indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

tonlui
User
spacer line

Eind Januari gaan we een tocht over Sulawesi maken van ongeveer 3 weken. Wie kan mij iets meer vertellen over de benodigde middelen tegen malaria. Ik hoor dat Lariam nodig is, maar daar ben ik niet erg blij mee vanwege de bijverschijnselen. Is Lariam inderdaad nodig.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 31-10-2008 09:45 tonlui wrote:
Eind Januari gaan we een tocht over Sulawesi maken van ongeveer 3 weken. Wie kan mij iets meer vertellen over de benodigde middelen tegen malaria. Ik hoor dat Lariam nodig is, maar daar ben ik niet erg blij mee vanwege de bijverschijnselen. Is Lariam inderdaad nodig.

Ik ben zelf NIET voor anti malariatabletten, slik ze ook al een jaar of 10 tot 12 niet meer. Ben zelf destijds heel ziek geweest van Lariam (en ik ben niet de enige) Malaria is een ernstige ziekte maar het slikken van antimalariatabletten geeft ook risico's. Je kunt diverse beschermingsmiddelen gebruiken. bovendien beschermen deze middelen nooit voor 100%. Mensen die in Indonesie wonen gebruiken deze middelen ook niet, dat zou gewoon niet te doen zijn.

Alternatief voor Lariam is Malarone, minder bijwerkingen maar stervensduur.

Zie o.a. dit topic http://forum.indahnesia.com/to(...)alaria_ja_of_nee.php

Dit topic gaat weliswaar over Bali maar dat maakt verder niet uit.

En zoek nog even wat andere. Er wordt regelmatig veel geschreven mbt malaria.

Gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Pamelabak
User
spacer line

Tonlui,
Wij slikken wel altijd malariapillen (voor eilanden waar het nodig is) en hebben gelukkig nooit bijverschijselen gehad. Voor het eiland Sulawesi hebben wij Malarone voorgeschreven gekregen. Mensen in IndonesiŽ slikken deze medicijnen niet omdat ze gewoon veel te duur zijn.
Groet,
Pamela

Jeanette
User
spacer line

Ik krijg e.e.a. vergoed van m'n ziektekostenverzekering... Verder laat ik me goed inlichten door de GGD of een 'reis'-afdeling van universiteit of ziekenhuis.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 31-10-2008 18:52 Jeanette wrote:
....... Verder laat ik me goed inlichten door de GGD of een 'reis'-afdeling van universiteit of ziekenhuis.

Dat deed ik vroeger ook.... Tenminste dat dacht ik. Destijds heeft niemand me verteld wat voor rotzooi Lariam is. Dat hebben ik zelf mogen ontdekken en ik heb toen ook helemaal zelf besloten om helemaal niets meer te nemen. Ik reis al jaren minstens 2 x per jaar naar Indonesie/Zuidoost azie (oa naarDE malarialanden Cambodia en Laos) met een toaalverlbijf van ongeveer 2 tot 3 maanden (en het laatste jaar/dit/komende jaar zelfs met een totaal van 4 maanden) Dat zou voor mij betekenen dat ik 1/3 van het jaar pillen moet slikken.........
Wat ik mij altijd heb afgevraagd hoe kan een universiteit/ziekenhuis goede info geven als het grootste gedeelte uit boeken gehaald moet worden vanwege het ontbreken aan "voldoende" praktijkgevallen (zoals in Indonesie)

Je kunt dan nog beter zo veel mogelijk op het internet lezen en je zult tot de ontdekking komen dat de meningen verdeeld zijn. Gewoon om het het een moeilijk beheersbare ziekte is met of zonder preventieve middelen.

Je kunt gewoon zoveel andere dingen doen om te voorkomen dat je gestoken wordt.

Verder vind ik dat de nadruk teveel op malaria wordt gelegd terwijl er genoeg andere ziektes zijn (vaak niet eens goed bekend bij een GGD) die voor evenveel problemen kunnen zorgen.

Het heeft er even niks mee te maken maar wil het toch even kwijt. Hoe komt het toch dat mensen vaak zo goedgelovig zijn en die rotzooi slikken (nogmaal excusez le mot) maar vervolgend panisch zijn om van een kaki lima (= eetkarretje op straat) te eten in Indonesie......

Maar zoals ik altijd tegen iedereen zeg met vragen mbt reizen, gezondheid etc. Lees veel en maak van alle "100" verhalen je eigen versie.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

senior
User
User icon of senior
spacer line

Het al of niet slikken van malaria pillen is een afweging die een ieder voor zich moet maken.Tot op heden heb ik altijd de gok genomen om ze niet te slikken en nog geen malaria opgelopen. Ik heb namelijk geen zin om door de eventuele bijverschijnselen minder van mijn verblijf aldaar te kunnen genieten.

Echter ik ken ook mensen die deze tabletten al slikken als ze 10 dagen naar Bali gaan.

hati hati, pelan pelan

Jeanette
User
spacer line

Terwijl je voor Bali geen malariapillen nodig hebt....
Maar Anne Mieke, je hebt gelijk. Mijn vuistregel is altijd je boerenverstand gebruiken, dan kom je een heel eind. Bepaalde dingen wel of niet (laten) doen, etc. Wat me er overigens niet van weerhoud om bij een kaki lima te gaan eten.... wanneer het er goed uitziet.
In al die jaren 1x verschrikkelijk ziek geweest: voedselvergiftiging door vis te eten in een duur hotel in Bandung...Och wat was ik ziek; een bezoek aan een ziekenhuis was niet te voorkomen.

elsbeth
User
spacer line

Tja, malaria, ik kan me voorstellen, Anne Mieke, dat als je er zo lang verblijft als jij, je jezelf even achter de kop krabt of je wel pillen gaat slikken. Ik heb destijds in mijn 10 maanden verblijf in Palembang wel al die tijd trouw mijn malariatabletten geslikt. Mijn collega's kregen er haaruitval van, maar bij mij gebeurde gek genoeg het tegenovergestelde: ik had opeens prachtig haar, n.b. met krullen!
Ik ben net terug van een 10-daagse trip naar Kenia, ook nu heb ik me aan de voorgeschreven pillen van de GGD gehouden, ik heb ook gewoon geen zin om er al te lang over na te denken. Ga ze volgend jaar in Sulawesi zeker ook slikken. Ik weet heel goed dat het geen garantie biedt. Kaki lima's heb ik ook geen problemen mee en een satetje van de straat ook niet. Ik laat de stokjes wel altijd een keer extra omdraaien. En ik meen me te herinneren, Anne Mieke, dat we ook de liefde voor het Padang eten delen, mmmmmmmm. Nooit ziek geweest.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 31-10-2008 19:46 elsbeth wrote:
.......... En ik meen me te herinneren, Anne Mieke, dat we ook de liefde voor het Padang eten delen, mmmmmmmm. Nooit ziek geweest.

Ja lekker padang. Ik eet trouwens overal en lekker maar NOOIT in toeristenrestaurants (tenminste niet als ik alleen ben) Gewoon gaan eten waar het druk is, altijd goed.
Ik ben trouwens wel ooit heel erg ziek geweest in Sulawesi maar dat had ik waarschijnlijk al een paar maanden daarvoor op Sri Lanka opgelopen. Typhus en 10 dagen in het ziekenhuis gelegen (Tomohon, Minahasa) Ben ik een stuk van kwijt omdat ik zo verzwakt was. Maar daarna ben ik gewoon weer doorgegaan waar ik gebleven was. Mensen in Indonesie worden ook ziek. Wij in Nederland krijgen de griep (behalve ik, nooit gehad, blijkt bijzonder te ziin) en in Indonesie krijgen ze gewoon andere ziekten. Je kunt gewoon niet alles voor zijn.
Ik ben destijds door het gebruik van Lariam een paar maanden buiten dienst geweest....... Heeft meer indruk op me gemaakt dan die typhus toestand.
Nu is het zo dat in heel Indonesie malaria voorkomt dus ik kijk nooit waar ik naar toe ga trouwens de halve tijd weet ik dat niet eens van de voren.......

gr
AM

elsbeth
User
spacer line

Ged, dat lijkt me geen pretje, typhus, en de meeste algemene ziekenhuizen in Indonesie ook niet.Is mij gelukkig bespaard gebleven. Ik heb alleen in India ooit een keer de WC net niet gehaald, maar dat is dan ook alles. Overigens, die griep, ik kan me niet herinneren ooit echt griep te hebben gehad. Ik ben hier thuis ook niet zo precies, ik maak me altijd wijs dat ik daardoor een enorme weerstand heb opgebouwd.

senior
User
User icon of senior
spacer line

On 31-10-2008 20:52 elsbeth wrote:
. Overigens, die griep, ik kan me niet herinneren ooit echt griep te hebben gehad. .

Het is ook meestal zo dat als mensen zeggen dat ze griep hebben dit meestal niet meer is dan een fikse verkoudheid. Het eerste wat ze zeggen is Oh ik heb de griep. Dit geldt uiteraard niet wanneer er een echte griep epidemie in Nederland heerst, van een echte griep ben je ook gegarandeerd een dag of 8-9 goed ziek.

Overigens, iemand een idee hoe het kan komen dat ik in Indonesie een stuk minder verkouden ben dan hier? Hier in Nederland ben ik het hele jaar chronisch verkouden, Emoticon: Yes! en daar word het na de eerste twee weken of zo een stuk minder..maar helemaal weg gaat het nooit. Emoticon: Nooo

hati hati, pelan pelan

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 31-10-2008 22:04 senior wrote:

...

Overigens, iemand een idee hoe het kan komen dat ik in Indonesie een stuk minder verkouden ben dan hier? Hier in Nederland ben ik het hele jaar chronisch verkouden, Emoticon: Yes! en daar word het na de eerste twee weken of zo een stuk minder..maar helemaal weg gaat het nooit. Emoticon: Nooo

Nou ik denk het te weten....In Nederland zijn de verschillen te groot met zo ongeveer alles. Temperatuur: Verschil is in Indonesie in alle maanden van het jaar hooguit een graad of 5 en er niet zoveel verschil met de nachttemperatuur als in Nederland. Verder een meer constante temperatuur van het water. In Nl is koud echt koud en heet echt heet; in Indonesie is koud water bijna nooit echt koud, vaak/meestal zelfs lauw en echt heet water.... misschien in de 5 sterren hotels maar voor de rest niet zo heel warm. de kans dat je in Indonesie harde dus minder gezonde vetten binnenkrijgt is een stuk kleiner, zeker mbt de gewone maaltijden. Cabe (pepers, sambal) heeft een zuiverende werking, zo ook kayu putih olie. De vochtigheidsgraad is hoger en is goed voor je huid (exzeem, psoriases etc) en de warmte zorgt voor betere doorbloeding EN vitamine D een belangrijke voor weerstand, meer transpiratie = meer drinken = betere doorspoeling en reiniging. Verder is er ook nog een psychisch welzijn. De wisseling in seizoenen met name herfst (vallen van de bladeren) levert veel negativiteit = stress = vermindering in weerstand (ik werk bij een spoorbedrijf, in de herfst zijn er meeste zelfdodingen op en rond het spoor)
ALLES heeft met weerstand te maken.
Enfin, dat was uit het blote hoofd. Er zullen vast nog meer dingen zijn.

gr
Anne Mieke

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

79,858,696 topic views - 236,818 posts - 13,712 topics - 28,671 members - last post @ 28-02-2020 18:59 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

130,314,976 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com