indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Novikirana :
Nee , ik reageer niet op jou.
Ik beaam gewoon jou constatering dat het off topic kan gaan , en zeker als men afdwaalt , op de man spelen bijvoorbeeld.

In de afgelopen 3 jaar heb ik toch redelijk ervaring om mij af te weren , die O.B heeft ook goed opgemerkt dat ik een taaie ben .
Laat me keju (kaas) ook niet uit mijn roti eten , of zoiets Emoticon: Smile

Vind ook prachtig dat O.B me gaat liften om iets over mij te zeggen .
Kennelijk is er een oude zeer geweest , kom in het verleden soms in zijn vaarwater terecht.

Mag wel zeggen dat ik pas voor de 2de keer " aangepakt" wordt door iemand die meende mij te kunnen pakken op mijn hendikep .
Semantisch gezien ben ik ook zwak , de redenen zijn bekend .
Nederlands is niet mijn moerstaal , heb zelfs niet eens een Nederlands Lagere School diploma .
Voor de rest zeg ik , komt u maar .(Silahkan).

bisa dicek of makemyday .

spacer line  

On 20-10-2008 14:22 zieleffe wrote:
De mening van domme mensen vat dhr = edit: name removed = als volgt samen: "Het zijn een stel lieden die niet weten waarover ze schrijven, en zo dan een topick verpest tot een niveau die hij niet als intelligent persoontje kan verenigen.
Geestig hè? Zo denken de intelligente mensen er over, “dus”.

Ziel , pas maar op .
Straks wordt je ook gediskwalificeerd (schrijf ik het goed ?)

Wat een grap seh.
Krijg ik minderwaardigheidscomplexen. Emoticon: Cry
Ik denk dat ik toch even rustig aan moet doen

spacer line  

On 20-10-2008 15:34 NKP-2005 wrote:
Toch niet erg, dat ik nu eventjes de weg totaal bijster ben, hè? Waarover ging dit nu ook alweer?

Ik heb het ook wel eens mis, Om Sid. Het zal dus wel Nederindo zijn.

Wat is Nederindo ?
ken ik niet . Emoticon: Smile

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Oh Om Sid dat ben ik gewend, want ze kunnen, mij niet aan.
Mijn gelijk krijg ik als er geen reactie op krijg, en zo als u allang weet ik schrijf rottig, maar ik veeg iedereen de vloer aan wanneer ik zin heb…………..

niet toegestaan op dit forum volgens de regels.
Nederlands (nou ja....) en Engels is duidelijk genoemd als te bezigen talen.
Maar regels zijn er om te overtreden, wat!
Zieleffe is ook helemaal niet te volgen in het betoog. Broertje van Om Sid? Ik zal het dus wel helemaal mis hebben als ik zeg dat een mens met een gemiddelde intelligentie hoog in je aanzien staat? Of juist niet? Ik ben ook hier de weg kwijt. Heb je ook een Lada?

Dhr. Geelen verwoordt het prima:
Maar als de gezelligheid en de serieusheid op een goede wijze gecombineerd zou kunnen worden, zijn we met zijn allen wel erg goed bezig. Meestal is dat ook zo, totdat iemand in Nederland wakker wordt en .... nou ja, dat weten we wel.

Waar staan die regels, ergens???????
Schrijf ik nu russisch of zo , als je mijn verhaal al niet kan volgen ja dan denk ik dat u echt naar een herssenscan zou moeten gaan want ik schrijf wel lullig, maar toch niet om het niet te kunnen volgen.
U bent te serieus, maar schrijf dat het wel samen met gezelligheid, het leuk kan worden.
Ik ben ook geen fan van Om Sid, en hebt hem al verschillende keren zijn uitingen bekritiseerd, dat wil niet zeggen dat je dan al dat geouwehoer van hem moet gaan betitelen als dat hij zich met zijn uitlatingen de hele topic verpest.
Als velen zoals ze dat met mij ook doen, niet op gaat reageren, dan gaat het gewoon over, je laat toch niet iets verpesten, je prikt er gewoon doorheen…..
Wel gezellig hiero zo kan je het verschil maken, van onbegrip tot medelijden, ga zo door
Uw inbreng is wel goed, u weet veel , en uw ervaringen zijn wel aan kwaliteit.
Het zou u sieren dat u trost moet zijn, dat ze van u ook nog wat kunnen leren, ondanks dat ze dat niet uiten. Emoticon: Nice Emoticon: Shiny Emoticon: Wink Emoticon: Yummie!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

On 20-10-2008 02:15 NKP-2005 wrote:

De mensen zouden opnieuw de Nederlandse taal moeten leren, vanaf aap, noot, Mies.

Nee hoor NKP-2005, is helemaal achterhaald die methode. Ben dan wel niet als leerkracht actief in het onderwijs, maar toch weet ik wel het één en ander ervan af.
Heel Nederland leert al jaren lezen en schrijven met de globaal-methode. En het kan toch niet zo zijn dat de hele onderwijswereld, de schoolbegeleidingsdienst en de onderwijsinspectie de plank volledig mis hebben geslagen?

Het onderwijsniveau is de laatste decennia zo gekelderd dat er vrijwel niemand meer een opstel kan schrijven; het algehele intelligentieniveau is zo gekelderd dat er vrijwel niemand meer een verhaal kan lezen én begrijpen wat er staat.

Ik weet dat overdrijven de zaak soms duidelijk maakt, maar dit is toch wel zwaar aangezet, vind je niet NKP-2005? Of je moet toevallig over cijfermateriaal beschikken die jouw beweringen staven. In dat geval ga ik meteen om.

Tegenwoordig komt men niet verder dan sms-en, en men gebruikt dat als standaard van de NL taal.

Dat sms-en wordt voornamelijk gebezigd door de jeugd en die zie je hier bijna niet op dit forum. Dus een overbodige opmerking hier.

Maar zeg er niets van , want dan ben jij de gebeten hond en krijg je de wind van voren.

Volgens mij spreek je hier wel een waardeoordeel over uit (kan tussen de regels doorlezen), dus even bijten.

Ik kom nog uit een andere periode, toen er nog goed onderwijs werd gegeven en je respect werd bijgebracht. Geen voornamen voor de leerkrachten, maar gewoon mevrouw of meneer, meester of juf. Geen grote bekken of lelijke woorden in de klas of je ging eruit.

Het is wat je goed vindt NKP-2005. Ik ben ouder dan jij en heb die tijd ook aan den lijve ondervonden. Het onderwijs was toen klassikaal, geen verrijkingsstof voor de goede leerlingen en degenen die niet meekonden vielen af. Voor niveau- en tempoverschillen had men geen aandacht. Weinig inzicht, maar vooral stampwerk.
En dat respect werd je thuis tijdens de opvoeding bijgebracht. Was toen zeker geen taak van de school.

Op scholen worden leerlingen onvermijdelijk geconfronteerd met drugsgebruik. We hebben ons wijs laten maken door softies dat softdrugs geen kwaad kan, maar de degeneratie van de hersenen van langdurige softdrugsgebruikers is duidelijk waarneembaar in vergelijk van voor de jaren '70.Dus ook een beetje drugsgebruik kan flink kwaad.

Overmatig gebruik van elk genotsmiddel heeft een nadelig effect op je lichamelijk functioneren. Wat dacht je van het drankmisbruik van de tegenwoordige jeugd?
Schijnt ook tot degeneratie van de hersens te leiden, en niet te flauw ook. Was je natuurlijk even vergeten te vermelden. Je moet je niet alleen focussen op softdrugs NKP-2005, maar alles vermelden.

Door dat drugsgebruik leeft men meer in een droomwereld dan anders. De werkelijkheid zien zoals niet-druggebruikers dat zien, kan dan niet meer - nooit meer, want de hersenen zijn kapot. Dit heeft als gevolg dat men maar wat leest en denkt te begrijpen en waarop dan behoorlijk ongenuanceerd gereageerd wordt.
Natuurlijk kun je niet iedereen over een kam scheren, maar als ik zeg dat 75% van de bijdragen gewoon lulkoek is, zit ik niet al te ver van de werkelijkheid.

Ik ga even wat verbanden leggen:
• Drugsgebruik maakt de hersens kapot
• Gevolg: men leest maar wat en denkt te begrijpen waarover het gaat.
• Reactie: er wordt vervolgens behoorlijk ongenuanceerd op gereageerd. Die reactie kan dan bestempeld worden als lulkoek.
• 75 % van de bijdragen hier is volgens jou lulkoek
Zo doorredenerend is mijn conclusie dan dat 75 % van de forumleden, die hier iets posten, softdrugs gebruiken.

Ik wil jou niet beschuldigen van softdrugs gebruik, maar vind wel dat je behoorlijk ongenuanceerd uit de hoek kan komen. Heel veel geschreeuw en ontzettend weinig wol.

NB.: jouw avatar vind ik persoonlijk heel treffend gekozen. Dat is toch één van die beroepskankeraars die in de Muppetsshows op van alles en iedereen commentaar hebben ?

En zo denk ik daarover.

Zie jouw eventuele reactie graag tegemoet. Kan alleen niet beloven dat ik meteen reageer, want de komende avonden is er veel voetbal op de tv. en dat heeft mijn prioriteit. Maar wat in een vat zit, verzuurt niet.

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Dat sms-en wordt voornamelijk gebezigd door de jeugd en die zie je hier bijna niet op dit forum.
Beste Sapolidi,
Op dit forum een erg goed voorbeeld:
http://forum.indahnesia.com/to(...)ngapore_for_rent.php
Kan zijn dat het topic al verwijderd is als jij weer het forum bezoekt.

Ook in het dagelijkse leven in Indonesië barst het van de afkortingen en dan vaak ook nog in het Engels, die taal schijnt een bepaalde status te geven.
Maar ook namen van mensen worden in Indonesië afgekort, ik zal zelden de volledig naam Tuti horen maar wel Toet en Tiek.
Van mijn naam is geen afkorting te bedenken, ik ben nu blij dat mijn ouders voor een korte eenvoudige naam hebben moeten kiezen, lange namen hoorde niet bij onze kaste de arbeider.
Ik ben nog steeds serieus bezig om de Indonesischje taal te leren, een onderdeel daarvan is 's morgens de krant doornemen, die staat vol van afkortingen en uitdrukkingen die niet bij het Bahasa Indonesia horen.

Af en toe schijnt het op dit forum ook nodig te zijn om daar aan mee te doen, misschien wonen deze forumleden al te lang in Indonesië en gaan ze het onbewust een beetje overnemen.
Jan

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Even een algemene opmerking bij mogelijke offtopic: het is nog altijd gratis om nieuwe topics te openen. Wil je dat netjes doen, neem dan het bericht waar je op in wil gaan over en zet even een linkje naar waar het vandaan kwam. Dat moet voldoende zijn om over een ander onderwerp door te gaan.

Mocht er veel offtopic zijn ergens, maak dan gebruik van de 'topic-report' functie, het gele driehoekje. Op die manier zie ik vrij snel dat er iets 'aan de hand is' en kan ik kijken. Ik, en Oyibo trouwens ook, kunnen onmogelijk alle berichten lezen en doen dat dan dus ook niet. Een helpende hand kan dus wel eens van pas komen.

spacer line  

On 20-10-2008 15:34 NKP-2005 wrote:

En inderdaad, we zijn niet van dezelfde leeftijdsklasse. Ik ben veel jonger! Mijn lagere school diploma kan ik niet vinden, ik betwijfel of ik dat ooit heb gehad.

SiebJans, je bent veel te lief voor de man, of heb je ook een Lada? Je opmerking dat het met fatsoen heeft te maken is juist, al zie ik dat even in een ander verband. Die Lada-coureur heeft mijn fatsoensnormen overschreden, dat laat ik hem even weten.

YTH ; Toean Negara Kodok Panas 2005

Gelukkig maar .
Wat is een leeftijdsklasse ?
40-45 , 45-50 , 50-55 , 55-60 , 60-65 ? Vanaf 55 kan men Lansia visum aanvragen.

Oke Toean , u beweert hier dat ik uw fatsoensnormen overschreed .
Over welke fatsoen normen heeft u dan hier ?

Ben ooit naar Tanjung Pinang geweest , een rondreis gekregen toen ik mijn SMP diploma heb gehaald.
U heeft een mooie huis daaro . Is wel anders dan mijn 1/2 gubuk (hut) in Jakarta
Bedankt voor de rondleiding .

Salam dari Negeri Kincir Angin.
(Groetjes uit de Molen Land) = "een beetje vrije vertaling "

YTH : Yang ter Hormat = Geachte Heer
Negara Kodok Panas is de villa van Meneer
2005 is het jaar van aankomst in het Land van Aankomst. (neem ik aan ).

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Nee hoor NKP-2005, is helemaal achterhaald die methode. Ben dan wel niet als leerkracht actief in het onderwijs, maar toch weet ik wel het één en ander ervan af.
Heel Nederland leert al jaren lezen en schrijven met de globaal-methode. En het kan toch niet zo zijn dat de hele onderwijswereld, de schoolbegeleidingsdienst en de onderwijsinspectie de plank volledig mis hebben geslagen?

Nou sapolidi het zal er niet veel vanaf zitten.
Een poos geleden was er een programma op tv van mensen uit het bedrijfsleven die steen en been klaagden dat ze moeilijk goede vakmensen konden krijgen zoals vroeger jongens van de ambachtschool. Emoticon: Stupid

Shalom

NKP-2005
User
User icon of NKP-2005
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.sapolidi: de enige reactie die ik aan je kwijt wil is deze: je lult uit je nek, denkt overal verstand van te hebben, maar je mist de nodige diepgang. Toch een broertje van die Nederindo? Lekker rondrijden in die Lada, dan!

Enig idee wat een SMP-diploma kost in Tanjung Pinang als je die gaat ophalen in een statussymbool als een Lada? Niets dus. Zoveel respect daarvoor dat je zelfs een gratis etenje krijgt in het beste restaurant van de stad (helaas pal boven de riooluitlaat gesitueerd).

Nee, ik gebruik geen drugs, nooit gedaan. Roken doe ik ook al een tijdje niet meer. Negara Kodok Panas is derhalve de enige rookvrije ruimte in Tanjung Pinang.
Wel lust ik een bier of borrel op zijn tijd, ook wel eens één te veel als ik lekker "an zit"; misschien dat ik daarom het alcoholmisbruik onder de jongeren over het hoofd heb gezien. Nooit echt mee te maken gehad, ook. Verslavingen passen denk ik niet bij mijn karakter. Met drugsmisbruik heb ik wel te maken gehad, helaas van nabij. Maar inderdaad is het alcoholgebruik onder jongeren zeer verontrustend genoemd in de laatse berichten in de Telegraaf, vorige maand dacht ik. Met algemene degeneratie van het resterende beetje hersenen als gevolg, kun je gevoegelijk aannemen.

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Bokito: dat is een deel van het probleem, goed gezien. Ze kunnen geen vakmensen meer krijgen. Opgeschoten jeugd met hele grote bekken en veel te hoog gespannen verwachtingen te over, dat wel; maar presteren: ho maar!
Een ander probleem is dat de personeelsfunctionaris vakmensen niet meer kan herkennen, waardoor er mensen niet aan de slag zijn die echt iets hadden kunnen betekenen voor een bedrijf. Daar is hij of zij gewoon te dom voor. Het gebeurt veelal dat men absoluut niet weet waarover men praat en alleen maar een lijstje afwerkt (zie sapolidi), waar de antwoorden meestal al in multiple-choice zijn weergegeven. Afwijken van de standaard antwoorden kan niet en wordt ook niet begrepen. Weinig flexibele vragenlijsten dus, voor sollicitaties of voor personeelsbeoordelingen.

Ik weet niet of je ook werkt voor een baas en zo nu en dan beoordeeld wordt? Is je indruk dan ook niet dat degene die beoordeelt, jou werk en karakter compleet verkeerd onder woorden heeft gebracht, helemaal niet in overeenstemming met het beeld dat je van jezelf hebt? Ik ben van mening, dat je slechts op een juiste wijze beoordeeld kan worden als dat gebeurt door iemand die ruim voldoende kennis van zaken heeft. Vooral dat laatste ontbreekt als gevolg door die verslechterde opleidingen van Nederland na je jaren 70/80. Dat heeft ook tot gevolg dat het er voorlopig niet beter op zal worden.

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

On 21-10-2008 17:02 NKP-2005 wrote:
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.sapolidi: de enige reactie die ik aan je kwijt wil is deze: je lult uit je nek, denkt overal verstand van te hebben, maar je mist de nodige diepgang .

“Lullen uit de nek” en “geen diepgang” is een beetje jouw standaard reactie op alles wat je niet aanstaat NKP 2005. Bekend verschijnsel van mensen die met een mond vol tanden staan en dan maar overgaan op geschreeuw en verbaal geweld.
Bovendien is het voor mij een hele opgave om in mijn postings diepgang aan te brengen als ik reageer op jouw gebral annex kroegtaal. Moet me toch een beetje aanpassen aan het niveau van de schrijver, ook al moet ik daarvoor toch wel heel wat treden dalen.

Toch een broertje van die Nederindo? Lekker rondrijden in die Lada, dan!

Ook weer steeds dezelfde herhalingen in jouw postings. Kan een teken zijn van een immens gebrek aan fantasie en originaliteit. Maar zelf hou ik het op het bezit van een beperkte woordenschatkennis.
Ik weet het verschil tussen een Indische Nederlander (in de omgangstaal aangeduid als Indo) en de Indonesiër. Maar van het woordje Nederindo heb ik nog nooit gehoord. Zelf verzonnen zeker? Ga er gemakshalve maar weer vanuit dat dat woord denigrerend bedoeld is. Maar zolang jij er zelf plezier aan beleefd mag je dat woordje van mij blijven gebruiken hoor. Kinderhand is immers gauw gevuld.
Om op jouw Lada-complex terug te komen (begint trouwens ziekelijke vormen aan te nemen), wil ik je mededelen dat ik in de jaren ’70 inderdaad in een Lada Niva reed. Was een soort four-wheel-drive met een hele stevige kooiconstructie. Ideaal in de winter als het gesneeuwd had, ploegde er zo doorheen. Helaas vaak pech en moeilijk aan onderdelen te komen. Om jouw enigszins gerust te stellen kan ik vertellen dat ik nu een auto van Japanse makelij heb. Zó, dat vuiltje is ook weer uit de lucht.

Enig idee wat een SMP-diploma kost in Tanjung Pinang als je die gaat ophalen in een statussymbool als een Lada? Niets dus. Zoveel respect daarvoor dat je zelfs een gratis etenje krijgt in het beste restaurant van de stad (helaas pal boven de riooluitlaat gesitueerd).

Nee, ik heb geen enkel idee.Maar ik dacht dat we het hadden over het slechte onderwijs in Nederland vergeleken met vroeger (terug naar aap-noot Mies) en over het feit dat 75% van de postings hier lulkoek is dat dan weer, via een omweg, gerelateerd werd aan het langdurige gebruik van softdrugs.
En nu gaat het vervolgens over het ophalen van een SMP-dipolma in Tanjung Pinang met een Lada waaraan gekoppeld een etentje in een restaurant boven een riooluitlaat. Snap jij nu enigszins dat het voor mij niet makkelijk is om enige diepgang te brengen in mijn postings als ik op zulke onzinnige wartaal en “gespring van de hak op de tak” moet reageren?

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Bokito: dat is een deel van het probleem, goed gezien. Ze kunnen geen vakmensen meer krijgen. Opgeschoten jeugd met hele grote bekken en veel te hoog gespannen verwachtingen te over, dat wel; maar presteren : ho maar!Een ander probleem is dat de personeelsfunctionaris vakmensen niet meer kan herkennen,. Daar is hij of zij gewoon te dom voor . Het gebeurt veelal dat men absoluut niet weet waarover men praat en alleen maar een lijstje afwerkt (zie sapolidi),.
Vooral dat laatste ontbreekt als gevolg door die verslechterde opleidingen van Nederland na je jaren 70/80. Dat heeft ook tot gevolg dat het er voorlopig niet beter op zal worden.

Opgeschoten jeugd presteert niet, personeelsfunctionarissen zijn dom, verslechterde opleidingen in Nederland. En van de Indonesiër (98%) heb je ook al geen hoge pet op getuige jouw uitspraken in een ander topic dat Indo's heel goed zijn in slapen, troep/stank maken en je leeg stelen en een groot gebrek hebben aan intelligentie en inzet (Posted Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. 15-10-2008 02:14 in de topic: ondernemen in Indonesië).
Wie en wat deugen er eigenlijk wel in jouw ogen? Dit laatste moet je beschouwen als een retorische vraag en het antwoord geef ik je alvast cadeau: Alleen NKP-2005 zelf.De bovenmeester uit de Riau Archipel Emoticon: Laugh out loud
Emoticon: Laugh out loud

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Goed, ook hier kunnen de flames, trolls en persoonlijke aanvallen gestaakt worden. Stelletje kleuters ook. Emoticon: Talk to the hand

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Nou ja zeg, heb alles gelezen en het eindigt weer in gebekvecht.
Yerun jij bent verantwoordelijk voor deze site.
En die is Indonesisch, half Nederlands
Onze site is bedoeld voor wat ouderen, wel of niet in Indonesie geboren.
Maar laat hen gewoon zn gang gaan, wat maakt het uit dat er soms in het BI wordt gepost!! het hoort erbij
Zou bijna Wieteke van Dort nagalmen:"Den Haag, de weduwe van Indie ben jij.
Nee yerun, gewoon het forum zo houden en een beetje opschonen is niet verkerd.
Makan topic moet wel blijven,taaltopic zou goed zijn, verhalen, ook goed, ook gezocht en aangeboden
Voor de rest laat ik het aan de andere sobats over

Nemesis
User
User icon of Nemesis
spacer line

Ik heb het ook gelezen en het was wel vermakelijk om te zien hoe het toch weer ontspoorde.

Echt erg vond ik dat niet. Realiteit is natuurlijk dat dit forum niet meer maar ook niet minder is dan de som van de reacties van haar leden. Natuurlijk kun je het naar een hoger plan trekken door 75% van de leden af te voeren, maar ik denk dat je dan het kind met het badwater weggooit.

Bij erg serieuze onderwerpen zijn off topic opmerkingen, of erger, bijdragen echt ongewenst, maar voor de rest moet dat wel kunnen want het blijft natuurlijk zo dat dit forum toch eigenlijk vooral een gezellig kletsforum is. Emoticon: Yes!

Amore, more, ore, re, probantur amicitiae. Si hoc legere scis nimium eruditiones habes.

spacer line  

On 26-10-2008 19:54 Nemesis wrote:
Ik heb het ook gelezen en het was wel vermakelijk om te zien hoe het toch weer ontspoorde.

Echt erg vond ik dat niet. Realiteit is natuurlijk dat dit forum niet meer maar ook niet minder is dan de som van de reacties van haar leden. Natuurlijk kun je het naar een hoger plan trekken door 75% van de leden af te voeren, maar ik denk dat je dan het kind met het badwater weggooit.

Het was wel vermakelijk om te zien hoe het weer ontspoorde .
Ik hoop van niet dat het leedvermaak is ?

In sommige posting zou je ook kunnen "lachen" , aan de andere kant hoe zou jij dan voelen als iemand bepaalde zaken tegen jou zegt ?
Dat je toevallig degene was die dat over je hoofdje krijgt .?

Zou je dat nog steeds als vermakelijk vinden ?

Over de 75% norm kan men ook discussieren , ik weet ook wel dat het overdreven is , maar toch.
In Nederland heb je bijna 1.500.000 laaggeleterdfen , en veel van die mensen hebben ook PC thuis .
Dus zullen ook wel een paar die meepraten in forums .

Zoals we weten is Indahnesia een Nederlandse site , valt ook onder de Nederlandse wetten . Zie ook de " huishoudelijke" reglementen .
Daar staat ook dat je niet zo maar mensen / medeleden kunnen beledigen.
De Nederlandse wet is ook duidelijk in bepaalde gevallen .Zo ook de Indonesische wetten .
Er is verschil tussen beledigen en beledigen , ook laster .

spacer line  

On 22-10-2008 20:02 merapi wrote:
Nou ja zeg, heb alles gelezen en het eindigt weer in gebekvecht.
Yerun jij bent verantwoordelijk voor deze site.
En die is Indonesisch, half Nederlands

Merapi , je heb niet gelijk .
Indahnesia is een Nederlandse site.
Iedereen die hier schrijft (dus lid worden) moet aan de huisregels en aan de Nederlandse wet houden.
PS : het is niet Yerun , maar Jeroen. Emoticon: Wink

spacer line  

Als het de moeite waard is kan men altijd juridische stappen nemen .
Bijna iedereen heeft een rechtsbijstandverzekering .
Wat in de vat zit verzuurt niet.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Nou heb ik de moeite eens genomen het topic eens door te lezen.

Op de man spelen, en opmerkingen over al dan niet schrijffouten.
Pfffffffffffffffffffffffff het gaat echt helemaal nergens over. Het topic doorlezend vond ik het op de man spelen nog het meest opvallend. Daar heb ik al eens bezwaren tegen gemaakt. En ik zal er meer op gaan letten. Tot zover is het topic prima omzeep geholpen. Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

spacer line  

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Oyibo ( moderator) ,

in het verleden staan veel pittige discussies , zie bijvoorbeeld over " afzeiken" van Indonesia en in sommige gevallen ook over geloofzaken.
Oud gedienden kunnen beamen hoe heftig het kan zijn , ik heb op mijn manier ook meegedaan.

Ik weet ook dat ik door hier te schrijven en een afwijkende mening te hebben me kwetsbaar opstel.
Heb vaak pittige discussies gevoerd , met verschillende leden , en toch is het altijd redelijk netjes geweest .

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Surya Atmadja,

Een pittige discussie is helemaal geen probleem. Waar ik meer moeite mee heb is het op de man spelen of over schrijf of taalfouten beginnen. Die hebben niets met het onderwerp te maken. Er zijn onderwerpen zoals inderdaad geloofs topics waar in het heetst van de strijd wel eens bedenkelijke uitingen worden gedaan. Als iemand echt uit de bocht gaat dan zal daar echt iets aangedaan worden.

Er zijn reply's aangepast in het verleden, en niet alleen door mij.
Dat is net wie iets het eerste ziet. En vaak benaderen we betrokkenen per email met een persoonlijk woord na aanpassing van een reply. Dat is wel zo netjes.

Tja en als het echt de spuigaten uitloopt is er de ban knop.
Die wordt echter niet heel veel gebruikt. Ik kreeg bij mijn aanstelling als vuilnisman een doos met blinkend nieuwe slotjes voor topics die opslot zouden moeten. Daarvan zijn er tot nu toe niet veel gebruikt, en gelukkig maar. Iedereen heeft zo zijn moment om off topic te gaan. Dat hoort erbij. De beoordeling om iets weg te halen, topics te sluiten of een ban uit te delen heeft veel met de FAQ te maken. Daar staan de regels in grote lijnen wel in. Emoticon: Party!

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Op 27-10-2008 08:31 schreef oyibo:

Een pittige discussie is helemaal geen probleem. Waar ik meer moeite mee heb is het op de man spelen of over schrijf of taalfouten beginnen. Die hebben niets met het onderwerp te maken. Als iemand echt uit de bocht gaat dan zal daar echt iets aangedaan worden.

Oo ja?? Emoticon: Confused Emoticon: Confused
Als men rond uit recht op de man gaat (grof wel te verstaan) schelden, wat is daar mee gedaan?? Emoticon: Confused Emoticon: Confused

Heb het antwoord al wel gevonden, hier wordt met 2 maatstaven gemeten, inhoudende dat als men iets meer te betekenen heeft voor dit forum als alleen maar lid, dan worden de ogen dichtgeknepen op dergelijke momenten!
Ook "dubbele nationaliteiten" spelen hierin een rol!!

Jammer vind ik dat, erg jammer.

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

On 27-10-2008 07:33 Surya Atmadja wrote:
Als het de moeite waard is kan men altijd juridische stappen nemen .
Bijna iedereen heeft een rechtsbijstandverzekering .
Wat in de vat zit verzuurt niet.

Nou Om Sid vergeet dat maar, heb al eens gesproken over die geval met een naam,die ze verwarde met een andere, had daar juridische informatie over in gewonnen, het mocht niet baten want je zit op vrijwillige basis hier op de forum, en je kan dan ook geen aanspraak maken op die Juridische bijstand.
Weer een misser Om Sid. Emoticon: Stupid Emoticon: Talk to the hand

Het is jammer dat dit blad niet in zijn geheel kon scannen, maar er staan prachtige levensvragen in die toepasselijk zijn voor velen……..

Om Sid je bent wel de uitlokker van dit alles.
Je speelt de onschuldige, maar je hebt ook zo,n standpunt, dat we steeds weer maar je gang laten gaan,tenminste ik geef ruitelijk toe, soms op je opmerkingen, velen keren om je uit de tent te lokken.
Sorry Om Sid.
Maar je laat je eigen ook makkelijk uit je tentje lokken.
dus als je nu nog niet het gevoel krijg dat je voor Spek en bonen mee doet, ja dan weet ik het niet meer............
Ik heb het al eens eerder geschreven je verblijf in Amsterdam al 40 jaren, het heeft je niet goed gedaan.
Je had in Twente moeten blijven wonen toen je daar op die Twente Academie zat.
Was je een heel andere mens van geworden............ Emoticon: Shiny Emoticon: Nice Emoticon: Yummie!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Siebjans,

Zoals Jeroen al aangaf, er is een geel driehoekje bovenaan links in de pagina.
Als je dit aanklikt kun je een melding doen en zien we het. Ook ik zie niet alles. Bovendien moet ik toegeven dat ook ik wel dingen zie waarvan ik denk, moet dat nou?
Het is in gevallen beter het te laten staan. Dan blijft het als referentie, ook voor mij.

Wellicht ook de reden dat Jeroen het laat staan in sommige gevallen.
En ja er is overleg tussen moderator en sitebeheerder. En een persoonlijke mail aan een forummer die eens uit de bocht vliegt is niet en public. Maar gebeurd weldegelijk.

En een melding doen is dus belangrijk. Emoticon: Party!

spacer line  

On 27-10-2008 09:54 zieleffe wrote:

...

Weer een misser Om Sid. Emoticon: Stupid Emoticon: Talk to the hand

Je had in Twente moeten blijven wonen toen je daar op die Twente Academie zat.
Was je een heel andere mens van geworden............ Emoticon: Shiny Emoticon: Nice Emoticon: Yummie!

Even een korte reactie op de posting van Ome Ziel.
Je heb enigzins gelijk dat ik ook geen heilige boontje ben.
En wie zonder zonde is wrpt de eerste steen .
Mss moet ik ook in Twente blijven , daar is nog steeds "op zijn provinciaals).

Aan de andere kant heb ik ook veel geleerd van mijn Amsterdamse verblijf(> 30 jr) , heb ik ook een dikkere huid van gekregen.
In het verleden kom ik ook vaak in aanvaring met jou , en toch blijven we netjes tegen over elkaar. Ik kan nog steeds camparitje met jou drinken ondanks meningsverschillen.
En voorzover ik weet (bisa diCek Mas) heb ik altijd gehouden aan bepaalde manier van discuusieren. (lees discussietechnieken) .
Je moet mijn gewraakte posting maar goed lezen .

Oya over juridische actie , dat hangt af hoe fout men geweest is .En of het de moeite waard is . Er zijn regels in Nederland . Ook in in Indonesia.
Ondanks dat ik in een Nederlandse site schrijf zijn er altijd universele normen .
Daarom heb ik ergens geschreven of de betrokkenne(n) mij in Indonesia en in aanwezigheid van getuigen kuttenkop of iets anders wil zeggen .Face to face . Mijn norm is natuurlijk iets anders dan de norm van een gemiddelde nederlandse lid .

Ter informatie : De Indonesische wetten is bijna dezelfde als de Nederlandse wetten.
Je kan zelfs googlen hoe het zit met belediging (in openbaar en zwart op wit ) , laster etc .

spacer line  

On 27-10-2008 10:17 oyibo wrote:
Siebjans,

Wellicht ook de reden dat Jeroen het laat staan in sommige gevallen.
En ja er is overleg tussen moderator en sitebeheerder. En een persoonlijke mail aan een forummer die eens uit de bocht vliegt is niet en public. Maar gebeurd weldegelijk.

Ik denk dat het ook goed is om het te laten staan.
Al is het ter leering ende vermaeck .
Ook voor mij .

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,088,453 topic views - 235,046 posts - 13,697 topics - 25,815 members - last post @ 21-11-2019 10:44 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,922,417 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com