indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 03-06-2009 13:49 TinieVriens wrote:
Tevens kun je met je creditcard over heel Bali betalen en die heeft ook een verzekeing in zich.
Groetjes Tinie. Emoticon: Party! Emoticon: Party!
Zorg er wel voor dat je ten alle tijden je credit card in het oog houdt.
Want even naar het achter kamertje en je kaart is gekopieerd en je rekening is leeg. Dag vakantie. Verzekert of niet, je zult toch eerst naar NL terug moeten gaan. Er is reeds een heel topic aan credit card fraude besteed.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

karenkraay
User
spacer line

Ga ik zeker doen Albert. Hebben hem vorig jaar ook niet uit het oog verloren, dus eigenlijk alleen mee betaald in hotels en dan nog alleen als ze in het zicht bleven met de kaart.

barang
User
spacer line

ik weet niet ja,maar het makkelijkst is toch om gewoon hier een rekening te openen,dus je komt aan vanuit belanda en dan ga je eerst naar je bank hier en dan neem je geld op wat je nodig hebt.makkelijk toch.? geen pin enz.meer nodig.

Sibatuk
User
spacer line

Kan je ook online een banknummer in Indonesie openen en bij welke bank kan dat het beste? Toen ik in maart naar Indonesie ging had ik spijt dat ik dat niet een jaar eerder had gedaan. De waarde van mijn spaargeld was dan dusdanig gestegen dat ik er een gratis vakantie aan overgehouden zou hebben.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 21-04-2010 18:41 barang wrote:
ik weet niet ja,maar het makkelijkst is toch om gewoon hier een rekening te openen,dus je komt aan vanuit belanda en dan ga je eerst naar je bank hier en dan neem je geld op wat je nodig hebt.makkelijk toch.? geen pin enz.meer nodig.
geen pin meer nodig? En hoe haal je dan geld op bij de bank? Steeds aan de balie zeker? Beetje omslachtig niet. Plus dat je niet zomaar even een rekening kunt openen, daarvoor moet je minimaal een tijdelijke verblijfsvergunning hebben namelijk.
On 21-04-2010 21:45 Sibatuk wrote:
Kan je ook online een banknummer in Indonesie openen en bij welke bank kan dat het beste? Toen ik in maart naar Indonesie ging had ik spijt dat ik dat niet een jaar eerder had gedaan. De waarde van mijn spaargeld was dan dusdanig gestegen dat ik er een gratis vakantie aan overgehouden zou hebben.
Nee, online openen kan niet.

Om ontopic te blijven, de euro doet dik 12.000 Rupiah, al weken overigens.

simpati
User
spacer line

Steeds aan de balie zeker?
Bij Bank Mandiri wordt zelfs bij de balie om de bankpas gevraagd, voor mij prima, extra veilig.
Jan

Sibatuk
User
spacer line

Veel financieel analisten voorspellen dat de euro de komende 10 jaar met hyperinflatie te maken zal krijgen (denk bv aan het bijna failliete Griekenland). Ik vrees daarom de tijd dat je voor een euro nog maar - ik noem maar wat - 5000 rupiahs krijgt en mijn jaarlijkse vakantie naar Indonesie meer dan dubbel zo duur zal worden. Maar ik heb ook geen zin op reis te gaan met enekele sokken volgepropt met rupiahs (die ik op tijd gewisseld heb). Weet iemand hier meer over? Emoticon: Confused

spacer line  

On 22-04-2010 19:53 Sibatuk wrote:
Veel financieel analisten voorspellen dat de euro de komende 10 jaar met hyperinflatie te maken zal krijgen (denk bv aan het bijna failliete Griekenland). Ik vrees daarom de tijd dat je voor een euro nog maar - ik noem maar wat - 5000 rupiahs krijgt en mijn jaarlijkse vakantie naar Indonesie meer dan dubbel zo duur zal worden.

Aduh , hoe ken ?
En ik maar dromen dat ik t.z.t met pensioen naar mijn land pan erkomst gaat .
Moet ik dan zeker een bijbaantje nemen op mijn oude dag ?

bisa dicek of makemyday .

senior
User
User icon of senior
spacer line

On 22-04-2010 19:53 Sibatuk wrote:
Veel financieel analisten voorspellen dat de euro de komende 10 jaar met hyperinflatie te maken zal krijgen (denk bv aan het bijna failliete Griekenland). Ik vrees daarom de tijd dat je voor een euro nog maar - ik noem maar wat - 5000 rupiahs krijgt en mijn jaarlijkse vakantie naar Indonesie meer dan dubbel zo duur zal worden. Maar ik heb ook geen zin op reis te gaan met enekele sokken volgepropt met rupiahs (die ik op tijd gewisseld heb). Weet iemand hier meer over? Emoticon: Confused

Tijd dat we terug gaan naar de waardevaste gulden...de euro leek mooi,maar blijkt niet tegen bv de dollar op te kunnen. En zolang de ellende in Europa voortduurt, na Griekenland komen nog Spanje en Portugal, zal de koers steeds verder weg zakken...vrees ik,maar 5000 zal het wel niet worden..

hati hati, pelan pelan

senior
User
User icon of senior
spacer line

On 22-04-2010 20:06 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Aduh , hoe ken ?
En ik maar dromen dat ik t.z.t met pensioen naar mijn land pan erkomst gaat .
Moet ik dan zeker een bijbaantje nemen op mijn oude dag ?

Om Sid, bezorger van het stadsblad of de echo lijkt me wel wat voor u.....dan wel bezorger in mijn stadsdeel worden svp , ontvang beiden al maanden niet meer.. Emoticon: Party!

hati hati, pelan pelan

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

Sibatuk,

Ik zit al jaren in dat wereldje. Heb zelf al enkele jaren geleden gouden munten (krugerrands) gekocht om me te wapenen tegen hyperinflatie. Nadeel van gouden munten is echter wel dat je ze niet zomaar even 'opneemt' met een pinpas als je even een betaling moet doen. Maar absoluut aan te raden als je een klein kapitaaltje hebt op je spaarrekening.
Voor wat betreft de vakanties naar IndonesiŽ, die worden inderdaad duurder. Je zou ook rupiahs kunnen kopen op de termijnmarkt, maar als het alleen om vakanties gaat zou ik me geen zorgen maken. Een makkelijkere manier is wellicht het maandelijks aankopen van IndonesiŽ-beleggingsfondsen via je bank. Dan wapen je je toch een beetje tegen de koersverschillen, zolang de Indonesische economie beter draait dan de Europese zal dat doorgaans goed uitpakken.

From Dayeuhkolot with love

Sibatuk
User
spacer line

Bedankt Monyet, ik ben ook bezig me in te dekken tegen hyperinflatie en fysiek goud hoort daar ook bij. Maar eigenlijk zou ik het liefst willen investeren in Indonesie zelf (met een Indonesische business-partner) ware het niet dat de kans dan groter is dat het geinvesteerde geld voor een groot gedeelte naar de familie van de zakenpartner gaat en je er dus weinig van terug ziet. Zo was ik een paar jaar terug bijna koffieplanter geworden maar mijn 'zakenpartner' bleef zo lang zeuren om de eerste termijn 'investment-money' dat ik eigenlijk steeds zekerder werd om het toch maar niet te doen.

barang
User
spacer line

ja yerun:u schreef dat je voor een bankrek.een tijdelijk verblijf.vergunn.nodig heeft.
ik weet niet ja hoe dat zit,maar ik ken toch genoeg mensen die elk jaar hier zijn in de buurt (o-java/kediri) en gewoon een rek.hebben.( mijn vrouw en ik hebben passp.ind.) dus ik weet te weinig over dat soort zaken.
natuurlijk zijn wij i.v.m. onze kinderen ook in belanda en ook hier a'dam hebben wij gewoon rek. bij rabo.
salam
barang

Pascal.F
User
spacer line

Ik heb het even uitgerekend.
september 2009 - mei 2010
Op 1500 Ä zakgeld is men ongeveer 300 Ä meer kwijt ten gevolge van de zwakke euro.
Daarbij nog lange rijen aan de immigratie en dan nog een beetje knokkelkoorts en we kunnen spreken van een geslaagde vakantie.

Maar nog altijd 100x beter dan Afghanistan

Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Smile Emoticon: Yes!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Of je was vorig jaar 300 euro minder kwijt door die sterke euro... Emoticon: Puh!

FredC
User
spacer line

Ik maak nog gauw mijn Euro's over naar mijn bank in Singapore; Ik ben eigenlijk alweer te laat daarmee. De Sing Dollar is echt de meest stabiele munteenheid in deze regio.
Ik raad vakantiegangers aan daar een bankrekening te openen, als je daar dan bent, al is dat tegenwoordig niet gemakkelijk voor buitenlanders. Het nadeel is echter dat er nagenoeg geen rente wordt gegeven op je tegoed, maar dat gaat nu zeker opwegen tegen de zakkende koers van de Euro. Een ander nadeel is, dat het geen democratie is en de regering af en toe vreemde regels instelt om het geld te laten waar het is. Vooralsnog gaat het goed.

Ik heb ook een Rupiah-rekening, maar dat is meer voor de show. Ik heb me laten vertellen dat het banksysteem in RI geen waterdichte is en dat je opeens zomaar je geld kwijt kan zijn. Ik heb dat nog niet meegemaakt, maar het komt wat vreemd over. Mijn vrouw zweert erbij. Dus af en toe naar Singapore om geld op te nemen en dan hier om te wisselen tegen de dan geldende koers. Dat doe ik al jaren.

spacer line  

On 23-04-2010 01:11 senior wrote:

[quote removed]

Om Sid, bezorger van het stadsblad of de echo lijkt me wel wat voor u.....dan wel bezorger in mijn stadsdeel worden svp , ontvang beiden al maanden niet meer.. Emoticon: Party!

Nee Om , ik denk dat ik een PMA tje wil oprichten met een betrouwbare Nederlander .
Ik zag dat si Batuk een Indonesische partner zoekt .
In welke branch wil hij investeren ?

Ik droomde om in de travel te gaan .
Jammer dat ik nog een paar jaar moet wachten.

bisa dicek of makemyday .

Sibatuk
User
spacer line

S.A., bisnis doen met mij is misschien interessant maar niet voor op dit forum. Stuur maar een mailtje.

Pascal.F
User
spacer line

Ben pas terug, 3 weken lang altijd ongeveer 11300rp gekregen in de bank voor cash geld.
Aan de automaat 11250rp
Emoticon: Angry .

spacer line  

Ik zie dat de wisselkoers euro- rupiah wat beter is geworden ! Iemand enig idee dat het deze week weer wat aan het klimmen is ? Emoticon: Nice

Live life to the max.......

spacer line  

Nou en of! Voor een Euro krijg je hier in DPS bij de wisselaar nu IDR 11.850,-

Las gisteren dat de Euro op de hoogste koers in 5 maanden staat tegen de US$. Is dus ook merkbaar in de koers van de Euro tegen de IDR

http://www.bayucottages.com in Amed - East Bali

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Tja, de dollar is weer aan het dalen, en aangezien de Rupiah daar vrijwel aan vast zit, krijgen we ook meer Rupiah's. Voor een overschrijving vanuit NL kreeg ik vanochtend (aah, zalig die snelheid van de BCA) 11.801 Rupiah.

simpati
User
spacer line

aah, zalig die snelheid van de BCA
Leg eens uit aub, voor mij erg onduidelijk wat je hiermee bedoelt.
Jan

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Sorry Jan, ik was niet duidelijk. Gisteravond (lokale tijd hier) voor sluiting bank in Nederland geld gestuurd (met spoed) en dat had ik voor 9:00 lokale tijd al ontvangen. Dat kost inderdaad wat, maar is flink goedkoper en bovendien een dag sneller dan de BII, wat ik eerder gebruikte.

spacer line  

Yerun bedoelt daar niets anders mee dan wanneer je je geld tijdens kantooruren overmaakt van een NL bank-rekening (middels Internet bankieren) je geld de volgende ochtend al bij de BCA op je Indonesiische rekening staat. Dat is zalig.

Ik maakte Woensdag-middag NL-tijd wat geld over omdat de koers redelijk hoog was en op donderdag-ochtend had ik het hier op mijn BCA rekening staan tegen een koers van IDR 11.868,- per Euro.

http://www.bayucottages.com in Amed - East Bali

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,373,049 topic views - 223,807 posts - 13,517 topics - 16,730 members - last post @ 21-11-2017 04:46 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,371,929 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com