indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Guna2; heb enige tijd geleden bij de duty free hier 5 liter Aussie slobberwijn voor 250.000 zien staan. Die kan ik wel een keer voor je meenemen als ik weer in Yogya ben, heb je in ieder geval iets te slobberen. Emoticon: Puh!

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 16-02-2010 04:22 Yerun wrote:
Guna2; heb enige tijd geleden bij de duty free hier 5 liter Aussie slobberwijn voor 250.000 zien staan.

Graag. Rood en droog, indien mogelijk. En die 5 liter zal wel 4 liter zijn, in een cask. Maar Rp 250rb is inderdaad zeer goed te doen.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ik zal voor je kijken als ik terug uit S'pore ben eind van de maand. Mogelijk kom ik ergens in maart met de boemeltrein weer naar Yogya.

leomanado
User
spacer line

Ahmed

Wil je mij het adres geven waar je voor deze prijzen deze drank kan kopen?

alvast bedankt
Leo

sjefke
User
spacer line

betaalde laast in december voor een flesje bintang in (disc) obsessien in simenyak
35000 rp moet niet gekker worden
dat is duurder dan in mijn stamkaffee in nederland
en na een paar dagen smaakt die bintang ook nogeens niet meer
maar dur is weinig keus heinekebalyhai als ze dat hebbe
en dat in een land waar de mense 1.5 tot 2 miljoen verdiene
gaat de verkeerde kant op voor de toerist
gr sjefke

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Sjefke, 'de toerist' is vrij om ergens anders een biertje te drinken. Normaal kosten mijn biertjes 20.000 Rupiah, als ik lekker uit ga op Bali is dat iets duurder en ga ik in Jakarta uit dan betaal ik iets van 80.000 Rupiah voor een lekker groot, ijskoud glas bier. Tja... Maar daar gaat dit topic niet over, dus je zou er een nieuw topic over kunnen maken voor de liefhebbers.

kminnen
User
spacer line

Amed.
Ik heb zelf een resort in West Bali, en graag wil ik weten waar jij die sterke drank koop.
Hier in de buurt van Negara hebben ze alleen plastic zakjes Arak. oftewel goedkoop doodgaan......

sandaan
User
spacer line

Ben net terug uit Pangandaran (Zuid-Java). Daar kocht ik op de Pasar Pariwisata Cawan Mas Scotch Whiskey voor Rp. 30.000 voor een flesje van 0,375 liter. Kortom, Rp. 60.000 voor een normale fles, geen geld dus. Hij verkocht ook Arak voor Rp. 45.000 per fles. We slepen onze eigen drank dus nooit meer mee naar Pangandaran Emoticon: Party!

selamat jalan

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Sandaan,
Even dit topic lezen blog.indonesiepagina.nl/entry/(...)_oplosan_alcohol.php
Wekelijks lees ik in de krant dat er mensen zijn overleden met het drinken van dat soort alcohol.
Dat spul wat jij hebt gekocht is gewoon zelf gebrouwen spul en levens gevaarlijk.
Salam,
Jan

belgianguy
User
User icon of belgianguy
spacer line

kminnen, enkel plastic zakjes arak in negara? ik raad je aan om es naar de hardy's daar te gaan, daar hebben ze een ruime selectie lokale en ingevoerde alcoholische dranken...

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Goed, we gaan weet een beetje verder ontopic. Emoticon: Puh!

Singapore duty free gisteren.
1 liter Bacardi Gold - 23.70 Sing
1.125 liter J.W. Black - 50.00 Sing

Naar mijn mening geen slechte deal, en een aanvulling voor de verzameling in de kast hier. Emoticon: Nice

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 25-02-2010 02:27 Yerun wrote: en een aanvulling voor de verzameling in de kast hier.

En dat zuipt maar en dat doet maar als ware hij een heusche koloniaal...

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 25-02-2010 02:50 guna2 wrote:

[quote removed]

En dat zuipt maar en dat doet maar als ware hij een heusche koloniaal...
Mijn aanpassingsvermogen is vrij groot. Emoticon: Shiny

Een fles 'sparkling wine' deed trouwens 7.50 euro. Ook niet grandioos duur, was wel te drinken. Dergelijke dingen vallen je op als je eenmaal 'aan de overkant bent'. Goudse kaas (geimporteerd, geen namaak) deed 13 euro de kilo, en komijn 11 of zo. Dus ook maar ingeladen. Dit alles niet duty free overigens.

spacer line  

ik lees hier over sterke drank, maar zie nergens jenever staan
zit nu in Jakarta, is jenever hier ook te krijgen

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ik wilde uitgebreid antwoorden, maar was zo verstandig even in de geschiedenis van ene Rob van Bennekom te kijken, dus toch maar niet.
Ga lekker schommelen en wipwappen Robbie boy.
Jenever? Jenever know, hoe oud ben je? Praat je wel eens met je Indonesische vrouw of haar kennissen over alcohol Emoticon: Confused
Jenever in Jakarta oeps.
Mocht je het vinden dan kan je beter een hele distilleerderij van Ketel 1 in Schiedam opkopen, dat is goedkoper.
Aduh ampuuuuun, wat een vraag als je al zolang in IndonesiŽ komt en bovendien ook nog een Indonesische echtgenote hebt Emoticon: Blush

De onzinnige vragen krijgen hier steeds meer de overhand, waar kan ik een patatje oorlog krijgen in Cilacap, waar een frikandel speciaal in Semarang en straks krijgen we nog als klapstuk, waar kunnen we een adovocaatje met slagroom krijgen in Kalimantan Emoticon: Blush
Hebben ze in IndonesiŽ aardappelen of moet ik die uit Nederland meenemen, die heb ik nog niet gehoord, ik zit er op te wachten Emoticon: Blush

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Jenever? Niet mijn soort, maar ongetwijfeld beschikbaar. Weet niet waar je zit, maar je zou onder meer kunnen kijken bij

- Carrefour Lebak Bulus, heeft een slijterij helemaal 'achterin' bij de kassa's (als je een musholla ziet zit je precies aan de verkeerde kant)
- Plaza Indonesia (kelder), zit een slijterij
- Citos, de supermarkt links van de ingang

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Er zijn meerdere plekken, maar ik meen bij de Carrefour 'Ketel One' hebben zien staan enkele maanden geleden.

spacer line  

ik had jou antwoord wat hoger ingeschat malam, ik ben trouwens 65 jaar

Hebben ze in IndonesiŽ aardappelen of moet ik die uit Nederland meenemen, die heb ik nog niet gehoord, ik zit er op te wachten Emoticon: Blush

kan je lang wachten

over onzinnege vragen gesproken.

spacer line  

dank je Yerun,hier heb ik wat aan.
Ga wel even op zoek daar bij carrefour

nsenada
User
User icon of nsenada
spacer line

Gisteren toevallig een winkeltje gezien met "Bols" in alle geuren en kleuren. Ik geloof dat dat toch een merk van Jenever is. Als ze het in Batam hebben, hebben ze het in Jakarta vast ook.

There's a big difference between kneeling down and bending over!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Bols maakt meer dan alleen Jenever natuurlijk. (http://www.bols.com/nl/). Wat ze op Batam hebben is in Jakarta ook zeker wel verkrijgbaar. Zo niet, even een binnenlandse vlucht boeken en inslaan.

Officieel is Batam een special economische zone (KEK, Kawasan Ekonomi Khusus), en mag je niet meer dan 1 liter meenemen naar 'buiten' omdat er geen BTW op zit en kennelijk geen of minder invoerrechten.

Echter heb ik bij mijn laatste bezoek gemerkt dat de laatste verkooppunten van alcohol op het vliegveld ACHTER de laatste controle op bagage zijn. Ik was netjes en had 1 flesje sterk mee.. maar als ik dat geweten had.. had ik mijn voorraad eerst wat leeggedronken. Emoticon: Laugh out loud

bertyanti
User
spacer line

Waarom is de drank altijd zo belangrijk.
Ik ga straks vanaf April 7 weken keliling in Indonesie, daar heb ik geen drank bij nodig.
Mijn Hotels zijn 200.000 rp max
Neem geen driver, reis met trein en bus economi, angkot ojek jalan kaki

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ach gossie, vergeet je geitenwollen sokken niet mee te nemen Emoticon: Blush

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 15-01-2015 11:02 bertyanti wrote:
Waarom is de drank altijd zo belangrijk.
Ik ga straks vanaf April 7 weken keliling in Indonesie, daar heb ik geen drank bij nodig.
Mijn Hotels zijn 200.000 rp max
Neem geen driver, reis met trein en bus economi, angkot ojek jalan kaki
Ik woon 8,5 - 9 jaar in dit land. Af en toe een lekkere baco of wodka jus gaat er toch wel in. Als ik daarvoor voorraad moet inslaan in Jakarta dan is dat geen probleem.

Voor het overige kun je beter een nieuw onderwerp openen 'Goedkoop reizen in Indonesie'. Dan wil ik daar ook wel reageren op hotelletjes van 200.000 rupiah.

mas jono
User
spacer line

Voor het overige kun je beter een nieuw onderwerp openen 'Goedkoop reizen in Indonesie'. Dan wil ik daar ook wel reageren op hotelletjes van 200.000 rupiah.

Hoi,

Zoín onderwerp bestaat al en wel hier:

http://forum.indahnesia.com/to(...)k_door_indonesia.php

Best wel eens leuk om terug te lezen. Wat waren toen nog jong en onbezorgd.

Gegroet,

Mas Jono

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,613,396 topic views - 235,463 posts - 13,700 topics - 26,283 members - last post @ 11-12-2019 10:45 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,663,395 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com