indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

zieleffe
User
spacer line

Cultureel gezien is sinterklaas een jaarlijkse feest wat echt een heerlijke gebeuren is, en past bij Nederland.
Ondanks die zwarte pieten, een fantastisch happening, die nergens te maken heeft met discriminatie.
Ook niet met het verleden over de slaven handel of wat dan ook.
Ik ben begaan met wat je ziet op TV, geweldige mooie,en leuke kinderlijke gebeurtenissen die geweldig in elkaar zit, en waar de kinderen zelf centraal staat.
Het is jammer dat er mensen zijn die deze gebeurtenissen probeert weg te krijgen, door een ongelukkige wijze te kiezen voor discriminatie van blanke mensen die zwart gemaakt word.
Je zou deze mensen juist moeten bewonderen, die zich solidere zijn met zwarte mensen die ook de zelfde kans moet kunnen pakken als alle anderen.
Zich zelf zwart maken, en vrijwillig zich op offeren, een zelfde rol te willen ondergaan als die arme dreumes in Afrika.
Maar dat mag je niet vergelijken, het heeft een heel andere betekenis als wat je ziet van lieden die dit feest om zeep willen helpen.
Juist zij, die dat willen veranderen,die komen uit een andere land die ons er van probeert te overtuigen dat het niet kan zwarte als hulp van Sint als under dock te laten figureren.
Ik ben zeer onder de indruk hoe men op TV deze professioneel, op beeld te brengen.
Je ziet dat kinderen, nu niet meer dat bange gevoel heeft, maar meer iets samen doen, met hen solidair te zijn, met zwarte mensen
Een zeer goede ontwikkeling, en een pracht feest.
Heel mooie,en heel fijn om dat kinderlijke prachtige gebeurtenis te mogen aan schouwen.
En dat allemaal van deze ouwe die meer dan 35 jaar die rol als goed heilig man te hebben mogen spelen.

Ik heb wel eens een kinderprogramma in IndonesiŽ gezien die echt leuk waren.
om te zien, hoe er op TV in IndonesiŽ, met kinderen omgegaan wordt.
Veel samen zang, en leuke culturele gebeuren die past bij IndonesiŽ.
Ook heb ik gezien zoín hele dikke met kale kop die leuke rolle spel speelde, ik ben de naam vergeten.
Dat zijn heel leuke culturele gebeurtenissen, die je niet als volwassen mensen moet gaan verbieden. Emoticon: Puh! Emoticon: Wink Emoticon: Nice Emoticon: Talk to the hand

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Wordt Sinterklaas dan niet weggepest door de moslims daar? Emoticon: Party!

Gracias. Sama sama

Veer01
User
User icon of Veer01
spacer line

Alleen als Osama Bin Laden hem speelt niet,de baard heeft ie al Emoticon: Shiny

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

HAHAHAHA.....er zijn zelfs expats die pepernoten zoeken!!!
http://www.livinginindonesiafo(...)owthread.php?p=10175

Ga staan waar geen plek is om te staan.

spacer line  

On 19-11-2008 21:38 kiwimave wrote:
Wordt Sinterklaas dan niet weggepest door de moslims daar? Emoticon: Party!

Waarom moet jij overal toch altijd moslims bijslepen? Wordt Sinterklaas in Nederland weggepest door moslims?

zieleffe
User
spacer line

Monyet die doen juist hier mee ook als zwarte piet.
Als je ziet op TV hier, is het prachtig om dat te zien.
Daar geniet zelfs dat oudje de Goed Heilig man van.
Maar ook dit oudje geniet er van, en meerdere ouderen.
Er waren een paar mensen uit Zweden denk ik, die hier in Eindhoven woonden die er een verkeerd beeld van maakte als de zwarte hier aan stoot aan zouden hebben.
Die wilden zich op werken als dat het discriminatie was.
Maar niets is minder waar, en ook niet dit afschaffen, want dit hoort bij Nederland.
Gelukkig hebben ze het verfijnt naar begripvolle ogenblikken, en de roe waar wij als kind werden afgestraft.
De ouders dachten toen, in ťťn klap hun stoute kinderen op het goede pad te brengen.
Na een tijdje net voorbij Kerst was het carebit knallen.
Volgens mijn vriendin hebben ze altijd Sinterklaas gevierd in een katholieke parochie, te Bandung.
Weet men dat dit nog steeds plaats vind al daaro??
Van mij mag u allen de schoen zetten, als je er ook een wortel er in doet.....Silakan

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

Op Bali komt Sinterklaas ook altijd even langs voor alle NLse kinderen...erg gezellig! Maar 't gevoel is toch wel anders als je die bezwete Sinterklaas (van de hitte) ziet aankomen..... Emoticon: Smile

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

En naast Bali, Jakarta ook in Yogya op de Nederlandse NOB-school.
Voor de kids iets heel leuks.........weten ze tenminste ook wat dit inhoudt, want anders blijven ze ontstoken van gebeurtenissen die in NL gewoon jaarlijks gangbaar zijn.
Nog nooit hier iets vernomen over zich als donkerhuidige mens gediscrimineerd voelen (terwijl vrijwel alle Nederlandse kids van gemengbloedige afkomst zijn....dus ook gekleurd)......maar goed, dat discriminatiegevoel is ook wel weer typisch iets voor onze medelanders van Caraibische en Afrikaanse afkomst.

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Ben het met je eens YB, welke kleur je ook hebt het is gewoon een heel leuk kinderfeest, dus echt voor de kinderen.
Hoe heette die boom die vroeger in Ned.Indie werd gebruikt voor de dennenboom?
Weten jullie dat?

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Hoe heette die boom die vroeger in Ned.Indie werd gebruikt voor de dennenboom?

Cemara boom.

Shalom

Veer01
User
User icon of Veer01
spacer line

Stop met vergelijken van een leuk kinderfeest met rascisme,belachelijk!Ik vindt het ook superirritant dat bijvoorbeeld de naam Negerzoen niet meer mag op de verpakking en nu Zoenen heet,dom en onbegrijpelijk.Jodenkoeken heten nong gewoon zo,waarom toch altijd dat gezeur als men zich weer aangevallen voelt? Emoticon: Confused

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 22-11-2008 22:34 Veer01 wrote:
Stop met vergelijken van een leuk kinderfeest met rascisme,belachelijk!Ik vindt het ook superirritant dat bijvoorbeeld de naam Negerzoen niet meer mag op de verpakking en nu Zoenen heet,dom en onbegrijpelijk.Jodenkoeken heten nong gewoon zo,waarom toch altijd dat gezeur als men zich weer aangevallen voelt? Emoticon: Confused

We hebben ook nog oude wijvenkoek ! echt hoor!

Laat Sinterklaas toch een gezellig familiefeest blijven naar de tradities van Nederland.
Heeft niets met discriminatie te maken en hoeft van mij ook niet aangepast te worden.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Tja, NL wordt feitelijk "geregeerd" (of is het geterroriseerd) door een deel van (gefrustreerde) migranten. Zouden wij Nederlanders hier in RI eens moeten doen.....deportatie met een black-list vermelding zou ons deel zijn.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Nog geen Sinterklaas gezien in Indonesie.. maar dat komt wellicht omdat ik zelf geen kinderen heb die ik een beetje Nederlandse cultuur kan bijbrengen. Verder wist ik tot twee jaar geleden zelf ook niet dat de kadootjes van pa en ma waren, want sinds ik in Indonesie zit krijg ik ineens geen kadootjes meer. Emoticon: Confused

Geintjuh he...

Ho Lee Fuk

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Arme Jeroen,
zet je schoen alvast
'dan komt Sint zeker puffend van de hitte
jou cadeautjes brengen in de tropennacht!

Misschien kan Sint in Indonesia geen schoorsteen vinden! Emoticon: Confused Emoticon: Confused

Hartelijke groet: hulppiet Merapi/Wilma Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

PeterH
User
spacer line

Dan heb ik toch slecht nieuws. Volgens de laatste berichten is de Pakjesboot gekaapt in de Straat van Hormuz. Te hopen valt, dat de Spetznaz-Pieten de piraten er flink van langs geven met de roede (hoewel dreigen waarschijnlijk wel genoeg is) want anders is de boot nooit op tijd in Benoa Harbour; de geplande aankomst is al verplaatst van 23 naar 30 november. Emoticon: Angry

Dus zetten de kinderen hier hun slipper nog even niet.

senior
User
User icon of senior
spacer line

On 24-11-2008 01:50 PeterH wrote:
Dan heb ik toch slecht nieuws. Volgens de laatste berichten is de Pakjesboot gekaapt in de Straat van Hormuz. Te hopen valt, dat de Spetznaz-Pieten de piraten er flink van langs geven met de roede (hoewel dreigen waarschijnlijk wel genoeg is) want anders is de boot nooit op tijd in Benoa Harbour; de geplande aankomst is al verplaatst van 23 naar 30 november. Emoticon: Angry

Dus zetten de kinderen hier hun slipper nog even niet.

Dat is nog ruim op tijd voor 5 december, alleen vrees ik dat de Sint nooit op tijd in Yogja zal zijn dus Jeroen krijgt zijn pakje met de Kerst Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Party!

hati hati, pelan pelan

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

We hebben een afspraak met Sinterklaas op 5 december 's middags voor de Nederlandse kids van de Taaltuin in Yogya, dus Jeroen......er is nog hoop.

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Leuk YB en vergeet vooral Jeroen[tje] niet!!
groet Merapi
PS YB maak je foto"s? ben benieuwd hoe Sinterklaas in de tropen gevierd wordt

teripang
User
User icon of teripang
spacer line

sinterklaas heb ik toevallig wel gezien op Ambon ,
dat was in 1996...en jaarlijks is het daar nog

robrt
User
spacer line

Sinterklaas word inderdaad nog jaarlijks (steeds uitbundiger) gevierd in Ambon.
In Christelijke kampongs gaat de Goedheiligman zelfs langs alle huizen met
zoete kinderen. Emoticon: Party! Hij maakt zelfs een rondrit door de stad,
Heb wel meelij met hem daar hij zweet als een otter.

spacer line  

On 19-01-2009 01:32 robrt wrote:
Sinterklaas word inderdaad nog jaarlijks (steeds uitbundiger) gevierd in Ambon.
In Christelijke kampongs gaat de Goedheiligman zelfs langs alle huizen met
zoete kinderen. Emoticon: Party! Hij maakt zelfs een rondrit door de stad,
Heb wel meelij met hem daar hij zweet als een otter.

Laat hij blij zijn dat hij niet via de daken de presentjes rond moet brengen, dan zou hij pas zweten Emoticon: Laugh out loud

Soms denk ik wel eens : je kan m`n rug op zak, dan gaan we er weer voor!

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Ik zie hier regelmatig Sinterklazen.
Welliswaar niet van 4 tot 500 jaar oud, maar zo tussen de 50 en de 70 soms.
Hebben geen meiter maar wel een hele jonge vrouwelijk zwarte Pietin aan de arm.
En meestal onderweg naar de pinautomaat. Of, komen er net vandaan.

Emoticon: Clown
Emoticon: Party!

Ohja, en natuurlijk krijgt de zwarte Pietin regelmatig iets uit de zak van Sinterklaas Emoticon: Laugh out loud

It's only kinky the first time.

zieleffe
User
spacer line

Ha ha ha het is maar hoe die zak leeg komt............ Emoticon: Party! Emoticon: Shiny

De zak van Sinterklaas, Sinterklaas, Sinterklaas,
De zak van Sinterklaas,o jongens, jongens, 't is zo'n baas!
Daar stopt hij, daar stopt hij,daar stopt hij blij van zin.
De hele, de hele,de hele wereld in!
De zak van Sinterklaas,Sinterklaas, Sinterklaas,
De zak van Sinterklaas,o jongens, jongens
't is zo'n baas!
http://video.google.nl/videose(...)p&resnum=8&ct=title#

TheoBierum
User
spacer line

In Manado/ Minahassa wordt het sinterklaasfeest ieder jaar gevierd door de plaatselijke bevolking. De aankleding doet echter meer denken aan de kerstman.
Overigens wordt het Sinterklaasfeest van oyibo ook daar het hele jaar gevierd.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

84,122,203 topic views - 240,022 posts - 13,725 topics - 32,689 members - last post @ 09-08-2020 00:10 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

137,223,384 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com