indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Gelukkig zijn er al wat vergevorderde plannen om de weeshuizen in Bali vooral in Palasari te gaan aanpassen.De kinderen: jongens/ meisjes slapen in verouderde ( rijp voor kachelhout) stapelbedden.
Er zijn al wat aanpassingen e.d.op tekening gezet. maar onvoldoende financiën die dit kunnen uitvoeren.Palasari ligt in het uiterste westen van Bali en toeristen komen er zelden.We hebben schooladoptie altijd als eerste doelstelling,maar ook projecten.
Veelal deze zijn deze in de loop der jaren "vergeten".
Om het ook voor de schooladoptie-ouders aantrekkelijker te maken en de overige gasten die naar Bali gaan is aanpassing m.n.logies urgent.Als schooladoptie-ouder is het namelijk fijn dat je weet in welke omgeving het kind verblijft. Voor een gering bedrag kun je er logeren inclusief de maaltijden voor nog geen 9 euro per persoon per dag.Het "logeergeld" wat je daar besteedt komt dan weer ten goede aan het weeshuis. Vanuit Bali kun je dan naar Java gaan.Om zo ook van de omgeving te genieten.Zijn er nog vragen of ideeën mail of bel ons op.
Umberto.

Bedankt
Emoticon: Very funny Dewi Sri Travel uit Vught Emoticon: Yes! De Heer en Mw.Demmers uit Maastricht Emoticon: Yawn Pieter Zwitser =Denpassar Emoticon: Red face Fam.Timmer uit Lieren( Apeldoorn. Emoticon: Yes! Monique en Jeroen uit Oisterwijk voor het bezoeken aan het weeshuis Maria Goretti in Palasari. Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye en de anderen die nog gaan en terugkomen. Emoticon: Worship

marleen
User
spacer line

Hallo umberto,
Misschien is het een idee om naar www.nabuur.com te kijken,dat is ook een soort hulp anders dan normaal een soort burenhulp.
Maar het werkt ook goed naar ik heb begrepen.
Groetjes marleen Emoticon: Bye bye
Emoticon: Bye bye

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Hallo Marleen..
Bedankt voor je info.Helaas hebben ze geen burenhulp in Indonesie.
Maar je weet nooit.
Umberto Emoticon: Bye bye

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Wah even Emoticon: Cooool Ik kreeg zojuist Emoticon: Yes! een fax van een echtpaar die in Jogya is geweest en nu in Amerika verblijft Emoticon: Worship Naam was enkel:
John & Evelin from Manchester Emoticon: Red face Maar het leuke is ze hebben me gevonden langs dit forum Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny Je ziet maar Emoticon: Devil De stille kracht Emoticon: Yes! achter Emoticon: Cry een bord erwtensoep Emoticon: Clown
Umberto

jeremiah
User
spacer line

Emoticon: Smile Emoticon: Smile Emoticon: Smile Mijn echtegenote en ik gaan in maart aanstaande naar bali voor een week of drie. gaarne zouden wij im contact komen met een gezin of wees, welke van onze westerse financieele verworvenheden kunnen meegenieten. het is onze ervaring dat directe hulp vaak beter is dan het overschrijven van een x-bedrag per giro of bank.
groetjes, jeremiah

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Ja hoor dat is zeer goed mogelijk Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Als je mij dan een mailtje wilt sturen Emoticon: Smile Zal ik je alle gegevens zenden= Indien mogelijk kunnen we je onderbrengen in een van onze Panti's.Edoch het is géén verplichting maar een idee hoe het daar gaat.
Umberto
sidhi.astu.1Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.planet.nl

spacer line  

Beste Jeremia,
Wij kennen persoonlijk het weeshuis waar mijnheer Hagen over schrijft en kunnen het van harte aanbevelen, het is zelfs mogelijk om in dat weeshuis te overnachten en de gang van zaken eens van dichtbij mee te kunnen maken, de kinderen komen overigens niet alleen uit Bali maar ook van andere eilanden van Indonesie, de leiding is door de zusters van de katholieke kerk en het is ook mogelijk om eens een helige mis bij te wonen in de kleine kerk van het weeshuis.

Maar er zijn meer stichtingen die opkomen voor de kinderen in Bali en Indonesie.
Kijk eens op: http://steunpunt.bluelagoondiv(...)/pages/indexpag.html en http://www.sama-sama.nl/
Deze laatste helpen ook kinderen in Sulawasi, niet dat wij de kinderen in Bali het misgunnen maar de kinderen krijgen door de toeristen toch meer aandacht als de kinderen in de rest van Indonesie.
Tuti en Jan

Gilbert
User
spacer line

Jeremiah schrijft, dat hij direct incontact wil komen met een gezin of wees, ipv geld storten.
Dat vindt ik ook.
In het verleden storte ik op diverse stichtingen geld.
Maar na een persoonlijk bezoek op locatie, ben ik teleurgesteld er van afgestapt.
Nu heb ik rechtstreeks kontakt, en steun ik ze op allerlei manieren. Geld, kleding, schoolmiddelen, etc.

Er zijn gelukkig veel weeshuiszen, initiatieven, stichtingen, mensen die individueel hulp geven,dat is mooi. Maar er zijn helaas ook nog veel kinderen die niet bereikt worden.

Op dit moment steunen we een groep van zo'n 15 weeskinderen in Batulumbang op Bali (staat niet op de kaart), waaronder 1 talentvol meisje, die niet naar school kon, omdat er geen 2 euro per maand gemist kon worden. Wij sponsoren nu en sparen alvast opdat ze later ook naar de Universiteit kan.

De kinderen hebben onderdak,.Een kamertje bij de locale priester.
De gemeenschap zorgt dat ze te eten hebben.

De locale priester is door ons gemachtigd voor een bepaald bedrag van onze rekening te halen, voor school doeleinden.
De kinderen houden zelf de administratie bij van de uitgaven
2 a 3x per jaar brengen we een bezoek aan ze, om te zien hoe het gaat.

Dit zijn maar 15 kinderen. Er zijn er nog honderden.
Dus, beste Jeremiah, als je wilt breng ik je in kontakt met deze priester, die alle hulp kan gebruiken, en die jou nog veel kinderen kan aanwijzen die steun kunnen gebruiken.

groet,
Gilbert.

PS. het is indrukwekkend om een tijdje in zo'n gemeenschap door te brengen. in plaats van in een duur hotel.
Voor 1 nacht hotel, kan een kind 1 jaar naar school.

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Dit bericht doet mij goed.Ik zou dat ook zo willen doen,maar nu wij al 4 1/2 jaar zo bezig zijn is het nu al moeilijk.Wij kennen ook diverse priesters daar.Een daarvan is Romoh Freddy en als hij dat per toeval is nou reken maar dat hij een kundig persoon is.Mijn compagnon is 79 en raar maar waar: Hij kent de kinderen bijna alle 270 in de drie weeshuizen + nog een aantal die hij zelf in Manado sponsort.
Een van "onze" kinderen is Universitair geslaagd in Denpassar en gelukkig gaat het hem goed elders in Indonesia.Geweldig en heel veel geluk.O en als je me privé mailt kan ik je misschien verder vragen over die priester.Dat is vanwege mijn R.K. achtergrond.

Umberto hagen763Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.planet.nl

Umberto

Gilbert
User
spacer line

Beste Umberto.

De priester heet Ketut Sadia Tapesan, boedistisch, niet RK
Iemand voor we ik heel veel respect hebt gekregen.
Zelf ben ik niet rligieus.

Voor zijn eigen behoeften heeft hij een bijbaantje, waarmee hij zo'n 20 euro per maand verdient.
Daarnaast bewaakt hij een huis, van een nederlands gezin die daar af en toe verblijft. Huisje is te huur, overigens.
Alles wat hij heeft, gaat naar de kinderen, en naar zijn religie.

Ik heb hem leren kennen, toen wij namens onze familie een missie kregen, om een offer te brengen op de hoofd tempel van het Besakih tempel complex.
Maar daar mag je niet komen als toerist, en daar kom je gewoon niet als je de weg niet kent en de ceremonien niet weet.
We wisten ook niet hoe en wat te doen en waar te beginnen.

Ketut Sadia, en ook alle mensen van het dorp hebben ons gehlpen en begeleid, en we zijn tot het diepste van het diepste gekomen, om onze offer te kunnen brengen. Een bijzondere ervaring.

Ze hebben ons, een vreemd stel die ze niet kenden, geholpen, zonder er iets voor terug te willen ontvangen, terwijl ze zelf niets hebben. Bijzonder.
En zo is het allemaal gekomen.

Overigens, deze missie kent een hoog ''stille kracht'' gehalte, waarbij dingen gebeurd zijn die ik niet kan verklaren, en die mij heel erg getroffen hebben.
Als je interesse hebt, zal ik daar alsnog een verslag van maken.
Ik weet zeker dat je door dat verhaal ook getroffen zal worden.

ik zal je prive mailen, om nadere details van Ketut Sadia te geven.

gr
Gilbert

setia
User
spacer line

Wees, Halfwees,arm en extreem arm.
Kinderen worden er gewoon gedumpt.
Alleen ooggetuigen weten hoe het is.

Hoe te helpen? Gewoon doen!
Setia. Emoticon: Sadley

spacer line  

Hoi,

Ik ben op zoek naar mensen die iets weten over weeshuizen in Semarang (met name de periode 1975). Ik ben zelf geadopteerd en wil iets meer weten van de omgeving waar ik vandaan kom oorspronkelijk. Het weeshuis waar ikzelf destijds uitkom heette naar mijn weten "Fanny" . Een naam die daaraan gelinkt is, is Gan Koen San.

Ik ben momenteel Penningmeester van de nederlandse adoptievereniging Asalsaya (www.asalsaya.nl), via deze site kun je ook meer informatie vinden over mij of informatie doorsturen omtrent mijn eigen weeshuis/ adoptie.

Alvast bedankt! Verder tips zijn ook welkom!

Groet,

Joris Maas

spacer line  

Hallo iedereen..
Op 11 maart ga ik naar Bali, helaas maar voor een paar dagen...
Maar goed, ik wil daar graag naar een weeshuis toe om daar kleding, schrijfgerei etc. te brengen.
Aangezien ik nog plek heb in mijn koffer wil ik graag vragen of iemand nog het eea heeft liggen wat ik mee kan nemen.
Uiteraard ben ik van plan om daar ook nog een nacht te verblijven enzo.. Wie helpt me verder..

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Hallo Sampoernalover,
Als je mij een mailtje wilt zenden krijg jij van mij een adres waar je naar toe kan gaan en ja ik heb wel wat om mee te geven.

Umberto ( KopiBaliLover) Emoticon: Shut up!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

62,424,102 topic views - 228,686 posts - 13,635 topics - 19,559 members - last post @ 16-10-2018 04:17 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

106,668,538 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com