indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Gezocht & Aangeboden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

jacintha
User
spacer line

Hallo Allemaal,
kan iemand mij een indicatie geven wat een Rumah Kos kleine (slaap) kamer, badkamer delen en eventueel keuken ook delen. Geen fancy spullen als tv, bank, zwembad etc kost? Het is voor een maand? In de kemang raya of in de buurt(5 kilometer) van de kemang Raya
Een (budget) hotel is ook goed, maar naar mijn zoekactie vind ik alleen luxe hotels.

pimpam
User
spacer line

Hm wilde net zeggen, vooral luxe hotels daar. Misschien een idee iets verder te zoeken, ergens waar je bijvoorbeeld een goede busway verbinding hebt?

bertyanti
User
spacer line

Zoals ik al eerder zie, Jalan Alaydrus.
Maar misschien een beertje ver
Is wel dicht bij busway, Halte Harmoni (bij Carrefour)
Was 1 Juta voor 1 maand.
Keuken delen, douche op de kamer en Ac

Heel rustige plaats, hoort niks van verkeer

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Waarom Kemang?? Dat is toch geen buurt voor rumah kos ??
Er zal er wel ergens 1 zijn maar zal moeilijk zijn te vinden; zeker als je een bule bent. Is niet bepaald de buurt voor kos . Probeer een eenvoudig flatje in Setiabudi; meer kans van slagen en voor waarschijnlijk hetzelfde bedrag.

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

volgens mijn man zijn er wel rumah kos in Kemang.....Moet je iets meer een gang ingaan.....Hij heeft er jammer genoeg geen connecties om te helpen...

jacintha
User
spacer line

Beste NOV,
wat bedoel je met ........een gang in gaan.....(ik ben niet zo thuis in de wereld van uidrukkingen) Emoticon: Confused
Emoticon: Bye bye jacintha

josari
User
spacer line

Gang is indonesisch voor steeg

Nova bedoelt dus daar te gaan zoeken voor een rumah kos

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

haha, sorry! Josari zegt inderdaad precies wat ik bedoel......maar zijn advies was inderdaad dus ook om gewoon in die buurt te gaan zoeken....Vanuit hier zal het denk ik bijna onmogelijk zijn om zoiets te regelen. Misschien dat je zelf trouwens ook fijner zit in een hotel waar je een deal mee kunt sluiten?

Wat ik persoonlijk zou doen is de eerste week ofzo in een hotel gaan zitten en mijn tijd dan gebruiken om een rumah kos te zoeken als je dat echt graag wilt...

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 14-10-2008 05:31 bertyanti wrote:
Zoals ik al eerder zie, Jalan Alaydrus.
Maar misschien een beertje ver
Is wel dicht bij busway, Halte Harmoni (bij Carrefour)
Was 1 Juta voor 1 maand.
Keuken delen, douche op de kamer en Ac

Heel rustige plaats, hoort niks van verkeer

Hoeveel moskee-en bleren je je bed uit in de ochtend? Als er geen verkeer te horen is, dan moet het wel een kampung zijn, en dus heb je er moskee-en. Hier in Jogja niet anders trouwens, bij zijn er twee. Emoticon: Puh!

spacer line  

Dat heet dan gang (vrij vertaald steeg) , een kleine (verbinding)straat in een wijk (dus in een "kampung").
Kemang Raya , is de grote straat van Kemang (main street).
Als je Kemang I , Kemang II , Kemang III etc ziet , betekent het de zijwegen van Kemang . Maar nog geen steeg . Een gang kan 2 meter breed zijn of 4 meter breed zijn .

De kans dat je een moskee aantreft in Kemang Raya is niet groot , ook bij de gangs van Kemang.
Als je in Yogya ben , in bijv Condong catur zit , of de zijstraten van Malioboro zit is de kans van een Moskee ook groot .Naast Inna Garuda heb je op een afstand van nog niet eens 50 meter ook een Moskee.
Ben zlfs uit mijn bed bijna gevallen van de schrik .
Bij Jalan Alaydrus in Jakarta kan ook een een moskee zitten , vroeger was het een wijk waar veel Arabieren wonen (Alaydrus is een Arabische nam).

bisa dicek of makemyday .

bertyanti
User
spacer line

Weten julliie misschien ook een rumah kos dicht bij het centrum?
Ik ben bij Jl Alaydrus geweest, maar dat is nu een kantoor.
Wil g raag eind april tot eind Mei
Als het niet bij het centrum kan, kan mag ook andere plaats

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

In Kebon Sirih Barat Dalam, gang t.o. Hotel Borneo.

spacer line  

Bij de buurt van Roxy (Roxy Mas ) , Jalan Citarum , Jalan Cideng Timur of Barat en omgeving zit er ook rumah kos2-an.
Ga maar googlen .Bij Iklan Mini ,bursa Rumah etc .

bisa dicek of makemyday .

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

65,338,756 topic views - 229,479 posts - 13,648 topics - 19,984 members - last post @ 19-12-2018 15:16 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

110,250,680 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com