indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Selamat makan - Smakelijk eten > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

petra
User
spacer line

Hoi,
graag zou ik wat tips en ervaringen willen krijgen met betrekking tot restaurants, vooral de authentieke Balinese/Indonesische keuken op Bali. Wil ze graag bezoeken, verblijven straks 3 weken op Bali dus
laat maar horen!
Groetjes,
Petra

maurits
User
User icon of maurits
spacer line

Kuta: Poppies 2 warung indonesia
En in Tuban, is ook een warung, vlakbij het Maha Berata statue, super goed balinees eten..
Of neem gewoon een willekeurige warung langs de weg... als je durft

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

als je durft? Moah.. valt toch wel mee? gewoon gaan zitten waar men je eten voor je neus klaarmaakt.

Sissie
User
spacer line

Hoi Petra,

Een paar leuke adresjes zijn:

Warung Sobat
Jl. Batu Belig no. 11a
Kerobokan
Op zondag maken ze daar echte balinese gerechten.
Leuke familie, klein opgezet en geen luxe.

Gadang Light
Jl. Tandakan no. 5
Sanur
Allerlei verschillende gerechten en errug lekker!

Mana Amerta (Ibu Eny)
Jl. Petitenget no. 2521
Kerobokan - Kuta
Echt leuk en lekker om te gaan eten.
Tot aan afgelopen april was er alleen een balinees toilet....dus echt balinees!! Emoticon: Wink

Groetjes & eet ze,
Siska Emoticon: Bye bye

petra
User
spacer line

Hoi allen,
bedankt zover en na Thailand 2 keer bezocht te hebben kan ik je melden dat ik zeker lef heb, het lekkerste eten was in hutjes die bestonden uit 3 wandjes en een dak van palmbladeren en een klein kookstelletje, rare dingen voorbij zien komen maar nooit 1 dag ziek geweest dus die warungs gaan we zeker ook bezoeken en net wat Yerun zegt: als het maar voor je neus klaargemaakt wordt.
Leuke tips, gaan we zeker uittesten!!
Groet,
Petra
Emoticon: Bye bye

SheMerc
User
spacer line

Veel plezier Petra..
Uit mijn ervaring van 1989, de laatste keer in Indonesia kan ik wel zeggen dat eten is daar altijd het lekkerst..
Eet smakelijk Petra.. Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

spacer line  

Beste Petra en .........
Als je in Thailand gegeten hebt in hutjes 3 wandjes kan je bij binnenkomst in Bali al direct bij verschillende van dat soort mini-restaurantjes genieten.
Bij het verlaten van de luchthaven links en direct weer links vind verschillende mini-restaurantjes op wielen met de lekkerste gerechten uit Bali, Java en ook uit Padang, meteen weet je dan dat echt lekker eten niet duur hoeft te zijn in Bali.
Neem in plaats van iets te drinken een ES BUA, diverse vruchten in een kommetje met ijs.
De mensen zijn uiterst vriendelijk en natuurlijk ook trots om ORANG BARAT (westerling)te mogen begroeten.
Is ook leuke plaats om te vertoeven als je voor vertrek lang moet wachten op de luchthaven.
Tuti en Jan

petra
User
spacer line

petra
User
spacer line

Tuti en Jan, bedankt
al heb ik nu toch wel een vraag, ES BUA raad je aan , maar hoe zijn de vruchten schoongemaakt en wat voor ijs is het oftewel is het safe om te nemen. (water uit fles? ) Sorry dat ik het vraag maar ik ben met dit soort dingen wel voorzichtig. Water uit fles, verpakt ijs je kent het wel.
Groetjes
Petra

spacer line  

Beste Petra en .....
Wij eten daar sinds bijna 2 jaar wekelijks wel een paar keer en we zijn nog nooit ziek geweest.
Dat kunnen we helaas niet zeggen van de restaurants met westerse gerechten.
Het ijs wat gebruikt word is van een fabriek, dat zelfde ijs gebruiken ze in Bali voor heel veel zaken.
Wij hopen jou bij de restauran lima bintang (restaurant 5 sterren) een keer te mogen begroeten,
Tuti en Jan

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ben het helemaal eens met de laatste spreker. Ik ben ooit e e n keer ziek geweest in Indonesie (en hoe) en dat kwam van de gado gado in het Sahid Jaya hotel in Jakarta....... Tja, dat was bijna 18 jaar geleden toen de wereld om mij heen nog dacht dat je daar maar beter georganiseerd naar toe kon gaan (en ik dat geloofde) Maar goed dat was dus e e n keer. Daarna alleen nog maar op eigen houtje gedaan en altijd heerlijk gegeten in warungs en van kaki lima's. Ze hebben er dan niet zo'n uitgebreide "kaart" als in de sterren restaurants maar het het eten is smakelijker, authentieker en lekker pedas. Tis ook gewoon gezelliger. Verder gewoon je ogen en neus gebruiken (en een klein beetje, niet teveel Emoticon: Wink gezond verstand) Je doet jezelf tekort (en ook je portemonnee) als je (alleen maar) in de restaurants gaat eten.

groeten
Anne Mieke

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

sayang
User
User icon of sayang
spacer line

dat je van eten 'van straat' meer kans loopt om ziek te worden is jammer genoeg een hardnekkig fabeltje, mijn ervaring in reizen in heel zo-azie is dat je t meeste risico loopt in de hotels, en niet van bijv. een kaki lima! ik heb ervaring in rangoon,bombay,hanoi...3 maal ziek..3 maal 'sterren' hotel...

maurits
User
User icon of maurits
spacer line

Ben het wel met je eens wat betreft dat fabeltje....
Daarbij is het gewoonweg een feit dat het lekkerste indonesische eten van de weg komt... of daarnaast...

Dat je 3 maal in een sterrenhotel ziek bent geworden is jouw ervaring, maar daarbij moet ik wel zeggen dat de Grotere hotels (sterrenhotels) veel meer gasten hebben en veel meer producten en die hebben ook vaak te maken met kieskeurige mensen... als je begrijpt wat ik bedoel...

Doorgaans eet ik altijd in sterren hotels en ik ben nooit ziek geworden, daarbij ook nooit als ik langs de weg at.

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.

Albert H
User
User icon of Albert H
spacer line

Ik ben het helemaal met Sayang eens.
In mijn geval 2-maal in het ziekenhuis gelegen ivm. food poisoning, na gegeten te hebben in een very busy sterren restaurant. Kenya en Thailand.

petra
User
spacer line

zoals ik al zei ben ik nooit ziek geweest in Thailand en heb genoten van het eten bij stalletjes en hokjes, op Bali zullen wij na het lezen van dit alles zeker aan onze trekken komen, we zijn verzot op aziatisch eten en willen veel dingen proeven, we zitten op bali dus goed, bedankt allemaal!
We gaan straks genieten!!
Petra
Emoticon: Shiny

indrapura
User
spacer line

Petra, Je kunt alles eten ,het hangt van je gestel af.
Het grootste gevaar ligt toch aan de koude gerechten,ijs groente,fruit etc.De bacaterieen zijn juist velen malen groter ,dan voedsel ,die direct verhit wordt,omdat de bacterieen bij 70 Celsius tot nul gereduceerd wordt.Natuurlijk al die verhalen van mensen die er al wonen en elke dag lekker van de straat eten,geen wonder die worden niet gauw ziek,omdat ze al imuum zijn voor bepaalde bacterieen,dus laat je niet wijs maken,ook al ziet het er schoonuit.
Vermijd koude dingen of spoel ze zelf eerst met een flesje mineraal water.Overal kan je ziek worden in dure restaurants of een stalletje langs de weg,meestal gaat het om het garings proces,een stuk kip kan wel gaar zijn aan de buitenkant,maar als die van binnen rauw is heb je zo een samonella bacterie binnen,je zult het wel overleven hoor ,daar niet van ,maar zelf hier in Nederland zijn er slachtoffer gevallen op oudere leeftijd daar hun weerstand wat minder is dan bij jongere mensen,maar toch wees op je hoede.!!!!!
Dus geniet maar een eind weg hooooorrr,neem voor de zekerheid renies mee in geval van ....en imonium voor het ergste

ron broens
User
spacer line

wel als je in sanur op het strand bent de sateh babi van mama putu
vers en sappig zoals sateh het lekkerst is Emoticon: Bye bye

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Helaas zijn de restaurantjes op wielen bij de luchthaven verdwenen om plaats te maken voor ????? er zijn in ieder geval bouwaktiviteiten.
Waar die kaki lima nu naar toe gaan is onbekend, erg jammer tenminste voor ons.
Als je in Kuta bij de grote BCA direct rechts inrijd en weer de tweede weg rechts ligt de supermarkt SuperNova, langs de kopieershop ligt een klein restaurant waarvan ik gerust durf te schrijven dat het een van de betere is die ik in Indonesie heb bezocht, de porties zijn misschien wat klein, mocht de honger groot zijn de prijs is er na om gewoon nog een portie te bestellen.
De Gado Gado met Lontong is een topper.

Beste Ron,
Mama Putuh staat niet bekend om de echte Indonesische maaltijden maar wel om gewoon goede maaltijden tegen een erg vriendelijke prijs en natuurlijk vlak aan het strand met uitzicht over de zee.
In diezelfde rij restaurants kan je bij WARUNG IBUDE een echte Nasi Bali eten, wel wat pittiger en simpel meubilair.
Smakelijk,
Tuti & Jan

Jantje
User
spacer line

On 23-08-2004 20:54 petra wrote:
Hoi,
graag zou ik wat tips en ervaringen willen krijgen met betrekking tot restaurants, vooral de authentieke Balinese/Indonesische keuken op Bali. Wil ze graag bezoeken, verblijven straks 3 weken op Bali dus
laat maar horen!
Groetjes,
Petra

Beste Petra,
Na alle voorgaande tips te hebben gelezen een bescheiden bijdrage mijnerzijds.
De beste tip die ik je kan geven luidt: Zorg dat je in Nederland ingeŽnt bent tegen buiktyphus. Neem uit Nederland een assortiment pillen mee tegen maag- en darm aandoeningen.Zoals entosorbine, rennies, norit. En een voorraadje probiotik drinkyoghurt. Yakult o.i.d. Zorg ook voor een pak "surfplanken" van groot formaat binnen handbereik!
Eet smakelijk.

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Zeker het advies van Indrapura en Jantje niet wegwuiven, risico nemen met eten is zonde van je vakantie,maar op safe gaan wil niet zeggen dat je bespaard blijft van een van streek zijnde maag en darmen.
Ook als je hier woont blijf je opletten, ijs, vruchtensappen en ook de
Gado Gado of een simple salade kan al verkeerd zijn.
Onderschat die dingen niet en een kleine reisapotheek is zeker op zijn plaats.
Een leuke en bovenal een gezonde vakantie wenst jullie,
Tuti & Jan

Jantje
User
spacer line

Wat de restaurants in Semarang betreft, niet veel soep(s) want daar wordt mee geknoeid!
Een restaurant springt eruit. Dat kan ook haast niet anders met al die smerigheid. Neem van mij aan dat het goed is.Schoon, lekker, hygiŽnisch, prima bediening en een schitterend uitzicht over de stad.
Wordt gerund door een Duitser. Herr Anton.
Collina d'oro Bukit duta 2-4, Bukit sari. tel.024 47473191
Morgen ga ik er echt speenvarken. (zo van het spit) eten. Maakt hij eens in de 2 maanden. Ik neem zelf een flesje wijn mee. Is geen probleem.
Dit is DE aanrader voor Semarang. Emoticon: Nice

Kelvinator
User
User icon of Kelvinator
spacer line

oma's warung in ubud

Orang Bule!!!! Suroboyo kuuuu

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Warung Mampir.
Palasari

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Dezelfde mini-restaurantjes die voorheen direct links bij het uitrijden van de luchthaven in Bali lagen liggen nu verspreid in die zelfde straat met helemaal op het eind aan de linkse kant een beetje modernere overdekte uitvoering van deze kaki lima.
Bij die laatste veel keuze in gerechten (halal) van diverse streken in IndonesiŽ.
Het eten is daar gewoon prima en erg goedkoop.

Direct daarna rechtsaf is de Jalan Kartika waar het meteen afgelopen is met die restaurantjes, daarvoor in de plaats vind je een nieuw erg groot shoppingcentrum Kartika Plaza waar veel kleine zakenlui in Kuta niet erg blij mee zijn.
Bali bied wat dat betreft wel het ene met het andere uiterste en het is maar net waar je voorkeur naar uitgaat.
Tuti & Jan

Robert-333
User
spacer line

Hallo Tuti & Jan.
Ik zie weleens van die etens karretjes langs de kant van de weg met makanan Padang, is dat wel veilig om daar te eten?
Ik heb gehoord dat het goedkoop is maar wel heet eten.
Voor Javaans eten ga ik bij restaurant Ketupat eten op de Jl.Legian in Kuta perfect eten en gezellig.
Voor Bali niet goedkoop maar na Nederlandse maatstaven is het te betalen.
En wat de sate betreft eet ik vaak bij Made's Warung in Seminyak Sate ajam en Nasigoreng udang lekker en goedkoop of de nasi campur Emoticon: Nice
groetjes Rob Emoticon: Bye bye

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

47,993,962 topic views - 221,021 posts - 13,450 topics - 15,802 members - last post @ 29-06-2017 05:29 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

86,993,261 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com