indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

m190677s
User
spacer line

Hallo,

Is er op Bali een plek waar je zee schilpadden kan zien?
En er mee zwemmen?

Groetjes,

daft_punk
User
spacer line

ja er zijn veel zee childpadden rond bali. ze worden trouwens ook veel verhandeld in bali. Het schijnt een delicatesse te zijn en worden veel gegeten bij ceremonies. Trouwens ze worden dan levend geslacht!
http://www.youtube.com/watch?v=6e47ez1V_-4

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

Bij de gilli islands (noord lombok) zwemmen ze ook veel!

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Tussen Lovina en Gilimanuk heb je een schildpaddenfarm. De medewerkers van de farm speuren naar schildpaddennesten. Halen deze leeg, zodat de bevolking ze niet voor consumptie gebruikt. De eieren worden op de farm weer ingegraven en uitgebroed. Je kunt de farm bezoeken. Ik ben echter de naam kwijt, maar iedere taxichauffeur kan je er heen brengen. Bij de Gili eilanden heb ik tijdens het snorkelen diverse schildpadden gezien. Het was een indrukwekkend gezicht.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Kirsten
User
spacer line

Goedenavond,

Ik ben vorige week teruggekomen en wij hebben gesnorkeld en prachtig grote schildpadden gezien op de Gili- eilanden. Als je daar de snorkeltour gaat doen, leggen ze de boot stil zo'n 20 mtr van het strand van gili meno. Daar aan de rand van de drop of zijn veel schildpadden. Echt prachtig!

Hiervoor moet je wel naar Lombok. Wij zijn heen met de ferry overgegaan vanuit padang Bai (bali) Dan moet je vervolgend per auto langs de kust van lombok, naar het haventje waar een public boat je naar de Gili's zal brengen.
Wel een paar tips met betrekking tot de reis naar de gili's:
Als je het zelf gaat doen (dus geen georganiseerd transport) ga dan in de haven van padang bai naar het loket van de haven zelf en laat je niet overhalen tot het kopen van het kaartje bij de mensen die je aanspreken op de parkeerplaats!!! Dan wordt je afgezet. Het bootkaartje van de ferry kost 32.000 rp das een slordige 2,50.
Als je in het haventje bent waar je over kunt steken naar de GIli's, laat je dan niet wijsmaken dat je daar je terugreis ook moet boeken omdat datop de gili's niet zou kunnen. DAT IS NIET WAAR!
Er gaat ook een speedboat direct vanaf bali naar de gili's. dan ben je er binnen 2 uur.
Ik zou dat echter afraden bij harde wind, want je moet een stuk over open zee en we hebben verschillend mensen gezien die bij aankomst letterlijk het strand op kwamen kruipen, zo zeeziek.
Daarnaast is het de duurste optie. Wij hebben voor de terugreis gekozen voor vliegen terug naar bali, echt het is maar 15 minuten vliegen en de comfortabelste optie, daarnaast is het goedkoper als de speedboot.
We zijn tot de conclusie gekomen dat je wellicht in Kuta (bali) het vervoer het beste kunt regelen, dat kost je een euro of 14 en je kan het er bij elk toeristen bureautje regelen. Dan heb je geen last van het gehassel en kun je echt genieten van de pracht van de gili's, want hoe je ook gaat het is echt de moeite waard!!

Ik wens je een goede reis met hopelijk een heleboel schildpadden!

Veer01
User
User icon of Veer01
spacer line

Ik was eens op Bali en een klein stukje varen buiten de kust leidde ons naar een soort farm voor zeeschildpadden,soort overheidsproject voor die dieren die werden uitgezet in zee. Emoticon:

m190677s
User
spacer line

Bedankt.

Mocht iemand toch 't adres hebben, dan zie ik 't heel graag..

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

86,086,898 topic views - 240,299 posts - 13,732 topics - 33,688 members - last post @ 26-10-2020 17:15 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

140,439,085 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com