Cultureel gezien is sinterklaas een jaarlijkse feest wat echt een heerlijke gebeuren is, en past bij Nederland.
Ondanks die zwarte pieten, een fantastisch happening, die nergens te maken heeft met discriminatie.
Ook niet met het verleden over de slaven handel of wat dan ook.
Ik ben begaan met wat je ziet op TV, geweldige mooie,en leuke kinderlijke gebeurtenissen die geweldig in elkaar zit, en waar de kinderen zelf centraal staat.
Het is jammer dat er mensen zijn die deze gebeurtenissen probeert weg te krijgen, door een ongelukkige wijze te kiezen voor discriminatie van blanke mensen die zwart gemaakt word.
Je zou deze mensen juist moeten bewonderen, die zich solidere zijn met zwarte mensen die ook de zelfde kans moet kunnen pakken als alle anderen.
Zich zelf zwart maken, en vrijwillig zich op offeren, een zelfde rol te willen ondergaan als die arme dreumes in Afrika.
Maar dat mag je niet vergelijken, het heeft een heel andere betekenis als wat je ziet van lieden die dit feest om zeep willen helpen.
Juist zij, die dat willen veranderen,die komen uit een andere land die ons er van probeert te overtuigen dat het niet kan zwarte als hulp van Sint als under dock te laten figureren.
Ik ben zeer onder de indruk hoe men op TV deze professioneel, op beeld te brengen.
Je ziet dat kinderen, nu niet meer dat bange gevoel heeft, maar meer iets samen doen, met hen solidair te zijn, met zwarte mensen
Een zeer goede ontwikkeling, en een pracht feest.
Heel mooie,en heel fijn om dat kinderlijke prachtige gebeurtenis te mogen aan schouwen.
En dat allemaal van deze ouwe die meer dan 35 jaar die rol als goed heilig man te hebben mogen spelen.
Ik heb wel eens een kinderprogramma in Indonesië gezien die echt leuk waren.
om te zien, hoe er op TV in Indonesië, met kinderen omgegaan wordt.
Veel samen zang, en leuke culturele gebeuren die past bij Indonesië.
Ook heb ik gezien zo’n hele dikke met kale kop die leuke rolle spel speelde, ik ben de naam vergeten.
Dat zijn heel leuke culturele gebeurtenissen, die je niet als volwassen mensen moet gaan verbieden.