indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

baliman
User
spacer line

Ik ben een ICT-er en mijn vriendin woont in bali. Graag zou ik eventueel de stap willen maken om daar te gaan wonen en werken, maar wat kan men zoal verdienen. Wat is de hoogte van een salaris daar. Is dat met een minimum loon in nederland te vergelijken.

spacer line  

Als je werk kan vinden : stand 2006 . in miljoen rupiah (waarschijnlijk basis salaris )
Afhankelijk v.h bedrijf kan de extra's ook anders ziijn .

hlp desk analyst min. 3000.000 - max .6000.000 rupiah .
analyst prog 4 - 6
web design 4 - 6
IT exec. 5 - 8
syst prg/softw. eng 6 - 10
syst eng 5- 10
ntw sup eng 5 - 10
erp cons. 15 - 20.
It manager 15 - 25

bisa dicek of makemyday .

senior
User
User icon of senior
spacer line

On 31-10-2008 11:10 Surya Atmadja wrote:
Als je werk kan vinden : stand 2006 . in miljoen rupiah (waarschijnlijk basis salaris )
Afhankelijk v.h bedrijf kan de extra's ook anders ziijn .

hlp desk analyst min. 3000.000 - max .6000.000 rupiah .
analyst prog 4 - 6
web design 4 - 6
IT exec. 5 - 8
syst prg/softw. eng 6 - 10
syst eng 5- 10
ntw sup eng 5 - 10
erp cons. 15 - 20.
It manager 15 - 25

Eh, ...zijn die bedragen per dag?...dan wil ik er ook wel heen Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

Maar serieuzer : deze lonen vallen me nog allezins mee eigenlijk.

hati hati, pelan pelan

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

IT manager is het hoogste wat haalbaar is, en als je een beetje werkt in Nederland heb je dat met een beetje MBO ook al voor elkaar.. Relatief gezien mag het dan heel wat zijn voor Indonesische begrippen, internationaal stelt het geen drol voor.

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Om Sid, zijn de bedragen die je noemt niet aan de hoge kant?? Emoticon: Confused

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

spacer line  

Je kan Nederland en Indonesia niet 1 op 1 vergelijken .
Een Indonesische IT manager (met de hoogste salarisgroep = 15-25 jut met X jaar ervaring ) zal beter netto te besteden hebben en betere status hebben dan een Nederlandse IT Manager met MBO (?) background .
Weet niet wat die nederlandse jongens verdienen (kan opgezocht worrden) , maar hun uitgaven zijn in eurie .
Huisje , boompje , beestje , auto etc .

Om Senior , je hoeft toch geen zorgen te maken als je naar den Oosten gaat .
Je gaat toch rentenieren Emoticon: Wink

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Om Sid, zijn de bedragen die je noemt niet aan de hoge kant??
Per maand lijkt het mij wat aan de hoge kant en per jaar wat laag.
Salam,
Jan

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Nou ik weet dat een politie agent in Yogya zo'n 1,5 juta per maand mee naar huis neemt....
IT brance, zou ik niet weten, vandaar mijn vraag.

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Voor wat betreft de minimum lonen in Yogya (deze zijn per regio verschillend namelijk!) hier is dat net iets minder dan 500.000 per maand

spacer line  

Jan ,
ik heb dat genomen uit een weblog van een betrouwbare persoon (hij vermelde zijn background) .Is weer gebaseerd uit een site van een adviesburo.
De gegevens waren afkomstig uit "grote" bedrijven .
Het is ook per maand .

Ik kan ook persoonlijk vragen aan mijn ............. , hij was ooit ond.directeur bij de IT bedrijf van de grootste bank van Indonesia.
De salarissen zijn de beste van Indonesia. Waarschijnlijk hoger dan de bovenstaande lijst.

-------- (heb weggehaald) .

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Daar dien ik ook nog bij te vermelden dat vaak bij UD bedrijfjes nog niet eens het minimum wordt betaald Emoticon: Angry Dus lagere lonen worden betaald.....

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Poe daar gaat Sieb weer, en ook worden mensen vaak per stuk betaald!! Voorbeeld, als men potten kleier is, wordt voor het maken, vaak per stuk betaald.

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Maandloon voor een I.T. Manager IDR 15-25 miljoen per maand lijkt mij wat hoog, dat zou 10x het salaris zijn van een politieagent.
Wat Siebjans schrijft weet ik ook van een goede kennis die bij de politie in Oost Java werkt.
Jan

spacer line  

Jan ,
je kan ook aan JohanN vragen.
Ik dacht dat hij in die bisnis zit.

bali-style
User
User icon of bali-style
spacer line

een bedrijfs manager met 50 man personeel en zeer veel verantwoording heeft momenteel zo`n 1,5 juta per maand ex reisgeld en eten
staat ongeveer gelijk aan politie hoger personeel gaat voor hooguit 3x

F

De goedkoopste met transport naar nederland, kijk op onze site

senior
User
User icon of senior
spacer line

On 01-11-2008 07:11 Surya Atmadja wrote:

Om Senior , je hoeft toch geen zorgen te maken als je naar den Oosten gaat .
Je gaat toch rentenieren Emoticon: Wink

Nou, rentenieren Emoticon: Confused Hoop er over een aantal jaren wel leuk te wonen en te genieten van mijn aow en 3 opgebouwde pensioentjes . Rentenieren ga ik doen als ik voor die tijd de lotto win Emoticon: Yes! Emoticon: Laugh out loud

hati hati, pelan pelan

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

Maar zijn deze lonen dan voor Indonesiers met de betreffende functie, of buitenlanders? Ik weet dat mijn man (Ind.) als docent multimedia en webdesign ongeveer 2,5 jt per maand verdiende. Maar ik heb altijd aangenomen dat een expat met zo'n baan een stuk meer zou hebben verdiend....

spacer line  

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Novi

Het gaat om Indonesische salarissen in de I.T Branche .
Een expat meneer of mevrouw verdiend het X voudige.

De salaris van pak polisi van 1,5 jut zal waarschijnlijnk in de agenten rang zijn .
Geen wonder dat sommigen moeten "bijverdienen".

De chauffeurs van onze vrienden in Jakarta verdienen tussen 1000.000 -1.500.000 rupiah (inclusief-exclusief) , wel werken ze 6 dagen i.d week en meer dan 10 uur per dag .
(10 uur per dag = aanwezig zijn ).

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 31-10-2008 09:29 baliman wrote:
Ik ben een ICT-er en mijn vriendin woont in bali. Graag zou ik eventueel de stap willen maken om daar te gaan wonen en werken, maar wat kan men zoal verdienen. Wat is de hoogte van een salaris daar. Is dat met een minimum loon in nederland te vergelijken.

Ben errruuuuuug baaaaaang dat niemand op je zit te wachten in RI (en zeker niet op Bali) omdat er genoeg goede (en veeeeel goedkopere) lokale ICT-ers te vinden zijn aldaar. Als buitenlander breng je ook nog eens extra kosten met je mee (verblijfs- en werkvergunningskosten)....dus moet je wel iets heel speciaals in je mars hebben om in die branche competitief te zijn met de lokale krachten en experts.
Je zal toch moeten gaan denken aan een geheel andere branche waarin nog een werkelijk tekort is....of je moet een dergelijke uitstekende extra kennis hebben die daar nog niet is om in de ICT branche een job te kunnen vinden. En Bali is zeker niet de plaats voor ICT; eerder Jakarta en Surabaya. Succes.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 01-11-2008 16:52 NoviKirana wrote:
Maar zijn deze lonen dan voor Indonesiers met de betreffende functie, of buitenlanders? Ik weet dat mijn man (Ind.) als docent multimedia en webdesign ongeveer 2,5 jt per maand verdiende. Maar ik heb altijd aangenomen dat een expat met zo'n baan een stuk meer zou hebben verdiend....

Als deze expat zou uitgenodigd zijn en een meerwaarde kan bieden.....anders zijn er in RI voldoende ICT-deskundigen (wat wil je op een bevolking van honderden miljoenen....daar zitten uiteraard een behoorlijk aantal goede krachten tussen).

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Op 01-11-2008 19:25 schreef Surya Atmadja:
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.

De salaris van pak polisi van 1,5 jut zal waarschijnlijnk in de agenten rang zijn .
Geen wonder dat sommigen moeten "bijverdienen".

Haa Om Sid, prima opgemerkt! Emoticon: Yes! Emoticon: I love it

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Op 01-11-2008 21:33 schreef Yogya-Bali:

...

Als deze expat zou uitgenodigd zijn en een meerwaarde kan bieden.....anders zijn er in RI voldoende ICT-deskundigen (wat wil je op een bevolking van honderden miljoenen....daar zitten uiteraard een behoorlijk aantal goede krachten tussen).

Precies! Als men als Bule niets nieuws te bieden heeft, forget it!
Lijkt me trouwens moeilijk, immers zitten de grootste pc experts (o.a. hackers) van de wereld in Azie, ook in Indonesie dus Emoticon: Wink

HansvdB
User
User icon of HansvdB
spacer line

On 01-11-2008 21:33 Yogya-Bali wrote:

...
.anders zijn er in RI voldoende ICT-deskundigen (wat wil je op een bevolking van honderden miljoenen....daar zitten uiteraard een behoorlijk aantal goede krachten tussen).

Ik ken diverse goede IT'ers, maar hun probleem is vaak dat ze het Engels amper machtig zijn. Een grote handicap.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 02-11-2008 08:59 siebjans wrote: Lijkt me trouwens moeilijk, immers zitten de grootste pc experts (o.a. hackers) van de wereld in Azie, ook in Indonesie dus Emoticon: Wink

En zeker niet op Bali....daarvoor moet je bij de grote steden zijn die van belang zijn voor 's lands economie. Bali is alleen maar een toeristencentrum en een doorvoerhaven van handwerkprodukten.....geen ICT-experts bij nodig.
Dus "baliman"....verhuizen naar Jakarta en een "jakartaman" worden.

padmi
User
spacer line

Als je in Jakarta zoekt naar een secretaresse voor een fulltime baan weet iemand ongeveer wat de salaris hoogte is?

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

72,276,535 topic views - 232,714 posts - 13,675 topics - 22,498 members - last post @ 17-06-2019 06:19 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

119,550,010 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com