indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

tonlui
User
spacer line

Ik heb een reis van ca 20 dagen geboekt in Noord-Sulawesi en vervolgens vanaf Makassar naar Palu. Wie heeft er (recente) informatie over dekking van mobiele telefoon en internet mogelijkheden.

leomanado
User
spacer line

tonlui

Maak je over mobiele telefoon dekking geen zorgen. Die is in Indonesie gewoon goed. Internet is lastiger, maar in de steden vind je goede internet mogelijkheden in warnets of internetcafes. In de hotels in Sulawesi is zeker niet overal internet, wel in de goede hotels in Manado bijv en in Makassar. Als je een laptop meeneemt is het natuurlijk anders want dan kun je met je mobiele telefoon inbellen.
Fijne reis

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 13-11-2008 03:24 leomanado wrote:
Maak je over mobiele telefoon dekking geen zorgen. Die is in Indonesie gewoon goed.

Ik heb toch wel enigszins moeite met deze samenvatting/conclusie. Het ligt eraan WAAR je bent in Indonesie en van welke provider beller en gebelde gebruik gemaakt worden. Dat allereerst. Verder is de dekking op Java en Bali veruit het best/veel beter dan op de andere eilanden en er zijn gebieden waar je om de haverklap geen bereik hebt varierend van intervallen van een minuut of 10 tot enige uren. Ook zitten er vaak vertragingen in de ontvangst van sms-en terwijl er toch gewoon bereik is. Waar dat aan ligt heb ik nooit kunnen ontdekken maar het is een feit.
Het bereik in en rondom grotere plaatsen is over het algemeen geen probleem. Reizend van Makassar naar Palu zullen er ook stukken ongedekt zijn.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

leomanado
User
spacer line

Anne Mieke

Zoals je wellicht weet, woon ik in Manado en daar is ontvangst in ieder geval geen probleem. Verder kom ik voor mn werk regelmatig in Ambon en een aantal plaatsen in Papua. Toch niet de meest moderne uithoeken van Indonesie zou ik zeggen. Op een enkele uitzondering na, heb ik overal ontvangst met mn Telkomsel abonnement. Natuurlijk zijn er plaatsen, zoals onze Intake, 60 km verwijderd van Merauke, waar ik geen ontvangst heb, maar ook in Nederland komt dat voor. Ik ben ook 2 keer in Toraja geweest en ook daar is ontvangst geen probleem. Op Java heb ik nog nergens problemen gehad.

groet
Leo

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Dag Leo,
'

Het gaat ook niet om uithoeken. Zolang je in of rond grote plaatsen bent is er geen probleem maar daarbuiten zeker wel bv Oost Lombok en een zeer groot deel van Flores. Dan heb ik het nog niet eens over internationaal bellen naar deze gebieden want dat is een compleet drama (weet ik uit eigen ervaring)

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

spacer line  

Heerlijk die plekken waar geen bereik is.

Sorry, ff tussendoor: Ik ben nog steeds opzoek naar een portable stoorzender voor mobiel telefoonverkeer die ik dan kan inschakelen als er weer een paar verschrikkelijk irritant aan het Ohen zijn door zo'n ding. Verschrikkelijk zeg, wat een praatjes hebben ze dan. Zoiets zou tevens kunnen dienen als een soort van zelfbescherming want hun belgedrag is meestal niet equaal met de hoogte van het inkomenů
Iemand misschien een idee waar zoiets te koop is?

spacer line  

On 13-11-2008 12:46 ouwe bekende wrote:
Heerlijk die plekken waar geen bereik is.

Sorry, ff tussendoor: Ik ben nog steeds opzoek naar een portable stoorzender voor mobiel telefoonverkeer die ik dan kan inschakelen als er weer een paar verschrikkelijk irritant aan het Ohen zijn door zo'n ding. Verschrikkelijk zeg, wat een praatjes hebben ze dan. Zoiets zou tevens kunnen dienen als een soort van zelfbescherming want hun belgedrag is meestal niet equaal met de hoogte van het inkomenů

O.B
Als je 1 tje kan versieren , moet je aan mij denken .
Dat kan ik hier (in Nederland) ook gebruiken .
Zie je ook dezelfde situaties . Emoticon: Shiny

bisa dicek of makemyday .

spacer line  

On 13-11-2008 12:58 Surya Atmadja wrote:

...

Dat kan ik hier (in Nederland) ook gebruiken .
Zie je ook dezelfde situaties . Emoticon: Shiny

Dat zal ik niet ontkennen.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

spacer line  

Succes gegarandeerd: http://www.dealextreme.com/sea(...)/search.gsm%20jammer
Opmerking: de portables onder de 50USD werken niet optimaal. Voor de rest; gegarandeerd lol in de overvolle forensentrein van Haarlem naar Amsterdam. "hallo? hallo?" "hoor je me?" Emoticon: Bye bye
Succes!

*edit* : en toen zag ik pas hoe oud de post was. Emoticon: Stupid

matur suksama

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,395,302 topic views - 233,701 posts - 13,689 topics - 24,560 members - last post @ 22-09-2019 05:11 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,497,259 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com