indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (1 reaction)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Hallo allemaal,

Ik heb gelezen dat bussen van bogor naar Bandung in het weekend/zondag niet via Puncak mogen rijden. Weet iemand of dit alleen geldt voor de grote bussen, of ook voor de colts/minibussen. En weekends houdt dat in vrij/za/zo of een deel daarvan. De info die ik lees is niet helemaal duidelijk.

Wie heeft het juiste antwoord? En, hoe werkt het dan als bv in het weekend naar Cibodas/Cipanas wilt?

groet
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

diederick
User
User icon of diederick
spacer line

Het verbod geldt bij mijn weten alleen voor zondag. Of dat ook voor de colts geldt weet ik niet; die rijden toch meestal niet van die grote afstanden?
Als je in het weekeinde naar Cipanas wilt adviseer ik je vrijdagochtend al te vertrekken en lekker relaxed op maandag terug te keren, vanaf vrijdagmiddag sukkel je nl. in een grote file naar je bestemming.

idbrj
User
spacer line

Het juiste antwoord zal altijd uitblijven. Wij hebben 2 weken geleden in Cisarua gezeten en zagen op zondag bussen rijden van Bogor naar Tasik. Dus.....
Als je in het weekend naar Cibodas wilt neem je een bemo. Heel eenvoudig.

Jan B

diederick
User
User icon of diederick
spacer line

Die bemo is dan vanuit Bogor neem ik aan? Als ik het woord bemo in Jakarta gebruik kijkt iedereen me trouwens wazig aan. Waarom is dat?

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Bemo? Angkot misschien? die rooie busjes waar je met 'makkelijk' 15 man in kan? Emoticon: Wink

diederick
User
User icon of diederick
spacer line

Inderdaad een van de raadsels van Indonesie (Budowono zal wel zeggen dat het aan de dialecten ligt). Offtopic, maar ik zag gisteren een SPLINTERNIEUWE metromini bus in Jakarta (dus zonder tweecomponentenlijm en plasticide all-over). Ik heb er toch wel een tijdje ademloos naar gekeken? Waar worden die dingen overigens gemaakt?

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Nah, ik heb een klein discussietje losgeweekt over bemo's, colts en angkots zie ik.......
Ik moet het er maar op gokken dan. Heb niet veel keus. We komen op zaterdagochtend aan (CGK). Het belangrijkste is zo snel mogelijk door Jakarta heen te komen. Als we dan toch richting het oosten gaan dan het liefst via Puncak. We kunnen ook nog van Gambir met de trein "onderlangs" naar Bandung. Is dat ook een beetje de moeite waard (na Bogor dan)? Of eerst twee nachtjes in Bogor. He, nou weet ik ook nog niet wat ik wil. We hebben niet zoveel tijd,ruim 3 weken, maar ik heb al plannen voor 3 maanden..... Zal wel herkenbaar zijn denk ik.

Dank voor jullie reactie.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Anne Mieke,

Trein kan ook. Ik heb precies 1 jaar geleden ook 2 nachtjes Bogor gedaan, direct vanaf het vliegveld. Dat is wel relaxen. Daarna met de trein naar Bandung en van daar naar Jogja.

En ja, de tijd is altijd te kort, maar ik begin het al een beetje te leren. Kwestie van vaak vakantie houden, komt het allemaal goed Emoticon: Wink

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.diederick; ÚÚntje onder extra ondersteunende onderdelen? Da's een uitzondering ja! Ik heb ook geen idee waar ze die dingen maken. IndonesiŰ kennende zal het wel in China of India zijn, maar da's een wilde gok. Ik zal eens kijken of ik iets kan vinden.

Yerun

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

61,561,157 topic views - 228,119 posts - 13,630 topics - 19,445 members - last post @ 19-09-2018 19:45 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

105,615,135 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com