indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

marjanneke
User
spacer line

Ik ben 3 weken terug na een rondreis door Java en Bali en het was in één woord GEWELDIG.

Ik zou mijn gids, die mij ruim 2 weken op Java en Bali begeleid heeft,
graag nog een brief sturen en een kadootje (een Delfts blauw bordje, waar ze zo van houdt). Nu hoor ik wel eens dat de post niet aankomt,
zij woont in Bogor.

Wie kan mij vertellen hoe ik dat bordje het best kan versturen en hoe zit het met brieven ?

sayang
User
User icon of sayang
spacer line

brieven kun je versturen doch komen ze niet altijd op de bestemming aan, ene keer wel,andere keer niet..in jouw 'breekbaar bordje' geval zou ik t proberen iemand mee te geven die richting bogor gaat, wellicht helpt een oproep op dit forum.
ik ga overigens vanaf half nov 3 mndn naar Jkt, oa bogor dus mocht je voor die tijd geen oplossing hebben gevonden, dan hoor ik t wel..

spacer line  

Beste Marjanneke,
Post sturen naar Indonesie is helaas een van de mindere zaken, post komt heel vaak gewoon niet bij de bestemming.
Zo'n Delfts blauw bordje zou ik echt proberen om met iemand mee te geven zoals Syanag schrijft.
Waardevolle spullen zijn te versturen met bijvoorbeels TNT-post of Fed-Ex, maar dan word het een duur kadootje.
Wij wonen in Bali en hebben voor onze post een postbox in Denpasar, dit is vanaf de luchthaven het eerste station waar de post heen gaat.
Met de zakelijke post gaat het vrij goed maar prive-post komt helaas meestal gewoon niet aan.
Post die wij versturen komt meestal wel aan op de bestemming, maar die versturen we dan van het hoofdpostkantoor.
Tuti en Jan

Confy
User
User icon of Confy
spacer line

nou dit valt echt wel reuze mee hoor, ik heb best vaak post gestuurd ook wel pakketjes enzo.. en heb van de 30 keer misschien 1 of 2 keer gehad dat het niet of heel laat aankwam...

marshall
User
spacer line

Tja, ik heb zelf een tijdje geleden wat post verstuurt en deze is ook nooit aangekomen. Marjanneke, ik ga zelf 6 Oktober naar Indonesië (voor 3mnden) waarbij ik na aankomst in Jakarta direct naar Bogor ga om daar een week te verblijven. Mocht je dus geen andere oplossing hebben dan kan ik het natuurlijk altijd voor je meenemen en zorgen dat het op de plaats van bestemming komt.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

On 24-08-2004 11:22 Confy wrote:
nou dit valt echt wel reuze mee hoor, ik heb best vaak post gestuurd ook wel pakketjes enzo.. en heb van de 30 keer misschien 1 of 2 keer gehad dat het niet of heel laat aankwam...

Mijn post naar Jakarta en Bandung kwam altijd aan, maar 3 maal iets naar Jogja is nog nimmer aangekomen. Terwijl er toch geen geld, naaktfoto's of iets dergelijks in zaten. Emoticon: Nou ja, ik neem het de volgende vakantie wel weer mee.

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Emoticon: Blush Het schijnt dat de post zo in Bandung gecontroleerd wordt Emoticon: Red face Maar niet op blote voeten-foto's Emoticon: Angry ik heb het wel eens gehad dat ik in 2001 tussen de foto's van de kinderen van de Panti asuhan 300 gulden had gedaan. Dus twee foto's 100 gulden dan weer .
Maar een kennis had dat gedaan net alufolie foto's en geld. Emoticon: Red face Je moet maar geluk hebben Emoticon: Yes!
Umberto.

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

Wat betreft JKT word ik de laatste tijd erg depressief... niets komt aan!!! Waar het aan ligt ik zou het niet weten... genoeg postzegels... ik denk dus eerder aan de lokale distributie... er zat hier ook geen geld in... dat had ik al eerder afgeleerd...
Kreeg laatst een hint van overfrankeren... dat zal ik maar eens gaan proberen... tevens het alufolie voor het geld... maar dat zal ik nooit meer via deze wijze versturen

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

spacer line  

Beste Richy en anderen die in Indonesie wonen,

Ik heb voor de post een oplossing gevonden, ik heb een scanner gekocht voor IDR500.000 en scan nu belangrijke brieven even.
Vervolgens stuur ik die per mail naar een vriend in NL die de brief even uitprint en op de post doet.
Op die manier krijg ik belangrijke post toch op tijd in NL.

Technisch:
Een gesande file is vaak te groot om te verzenden met mail vanuit Indonesie.
Maak die files even met een fotobewerkingsprogramma naar bijv, 1200x800 pixels, dit resultaat is ruim voldoende om een net uitgeprintte brief te krijgen.
Versturen per mail is ook nog eens veel voordeliger als een fax en in Europa heeft de fax zijn langste tijd gehad.

Nu alleen nog bepaalde instanties in Nl zo ver krijgen dat ze medewerking verlenen, de Rabobank werkt al mee, stuur ik daar een brief met een scan van het paspoort in verwerkt regelen ze al zaken voor mij.
Bij de Rabobank kan je sinds kort ook al de rekeningafschriften downloaden als PDF-bestand, dus die hoeven al niet meer per post naar een eventueel correspondentieadres in NL.
Groetjes uit Bali (nog)
Tuti en Jan

P.S. Ik (Jan) heb nu plannen om een website te maken met dit soort zaken die je meemaakt als je in Indonesie woont.
De eerste contacten heb ik al met personen die in Indonesie wonen of willen gaan wonen en een Indonesische partner hebben.
Volgens ons is het leuk en ook nuttig om door heel Indonesie aanspreekpunten te hebbenen ervaringen uit te wisselen.

arkoudi
User
spacer line

Wij sturen regelmatig een briefje met geld erin, naar Bali. Elke keer doen we dit aangetekend en onze brief met het geld erin komt na 2 weken, steeds op de bestemming bij de juiste persoon terecht. (zonder aluminiumfolie) Vorig jaar bij onze terugkomst van Bali, stuurden we een briefje met foto's erin, ze zijn nog steeds niet aangekomen. Daarna hebben we geld gestort op een bankrekening van die Balinees, maar wij moeten erop betalen en die mensen moeten nog eens een bedrag erop laten vallen. Zodoende denken we dat het voor ons via aangetekend schrijven het veligst en het goedkoopst is. Bovendien als je aangetekend stuk verloren gaat, krijg je nog een schadevergoeding.

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

Wat betreft de scans gaat het toch meer over het zoekraken van post tijdens het versturen van NL naar ID... dit heeft volgens mij meer te maken met de lokale distributie... Men heeft er geen zin in of jat op voorhand al een buitenlandse envelope uit de post... uiteraard zal dit sterk afhangen van waar je je brief heenstuurt...

Mijn ervaring met het geld overmaken (girotransactie) van NL naar een ID rekening is dat dit het "goedkoopst" is bij de Postbank... hier kun je alle kosten voor je eigen rekening nemen wat in totaal op 9,50 euro uitkomt. De ontvanger hoeft hierbij dus niets te betalen! Andere banken vragen veel meer... en Western Union kost je al helemaal een kapitaal...

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

Schultz
User
spacer line

Geld overmaken via de Postbank naar de Danamon-bank gaat prima.Je kunt hier de kosten - aan de Postbank dus - voldoen.Ik betaalde euro 7.50 per keer van euro25.
Schultz

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,000,674 topic views - 234,994 posts - 13,697 topics - 25,725 members - last post @ 18-11-2019 04:56 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,822,529 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com