indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

toveertje
User
spacer line

Beste mensen bij het forum,

Ik ben al een poos een lezer van het forum en vind het mooi om te zien hoe mensen op deze manier elkaar hulp kunnen bieden bij vragen. Ik heb ook een vraag en hoop dat er iemand is die mij antwoord kan geven. Een paar oudere neven( helaas zijn ze pas overleden) van mij zijn geboren in Semarang. Hun vader werkte op de technische school in Semarang. Deze heren, toen nog jonge jongens zijn tijdens de japanse bezetting geintereernd geweest in een jongenskamp(volgens mij bij Ambarawa, Lampesari?). Komend voorjaar ga ik met mijn man naar Java en ik zou graag willen weten of er een herdenkingsplaats is, of misschien een museum over de jongenskampen. Ik zou dit graag willen bezoeken, ik ben al een poos op zoek via google e.d. maar hier vind ik geen informatie.
Alvast bedankt
Vera

flipse
User
User icon of flipse
spacer line

Misschien vind je hier wat? www.jongenskampen.nl/kampen.htm

salam dari flip

www.merapi.nl als het hagelt en sneeuwt in Mei... is April al weer voorbij

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Interessant Flip.
Toveertje zou ook nog even kunnen navragen bij de PUR (Pensioen Uitkeringsraad) in Leiden.
Er zijn nml. meerdere jongenskampen geweest. De meesten zijn gemakkelijk te bezoeken, ook al is het militair dan wel politieterrein. "Schuif" even wat en je bent binnen. Neem maar iemand mee die het klakken van de zweep kent. Lampersari Sompok was een vrouwen- en kinderkamp.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

YB; schuiven? Misschien een kopietje van je paspoort ter registratie, maar verder is schuiven niet nodig hoor. Ze staan welwillend genoeg tegenover die zeldzame bezoeker uit het buitenland. Dat is in ieder geval mijn ervaring. Foto's maken mag wellicht niet, maar als niemand kijkt..... Emoticon: Wink

Hier op de website staan wat foto's van Ambarawa in de afdeling fotoboeken. Dat kamp is nu militair gebied en een gevangenis. Foto's maken mocht dus niet, maar is toch redelijk gelukt. Ben er al een tijdje niet meer geweest, dat bouwval (helaas)..

Ho Lee Fuk

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Zou best kunnen bij de militaire kampen Yerun. Maar bij het vroegere kamp 10 (nu een politie-opleidingsschool) moet je wel officieel toestemming vragen bij de POA in Yogyakarta aan de Ringroad Utara (hoewel een beetje geld ook wonderen kan doen).

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ik kan me voorstellen dat andere kampen inderdaad andere regeltjes hebben ja. Zeker als het een politie-school is waar men liever geen pottekijkers heeft.

Ho Lee Fuk

toveertje
User
spacer line

Ik heb door omstandigheden een paar dagen niet op het forum kunnen kijken. Maar enorm bedankt voor het meedenken, ik denk dat ik hier best wat kan vinden! Die jongenskampen site was ik nog niet tegen gekomen. bedankt
Groeten Vera

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

85,364,609 topic views - 240,166 posts - 13,729 topics - 33,289 members - last post @ 28-09-2020 14:47 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

139,172,798 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com