indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > In het nieuws > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

BlogBlot
User
spacer line

Aandelenbeurs omlaag, bankgarantie omhoog in IndonesiŽ
De Indonesische aandelenbeurs in Jakarta viel afgelopen maandag met vijf procent omlaag nadat deze drie dagen geen handel heeft gezien. Deze val komt nadat de Indonesische regering heeft besloten de bankgaranties flink te verhogen om het vertrouwen van investeerders in de economie terug te winnen in de huidige globale financiŽle crisis. Sri Mulyani Indrawai, minister van FinanciŽn, liet weten dat de overheid de bankgaranties op spaargelden verhoogd heeft van 100 miljoen Rupiah (7.500 euro) naar twee miljard Rupiah (150.000 euro).
Lees verder , klik op de titel

NKP-2005
User
User icon of NKP-2005
spacer line

Ik kan me niet voorstellen dat een zinnig mens zijn geld op een Indonesische bank parkeert, of heb ik iets gemist?

Ik heb niet eens een Indo-bankrekening, nog nooit nodig gehad ook. De kosten zijn altijd hoger dan de baten, heb ik mij laten vertellen en het zou zomaar kunnen dat ze je rekening opeens laten ophouden te bestaan als ze vinden dat er te weinig op staat.

Nee, gewoon je geld in Nederland houden (niet IJsland hoor!) en af en toe wat overmaken naar een Singapore bank, zo doe ik dat tenminste. Ook in Singapore je geld parkeren is van de gekke tegen 0,24 % rente per jaar!

Dus die bankgarantie gaat aan mij voorbij (en wat zegt een Indonesische garantie tot de hoek eigenlijk?).

spacer line  

On 14-10-2008 16:20 NKP-2005 wrote:

Dus die bankgarantie gaat aan mij voorbij (en wat zegt een Indonesische garantie tot de hoek eigenlijk?).

Het valt onder internationale recht.
Daarom hebben de indonesiers moeten boeten toen ze die Krismon 1998 hebben meegemaakt.
De staat neemt de schulden van de banken over.
Nu hebben ze tot 2 M verhoogd , was eerst 100 jut.

bisa dicek of makemyday .

baliman
User
spacer line

heeft dat ook gevolgen voor de rupiah

marcel70
User
spacer line

Beste NKP
Weleens aan de postbank gedacht voor het verkrijgen van geld uit Nederland.
Als je geen zaken doet in Asia zou ik geen bankrekening aanhouden in Singapore.
Overmaken van Nederland naar Singapore and dan naar Indonesie wel of niet met bankpas is vrij duur.

Becik ketitik olo Ketoro

NKP-2005
User
User icon of NKP-2005
spacer line

Beste Marcel,

Ik heb alleen maar de Postbank, maar inderdaad ook een rekening in Singapore. Overmaken kost inderdaad geld, maar als je dat maar eens per jaar/twee jaar doet is dat te overzien; ik heb nog niet de noodzaak gehad. Bovendien, als ik eens een keer werk laat ik soms mijn salaris naar Nederland, soms naar Singapore overmaken.

Geen overschrijvingskosten voor mij dan en er is dan altijd geld waar ik het nodig heb: in Singapore. Waar ik woon zijn ze gek op Sing. Dollars. Eens per maand ben ik toch in Singapore en neem dan mee wat ik nodig denk te hebben, gewoon uit de muur getrokken op de ferry terminal. Ik wissel cash in mijn plaats als ik Rupiahs nodig heb. Voor de rest ga ik de wereld over met mijn creditcards van beide banken. Nooit een probleem daarmee ondervonden.
Een bankrekening in Singapore heeft als voordeel dat je overal met je bankkaart kunt betalen en zelfs de MRT-kaart kunt optoppen met je bankkaart.

Ik ervaar dit als het gemakkelijkst, minst omslachtig, meest betrouwbaar, minst gevaarlijk en het laagst in kosten. Als het ergens beter kan hoor ik dat natuurlijk heel graag!

Maar IJsland krijgt mijn geld niet!

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Op 15-10-2008 08:59 schreef NKP-2005:
Beste Marcel,
gewoon uit de muur getrokken op de ferry terminal. Ik wissel cash in mijn plaats als ik Rupiahs nodig heb. Voor de rest ga ik de wereld over met mijn creditcards van beide banken. Nooit een probleem daarmee ondervonden.
Een bankrekening in Singapore heeft als voordeel dat je overal met je bankkaart kunt betalen en zelfs de MRT-kaart kunt optoppen met je bankkaart.

Ik ervaar dit als het gemakkelijkst, minst omslachtig, meest betrouwbaar, minst gevaarlijk en het laagst in kosten. Als het ergens beter kan hoor ik dat natuurlijk heel graag!

Maar IJsland krijgt mijn geld niet!

Als je in RI woont/verblijft, een hele goede keus!!! Er bestaat geen betere koers voor JAWEL je euro's, die in Singa staan om deze uit de muur te trekken!!!! Goede keus!!! Emoticon: Yes!

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

On 14-10-2008 16:20 NKP-2005 wrote:
Ik kan me niet voorstellen dat een zinnig mens zijn geld op een Indonesische bank parkeert, of heb ik iets gemist?

Ik heb niet eens een Indo-bankrekening, nog nooit nodig gehad ook. De kosten zijn altijd hoger dan de baten, heb ik mij laten vertellen en het zou zomaar kunnen dat ze je rekening opeens laten ophouden te bestaan als ze vinden dat er te weinig op staat.

Nee, gewoon je geld in Nederland houden (niet IJsland hoor!) en af en toe wat overmaken naar een Singapore bank, zo doe ik dat tenminste. Ook in Singapore je geld parkeren is van de gekke tegen 0,24 % rente per jaar!

Ik kan me ook niet voorstellen dat een zinnig denkend persoon die voor zijn pensioentje spaart zijn spaarcentjes parkeert op een bank in Indonesie (de risico's van ijsland in het kwadraat). Als je handel voert met Indonesiers heb je meestal weinig keuze dan om toch een Indonesische bankrekening te nemen, maar dan zou ik er ook zo min mogelijk op zetten.

Denken jullie echt dat de Indo regering 100jt (7000 euro) uitkeren als een bank failliet gaat? Ik denk dat dat de grap van de eeuw is...we kennen de Indonesiers ondertussen toch he Emoticon: Party! Als het echt crisis is geldt ieder voor zich en Allah voor hen allen..en jatten wat er te jatten valt.

Gracias. Sama sama

spacer line  

On 15-10-2008 20:05 kiwimave wrote:

...

Denken jullie echt dat de Indo regering 100jt (7000 euro) uitkeren als een bank failliet gaat? Ik denk dat dat de grap van de eeuw is...we kennen de Indonesiers ondertussen toch he Emoticon: Party! Als het echt crisis is geldt ieder voor zich en Allah voor hen allen..en jatten wat er te jatten valt.

Ik moet toch soms achter mijn oor krabben als ik sommige uitspraken van Om Kiwi lees.

Indonesia heeft behoorlijk schulden gemaakt aan IMF ( ook andere geldschieters) om de Krismon te herfinancieren.
De dekking was toen door de overheid gegarandeerd .
Vandaar dat ze tot voor kort (vorige week? ) alleen maar Rp 100.0000.000 willen vergoeden.

Waarom gaat men alleen tot Rp 100 jut vergoeden ?
SIMPEL , Indonesia heeft 96.000.000 spaarders, waarvan 86.000.000 met een rekening tot Rp.100 jut.(Dus 10.000.000 indonesiers zouden dan deposito's hebben van meer dan Rp 100 jut . Inmiddels is het verhoogd tot Rp 2000.000.000 .
14.000 hebben deposito' s meer dan Rp. 5000.000.000 . (min of meer bevestigt door rapporten van Merril lynch).

De Schuldenlast van de Indonesische regeringen
Soekarno tijd 1945-1967 = US $ 2.500.000.000
Gegroeid tot :
Soeharto= US$ 54 miljard.
Habibi = $ 74 miljard
Megawati = $76 Miljard.
SBY = $ 155,29 miljard ( waarvan :$ 63,34 buitenlandse schuld is en $90,55 obligatie leningen.
De schulden aan IMF als gevolg van de KrisMon is net maar afgelost.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

On 15-10-2008 20:05 kiwimave wrote:

...

Ik kan me ook niet voorstellen dat een zinnig denkend persoon die voor zijn pensioentje spaart zijn spaarcentjes parkeert op een bank in Indonesie (de risico's van ijsland in het kwadraat). Als je handel voert met Indonesiers heb je meestal weinig keuze dan om toch een Indonesische bankrekening te nemen, maar dan zou ik er ook zo min mogelijk op zetten.

Denk je dat Nederland 600 miljard euro kan ophoesten of een deel ervan als de banken in NL op hun bek gaan? Net zo goed niet. Alle uitspraken die hierover gedaan zijn in de afgelopen tijd zijn allemaal loze beloften. Niemand trapt daar nog in zie je wel, want de beurs stijgt niet. Emoticon: Puh!

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Beursen stijgen niet? Integendeel ze zijn wederom flink gezakt, pfffffffffffffff

marcel70
User
spacer line

Siebjans
Cobah Paninbank,Die geeft een veel hoger koers als een bank in Singapore.
Een tijdje terug kreeg ik bijna 14000 om wel te zijn,gak mungkin dari Island Singapura

Voor belasting redenen kan een rek in Singapore beter zijn,dat wel.

Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Becik ketitik olo Ketoro

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Ik kan me ook niet voorstellen dat een zinnig denkend persoon die voor zijn pensioentje spaart zijn spaarcentjes parkeert op een bank in Indonesie
Ik kan me ook niet voorstellen dat een zinnig denkend persoon zijn geld nog gaat beleggen in USA.
Gewoon in Nederland blijven met het spaargeld voor den oude dag en er zeker van zijn dat de bank geen rare dingen doet met jouw geld is mijn denkwijze, beter wat minder als straks niets meer.

Trouwens sommige cabangs nemen zelfs een bule zonder kitas als rekeninghouder..
Leuk, die Bule kan wel naar zijn geld fluiten mocht er iets bijzonders gebeuren, die bank kan bijvoorbeeld controle krijgen en dan moet je maar eens proberen om jouw geld op te nemen.

Salam,
Jan

marcel70
User
spacer line

Klopt zit een risico aan.
Ik haal het ook maar weg ook.

Becik ketitik olo Ketoro

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 17-10-2008 08:23 marcel70 wrote:
Siebjans
Cobah Paninbank,Die geeft een veel hoger koers als een bank in Singapore.
Een tijdje terug kreeg ik bijna 14000 om wel te zijn,gak mungkin dari Island Singapura

Voor belasting redenen kan een rek in Singapore beter zijn,dat wel.

Emoticon: Party! Emoticon: Party!
Wettelijk gezien kan dat niet meer, dus niet huilen als blijkt dat je centen geconfisqueerd zijn. Emoticon: Party!

spacer line  

Men zegt dat Nederlandse gemeenten een paar honderd(?) miljoen eurie hebben geparkeerd in Iceland.
Hun rekening kan max vergoed worden tot 100.000 eurie ?
Bleek dat sommige gemeente (volgens Telegraaf) dat ze eerst geld gelend hebben van BNG (Bank Ned.Gemeenten) voor 3,25 % en dan uitzetten in ijsland voor 5,25 (?) % .
Dus voor sommige gemeenten is het dubbel pech .

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Dus voor sommige gemeenten is het dubbel pech
Dit is geen pech, voor mij is dit de zaak besodemieteren met gemeenschapsgeld, ik geloof niet dat dit soort praktijken gebeuren om de lasten voor de burger zo laag mogelijk te houden, ik geloof wel dat dit ten goede kwam in de vorm van bonussen voor een stel topambtenaren binnen die gemeentes.
De laatste tijd blijkt steeds meer wie de leermeester is geweest IndonesiŽ.
Jan

NKP-2005
User
User icon of NKP-2005
spacer line

On 17-10-2008 09:12 Surya Atmadja wrote:
Bleek dat sommige gemeente (volgens Telegraaf) dat ze eerst geld gelend hebben van BNG (Bank Ned.Gemeenten) voor 3,25 % en dan uitzetten in ijsland voor 5,25 (?) % .
Dus voor sommige gemeenten is het dubbel pech .

Inderdaad Tuti & Jan, heeft niets te maken met dubbel pech. Het heeft alles te maken met wat ik noem "Cheat and Greed", natuurlijk ten koste van anderen dan van degene die de foute handelingen verrichtten en er nu nog steeds mee weggekomen zijn. Criminele nietsnutten zijn het (de enkele goede daargelaten), witte boorden inderdaad, beschermd door andere witte boorden criminelen. Waarom wordt dat tuig niet achter slot en grendel gezet?? Emoticon: Angry

Dat principe van "Cheat and Greed" heeft het laatste decennium enorme omvang aangenomen op allerlei gebieden waar geld bij betrokken is (wat niet dan?). Weet je nog: nog niet gewerkt, maar wel een nieuwe auto (zo'n Volkswagen om lekker mee te scheuren, petje achterstevoren op je knar, bumperkleven en asociaal te zijn op de wegen) en een nieuwe woning, tropische vakanties van een maand, zelfs nog voordat ze een cent hadden verdiend. Dat was gemakkelijk zeg! Geld krijgen voor niets doen, dat kon lang mee! En niemand die een strobreed in de weg lag. Dat ging jarenlang zo door en er werd wel eens wat van gezegd, maar er werd niets aan gedaan. Wie had dat moeten doen? Ze waren allemaal uit hetzelfde laken gesneden en konden de pot niet verwijten! Wereldwijd ging dat zo maar door.

Dat is de allergrootste reden dat het nu allemaal naar de Filistijnen gaat en er crisissen blijven komen voor een jaar of wat, zeker. Terug naar twintig jaar geleden, voordat het verrookte kroost van de drugsgebruiker uit de Flower-Power-periode wat voor het zeggen kreeg. Cool man!! Daarmee heeft het te maken, daarvan plukken we nu de vruchten.
Alle opgebouwde kwaliteit van leven door de harde werkers van na de 2e-Wereldoorlog werd in no-time teniet gedaan door drugs en alles wat daarmee samen moest hangen, zoals alle taboes doorbreken, alles moest kunnen en alle normen werden verlaagd zodat er meer mensen onder die norm konden vallen. Kwaliteit van onderwijs, een groot goed in een samenleving, zoals een ieder die in RI leeft zal kunnen beamen, ging keihard omlaag en is nooit meer op hetzelfde niveau terecht gekomen.

Het heeft erg veel ellende veroorzaakt, die mij (mede) heeft genoodzaakt naar RI te verhuizen, ook al omdat er nooit werd opgetreden; dat zie je nog steeds. Praten als Brugman, maar acties, ho maar, want dan schijten ze opeens in hun broek. Niet gewend te werken of zelfs maar te denken. In NL waren (en zijn) dat omstandigheden waaraan ik niets kon veranderen. Hier in RI hoef ik er niet eens naar te kijken. Hier is niets dat mij in dezelfde mate verontrust, zoals dat het geval was in Nederland.

Wat ben ik blij zonder schulden te zijn en dat er niemand aan mijn doodgewone spaarcenten kan komen!! Niks beleggen om meer te krijgen. Tevreden zijn met wat minder opbrengst op een gewone spaarrekening (of meer dan ťťn), maar wel zeker dat je er de beschikking over kan hebben, wanneer je dat nodig mocht vinden.
Back to basic! Het leven kan simpel zijn als je niet achter andermans geld aanjaagt!

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Back to basic!
Dat zouden ze nu wel willen, maar die weg terug kost eerst een vermogen, de personen die verantwoordelijk zijn voor deze gebeurtenissen gaan natuurlijk vrijuit, een bouwvakker die een centje bij verdiend wordt wel keihard aangepakt!

Toevallig heb ik in de jaren dat ik in IndonesiŽ woon een paar keer Nederlanders ontmoet die eerder bij de gemeentes in verschillende grote plaatsen werkte in Nederland, die personen met een verantwoordelijke functie zijn vervroegd met pensioen gestuurd met een uitkering.
Na de gebeurtenissen van de laatste maanden is mij ook duidelijk waarom die kundige maar volgens de oude stijl denkende mensen plaats moesten maken voor jongere modern denkende personen.
Ik denk dat veel gemeentes er goed aan doen om die met vervroegd pensioen gestuurde personen terug te halen om puin te ruimen en de jonge modern denkende personen er uit te gooien.
Die modern denkende personen kunnen best ergens aan de slag al productiemedewerker, waar ze de maatschappij geen kwaad doen.

Ik denk en weet dat er enkele trouwe bezoekers van dit forum zijn die precies weten waarover ik hier schrijf.

Ik las op indonesiepagina.nl dat er in IndonesiŽ ook banken gaan fuseren, te hopen dat ze die moderne manier van zaken doen achterwege laten, dat kan het land echt niet gebruiken.
Salam,
Jan

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Op 17-10-2008 08:55 schreef Tuti & Jan:

Leuk, die Bule kan wel naar zijn geld fluiten mocht er iets bijzonders gebeuren, die bank kan bijvoorbeeld controle krijgen en dan moet je maar eens proberen om jouw geld op te nemen.

Salam,
Jan

Als je voordat deze regel werd ingevoerd al een rekening had, heb je deze nog steeds! Emoticon: Yes!
En zijn de rechten op deze rekening, dezelfde als voor een ieder Emoticon: Yes!

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Marcel schreef eerder: Trouwens sommige cabangs nemen zelfs een bule zonder kitas als rekeninghouder..
Kan het nu niet meer vinden, waarschijnlijk is het antwoord nog gewijzigd, Yerun had het ook al gezien.

Als je al een bankrekening had voordat deze wet inging zullen er zeker nog rechten zijn maar volgens mij is elke Indonesische bank verplicht om dit mee te delen.
Jan

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Op 18-10-2008 12:26 schreef Tuti & Jan:
Marcel schreef eerder: Trouwens sommige cabangs nemen zelfs een bule zonder kitas als rekeninghouder..
Kan het nu niet meer vinden, waarschijnlijk is het antwoord nog gewijzigd, Yerun had het ook al gezien.

Als je al een bankrekening had voordat deze wet inging zullen er zeker nog rechten zijn maar volgens mij is elke Indonesische bank verplicht om dit mee te delen.
Jan

Klopt als een bus!! Ik moest toen ook komen op de bank om een formulier te ondertekenen!
Emoticon: Wink

spacer line  

Asean landen en 3 grote landen als China , Japan en Zuid Korea hebben besloten om een reserve fonds van max $ 80 miljard te reserveren om de gevolgen van de krisis voor Zuid Oost Azie te beperken
Dat hebben ze in 2007 in Japan besloten tijdens de ADB meeting ,dit naar aanleiding van de Aziatische crisis van 1997-98.
Ook hebben ze besloten om de interne handel in de regio te intensiveren , om eventuele vermindering van de handel met Amerika en Europa op te vangen.

Wat Indonesia betreft , word rekening gehouden dat er schade kan onstaan tot $ 6.2 miljard in 2009 en 2010.

NKP-2005
User
User icon of NKP-2005
spacer line

Micro-druppels op een red-hot plate!

Weet je ook wat ze na die besprekingen gegeten hebben?

spacer line  

On 19-10-2008 09:08 NKP-2005 wrote:

Weet je ook wat ze na die besprekingen gegeten hebben?

Vind je dat dan belangrijk ? Emoticon: Smile

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

72,308,976 topic views - 232,733 posts - 13,675 topics - 22,507 members - last post @ 18-06-2019 06:27 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

119,587,194 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com