indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

made.
User
spacer line

JAKARTA - De drie mannen die zijn veroordeeld voor hun aandeel in de aanslagen op Bali in 2002, zijn geŽxecuteerd. Dat heeft de Indonesische televisie zaterdag gemeld.

Amrozi, Mukhlas en Imam Samudra zouden met schoten in het hart om het leven zijn gebracht in de gevangenis van Nusakambangan in het zuiden van Java. Dat meldde TV One op gezag van Indonesische functionarissen.

In de avond van 12 oktober 2002 ontplofte een bom bij de Eks Sari Club in Kuta op Bali. De bom kostte het leven aan 202 mensen, onder wie vier Nederlanders. De drie veroordeelde leden van terreurnetwerk Jemaah Islamiyah zeiden eerder geen spijt te hebben van de aanslag.

Vanwege de op handen zijnde executie gaf AustraliŽ zijn inwoners een negatief reisadvies voor IndonesiŽ. AustraliŽrs die al IndonesiŽ zijn, is aangeraden uit de buurt te blijven van toeristische oorden

bron: http://www.nu.nl/news/1830125/(...)%EBxecuteerd%27.html

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

YES WE CAN!!! En nu nog eens alle Hakbars in Tanjung Priok bij elkaar drijven en dan wederom "per ongeluk" het vuur openen. Emoticon: Smile Wijlen Suharto wist wel raad met dit soort gasten

Gracias. Sama sama

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Allemaal "leuk en aardig" Emoticon: Cry maar niet heus) maar wat nu? Ik geloof meteen dat velen hier wel raad mee weten maar wat nu? Wat kunnen we nog allemaal verwachten? En dan zeggen zij ook "Yes we can". Begrijp me goed ik spreek niet voor toeristen, wij hebben immers een keuze maar wat gaat er nu allemaal gebeuren in..... Jakarta? Bali? Ambassades? Vliegvelden? Het monument? Het hele Kutastrand? En nog erger (daardoor!) de economie, de toekomst..... Misschien zie ik spoken maar volgens mij wel potientiele spoken.....

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

Op 08-11-2008 19:45 schreef kiwimave:
YES WE CAN!!! En nu nog eens alle Hakbars in Tanjung Priok bij elkaar drijven en dan wederom "per ongeluk" het vuur openen. Emoticon: Smile Wijlen Suharto wist wel raad met dit soort gasten

Sorry, wat bedoel je precies met Hakbars uit Tanjung Priok?

spacer line  

Om Kiwi heeft het over het neerschieten van( Moslim ?) demonstranten in Tanjung Priok tijdens Soeharto regering.
Toen werden de Moslim aktivisten/fundamentalisten onder de duim gehouden..

bisa dicek of makemyday .

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Mja, Soeharto da's 10 jaar geleden en dat gaat zo niet meer werken ben ik bang.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

ik denk dat het wel mee valt, je moet bekennen dat die moslims niet die aanhang heeft wat ze denken.
dat zal nu blijken als alles rustig blijft.

als ze maar zich constateren op de dagelijkse bekommernissen, en zich op die markten blijven gericht, en zich niets aan laten praten door die mannelijke jurken die te lui zijn om te werken, en denken dat ze op die mannier hun geld aftroggelen van die domme bevolking.

Laten ze zich eerst maar eens zich beperken tot die smerige sampam gedoe , en hen aan leren dat ze dat eens netjes dumpen waar het thuis hoort op de vuilnis kar. Emoticon: Eerie Emoticon: Angry Emoticon: So funny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

daft_punk
User
spacer line

eindelijk!

senior
User
User icon of senior
spacer line

zo, daar drink ik een borrel op.... Emoticon: Party!

Trouwens,zullen ze nu de maagden al ontdekt hebben? Emoticon: Laugh out loud

hati hati, pelan pelan

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Misschien zie ik spoken maar volgens mij wel potientiele spoken.....
Beste Anne Mieke,
Ik vrees dat jij helemaal geen potientiele spoken ziet.
Voor sommige mensen is het nu misschien een reden om een feestje te bouwen en/of een borrel te nemen maar ik geloof niet dat nu een moment is aangebroken dat de verschrikkelijk gebeurtenissen in Bali afgesloten zijn.

Laten ze zich eerst maar eens zich beperken tot die smerige sampam gedoe , en hen aan leren dat ze dat eens netjes dumpen waar het thuis hoort op de vuilnis kar.
Beste Zieleffe,
Dit heeft weer als zo vaak helemaal niets met het onderwerp van doen.
Salam,
Jan

senior
User
User icon of senior
spacer line

On 08-11-2008 23:15 Tuti & Jan wrote:
Misschien zie ik spoken maar volgens mij wel potientiele spoken.....
Beste Anne Mieke,
Ik vrees dat jij helemaal geen potientiele spoken ziet.
Voor sommige mensen is het nu misschien een reden om een feestje te bouwen en/of een borrel te nemen maar ik geloof niet dat nu een moment is aangebroken dat de verschrikkelijk gebeurtenissen in Bali afgesloten zijn.

[

Jan,

Ik denk dat er meerdere mensen blij en opgelucht zijn en er een borrel op nemen..en dan terecht vind ik, maar ik kan mij best voorstellen dat er uit een bepaalde hoek van de moslims en dan met name de fanatiekelingen, mogelijk een al of niet gewelddadige reactie kan volgen.
En dan kunnen we alleen maar hopen dat het allemaal beperkt blijft en dat het gezonde verstand bij een ieder zal zegevieren...

hati hati, pelan pelan

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Senior,
Wat mij betreft geniet je maar van jouw borrel en ik hoop met jou dat het gezonde verstand bij een ieder zal zegevieren.
Jan

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

In dit geval is duidelijk wat de 3 aangericht hebben en zou de doodstraf hun rechtvaardige straf zijn. Hoeveel onschuldige slachtoffers hierna nog zullen vallen door andere fanatiekelingen moeten we nog maar afwachten.
Ik denk niet dat het hierbij blijft, wij gaan over 2Ĺ week naar Bali en hopen dus maar dat alles goed gaat en dan heb ik het niet alleen over ons maar ook over de mensen die in Indonesie wonen en misschien ongewild slachtoffer worden van nieuwe aanslagen.
Dit soort acties levert altijd weer een tegen actie op en altijd zullen er nieuwe slachtoffers vallen.
Dat ze eindelijk geexecuteerd zijn geeft toch wel aan dat er nu duidelijke gesteld is dat dit soort aanslagen niet langer getolereerd zullen worden .
Dus inderdaad hopen dat tegenacties beperkt zullen blijven en iedereen zijn goede verstand gebruikt.

Let us live in Peace, Yes we can !!!!!!!!!!!!

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

senior
User
User icon of senior
spacer line

On 09-11-2008 00:33 4yoke4 wrote:

Let us live in Peace, Yes we can !!!!!!!!!!!!

Een mooie wens/gedachte..alleen bewijst de mensheid keer op keer in de geschiedenis dat dit altijd wel een utopie zal blijven

hati hati, pelan pelan

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 08-11-2008 23:27 senior wrote: En dan kunnen we alleen maar hopen dat het allemaal beperkt blijft en dat het gezonde verstand bij een ieder zal zegevieren...

Gezond en verstand....2 woorden die bij religieuze fanatici nergens in de wereld te vinden zijn.....laat staan bij de aanhangers van die middle east religies, i.h.b.z. moslims.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Trouwens,zullen ze nu de maagden al ontdekt hebben?

Die bleken dus geen maagd meer te zijn (als het ook Indonesische "maagden" zouden moeten zijn). Poor guys, komen ze eindelijk achter de waarheid.

NKP-2005
User
User icon of NKP-2005
spacer line

On 09-11-2008 00:53 senior wrote:

...

Een mooie wens/gedachte..alleen bewijst de mensheid keer op keer in de geschiedenis dat dit altijd wel een utopie zal blijven

Op deze site is daar bewijs genoeg voor geleverd, Sr.! Net als gezond verstand trouwens. Ik denk dat gezond verstand gedefinieerd kan worden als iets dat men zichzelf aanmeet maar dan altijd weer direct bestreden zal worden door een ander.

Dat maagdenverhaal is ook een utopie, net als het aantal dat beschikbaar zou zijn. Behoorlijk banaal hoor, om iemand een vette worst voor te houden en er dan op het moment van happen achter komen dat het een brok hout is (ik houd het netjes!).

Trouwens, elke keer weer een maagd gaat ook vervelen op den duur. Waar zouden ze elke keer weer vandaan moeten komen? Gerepareerden maagden zijn ook maar surogaat. Die tellen niet.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik denk dat het voor westerlingen die nu in Indonesie (met name Bali en Java) zijn of er binnekort heengaan - het beste is om hierover in Indonesie geen mening te geven en je ervan te distancieren. Het is allemaal al erg genoeg.

gr
AM

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

AM; ik denk dat je dat altijd moet doen, tenzij je je perfect kan verwoorden in het Indonesisch, zeker als het over geloofszaken gaat. Zeker als de vraag niet meer is "Welk geloof heb je?"...

Ho Lee Fuk

spacer line  

On 09-11-2008 08:45 Anne Mieke wrote:
Ik denk dat het voor westerlingen die nu in Indonesie (met name Bali en Java) zijn of er binnekort heengaan - het beste is om hierover in Indonesie geen mening te geven en je ervan te distancieren. Het is allemaal al erg genoeg.

gr
AM

Ik denk dat het wel kan .
Natuurlijk moet je niet doen bij mensen die al vijandig staan .
Ik geef ook mijn mening zodra de gelegenheid aanwezig is en men open staan voor een beschaafde discussie.
Terwijl mijn familie (de oudere generatie) leden / activisten zijn van de Masyumi .
En al 3 generatie boven mij zijn leden van onze " clan" naar Mekka gegaan.
Ben nog steeds welkom bij hun , nog steeds een lid van de " clan " .
Dat geldt ook bij mijn vrienden die haji en haja zijn .

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ikzelf kan me goed verwoorden in het Indonesisch. Dat lijkt me inderdaad wel een eerste vereiste als er uberhaupt al een discussie gevoerd zou worden want voor je het weet heb je misverstanden.
Het ligt er natuurlijk aan met wie je er over zou kunnen praten niveau, achtergrond, eigen zienswijze, karakter. Maar ik bedoel meer in ht algemeen. Laat je niet verleiden door uitspraken aan mensen die je niet kent en ook geen houding aannemen dat wij het allemaal zo goed weten. De meeste Indonesiers zijn hier behoorlijk malu over, distancieren zich zelf al en ze hebben het er liever niet over. Maar aan de andere kant hebben ze ook vaak een houding van HIER (lees o.a. Flores, Lombok -en daar zet ik zelf maar meteen een vraagteken bij - Sumatera Batakgebied) gebeurt zoiets niet. Die gedachtengang is ze niet eens kwalijk te nemen. Wereldwijd nieuws over vanalles wat dat aangaat krijgt de gemiddelde Indonesier een stuk minder dan in het westen en daardoor een andere meningsvorming. Dan nog het verschil in communicatie tussen oosterlingen en westerlingen.
Daarbij zijn ze er ook veel minder mee bezig dan westerlingen. Ze hebben wel wat anders aan hun hoofd nl. zorgen dat er rijst op de plank komt, de kinderen naar school kunnen en er eventueel een dokter betaald kan worden.

Ik bedoel er ook mee te zeggen om niet nog meer olie op het vuur te gooien. Het is in mijn ogen niet altijd nodig om je mening (ongevraagd) ergens over te geven. De wereld is al genoeg verdeeld in twee kampen in de categorien geld, geloof en macht.

Hopelijk vallen de naweeen mee maar ik heb er mijn twijfels over.

teripang
User
User icon of teripang
spacer line

Ik vind het jammer dat ze zijn doodgeschoten, beter ophangen, want jammer van die kogels, van die waarde van die kogels kon je misschien wat eten kopen voor een paar arme mensen

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Er kunnen nu wel allemaal grappen gemaakt worden over de "maagden" of jammer van de kogels, beter ophangen enz. ze zijn nu toch eindelijk geexecuteerd, na vele keren uitstel, ze zijn schuldig dus moesten ze gestraft worden.
Met Anne Mieke heb ik ook mijn twijfels over het vervolg hiervan, opnieuw zullen er als reactie slachtoffers vallen door fanatieke aanhangers van dit soort groeperingen, die hebben geen gezond verstand of gebruiken hun verstand niet.
Ik ga met gemengde gevoelens straks heen en net als AM zegt, voorzichtig zijn met uitspraken, het vuurtje niet aanwakkeren.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Vuurtjes aanwakkeren doe ik af en toe wel, maar absoluut geen geloofs-vuurtjes hoor. Daar loop ik het liefst met een blusapparaat op af omdat het alleen maar voor meer problemen zorgt hier.

Ben verder ook wel benieuwd wat er gaat gebeuren. Hopelijk heeft de inlichtingendienst hier voldoende informatie om nieuwe drama's te voorkomen en daarmee de economie ook nog eens te redden. Zou mooi punten scoren zijn voor Yudhoyono, die toch echt meer ballen moet laten zien wil hij herkozen worden.

Ho Lee Fuk

spacer line  

On 09-11-2008 12:18 Yerun wrote:
Hopelijk heeft de inlichtingendienst hier voldoende informatie om nieuwe drama's te voorkomen en daarmee de economie ook nog eens te redden.

Moet je maar het standaardboekje over de BIN lezen .
En de relatie tussen het leger en bepaalde groepen activisten .

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

79,672,034 topic views - 236,682 posts - 13,710 topics - 28,456 members - last post @ 21-02-2020 14:25 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

129,994,696 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com