indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

chirpy
User
spacer line

Op Nyepi ligt het eiland plat. Dus je komt er niet eens. Ik raad jullie aan de dag ervoor al te komen om nog het feest mee te maken en daarna de stilte in te duiken, of de dag erna verder reizen.
Het is waarvoor je kiest. Weet wel dat het een unieke ervaring is, die je buiten Bali nopoit zult meemaken. Doen.

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

gewoon vliegen naar denpasar een taxi regelen en een hotel opzoeken
Dat zal dus echt niet lukken, er gaat geen vlucht van en naar Bali en taxis rijden ook niet.
Is beter om maar een nacht in Jakarta (of Bogor) te blijven.
Succes met de voorbereidingen,
Tuti en Jan

spacer line  

bedankt voor de snelle reactie's,
in eerste instantie (2mnd geleden) had garuda nog een vlucht gepland staan, maar inmiddels
kan ik deze niet meer vinden. Ik zag dat batavia air op de 26e wel vliegt naar denpasar,
maar als ik het goed begrijp sta ik daar dan in mijn eentje op het vliegveld.

Ik heb gebeld naar emirates, maar die laten het niet toe om eerder te gaan, wel later a 100 p.p.
(net drie dagen geleden geboekt dus dat ga ik niet doen)

nu heb ik (weer) twee vragen wat is leuker/nuttiger via mataram dag of twee naar de gili of een dag naar jakarta en naar dan bali!

graag jullie reactie!

chirpy
User
spacer line

Jakarta raad ik je niet aan. Het is alleen een erg grote drukke en smerige stad. Wil je toch iets ondernemen, regel dan een bezoek aan Yogjakarta, met de trein of het vliegtuig goed te doen. Blijf daar een paar dagen en vlieg met Wing voor een paar centen naar Bali. In Yogja zijn er reiskantoortjes in overvloed die jouw vlucht willen regelen. En Yogja is een fantastische stad met heel veel gezelligheid, schitterende cultuur en de Burubudur redelijk dichtbij. Ook de Prambanan is het bezoeken waard.
De Gili's zijn wat verder weg, maar voor een paar dagen extra rust beslist aan te raden. Je komt is een wereld van rust en vriendelijkheid. Alleen de weg er heen is nog al omslachtig.

spacer line  

een beetje late reactie maar, inmiddels mijn tickets omgeboekt naar begin april, een week eerder was helaas niet mogelijk! Nu druk bezig met de voorbereidingen! voorpret is altijd leuk. Bedankt voor de adviezen in ieder geval.

chirpy
User
spacer line

Op Nyepi ligt het hele leven stil. Dus blijf waar je bent of plan je reis zo dat je de dag ervoor bent om de festiviteiten met de Ogoh-Ogoh mee te maken.
Binnen de Losmen of het hotel kun je je vrij bewegen. Meestal wordt er voor de gasten een beetje gekookt, maar veel is het niet. Ach een dag onthouding is nooit weg.
En zoals hierboven al werd beschreven, is het een religieus feest. Verdiep je een beetje in de achtergronden en beleef het dan intenser dan dat je er onwetend induikt.

dutchbird
User
spacer line

On 26-11-2008 16:27 eerste keer bali wrote:
Nu zag ik dus dat er 26 maart niet veel gebeurt......

Ngurah Rai Airport is 26 maart 24 uur gesloten voor alle vliegverkeer van 06.00 tot 27 maart 06.00 Emoticon: Yes!

NGS stock photos

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,216,173 topic views - 234,382 posts - 13,692 topics - 25,236 members - last post @ 21-10-2019 15:24 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,675,908 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com