indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

McPhone
User
spacer line

Welke vliegmaatschappij kunnen we het beste gebruiken voor binnenlandse vluchten

Zie Garuda, Mandala Air, Eva Air, Lion Air of misschien nog andere ?

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Eva Air ken ik niet als Indonesische maatschappij. Welke het beste te gebruiken hangt natuurlijk ook af van de bestemming, niet alle maatschappijen vliegen op dezelfde bestemmingen natuurlijk.

Lion Air bevalt me over het algemeen prima, AirAsia ook.. Adam Air was ook goed, maar die vliegen niet meer. Batavia Air heeft net als Merpati wat 'exotische' bestemmingen in oostelijk Indonesie, dus ga je daarheen, kijk daar ook eens naar dan.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik vind Mandala en Lion wel goed.
Sriwijaya kan ook en voor het oosten Trigana. Merpati staat voor mij persoonlijk op de blacklist omdat ze zich verre van goed aan dienstregelingen kunnen houden (grote vertragingen en annuleringen)

Eva Air is van Taiwan en heeft een stop in Bangkok dus alleen bruikbaar als intercontinentale vlucht.

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

spacer line  

Ik dacht dat alle Indonesische maatschappijen op de zwarte lijst stonden...
Wat wordt hier dan onder ‘goed’ verstaan? Het zijn toch, statistisch gezien, allemaal vliegende ‘grafkisten’.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

OB,

Zwartelijst is 1 ding.
Gelukkig zijn hier geen afrikaanse toestanden.
Daar waar je het Indiana Jones deuntje neuriend als het vliegtuig grommend over de runway gaat. Ik vlieg per definitie niet met Garuda.

Ben nu met Lion Air onderweg geweest.
Ik ken gezagvoerders die hun piloten letterlijk een wats om hun oren geven als een landing very rough was. Op mijn aansluitende vlucht was het eender. En ben benieuwd naar de terugvluchten.

Ze zetten de toestellen echt grof aan de grond.
En dat is niet nodig. Bovendien hebben de boys weinig fatsoen de druk zelf te regelen in de cabine. Dat maakt het leven wat makkelijker voor mensen die last hebben van hun oren. Overigens hebben Indonesische piloten opvallend veel moeite door hun simulator tests heen te komen. Nog los van hun vlieguren. Opvallend is meer de gemiddelede leeftijd van de gezagvoerders en piloten. die ligt hoog. Heel hoog. Het is voor de aanwas overigens niet makkelijk. AEn dat zal voor Garuda wel eens een groot struikelblok kunnen worden als ze op Europa willen vliegen. Dat zal nog wel even duren.

It's only kinky the first time.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 13-11-2008 12:14 ouwe bekende wrote:
Ik dacht dat alle Indonesische maatschappijen op de zwarte lijst stonden...
Wat wordt hier dan onder ‘goed’ verstaan? Het zijn toch, statistisch gezien, allemaal vliegende ‘grafkisten’.

Goed= goed genoeg (in elk geval voor mij) Het is kiezen uit twee slechte dingen.
Vliegmaatschappijen die op de zwarte lijst staan of roestbakken van boten.

En nog een aanvullende als er geen water tussen zit; public bus met een snelheidsduivel als chauffeur.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

spacer line  

On 13-11-2008 12:30 oyibo wrote:
OB,

Zwartelijst is 1 ding.
Gelukkig zijn hier geen afrikaanse toestanden.
Daar waar je het Indiana Jones deuntje neuriend als het vliegtuig grommend over de runway gaat. Ik vlieg per definitie niet met Garuda.

Ben nu met Lion Air onderweg geweest.
Ik ken gezagvoerders die hun piloten letterlijk een wats om hun oren geven als een landing very rough was. Op mijn aansluitende vlucht was het eender. En ben benieuwd naar de terugvluchten.

Ze zetten de toestellen echt grof aan de grond.
En dat is niet nodig. Bovendien hebben de boys weinig fatsoen de druk zelf te regelen in de cabine. Dat maakt het leven wat makkelijker voor mensen die last hebben van hun oren. Overigens hebben Indonesische piloten opvallend veel moeite door hun simulator tests heen te komen. Nog los van hun vlieguren. Opvallend is meer de gemiddelede leeftijd van de gezagvoerders en piloten. die ligt hoog. Heel hoog. Het is voor de aanwas overigens niet makkelijk. AEn dat zal voor Garuda wel eens een groot struikelblok kunnen worden als ze op Europa willen vliegen. Dat zal nog wel even duren.

Ok, dus die vliegtuigen kunnen we gerust vliegende 'grafkisten' noemen en de piloten vliegende 'begrafenisondernemers'. Het is te hopen dat Air Asia Malaysia hun bestemmingen snel gaan uitbreiden…

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Het is overigens op het oog moeilijk aan de buitenkant even te bekijken of een vliegtuig echt luchtwaardig is. Dat alle Indonesische maatschapijen op de zwartelijst staan zegt niets over de vliegtuigen individueel. De staat daarvan kan onderling behoorlijk verschillen.Air Asia en Lion air doen veel, te lezen als meer als voorgeschreven aan inspectie en onderhoud. Dat is overigens geen garantie voor het niet uit de lucht vallen.

Als je denkt dat het niet veilig is, dan is de vuistregel, niet vliegen.
Ongeacht de maatschappij. En laat een ander maar denken wat ze willen door niet met een maatschappij te vliegen, of een na het toestel te hebben gezien bedenkingen te hebben. Emoticon: Party!

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

OB,
Ik refereerde aan Afrika, in vergelijk is het dan in Indonesie nieteens slecht te noemen.

Maar je mag rustig van me weten dat als ik zit te kijken naar het toestel waar ik mee weg moet en het bevalt me niet wat ik zie, dan boek ik rustig om.

En nee ik heb geen hoge pet op van Indonesische piloten en gezagvoerders.
Emoticon: Party!

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Overigens OB is het niet juist statistisch de vliegtuigen in RI vliegende grafkisten te noemen. De gemiddelde leeftijd is de afgelopen jaren drastisch teruggegaan door aanschaf van nieuwe boeings en toestellen (airbussen). De laatste worden door de gevestigde luchtvaartmaatschappijen KLM en Air France bijvoorbeeld ingeruild op nieuwe lease. Die toestellen zijn niet oud maar domweg in eigendom worden ze te duur. Er doen nogal wat praatjes de ronde over registratie per land. Dat is niet eens nodig in de meeste gevallen. Een mooi LIon Air of Air Asia vliegtuig met een andere registratie dan die van RI is niet vreemd. Eigenlijk beter zelfs Emoticon: Wink

spacer line  

On 13-11-2008 13:08 oyibo wrote:
De gemiddelde leeftijd is de afgelopen jaren drastisch teruggegaan door aanschaf van nieuwe boeings en toestellen (airbussen)

Je leest wel eens dat Lion Air weer een x aantal nieuwe Boeings 737-900ER heeft gekocht. Vraag me dan altijd af waar die dingen vilegen dan want kom er nooi zoveel tegen.

De oversteek SIN-CGK durf ik wel te maken met Lion Air. Is inderdaad een gevoels kwestie.

spacer line  

On 13-11-2008 13:00 oyibo wrote:
En nee ik heb geen hoge pet op van Indonesische piloten en gezagvoerders.
Emoticon: Party!

Ik ben ook mss zoals Annemiek , kijk alleen naar het soort vliegtuig , en als het kan zo nieuw mogelijk.
Heb ook met MAS gevlogen , vind ook een beetje eng en komt bij mij over dat de vlieugtuig een beetje oud is .Het laats heb ik ongeveer 15 jaar geleden met de garuda gevlogen , kom alleen omdat ik de service ronduit slecht vind .
In die tijd vliegen nog de oudere generatie piloten , en ik hoor vaak hoe streng de opleiding was , ook de herhalingcursussen .
Heb toevallig 1 neef en zijn zoon die piloot zijn bij de garuda , en 1 oom die oud intructeur was bij de Curug school ., later directeur operatie bij garuda. Een andere vriend van mij was ook piloot bij garuda .Ze zijn nu allemaal gepensioneerd.
Hoe de nieuwe generatie piloten gedragen en hoe hun kwaliteiten zijn weet ik natuurlijk niet.
Wat ik wel weet is dat sommigen van hun " cowboy"gedragingen vertonen , en zeker als ze uit de luchtmacht komen .
Voor de rest zijn ze even goed of slecht als de andere buitenlandse piloten , tenslotte hebben ze ook de internationale erkenning .

Ondanks de slechte budget van de Curug school , hebben ze ook aftrek bij buitenlandse maatschappijen.
Ik dacht dat een maleisische school ook in Indonesia willen openen.
Kennelijk willen ze anticiperen om aan de verhoogde vraag te kunnen profiteren.

Maatschappijen die de piloten uit Curug hebben besteld.
Beberapa Pemesan Pilot Lulusan Curug (sd. Juni 2007)
No. Pemesan jumlah
1 Garuda Indonesia 60
2 Lion Air 60
3 Merpati Airlines 25
4 Sky Train - China 120
5 Individual 20
6 Global Wing - Malaysia 250
7 Idea Flying School 80
Total 535
Sumber: Diklat Dephub

bisa dicek of makemyday .

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik vind dit soort vragen ook best wel moeilijk en vallen in dezelfde categorie waar kun je goed en goedkoop eten en slapen. Begrippen die voor elk mens anders zijn. Ik ga voor het intercontinentale traject bijna altijd voor Singapore Airlines of Malaysian Airlines maar dat is om de betrouwbaarheid qua dienstregeling en ik wil er gewoon zo snel mogelijk zijn. Als je diverse overstappen, (met bv een dag in Dubai zoals ik een paar dagen geleden ergens zag) een halve dag in de trein of een extra overnachting niet erg vind dan zijn er genoeg goedkopere.

In Indonesie vallen voor mij Garuda (meestal te duur) en Merpati (veel vertragingen/annuleringen) bijna altijd af tenzij het niet anders kan en voor de rest stap ik in zo ongeveer elk vliegtuig.
En als het om ongelukken gaat: die gebeuren met bijna ALLE maatschappijen (OOK met Garuda), de een wat meer dan de ander. Ook hir weer je moet gewoon pech hebben: wrong place, wrong time
Ik redeneer altijd: het vliegpersoneel wil ook weer veilig aan de grond......
Van westerse normen en zwarte lijsten krijg je alleen maar stress in Indonesie.

En als je het echt niet vetrouwt: niet doen dan!

Meer oprecht advies kan ik niet geven.

gr
AM

leomanado
User
spacer line

Ouwe Bekende.

Lion air vliegt in ieder geval de directe vluchten Jakarta-Manado met de nieuwe 737-900. Niet echt comfortable, want de stoelen staan wel erg dicht bij elkaar, maar wel nieuw.

Gemiddeld vlieg ik 1 x per week binnenlands en wil de vliegtuigen zeker geen "grafkisten" noemen. Het is waar dat Merpati vaak met oude vliegtuigen vliegt en NOOIT op tijd en zelfs regelmatig vluchten canceled. Helaas moet ik voor Papua soms wel met Merpati vliegen. Garuda is de beste kwa "op tijd" maar verder even goed/slecht als Lion en Batavia.

Overigens vind ik vliegen nog steeds aantrekkelijker dan de boot, de trein en de bus. Dat zijn echt oude roestbakken en de buschauffeurs echte wegpiraten.

groet
Leo

kejoh
User
spacer line

Lion air vliegt ook rechtstreeks van JKG-CGK naar Ambon met de nieuwe 737-900. Prima toestellen. Je krijgt geen service maar dat is logisch gezien de (lage) prijzen. Heb geen lange benen maar tot nu toe altijd het geluk gehad een comfortabele stoel bij de nooduitgang toegewezen te krijgen omdat ze daar het liefst passagiers plaatsen die de Engelse taal voldoende beheersen.
Trigana air en Batavia air zijn m.i. ook prima. Dus van grafkisten is meestal geen sprake en zeker beter dan heel veel maatschappijen in Afrikaanse landen.
Heb t laatst (eervorige week) nog wel met Lion Air in een heel oud toestel (gekocht van Garuda) gevlogen van Makassar naar Denpasar.
gr Kees

Wimroma
User
spacer line

Wij vlogen zomer 2008 met Mandala Air van Jakarta naar Denpasar (enkeltje). 400.000 Rp. p.p.
Op tijd en wij vonden het toestel prima, Aan boord is alles te koop. Noodle soup 10.000 Rp. dus al met al vrij goedkoop. Toestel zag er binnen en buiten goed uit. Zomer 2009 vliegen wij wederom met Mandala van Jak. naar Bali. Ben benieuwd wat dan de prijs zal zijn.
Groet,
Wim.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

70,584,192 topic views - 231,690 posts - 13,666 topics - 21,346 members - last post @ 21-04-2019 22:45 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

116,929,462 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com