indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

NKP-2005
User
User icon of NKP-2005
spacer line

Dat er veel ratten en wilde katten zijn staat buiten kijf, maar hoe houden de forumleden deze dieren van hun erf af? De vrouw is bang van de ratten en spitsmuizen die hier soms rondlopen en katten zeiken maar een eind weg, een vieze weeŽ lucht producerend, die de babu maar slecht kan wegkrijgen.

Ik ben benieuwd naar uitvoerbare ideeŽn om het de diertjes minder aantrekkelijk te maken bij mij op het erf te komen. Zelf heb ik het volgende al gedaan:

1: Allereerst zorgen we ervoor dat er geen afval accumuleerd; de afval wordt hier niet opgehaald; om dat buiten de deur te zetten is geen goed idee, want de katten verspreiden de rommel, want weer ratten aantrekt. We brengen de afval in zakjes weg naar de vuilniscontainer, zo'n 300 meter verderop.

2. De goot (open riool als je wilt) heeft een rooster waar de ratten niet doorheen kunnen.

3. Omdat de ratten zich verstopten in horizontale delen van regenpijpen heb ik daar een rooster op gezet. Ze kunnen er niet meer in; er zaten er geen in toen ik het rooster erop zetten, hoor! Anders zou het dagenlang gaan stinken naar dooie ratten.

4. Het hekwerk heb ik een meter hoog gaas gegeven (1 vierkant cm openingen), zodat de ratten en katten niet (gemakkelijk) vanaf het erf van de buren naar mijn erf kunnen komen, en als ze er eenmaal zijn kunnen ze niet meer gemakkelijk weg.

5. Ik heb eens rattenvallen gezet en het resultaat verzopen, maar dat vondt de vrouw ook weer zielig. Het is een mogelijkheid, maar geen prettige.

6. Katten worden terstond na ontdekking weggejaagd. Gaan ze niet (op tijd) weg dan worden ze op de riek gezet. Daarna zie ik ze nooit meer terug. Soms liggen ze onder het hek in de zon en krijgen ze iets bovenop ze gevallen. De beschadigingen zijn meestal niet erg groot, maar de schrik zit er dan goed in en zie ik ze meestal niet meer terug.

7. Dooie ratten, als ik die toevallig vind, ruim ik direct op. Ik sta daarin alleen, de rest van de bevolking laat het beest verrotten en de lucht verzieken, totdat het dier totaal verpulverd is. (Is een rat een beest of een dier?).

Natuurlijk zijn er mensen die het allemaal zielig vinden voor die arme katjes en ratjes en zo, maar de ziektes die deze beesten meedragen zijn uiterst ongezond voor onze kinderen en onszelf. De katten zijn van niemand, niemand die voor ze zorgt, dus veroorzaken ze alleen maar overlast. De lokale bevolking laat die beesten gaan waar ze willen, zelfs in hun huis, maar ik als Bule wil wel een beetje geciviliseerd blijven.

Zijn er nog meer ideeŽn? Ze zijn allen welkom!

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

1.Mischien is het wel een idee om een paar goede honden aan te schaffen, die houden zowel de ratten als de katten uit de buurt tenmiste als je ze niet elke dag een vier-sterren diner geeft.
2. Ik weet van vroeger toen mijn vader veel kippen en konijnen had dat ratten een hekel hebben aan muziek, hij had bij die dieren de radio dag en nacht de radio aan staan, met de moderne muziek van heden moet dat zeer zeker lukken.
3. Als mijn vader eens een rat te pakken kreeg gaf hij dat dier een behandeling waardoor dat beest 1 kilometer verder nog te horen was, de familie van die ratten sloegen natuurlijk op de vlucht.
Succes,
Jan

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Ja , in Nederland zijn we gek op onze katten, maar niet op ratten[komen in dit klimaat niet vaak voor]
Ratten vormen zeker een bedreiging voor de gezondheid, maar katten niet!
Het zijn uitstekende muizen en rattenvangers.
Katten brengen geen besmettelijke ziektes over.
Ik zag een videoband over Indonesia ""Dans om de zon"", verschrikkelijk hoe katten en honden worden behandeld!
Men doet niets aan de overlast..,ja kapotrijden en vervolgens een stervend dier achterlaten.
Honden en ratten[rabies en virusinfecties] maar katten hebben nog nooit een ziekte bij de mens overgebracht.
Terecht werd de kat heilig verklaard in het oude Egypte, de katten ruimden muizen en ratten op en bewaakten de graanvoorraden.

NKP-2005
User
User icon of NKP-2005
spacer line

Dank je Jan.
Tja, honden is een goed idee en ik denk dat ťťn hond eens gaat gebeuren, als ik niet meer bij tijd en wijlen weg moet voor werk. De vrouw is pages van die beesten, en eerlijk gezegd ben ik heel blij dat mijn buren er geen hebben. Altijd maar blaffen, die beesten, maar dan krijgen ze ook geen opvoeding. Als ik eens die hond ga kopen zal ik die volkomen drillen, zoals ik al eerder heb gedaan met een prima hond. Dan heeft niemand er last van. Als ik nu een hond zou hebben heeft het dier geen leven als ik er een tijdje niet ben, ben ik een beetje bang. Dus dat is een toekomstmogelijkheid.

Ik heb geen kippen, hanen of konijnen, geen hokken ook, wel veel de muziek aan, eigenlijk de hele dag wel, maar 's nachts niet natuurlijk.

Ik probeerde wel eens Dora-dora, maar ik heb geen idee of het effect heeft, want of ze dat gif eten weet ik niet en als ze dat al doen gaan ze ergens anders dood.
Die rattenvallen zijn goed, want daar lopen ze ook zonder aas in. Maar dat verzuipen stuit tegen de borsten. Ga daar maar eens omheen!

Ik had eens twee katten die zo diep in het gevecht zaten dat ze mij niet hoorden, zodat ik de riek erin kon zetten. Eťn had ik op de grond vastgepin, die schreeuwde moord en brand. Uiteindelijk liet ik hem gaan, mank, en heb die twee katten nooit meer gezien en de anderen hebben zich ook lang verstopt gehouden, dus zo'n behandeling helpt ook bij katten.

Nu komen ze weer, andere vieze kattebeesten, maar als ik er ťťn te pakken krijg gaat hij voorgaats! Het liefst met zoveel kabaal dat de buren er wakker van worden (slapen altijd). Daarna de plastic zak in en op de vullis, alwaar het barst van de kleine katjes! A never ending story!

NKP-2005
User
User icon of NKP-2005
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.merapi:

In Nederland had ik ook al heel veel last van andermans katten, Ze scheten altijd in mijn gras en tuin. Buiten zitten in de zomer was geen pretje. Ik heb niets tegen katten, maar hoe ze lekker binnen en de rotzooi voor jezelf. Net als honden, die horen ook niet alleen en los buiten te lopen in een geciviliseerd land.

Ik begrijp uit je geschrift, dat je hier nog niet geweest bent. Het gaat er hier iets minder geciviliseerd aan toe. Katten brengen geen besmettelijke ziektes over, zeg je. Dat doen ze in Nederland al, maar hier is bijv. schurft. Heb je wel eens een kat gezien die al ruim vijf jaar schurft heeft? Zou je dat lieve beestje eventjes in je huis nemen en lief aaien? Ik niet dus.
Inderdaad, best te behandelen allemaal, maar dat gebeurt hier niet.

Heb je wel eens een hond gezien waarvan de vacht volkomen weggerot is, de schrale rode huid, tot bloedens toe gekrabt, door de schurft? Ik wel; niet eentje maar velen. Een vreselijk gezicht en heel erg vies, maar niemand die er iets aan doet door gebrek aan geld.
Soms worden die beesten aangereden en hangt het pootje er achterstevoren bij. Zo hinken ze de rest van hun niet al te lange leven door. En wat gebeurt er met die dieren als ze dood gaan? Niets dus. Ze liggen te stinken totdat ze uit elkaar geklapt en opgedroogd zijn. De mieren vreten ze helemaal kaal.

Die katten hier, met hun afgekapte staarten (waardoor eigenlijk), zijn hier zeker niet heilig verklaard. Het is hier ook geen Egypte. Het zijn hele vieze beesten die hun vieze voetsporen overal achter laten en niet zonder plastic handschoenen aan te pakken zijn, geloof me. Ik moet ze niet, dat is duidelijk.

Maar in Nederland heb ik ook wel katten gehad, en er goed voor gezorgd, en ervoor gezorgd dat anderen geen last van mijn beestje ondervonden. Dat gebeurt in Nederland te weinig, juist of niet?

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Heb je wel eens een hond gezien waarvan de vacht volkomen weggerot is
Wij hebben 3,5 jaar in Bali gewoond, aan die honden zal ik nooit wennen, arme drommels, mocht ik toestemming krijgen zou ik ze zo van hun lijden af willen helpen.
Maar met de vele honden zitten er in Bali evengoed veel ratten, je zou denken van niet, katten echter niet veel.

Wij zijn beiden dierenvrienden, de katten worden bij ons niet weg gejaagd maar krijgen op gepaste afstand van ons huis de etensrestjes, in huis komen ze zeer zeker niet.
Tuti en Jan

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Hallo NKP, en Tuti en Jan
Natuurlijk is het in Indonesia totaal anders, mijn 2 kucings komen niet buiten en zijn niemand tot last, het zijn de liefste dieren ter wereld.
Joep, onze nu 12jarige kater waarschuwde ons voor brand bij de beneden buren, ons huis stond al vol rook maar hij maakte mij wakker midden in de nacht en gelukkig kon ik mijn toen 3jarige dochter ook nog redden.
Zoiets vergeet je niet meer.
Schurft komt alleen door verwaarlozing en bij honden en katten die buitenlopen en totaal niet verzorgd worden, hetzelfde geldt voor mensen, af en toe duiken verhalen op hier in NL dat er schurft is uitgebroken in een verzorgingstehuis.
In NL worden de huisdieren uitstekend verzorgd, krijgen op tijd hun inenting.
Over die afgekapte staarten: ik hoorde dit toevallig, als men een kat heeft aangereden zou dit ongeluk brengen, met de afgekapte staart worden doekoen praktijken gedaan.
Maar ik claim niet de waarheid, het is een verhaal wat ik heb gehoord en vooral op Bali gebeurt dit.

NKP-2005
User
User icon of NKP-2005
spacer line

Je hebt veel geluk gehad, Merapi. En je doet het goed, zoals jij je katten verzorgt. Hier is verwaarlozing troef, de voorzieningen absoluut minimaal als je wel verzorging zou willen geven. Dierenartsen zijn er dus niet, hoe zou je aan medicamenten voor die beesten moeten komen? ik heb geen idee. Verwaarlozing is het onvermijdelijke gevolg.

Ik denk zelfs dat er heel veel kinderen gewoon verwaarloosd worden bij gebrek aan geld. Veel droevenis, maar ook een aspect van IndonesiŽ waaraan maar weinig mensen denkne of weet van hebben. We hebben hier twee tehuizen voor weeskinderen. Dan wens je dat je zo'n straatkat was!

Inentingen is voor vrijwel nemand weggelegd, tenzij je het betalen kunt. En dan wordt er ook nog gesjoemeld met de entstoffen, verdund, zodat je er meer kinderen mee kan injecteren, dezelfde spuit, ga maar door.

Dieren zijn dus helemaal kansloos, dat snap je. Dus zorgen zij voor overlast. Doodmaken is niet echt een optie, want de plek wordt direct door een andere kat of rat ingenomen. Beter voorkomen dan genezen, en dat probeer ik te bewerkstelligen met mijn maatregelen, al moeten ze er niet om vragen, vanzelf.

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Die katten hier, met hun afgekapte staarten (waardoor eigenlijk), zijn hier zeker niet heilig verklaard. Het is hier ook geen Egypte. Het zijn hele vieze beesten die hun vieze voetsporen overal achter laten en niet zonder plastic handschoenen aan te pakken zijn, geloof me. Ik moet ze niet, dat is duidelijk.

Ha Ha Ha NKP
Dat is een bepaald ras katten. Die staarten zijn niet afgehakt. Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up! Emoticon: Bye bye

Shalom

NKP-2005
User
User icon of NKP-2005
spacer line

Je lacht je toch tebarsten, wah! Emoticon: Very funny

Een bepaald ras met afgekapte staarten was mij totaal onbekend. Ze lijken voor mij allemaal op elkaar, sommige hebben wel staarten, sommige maar een stukje, sommige een stukje langer, maar dan weer in een hoek t.o.v. het eerste stukje. Ik kan niet geloven dat het een bepaald ras is, Bokito, want die kleine katjes hebben nog wel staarten. Je steekt draken! Emoticon: Eerie

Zeg me welk ras het dan zou moeten zijn! Emoticon: Frustrated

spacer line  

On 22-10-2008 15:32 Bokito wrote:
Ha Ha Ha NKP
Dat is een bepaald ras katten. Die staarten zijn niet afgehakt. Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up! Emoticon: Bye bye

Hi B , dat klopt . het is een aparte (ras)kat.
De zgn Japanse Bobtail katten.
Alleen omdat ze in Indonesia vaak als loslopende katten rondzwerven , en onverzorgd eruitzien worden ze vaak aangezien als kampong of zwerfkatten.
Vroeger zeg mijn vrouw ook dat het dieren mishandeling was , dacht dat het speciaal afgetopt werd.

bisa dicek of makemyday .

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Selamat NKP,
Wat is het dan goed in NL, kinderen krijgen gratis inentingen, kost de ouders helemaal niets.tandarts kost tot 18jaar ook niets.
Over het weeshuis waar je over schreef: heb 2 grote zakken kleding staan, maat 62 tot 140, zomerkleding en voor jongens en meisjes.
Als ik je kan helpen hoor ik het graag.
Hartelijke groet Wilma/Merapi Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Surya, en Bokito
Een bobtail kat is inderdaad een raskat, die is zo gefokt, belachelijk want een kat heeft zn staart nodig voor het evenwicht te bewaren.
En deze katten vind je ook niet dood aan de straat!
De afgehakte staarten worden als offer gebruikt, voor medicijnen etc
Bokito wordt weer ondeugend, mis je je vriendin die je zo hebt toegetakeld?
Grapje hoor, Bokito!!! Emoticon: Eerie Emoticon: Eerie Emoticon: Eerie

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 22-10-2008 17:49 NKP-2005 wrote:
Je lacht je toch tebarsten, wah! Emoticon: Very funny

Een bepaald ras met afgekapte staarten was mij totaal onbekend. Ze lijken voor mij allemaal op elkaar, sommige hebben wel staarten, sommige maar een stukje, sommige een stukje langer, maar dan weer in een hoek t.o.v. het eerste stukje. Ik kan niet geloven dat het een bepaald ras is, Bokito, want die kleine katjes hebben nog wel staarten. Je steekt draken! Emoticon: Eerie

Zeg me welk ras het dan zou moeten zijn! Emoticon: Frustrated

Weet niet welk ras het is, ik denk vuilnisbakkenras maar ze bestaan echt, ik heb ze wel gezien vanaf hun geboorte met een stompje staart.
Geboren in de tuin van een hotel op Bali en ze zijn er nog steeds, goed gevoed door kattenliefhebbende hotelgasten. Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

spacer line  

Toen ik klein was hadden onze buurjongens in Jakarta zulke katten.
Zijn mooi en goed verzorgde katten , alleen vind ik dat ze gekke staarten hebben..
Ik had toen een witte halflangharige "pers".

http://www.saintprocat.nl/Saint/japansebobtail.htm

bisa dicek of makemyday .

NKP-2005
User
User icon of NKP-2005
spacer line

On 22-10-2008 18:53 merapi wrote:
Over het weeshuis waar je over schreef: heb 2 grote zakken kleding staan, maat 62 tot 140, zomerkleding en voor jongens en meisjes.
Als ik je kan helpen hoor ik het graag.
Hartelijke groet Wilma/Merapi Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Hi Wilma,

Dat is erg lief van je. Het probleem is hoe de kleding hierheen te krijgen. De uitgifte is geen probleem. We kregen vorig jaar bezoekers uit Nederland die we alles hebben laten zien. Hele lieve mensen ook, die ook van alles hadden meegenomen voor kinderen. We zijn toen naar een kampong gereden en op het pleintje hebben we alles uitgedeeld. Uitzinnig enthousiast waren de mensen, prachtig.
Ja, er is altijd behoefte in dit land. Het zou per post verstuurt kunnen worden, maar de kosten zijn zo hoog. Van dat geld zou je hier een bazar kunnen leegkopen. Dat blijft altijd het probleem.

Maar in ieder geval bedankt dat je hieraan dacht en behept bent met de situatie. Emoticon: Worship

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

NKP, geef maar door wat jullie nodig hebben aan kleding,schoolspullen etc.
De vervoerskosten zijn hoog, weet ik, maar eventueel weet ik wel hier wat mensen te vinden die de kosten gaan betalen.
Zij en ik willen graag helpen.
Lieve groet Wilma/Merapi
Laat het even weten wat er precies nodig is; er wordt in NL zoveel weggegooid waar in Indonesie mensen om zitten te springen.
Mijn email adres is: wa.gorgelRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.ziggo.nl

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

79,672,034 topic views - 236,682 posts - 13,710 topics - 28,457 members - last post @ 21-02-2020 14:25 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

129,996,957 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com