indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Hoi Linda,

Waarschijnlijk heb je je reis al helemaal gepland maar áls je wilt duiken of snorkelen op Sulawesi ga dan naar Bunaken en probeer te verblijven op Bunaken Village Resort. Leuk kleinschalig resort met Nederlandse Jochem en Indonesische Angelina als gastheer en gastvrouw. Van daaruit ook diverse (meerdaagse) trips te maken. Ckeck www.bunakenvillage.com. Wij zijn er al 3x geweest en..... gaan dit jaar weer!
Dick & Corry
Emoticon: Bye bye

Indesco
User
spacer line

Beste Linda,

ik ga ook voor het eerst naar Indonesie en ik kan je alvast wat praktische tips geven, althans voor mij in ieder geval wel, want je krijg zo veel informatie, dat je hoofd vol komt te zitten.

Mijn vriend wilde ook en Sumatra (vanwege het Tobanmeer), Java (familiebezoek), Bali (mooi), Lombok/Gili-eilanden (ook mooi), Sulawesi en dan nog de kleine Sunda-eilanden, maar geloof me, dat is moeilijk te doen in 24 dagen, dus heb ik de knoop doorgehakt; we gaan naar Java, Bali en Lombok.

Op Java is het de bedoeling om wat familie te bezoeken dan door te gaan naar Bandung en Pangandaran, want dat wil ik absoluut zien en daarbij het Green Canyon, blijf daar een paar dagen en trek dan naar Cirebon (is niet zo toeristisch want ik wil niet alleen de hele toeristische dingen zien zoals de geijkte vakantieganger altijd doet, lekker onder mensen, heb ik vorig jaar ook op Jamaica gedaan .............. geweldig gewoon !), dan of eerst naar Semarang, daar gaan we naar een kindertehuis welke de ouders van mijn vriend (hij is daar zelf ook geboren) ieder jaar aandoen, wat leuke cadeautjes meenemen voor de kinderen, en dan daarna wordt het Solo/Surakarta - Magelang - Borobodur (heeft mijn vriend nooit gezien) - Prambanan (oke toeristisch) - Yogyakarta en vandaar uit (of andersom) gaan we naar Bali (heb daar de laatste 3 dagen een geweldig luxe cottage al geboekt vanuit Nederland als verrassing voor mijn vriend om dit mooi af te sluiten) maar na 1 overnachting voor 3 dagen naar Lombok en de Gili-eilanden (want die wil hij ook graag zien en ik doe wel met alles mee hahahahaha maar organiseer het wel allemaal zelf, leuke voorpret).

Ik heb gisteren tickets al geboekt voor Euro 875,-- per persoon (Ams-Kuala Lumpur-Jakarta en retour Denpasar/Bali-Kuala Lumpur-Ams) en tevens de 1e overnachting in Jakarta en die leuke verrassing op Bali) en voor de rest gaan we alles zelf doen met de trein of vliegtuig of boot.

Verder kun je via dit forum maar ook via wereldwijzer.nl (forum) heel veel informatie vragen over allerlei zaken zoals steden e.d.

Succes, Indesco

spacer line  

die ane mieke moet wel heel goed verdienen zeg. want dure ticket is voor haar helemaal geen bezwaar. het is goed voor indonesië als veel buitenlanders er naartoe gaan. blijf gaan en geniet van het mooie natuur en lekker eten.
gr
bm

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 07-02-2009 22:02 barimuchtar wrote:
die ane mieke moet wel heel goed verdienen zeg. want dure ticket is voor haar helemaal geen bezwaar.

Ik denk eerder dat Anne Mieke als ze in Nederland is heel veel en hard werkt om dat dure ticket te bekostigen Emoticon: Bye bye

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ja Yoke ik denk ook zo, en het is haar gegund, alleen jammer dat ze wel mooie reis verhalen heeft, maar ze laat zo weinig zien, van haar belevingen in dat land.
Dat is anders dan wat ze vertelt , en ik geloof wel in haar bedoelingen, maar toch mis ik iets, en dat is haar oordeel, en bevooroordeeld aan dat land.
Dat zal wel liggen aan het geen zij relativeert, gelukkig ook.
Toch mis ik de kroon van haar verhaal, en dat is als vrouw je nog al in het levende lijve mogen beleven, wat daar aan mogelijk is.
Je kan een verhaal zo smeuïg naar je hand schrijven, maar ik mis de licentie aan haar vrouw persoon.
“Jammer”, maar ja, ze zal niet anders kennen…………………… Emoticon: Shiny Emoticon: Nice Emoticon: Yeah right!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 07-02-2009 22:02 barimuchtar wrote:
die ane mieke moet wel heel goed verdienen zeg. want dure ticket is voor haar helemaal geen bezwaar. het is goed voor indonesië als veel buitenlanders er naartoe gaan. blijf gaan en geniet van het mooie natuur en lekker eten.
gr
bm

Ik verdien ook goed. Ben een tevreden mens. Ik werk als secetaresse bij een spoorbedrijf dus je kunt mijn salaris zo opvragen Emoticon: Wink
Indonesie verdient overigens niks hoor aan mijn dure ticket. Dat blijft in Singapore of Maleisie hangen.Ik heb gewoon geen zin om tickets te regelen vanuit Frankfurt of Parijs of naar Bangkok, Kuala Lumpur of Jakarta waar ik nog vanalles aan moet plakken en dan tenslotte 100 euro goedkoper uit ben. Dan kies ik voor het gemak van de rechtstreekse trein naar Schiphol en met 1 overstap daar waar ik zijn wil (nou ja bijna dan) en dat is bijna altijd alleen met Singapore of Malaysian Airlines. Ben heel voorzichtig aan het kijken voor van de zomer maar dat gaat weer de hoofdprijs worden. Heeft er ook mee te maken dat mijn ticket 2 maanden geldig moet zijn, ook dat kan een stuk schelen ten op zichte van een 1 maandsticket.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

spacer line  

merapi, hoe duur zijn de tickets bij jou?. nog iets anders. minister eurlings wil de vliegtaks afschaffen. denk je dat de tickets naar Indonesië in de nabije toekomst goedkoper wordt?

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 09-02-2009 08:04 barimuchtar wrote:
merapi, hoe duur zijn de tickets bij jou?. nog iets anders. minister eurlings wil de vliegtaks afschaffen. denk je dat de tickets naar Indonesië in de nabije toekomst goedkoper wordt?

Merapi praat liever over gado gado of lemper dan vliegtickets. Emoticon: Red face Emoticon: Yes! Emoticon: Wink

Ik denk dat je deze vraag beter aan Flipse kunt stellen. http://www.merapitt.nl Emoticon: Yes! Emoticon: Bye bye

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

flipse
User
User icon of flipse
spacer line

Hi Yoke yth,

Ik heb alleen van SQ en Emirates touroperator tarieven. Helaas zijn in het hoogseizoen vrijwel geen 'goedkope' stoelen meer verkrijgbaar op het traject AMS-SIN.
In het hoogseizoen (vertrek 19 juni t/m 16 aug) met SQ vanuit AMS via Londen of Frankfurt ergens tussen € 1.250 en 1.300
Emirates vliegt vanuit Düsseldorf uitsluitend op Jakarta. De 'moeilijke' combinaties met Air Asia bied ik niet aan. Er is dan te veel kans dat er iets misgaat.

Van CX, KLM en MH heb ik geen touroperator tarieven en kan dus ook niet goedkoper aanbieden dan wat de maatschappijen zelf aanbieden.

salam dari Flip

www.merapi.nl als het hagelt en sneeuwt in Mei... is April al weer voorbij

Indesco
User
spacer line

Barimuchtar, als de vliegtax verdwijnt kun je dit volgens mij verhalen via het reisbureau. Andersom is het nl. net zo, als de vliegtax omhoog zou gaan, ondanks dat je al tickets hebt gekocht, moet je ook bijbetalen. Indesco Emoticon: Yummie!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,088,453 topic views - 235,040 posts - 13,697 topics - 25,808 members - last post @ 20-11-2019 23:04 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,918,611 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com