten niet bij mij over hun geloof praten, want dan heb ik mijn antwoorden al klaar, en geef hen voorbeelden waar ze geen antwoord op weten.
Die mythe,is voor mij gelukkig een dood lopende weg …………….
Ook wat nu zo actuele is, milieu vraagstuk wereld wijd.
Nederland vindt de co2 uitstoot een wereldwijd probleem, Indonesië daar in tegen vind het intern aangelegenheids probleem.
Daarin verschuilen ze zich uit onvermogen dit op te willen lossen.
EN zo kun, en kan je, de verschillen heel duidelijk weer geven,wat een intern aangelegenheid is, en wat wereld wijd………..

Ook de kritiek die we zelf hebben, op onze samenleving, en de politiekers, 40 jaar lang, mag best eens voor het voetlicht gebracht worden.
Wij schromen niet om kritisch naar ons zelf te zijn.
Kon je dat ook maar eens zeggen, naar wat de Indonesiërs zouden moeten zijn,zoals Y-B schreef.

“Zucht” de waarheid is soms hard, maar het zinspeelt wel de realiteit............ Emoticon: Emoticon: Devil Emoticon: Stupid

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,300,976 topic views - 223,704 posts - 13,516 topics - 16,718 members - last post @ 18-11-2017 14:10 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,260,232 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com