indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Zijn er wel eens mensen onder de forum lezers die alleen naar Bali gaan?
Wij zijn zelf al twee keer naar Bali gegaan en weten wel een klein beetje over hoe en wat daar.

Nu is het zo dat ik eigelijk een keertje alleen weg wil, maar ik heb dat nog nooit eerder gedaan. Is dat wel leuk?

Ik dacht zelf aan het 10 dagen Parigata Villa's Resort in Sanur.
Wij zijn alleen nog nooit naar Sanur geweest, Kuta daarintegen een stuk drukker dus lijkt het mij dat je daar in je eentje eerder aanspraak hebt.

Misschien hebben jullie nog wat tips voor mij, mijn vertrek zou dan begin november zijn.

Groeten,

Peter

leomanado
User
spacer line

hoi Peter

Ik woon in Manado niet al te ver van Bali zoals je wellicht weet en ga zeker 5 keer per jaar alleen naar Bali. Meestal voor lange weekenden en korte vakanties.
De laatste keer was ik daar met Idle Fitri, 1 en 2 october en heb noodgedwongen in Sanur moeten verblijven. Er was in Kuta, Legian en Seminyak geen hotelkamer meer te krijgen. Ik adviseer je om dat in ieder geval niet te doen in je eentje. In Sanur is alles na 2100uur dicht en verlaten. Ook het strand van Sanur vind ik maar zozozo als je de gezellige drukte van Kuta e.o. gewend bent. Gelukkig spreek ik de taal een beetje en kan ik me redelijk helpen en met een taxi naar Kuta e.o. Dat kost je wel minstens een half uur en rond 5-6 uur 's avonds zeker wel een uur.
Ga gerust alleen naar het zuiden, geniet van de aanspraak en de gezelligheid in de kroegen. Je zult niet vaak alleen zijn als je er een beetje voor open staat.
Ergens midden november ben ik daar zeker weer voor een lang weekend. Wie weet zien we elkaar
Fijne reis
Leo

elsbeth
User
spacer line

Peter,
Wat een heerlijk idee, 10 dagen alleen naar Bali. Ik heb er nog steeds spijt van dat ik (te) weinig alleen gereisd heb. Maar de keren dat ik het deed, vond ik echt heerlijk. Zeker nu je een beetje hebt geproefd van het Balinese leven, zal dat toch geen probleem zijn. Ik zou er persoonlijk niet voor kiezen om op 1 plek te blijven, maar dat is jouw keuze. Volgens mij heb je bijv. in Ubud ook grote kans op een beetje aanspraak. Ik kan me Leo's opmerkingen wel voorstellen wat betreft de rust in Sanur. Als je alleen bent, zijn de dagen wel lang, dan kan het wel leuk zijn om s ávonds nog even ergens heen te gaan.
Maar ik zou het gewoon eens proberen, vind je het niet leuk, dan weet je dat voor de volgende keer.

Veel plezier, Elsbeth

daft_punk
User
spacer line

ja zeker doen alleen, het mooie van bali is dat veel mensen met hetzelfde idee als jou op reis gaan. dus het zijn niet van die vastgeroeste mensen. je zal erg veel aanspraak hebben en het mooie is dat je gewoon je gevoel kan volgen dus niks plannen en gewoon kijken wat de dag je berngt!
nogmaals: zeker doen!!

spacer line  

Zijn er in Sanur wel genoeg restaurantjes om lekker te eten? Of is dat een straat met her en der wat winkeltjes?
Ik moet zeggen dat Kuta mij uitstekend bevallen is de laatste twee keren dat wij daar waren. Vaak hoor je mensen klagen over de drukte, maar ik moet zeggen dat ik het wel lekker vind om zo even een paar boodschappen te doen in de Matahari, al die verkopers op straat zijn soms natuurlijk wel irritant, maar dan kijk ik gewoon even de andere kant op en doe of dat ik iets heel bijzonders zie aan de andere kant van de weg.

Wij bleven op Bali niet op één plek zitten hoor! We namen telkens een chauffeur en hebben zo het gehele eiland een beetje ontdekt.

Groet,
Peter

daft_punk
User
spacer line

jawel in sanir zijn wel goede restaurants, veel gerund door hollanders trouwens. ga lekker in seminyak of legian zitten. net allemaal iets rustiger veel europeanen(geen blote bierbuiken en schreeuwende aussies. en doe gewoon waar je zin in hebt. Hoe oud ben je trouwens peter?

spacer line  

Ik ben 30 jaar en heb ook een aardige buik hahahahahahah
Alleen die is niet van het bier....maar het lekkere eten, ik ben niet zo'n drinker.

Ik heb het idee dat Tuban, Kuta Legian of Seminyak de betere opties zijn.

daft_punk
User
spacer line

ja lijkt mij ook , en er is snel vervoer geregeld om ergens anders heen te gaan voor een uitstapje

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,202,192 topic views - 233,613 posts - 13,687 topics - 24,379 members - last post @ 15-09-2019 21:16 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,258,633 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com