indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Vinie
User
User icon of Vinie
spacer line

Rare vraag misschien :

Als jullie je tanden poetsen(indonesie) spoelen jullie je mond dan met kraantjeswater of fleswater.

senior
User
User icon of senior
spacer line

Ik koop altijd water in een fles om me tanden mee te poetsen.Misschien wel overdreven aangezien je het water niet inslikt bij het mondspoelen,maar ja...

Voor water om te drinken koop ik water in zo'n 19 liter container, als ik in een gehuurd huis verblijf, in een hotel weer gewoon flessenwater.

hati hati, pelan pelan

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ik gebruik water uit de kraan (kan leidingwater of in mijn geval zelfs bronwater zijn) om mijn tanden te poetsen ja. Beetje weerstand opbouwen Emoticon: Puh!

Ho Lee Fuk

NKP-2005
User
User icon of NKP-2005
spacer line

Ik spoel altijd met mijn biertje.

Maar voor de liefhebbers van water is er ook zo'n grote fles als Sr. heeft. Rp. 4500, da's voor niks, gebracht zelfs.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Topic verplaatst naar 'Algemene IndonesiŽ-praat'

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

ik poetste ook altijd met flessenwater. Tijdens mijn eerste bezoek aan IndonesiŽ deed ik dat niet, ben erg ziek geworden toen en een aantal leden in mijn reisgezelschap kregen buiktyfus....dus later heb ik maar het zekere voor het onzekere genomen. Maar flessenwater kost ook bijna niets, dus daar hoef je het niet voor te laten....

Pamelabak
User
spacer line

Wij gebruiken altijd flessenwater. En niet alleen in IndonesiŽ, maar ook in Frankrijk, Spanje etc.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

mond spoelen met listerine is dat goed ?

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik heb in '95 met typhus 10 dagen in het ziekenhuis gelegen in Indonesie. Daarvoor poetste ik mijn tanden ook altijd met kraanwater (Azie, Afrika). Sinds die tijd alleen nog maar met een fles aqua. Idd voor de prijs hoef je het niet te laten. Diezelfde fles aqua gebruik ik overigens ook om mijn handen te spoelen voordat ik mijn lenzen inzet en er uithaal. Een keer niet gedaan een half jaar geleden in de kampong en ik werd meteen gestraft (met ontstoken ogen)

De meningen over Listerine zijn verdeeld. Ik gebruik het zelf ook (de eucalyptus) maar voor de frisheid niet omdat het "beestjes doodmaakt" of zo. Volgens mij kun je net zo goed met een half glas water met een paar druppels kayu putih olie spoelen maar da's niet zo lekker.... Emoticon: Confused

Gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Pamelabak
User
spacer line

Waar gebruik je Listerine voor? Is het voor ontstoken tandvlees, voor bacterieŽn of alleen maar voor frisheid. Listerine werkt namelijk niet voor ontstoken tandvlees en voor bacterieŽn. Ik heb van de tandarts een gorgeldrank op recept gekregen en dat werkt uitstekend.
Groet,
Pamela

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik gebruik Listerine voor de frisheid (maar dan wel het Kruidvatmerk de echte is gewoon schandalig duur) de gele, met eucalyptus. Het werkt ook ontsmettend. Is ook logisch want eucalyptus, tea tree en kayu putih hebben dezelfde natuurlijke ontsmettende werking. Ik heb ook ooit zo'n spoeling voorgeschreven van de tandarts, tegen de hoofdprijs en was voor mij niet beter dan "Listerine" (ontstoken, teruggetrokken tandvlees en daardoor losstaande tanden)

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Vinie
User
User icon of Vinie
spacer line

Wel ik doe het met kraantjeswater, en heb ook eens die koffie in de straat gedronken met zo'n rijstschotel 2000rph.

Ik heb nadien ik al thuis was in europa niet echt pijn gehad, maar het rommelde wel hevig in m'n buik. Kreeg ook last van huiduitslag/acne waar ik anders geen last van heb.

Waar kan men ziekte oplopen ?
Het voorkomen van buiktyfus varieert al naar gelang de bezochte streek, maar de ziekte komt vooral in bepaalde delen van de wereld voor:

Tropische en subtropische streken.
Indisch subcontinent, IndonesiŽ Emoticon: Stupid , Noord-Afrika en Senegal.
Chili, Peru, Mexico.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 11-11-2008 21:11 Vinie wrote:
Wel ik doe het met kraantjeswater, en heb ook eens die koffie in de straat gedronken met zo'n rijstschotel 2000rph.

Vinie, water uit de kraan is toch iets anders dan het drinken van koffie of iets "op straat" eten. Koffie wordt gemaakt van gekookt water en het water uit de kraan is puur natuur inclusief alle "beestjes".
Typhus kan komen besmet voedsel maar ook van besmet water. Verder is de ene persoon er wat gevoeliger voor dan de ander denk ik.

gr
AM

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Lysterine is heel erg goed, komt ook oorspronkelijk uit de tropen[heb ik mij laten vertellen]
Natuurlijk voor mondverfrissing, maar ook verdund kun je het gebruiken bij wondjes.
Kruidvat mondwater is even goed,precies de helft goedkoper.
Annemiek: bij tandvleesproblemen neem dan rathania mondspoeling van Weleda, dit werkt echt heel goed, er is ook een rathaniazalf tegen ontstoken tandvlees.
Beide produkten zijn in de Natuurwinkel te krijgen.
Ja, Annemiek ik heb altijd kaya puthi in huis, werkelijk een wondermiddel.
Stoombadje, wondjes,hoofdpijn en zelfs maag en darmklachten.
Fijne avond nog,
Selamat Merapi/Wilma

madcat
User
spacer line

Spoelen na 't poetsen gewoon met kraanwater -- zoals iemand anders al zei, beetje weerstand opbouwen. Zal 't nog steeds niet drinken, maar het lijkt me sterk dat je van een slok water in je waffel die je niet eens doorslikt nou meteen ziek wordt. Dan zou je bij wijze van spreken al bij aankomst in Jakarta spontaan onderuit gaan.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

79,672,034 topic views - 236,682 posts - 13,710 topics - 28,458 members - last post @ 21-02-2020 14:25 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

129,997,485 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com