indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Het is de vraag of ze überhaupt wel mensen willen,
Dit kwam bij mij op toen ik zag dat er met de hand gewerkt word om een trein op de rails te krijgen.
Wordt het niet eens een keer de tijd dat Indonesië zich meer en meer oriënteert in de wereld.
Zo gaat het langzaam maar dan ook snel bergafwaarts.
Het eigenwijsheid karakter, en het geloof in hun kunnen, zou beter af zijn met hen samen te doen die al het now how hebben, die ze eerst eens raad plegen.
Zouden ze eens en voor altijd hun protectionisme op zij gezet moeten worden voor algemeen belang daar.
Wie OOOHH wie kan hen daar van over tuigen………….

ingenieurs hebben ze daar in Indonesië ook nodig .
Hoe ze een trein op de rails kunnen krijgen en houden……….

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Spaar me, ik moet overmorgen weer in de trein.
Over eigenwijsheid gesproken.......daar zijn 2 landen ontzettend sterk in: NL en RI.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 17-11-2008 15:09 zieleffe wrote:
.......Dit kwam bij mij op toen ik zag dat er met de hand gewerkt word om een trein op de rails te krijgen.
Wordt het niet eens een keer de tijd dat Indonesië zich meer en meer oriënteert in de wereld.
......
Wie OOOHH wie kan hen daar van over tuigen………….
......

Mijn bedrijf (ProRail) is daar letterlijk heel goed in Emoticon: Smile (nou ja meestal dan) en dan wil ik wel mee voor de communicatie aldaar.....

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

NKP-2005
User
User icon of NKP-2005
spacer line

On 17-11-2008 15:23 Yogya-Bali wrote:
Over eigenwijsheid gesproken.......daar zijn 2 landen ontzettend sterk in: NL en RI.

Echt eigenheimers in die twee landen.

Nee, in RI kunnen ze niemand gebruiken, want ze hebben alle wijsheid zelf al. Maar als er een domme bule komt die graag zijn geld in RI wil lozen ben je welkom zolang je dat doet. Is het geld op, dan kun je ophoepelen; plaats maken voor de volgende domoor.

De communicatie is ook heel belangrijk: zolang je communiceert hoef je de armen niet uit de mouwen te steken. Precies wat ze willen in RI.

Wassalam.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Ach, in perspectief geplaatst,

1 Thalys in Gouda schijnt ook genoeg te zijn voor een goeie de-rail.

Dus ehm?

Emoticon: Laugh out loud Hoef je niet eens eigenwijs voor te zijn Emoticon: Party!

Of een eigenheimer Emoticon: Stupid

It's only kinky the first time.

NKP-2005
User
User icon of NKP-2005
spacer line

Kwam dat niet omdat er zo'n slimkikker een betonnen balk op de rails had gelegd?
Over perspectief gesproken!

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

On 17-11-2008 16:09 NKP-2005 wrote:
Kwam dat niet omdat er zo'n slimkikker een betonnen balk op de rails had gelegd?
Over perspectief gesproken!

"Kwam dat niet omdat er zo'n slimkikker een betonnen balk op de rails had gelegd?"
Antwoord is dus simpel: NEE Emoticon: Laugh out loud

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

On 17-11-2008 15:09 zieleffe wrote:

Moeten ze inderdaad Nederlanders voor nemen, die hebben hier nml. ervaring mee. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Bovenstaand plaatje zul je in Indonesie niet zo snel aantreffen al was het maar omdat er relatief veel minder sporen en veel minder materieel is.

Het antwoord op onstsporingen is helaas niet altijd simpel. Ik heb zelf tweemaal in een onstspoorde trein gezeten. Gek genoeg nooit in Nederland (en daar bedoel ik mee dat ik lange tijd actief als werknemer aan het dagelijkse treinverkeerkeer heb deelgenomen) een keer op Sumatera en een keer op Sabah (Maleis Borneo)
Spoorongelukken in Nederland zijn in geen verhouding met die in het buitenland en dan nog niet eens zover in Europa. Ik denk dat India wel de kroon spant.
Iedere keer weer dat ik op een spoorstation in Indonesie ben sta ik mijn verstand te verkijken over zo ongeveer alles (maar dat doe je automatisch als je een spoormens bent)
In Indonesie, dwz Java en Sumatera zouden prachtige spoorprojecten te maken zijn waarbij de veiligheid en snelheid behoorlijk verhoogd zouden kunnen worden en waardoor er met name op Java meer en vaker treinen zouden kunnen rijden, een welkome oplossing voor de macet lijkt me.

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

NKP-2005
User
User icon of NKP-2005
spacer line

Inderdaad geen betonnen balk. Ik krijg het nieuws niet zoals men dat in Nederland aangegeven krijgt.

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

On 18-11-2008 01:11 NKP-2005 wrote:
Inderdaad geen betonnen balk. Ik krijg het nieuws niet zoals men dat in Nederland aangegeven krijgt.

Als ik iets niet zeker weet, dan onthoud ik me van commentaar en ga zeker geen zaken insinueren. Emoticon: Yes!

NKP-2005
User
User icon of NKP-2005
spacer line

Wat een verstandige man ben jij toch, zeg!

Onthield jij je maar van dit soort commentaar, of is het toch een insinuatie? Onthielden maar meer personen zich van commentaar op dit forum. Al die betweterigheid van sommige figuren verlagen het algemene niveau drastisch.

Maar waarom reageer ik nog op jouw akeligheden. Ik heb je nog niet van een positieve bijdrage kunnen beschuldigen. Die betonnen balk zit in je ogen!

Dus eigenlijk: wat een akelige man ben jij toch, zeg!

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

En onder deze posting van mij gaan we weer ONtopic Emoticon: Party!

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 17-11-2008 15:45 NKP-2005 wrote: Nee, in RI kunnen ze niemand gebruiken, want ze hebben alle wijsheid zelf al. Maar als er een domme bule komt die graag zijn geld in RI wil lozen ben je welkom zolang je dat doet. Is het geld op, dan kun je ophoepelen; plaats maken voor de volgende domoor.

Zeer juiste opmerkingsgave. Deze opmerking ga ik inlijsten en op meerdere plaatsen ophangen, vertaald en wel.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Misschien een goeie voor in de Indonesische trein.
Als je toch niks zit te doen tijdens de treinreis YB, plakken zou ik zeggen.

Hebben alle treinreizigers er iets aan Emoticon: Party!

En dan over de geprezen opmerking?
In Bali is die wel steekhoudend lijkt me.
Of dit ook voor de rest van RI van toepassing is trek ik in twijfel.
Zo zwart/wit is het nu ook weer niet lijkt me. Emoticon: Party!

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Oyibo, feitelijk gelukkig voor mijzelf want ik heb er weer een hoop werk door. Tja, de 1 z'n dood is de ander z'n brood. Hard maar waar.
Hiermee dus ook te zeggen dat het vrijwel overal in RI van toepassing is. Nou heb ik nog lange niet heel RI doorkruist (kan ook niet, te groot), maar krijg de informatie over "bedrogen" medelanders vrijwel uit alle richtingen. Natuurlijk is Bali hiermee de koploper maar daar bevinden zich dan ook juist dat soort medelanders die graag van hun geld afwillen (het eeuwige paradijs- c.q. droom-idee). De slimmere Nederlanders bevinden zich niet op Bali. Maar na Bali zijn de Molukken de koplopers met als grootste groep "bedrogen" medelanders onze Molukse landgenoten (die geloven nml. nog in de goedheid van hun familie). Vervolgens de Minahasa en Java.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Ik blijf het gechargeerd vinden.

Dat het hier geen paradijs is in RI kunnen mensen snel genoeg ondervinden.
Alhoewel Bali veel wegheeft van een paradijs. Je kunt er alleen niet wonen en werken.
Tenminste, laten we zeggen de meesten onder ons niet. Daar reken ik mezelf ook onder.

De Molukken weet ik niet want ik ben er (nog) niet geweest, maar als ik afga op jouw mening en ervaring begrijp ik dat het weinig anders is.

Een paradijs kan overigens snel veranderen is het tegengestelde.

In een derde wereldland en daar heeft Indonesie alle kenmerken van tref je natuurlijk bedrogen en opgelichtte Medelanders aan. Inherent aan de omstandigheden. Weinig fraai allemaal. Maar om nou te zeggen dat iedereen in RI zich er aan schuldig maakt gaat me net wat te ver. En het blijft mensen eigen om in deze omstandigheden proberen "er " beter van te worden. Maar kennelijk is dit besef er niet bij iedereen.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

De foto's geplaatst door mij
Wat mij zo verbaast dat ze met de hand deze zwaargewichten toch nog op de rails krijgen.
Normaal zou er een kraan wagen of zo iets aan de pas moeten komen.
Maar neen ze pakken het met de hand aan.. Emoticon: Devil Emoticon: Wink

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

On 18-11-2008 02:36 NKP-2005 wrote:
Wat een verstandige man ben jij toch, zeg!

Dank je wel NKP. De eerste gedachte is altijd de juiste. De rest van jouw posting is overbodige aanvulling. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

On 18-11-2008 06:04 Yogya-Bali wrote:

Zeer juiste opmerkingsgave. Deze opmerking ga ik inlijsten en op meerdere plaatsen ophangen , vertaald en wel.

Op meerdere plaatsen in jouw woonhuis of ook in openbare gelegenheden?
Mocht het laatste het geval zijn, dan stijg je enorm in mijn bewondering. Wens je vast heel veel succes toe en vooral veel sterkte. Emoticon: Bye bye

Jantje
User
spacer line

“Wie” ze goed kunnen gebruiken in Indonesie is een leger organisatie deskundigen naar westerse maatstaven. Maar voordat alle rottigheid er uitgekneed is zijn we decennia verder dus of het wat uithaalt waag ik te betwijfelen.

marcel70
User
spacer line

On 18-11-2008 06:04 Yogya-Bali wrote:

...

Zeer juiste opmerkingsgave. Deze opmerking ga ik inlijsten en op meerdere plaatsen ophangen, vertaald en wel.

Wil je hem ook in BHs Jawo vertalen en hier op het forum plaatsen?

Sowon

Becik ketitik olo Ketoro

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Marcel heb je deze site gelezen?
http://forum.indahnesia.com/to(...)/2/wonen_op_bali.php
die jongen zoekt een baan, in Indonesie,en ik denk, dat jij hem ook wel iets kan adviseren.......
Affijn lees het zelf maar........................ Emoticon: Shiny

spacer line  

On 18-11-2008 12:50 zieleffe wrote:
De foto's geplaatst door mij
Wat mij zo verbaast dat ze met de hand deze zwaargewichten toch nog op de rails krijgen.
Normaal zou er een kraan wagen of zo iets aan de pas moeten komen.
Maar neen ze pakken het met de hand aan.. Emoticon: Devil Emoticon: Wink

Zich behelpen met een minimum aan gereedschappen zijn ze meesters in daaro.
Je kan zeggen wat je wil maar heel veel geduld hebben ze.

Nou ben ik toch wel heel benieuwd met wat ze die locomotief een kwartslag gedraaid en weer terug op de rails gezet hebben

Heb ie niet meer foto’s?

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 17-11-2008 15:23 Yogya-Bali wrote:
Spaar me, ik moet overmorgen weer in de trein.

En ja hoor........de locomotief kapte er na 2 uur mee........kon de wagons niet meer trekken op den duur. Gelukkig maar 2 uur oponthoud voordat er een vervangende locomotief kwam (maar ik verneem dat het in NL niet veel beter is).

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,298,110 topic views - 233,637 posts - 13,687 topics - 24,452 members - last post @ 18-09-2019 19:07 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,365,673 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com