indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

peggy
User
spacer line

Ik ben al een tijdje aan het twijfelen om de Canon eos 450d te kopen.
Nou ga ik begin 2009 naar Java en Bali en ik vroeg mij af of iemand kan aangeven wat zo'n camera daar kost, en of je die daar makkelijk kunt kopen.
Want misschien is het dan de moeite waard om hem daar ter plaatse aan te schaffen.

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Mijn dringend advies is om zo'n camera niet in IndonesiŽ te kopen:
1. Hoe weet je of je een echte Canon koopt.
2. Wat te denken van garantie.
3. Met de huidige koers van de Rupiah t.o.v. de US dollar zal het prijsverschil niet groot zijn.
Er zijn voldoende leuke dingen te koop in IndonesiŽ waarbij je die risico's niet hebt.
Salam,
Jan

agungriza
User
spacer line

Ik zou je het ook afraden. Er is een hele goede zaak schuin aan de overkant van Ramayana in Denpasar. die verkoopt vooal Nikon, Canon camera's. Het is ook meer voor de professionele fotograaf. Doch de prijzen van vele camara's zijn in Nederland nog goedkoper ook. En een ander belangrijk punt is de garantie. In Indonesie kennen ze dat woord denk ik niet, daar wordt heel moeilijk over gedaan. Maar ik zal eens kijken, wat een Canon eos 450 kost. Trouwens ga eens kijken bij de Mediamarkt. Zij hebben ook veel soorten camera's in de aanbieding.

Salam,
Gede

spacer line  

De Canon 450D body kost hier in Jakarta bij JPC Kemang Idr 7549900 (omgerekend op de huidige koers ongeveer Ä 500.00) en in Nederland Ä 464,47 bij Redcoon. Dat is de moeite dus echt niet waard. Daarnaast moet je hier opletten dat je geen camera of lens koopt met alleen garantie van de winkel i.p.v. internationale garantie.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Goedkoop is slechtkoop, zeker in RI. Ik "sleep" vrijwel alles wat met electronica heeft te maken uit NL, al 20 jaar lang.

Ten 1e: goedkoper in NL.

Ten 2e: garantie is echt garantie.

Ten 3e: je weet hier nooooooiiiit of je een "echte" krijgt (er wordt wat afgerommeld hier, m.n. het omwisselen van onderdelen).

Ten 4e: Jakarta is feitelijk de enige plaats waar je in RI voor een schappelijke prijs enige electronica kan aanschaffen. Bijv. Denpasar is beduidend duurder dan Jakarta, met nog eens een veel grotere kans dan elders in RI om te worden belazerd.

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

Wat nog wel kan is duty free ergens in Kuala Lumpur, Singapore of zo iets kopen...maar dat scheelt ook niet veel meer.
Ook tweedehands kan je goed terecht, bijv www.fotokonijnenberg.nl
2e hands body 450d: 399 euri-s

Ga staan waar geen plek is om te staan.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,847,173 topic views - 234,929 posts - 13,697 topics - 25,672 members - last post @ 14-11-2019 19:32 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,699,724 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com