indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

jacintha
User
spacer line

Beste Mensen,
Nog even checken om het zeker zeker zeker te weten! In sommige situaties wil je niet verrast worden zoals met je VISUM.
Voor het aanvragen van een touristenvisum is een ticket voldoende Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! ??? Ik bedoel het feit dat ik een vrouw ben en alleen reis heeft geen invloed Emoticon: Nooo Emoticon: Nooo Emoticon: Nooo Emoticon: Confused Indonesie is een moslimland. Mijn ervaring met moslimlanden is dat hier toch verdacht tegen aangekeken wordt. Ineens zeggen ze NEE, u krijgt geen Visum voor 2 maanden.(ze glimlachen beleeft en zijn onverbitterlijk in hun besluit) Dus vandaar dat ik even bij jullie aanklop om te checken.
Het visum is 60 dagen geldig en gaat in op het moment dat je je voet zet in Indonesie. 5 werkdagen van te voren aanvragen is voldoende.
Emoticon: Wink jacintha

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

5 werkdagen van te voren aanvragen is voldoende.
Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused

Ja, als je zelf op en neer gaat brengen en ophalen in Den Haag maar als je het via een visumdienst/buro/pelita doet dan moet je het toch een paar weken eerder doen.
Waarom tot het laatst wachten, je moet binnen 3 maanden naar Indonesie na afgifte van het visum, dus tijd zat om het op tijd te regelen.

??? Ik bedoel het feit dat ik een vrouw ben en alleen reis heeft geen invloed
Dacht het niet Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

jacintha
User
spacer line

Visumdienst/buro/pelita goede ervaring mee?
Emoticon: Red face Emoticon: Red face Emoticon: Red face

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Jacintha,

Ik ben al heel wat keren in den Haag geweest, zelfde kenmerken, vrouw alleenreizend. Er staat in Indonesie geen verbod voor vrouwen hoor om alleen te reizen (zoals in sommige andere islamitische landen) /en trouwens dan zou dat aan een visumaanvraag nog niet te zien zijn....

Maar ik zou het visum op tijd aanvragen. Ik doe dit zelf altijd 1 tot anderhalve maand van te voren.

gr
Anne Mieke

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Ja hoor!! duurt zo'n 10 tot 14 dagen.

Ik regel het altijd zo'n 5 ŗ 6 weken voor vertrek.

http://www.visumdienst.nl Breda en Rotterdam

http://www.visum.nl Visumburo Amsterdam

http://www.visum-indonesie.nl Pelita

Bekijk de sites maar even.

Woon je in Breda, Rotterdam of Amsterdam of omgeving dan zou je het formulier ook zelf daar kunnen brengen.

succes

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

arnov
User
spacer line

Nog even een paar vraagjes over een 60 dagen visum. Ik ga 1 maart naar Azie en verblijf vanaf de 26e in IndonesiŽ. Nu zitten we nog een beetje te twijfelen of we gebruik moeten maken van zo'n visumbureau of dat we beter zelf even naar Den Haag kunnen gaan.

Echter als ik het goed begrijp moet je dus sowieso twee keer naar Den Haag, een keer om het aan te vragen en 10 dagen later nog een keer om je paspoort weer op te halen?

En ik neem aan dat je dit niet persoonlijk hoef te doen? Want het is natuurlijk wel zo handig als een iemand even twee paspoorten kan mee nemen!

Als laatste zou ik nog graag willen weten waar precies het formulier staat dat je mee moet nemen. Op http://visa4indonesia.nl/visa/apply-now/ staat wel een soort formulier, is het zo dat als je deze invult je aan het einde een pdf krijgt die je kunt uitprinten en meenemen?

Alvast bedankt!

Vinie
User
User icon of Vinie
spacer line

Moet een visa aanvraag gebeuren in je 'eigen' land!!!
Kan ik bvb in Bangkok bij de indonesische ambassade een visa aanvragen voor Indonesia.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Nee hoor, bij een Indonesische ambassade is goed genoeg. Emoticon: Party!

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Weet iemand of de land-overgang van West-Papua naar Papua Nieuw Guinea 30km ten oosten van Jayapura (het brommerpad dat de grens vormt bij het Wartel aan Indonesische zijde) ook een officieel entry/exit point is voor een VOA?

Gracias. Sama sama

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 15-01-2009 13:13 arnov wrote:

Echter als ik het goed begrijp moet je dus sowieso twee keer naar Den Haag, een keer om het aan te vragen en 10 dagen later nog een keer om je paspoort weer op te halen?

En ik neem aan dat je dit niet persoonlijk hoef te doen? Want het is natuurlijk wel zo handig als een iemand even twee paspoorten kan mee nemen!

Ophalen bij de Ind ambassade is 6 dagen later. Ik ga altijd zelf, kwestie van diverse mensen maar ik heb dan ook vakantiedagen zat Emoticon: Smile
Een persoon kan idd ook voor de ander aanvragen. Eerst " afspraak" maken en formulier invullen via het internet en vergeet vooral je boeking van het vliegticket in en out Indo ander accepteren ze de aanvraag beslist niet!

gr
AM

Windmill
User
spacer line

Weet iemand of je een 60 dagen visum ook bij binnen komst dus VOA kunt krijgen.
Het is belangrijk voor ons dit bij tijds te weten.

Windmill Emoticon: Party!

GO TO HELL

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 20-02-2009 20:51 Windmill wrote:
Weet iemand of je een 60 dagen visum ook bij binnen komst dus VOA kunt krijgen.
Het is belangrijk voor ons dit bij tijds te weten.

Windmill Emoticon: Party!

NEE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Of zelf 2 x naar Den Haag of een visumburo of eventueel het reisbureau inschakelen.

Windmill
User
spacer line

Vanwaar deze NEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Als het je irriteerde dan hoef je hier toch geen antwoord op te geven.
Ik heb JOU niet persŤ gevraagd op mijn vraag inte gaan !!!!!!!!!!!!!!!!!

GO TO HELL

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Nou gewoon omdat het op dit forum al zo'n 20.000 keer besproken is.
En het niet kan, daar hoef je geen topic voor te openen, dat kun je gewoon met de zoekfunctie van het forum er wel uithalen.

Ennuh, lief zijn voor Yoke he Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

Windmill
User
spacer line

Nou gewoon omdat het op dit forum al zo'n 20.000 keer besproken is.
En het niet kan, daar hoef je geen topic voor te openen, dat kun je gewoon met de zoekfunctie van het forum er wel uithalen.

Al zou het al 30.000 keer besproken zijn.
Dit is geen anrtwoord op mijn vraag, kun net zo goed achter wege laten
Hier hoef JIJ ook geen topic voor te openen.
Ik stel een normale vraag en hoef je niet zo aangebrand te antwoorden.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
MODERATOR BREAK

Dat was antwoord nummer 2, nee het kan niet. En dat stond al in het topic zoals hieronder gemeld. Dus stond er eigenlijk al 3 keer nee.

Placed by oyibo @ 21-02-2009 11:44

GO TO HELL

josari
User
spacer line

Meneer Windmill, het antwoord op uw vraag kunt u lezen in dit topic met link verwijzing ook nog.

En ja dat er aangebrand gereageerd wordt volgens u, is logisch.
Er is hier een centraal topic voor vragen over visa en toch zijn er nog mensen die steeds dezelfde vraag stellen in een nieuw topic.

Het is u toch bekend dat er er maar 2 VOA zijn - 7 dagen en 30 dagen ?

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Zo aangebrand was het overigens niet.
En de reactie van Yoke begrijpelijk. Gewoon het topic doorlezend was het ook duidelijk geweest. Dus weer terug ontopic, nee het kan niet.

Dat is dan voor de 4e keer. Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 21-02-2009 08:05 Windmill wrote:

Ik was niet geirriteerd hoor, dat maak jij ervan ik bedoelde het alleen maar kort en krachtig. Ik heb in ditzelfde topic al eens eerder een antwoord gegeven met de linken naar de visa bureaus erbij.

Dus als we het over geirriteerd hebben dan is het jouw reactie op mijn antwoord aan jou.
Verder geen discussie graag en een fijne vakantie toegewenst.
gr. Yoke

Hierbij nog een keer de linken naar de bureaus !

Posted Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. 05-10-2008 12:39

Ja hoor!! duurt zo'n 10 tot 14 dagen.

Ik regel het altijd zo'n 5 ŗ 6 weken voor vertrek.

http://www.visumdienst.nl Breda en Rotterdam

http://www.visum.nl Visumburo Amsterdam

http://www.visum-indonesie.nl Pelita

Bekijk de sites maar even.

Woon je in Breda, Rotterdam of Amsterdam of omgeving dan zou je het formulier ook zelf daar kunnen brengen.

succes

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 21-02-2009 08:05 Windmill wrote:

Ik had me vast voorgenomen om niet meer te reageren maar ik kan het nu even niet laten.
Waar een paar uitroeptekens alweer toe kunnen leiden...... Moet dat nou echt zo?
Er wordt een antwoord gegeven en er staan 19 uitroeptekens te veel, of misschien wel 20. Ik begrijp best wel dat mensen af en toe door de bomen het bos niet meer zien (en dan vooral degenen die zich net aangemeld hebben maar dat is hier niet het geval) maar probeer aan de andere kan ook voor te stellen hoe vaak dezelfde vragen en dus ook dezelfde antwoorden gegeven worden. En soms zijn wat extra tekens wel nodig want het zal niet de eerste keer zijn dat we niet meteen geloofd worden.
Wat ik, inhoudelijk nu helemaal niet begrijp is dat er vaak vragen gesteld worden die beleidskwesties zijn en dus gewoon te vinden zijn op de daartoe bestemde formele sites zoals de ambassade. Ook met het intypen van visa Indonesia - of je dat nu op deze site doet of op Google - heb je binnen een minuut het juiste antwoord.

Off topic:

Ik wil bij deze iedereen dringend maar beleefd vragen om eens wat aardiger tegen elkaar te zijn en ook het taalgebruik wat milder te maken. Misschien zou dit onderdeel moeten zijn van het profiel of zou er een "wandelende tekst boven in het scherm" gemaakt kunnen worden (Jeroen, Oyibo?) Er zijn mensen - en dan heb ik het niet (alleen) over mijzelf - die hier last van hebben. Een houding van "wie de grootste mond heeft komt het verst" werkt uiteindelijk niet. Het enige wat ermee bereikt wordt is dat mensen wegblijven of na een paar keer lezen zich niet eens als forumlid aanmelden. Is dat dan de bedoeling?

gr
AM

Windmill
User
spacer line

Anne Mieke

Wat ik, inhoudelijk nu helemaal niet begrijp is dat er vaak vragen gesteld worden die beleidskwesties zijn en dus gewoon te vinden zijn op de daartoe bestemde formele sites zoals de ambassade. Ook met het intypen van visa Indonesia - of je dat nu op deze site doet of op Google - heb je binnen een minuut het juiste antwoord.

De juiste antwoord zei je, dat betwijfel ik.
Ik heb de Indonesische ambassade tig keer gebeld over degoemde informatie, die weten niet eens wat er wel of niet op hun eigen site staat (HALLO DE Indonesische AMBADSSADE).
Na een aantal keren gebeld te hebben werd ik eindelijk met een andere door verbonden (die het ook niet wist) maar op zijn beurt mij naar een andere instantie door verwees (access Indonesia).
Om het kort te houden Kitas voor twee volwassenen en twee kinderen komt op
Ä 3.900,00. bij access Indonesia.
Ik weet niet wat jij hiervan vindt, ik vind het duur.
Het is dan toch niet gek dat ik naar andere wegen zoek.
Men verwijst dan naar zoek functies. Bij mij werkt dit niet altijd, En als het al werkt, dan kom je uit op site's uit 2004, 2005 2006 enz. In die tussen tijd is de wet al 36 keer gewijzigd.
Kun je het voorstellen als iemand niet beter weet en te goeder trouw af gaat op veroudere informatie wat de persoon of personen te wachten staat als men al eenmaal op Bali zit.
Bovendien is het ook zo dat ik berichten tegen kom die elkaar tegen spreken.
Als men het antwoord niet weet of niet van plan is teantwoorden, dan is dat ieders goed recht. Maar als een mede site bezoeker nee zegt met tig uitroep tekens dan hoef dat voor mij ook niet. De persoon weet niet wat dat betekent of hoe het bij anderen over komt. Dan nog zeggen ik ben helemaal niet geirriteert, ik bedoel het kort en krachtig.
Wel nu zonder uitroep tekens IS kort en krachtig.
Je bent per saldo geen held als je toevallig iets weet wat een andere niet weet, er zullen vast wel een heleboel andere dingen zijn die ze zelf niet weten !!!!!!!!!!!

GO TO HELL

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Windmill, wil je gaan emigeren naar IndonesiŽ?????

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 21-02-2009 15:14 Windmill wrote:
Anne Mieke

De juiste antwoord zei je, dat betwijfel ik.
Ik heb de Indonesische ambassade tig keer gebeld over degoemde informatie, die weten niet eens wat er wel of niet op hun eigen site staat (HALLO DE Indonesische AMBADSSADE).
Na een aantal keren gebeld te hebben werd ik eindelijk met een andere door verbonden (die het ook niet wist) maar op zijn beurt mij naar een andere instantie door verwees (access Indonesia).
Om het kort te houden Kitas voor twee volwassenen en twee kinderen komt op
Ä 3.900,00. bij access Indonesia.
Ik weet niet wat jij hiervan vindt, ik vind het duur.
Het is dan toch niet gek dat ik naar andere wegen zoek.
Men verwijst dan naar zoek functies. Bij mij werkt dit niet altijd, En als het al werkt, dan kom je uit op site's uit 2004, 2005 2006 enz. In die tussen tijd is de wet al 36 keer gewijzigd.
Kun je het voorstellen als iemand niet beter weet en te goeder trouw af gaat op veroudere informatie wat de persoon of personen te wachten staat als men al eenmaal op Bali zit.
Bovendien is het ook zo dat ik berichten tegen kom die elkaar tegen spreken.
Als men het antwoord niet weet of niet van plan is teantwoorden, dan is dat ieders goed recht. Maar als een mede site bezoeker nee zegt met tig uitroep tekens dan hoef dat voor mij ook niet. De persoon weet niet wat dat betekent of hoe het bij anderen over komt. Dan nog zeggen ik ben helemaal niet geirriteert, ik bedoel het kort en krachtig.
Wel nu zonder uitroep tekens IS kort en krachtig.
Je bent per saldo geen held als je toevallig iets weet wat een andere niet weet, er zullen vast wel een heleboel andere dingen zijn die ze zelf niet weten !!!!!!!!!!!

In eerste instantie reageerde ik niet op het inhoudelijke maar op de toon in het bericht.

Inhoudelijk was het antwoord immers al gegeven. Ik heb vervolgens proberen uit te leggen dat het regelmatig stellen van een simpele vraag vaak nog sneller (en mogelijk beter) antwoord oplevert door gebruik van zoekfuncties, ambassade etc.
http://forum.indahnesia.com/forum/14/

Dat je berichten tegenkomt die elkaar tegenspreken is weinig aan te doen. Niet iedereen is even goed op de hoogte. (en je hebt nu het geluk dat je wel de goeie tegenkomt Emoticon: Smile
Je kunt echter niet beinvloeden hoe iemand antwoordt (dat zou ik ook wel willen) Maar er worden in het eerste antwoord hier toch geen vervelende dingen gezegd?
Nee we zijn geen helden als we wat meer weten dan anderen. Het gaat er juist om dat we het SAMEN weten. En daar zullen geheid ook missers tussen zitten.
Ik vond de reactie op een paar uitroeptekens buiten proporties en ik heb er persoonlijk een hekel aan als we zo met elkaar omgaan. Jouw zitten die uitroeptekens hoog en mij de reactie erop. Zand erover dan maar?

Maar nu dan even terug to the point, ik ben nu niet meer aangesloten. Je hebt het eerst over een VOA en nu over een KITAS.
Ik geef toe dat antwoorden niet altijd gemakkelijk is maar dan moet wel eerst de vraag duidelijk zijn.

Een VOA wordt op de internationale vliegvelden afgeven voor 7 of 30 dagen en is niet verlengbaar.
Alle andere visa dus ook die voor 60 dagen worden afgegeven door een Indonesische ambassade.
Een 60 daags visa is in principe (en volgens de autoriteiten) formeel NIET verlengbaar, echter er zijn hier een aantal mensen die dat wel hebben kunnen doen (door tijdens het eerste deel van het verblijf een sponsor te zoeken)
Een sosial budaya is in principe 60 dagen geldig en kan telkens met een maand (dus niet 30 dagen maar echt een maand) worden verlengd bij een immigratiekantoor tot maximaal 6 maanden. Formeel zou dat het immigratiekantoor moeten zijn in het woongebied van de sponsor maar ook dat blijkt niet altijd waar te zijn.
Dan heb je nog de zakenvisa en de multiple entries. (ik doe het even uit mijn hoofd zal er misschien wel eentje vergeten)

Een KITAS echter hoort in de categorie verblijfsvergunningen en is dus iets heel anders.

gr
AM

Windmill
User
spacer line

Over het sneller vinden van antwoord op een simpelle vraag via zoekfunctie, die mening deel ik niet met je.
De rest wat je schreef is mij reeds bekend, en wil daar verder niet meer op ingaan.

GO TO HELL

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

[quote]Malam
User

Posted Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. 21-02-2009 16:47 [QUOTE] [FQ]

Windmill, wil je gaan emigeren naar IndonesiŽ?????
[/quote]

Mijnheer Windmill,

Ik heb eens even Uw users profile aan geklikt, U bent sinds 21/11/2004 lid van dit forum.
FF zoeken en dan vind ik alle postings van U terug anno 2005. U heeft /had een Indonesische vrouw en U heeft/had een huis in Nusa Dua, schrijft U al in 2005 en dan weet U nog niet hoe of wat en waar U een visum moet halen ?
Dit gaat mijn pet te boven.
U ergert zich aan mijn uitroeptekens, anderen ergeren zich aan Uw uitspraken.

En steeds staat er weer eentje op die ergernis opwekt. Emoticon: Devil

Windmill
User
spacer line

Ik weet misschien wel meer dan u denkt, dat neemt niet weg dat ik vrij ben in het stellen van vragen.
Dat ik een Indonesische vrouw heb en een huis in Nusa Dua heb gaat u niets aan.
Dat anderen aan mijn uitspraken ergeren kunt u niet weten, dat zult u uit uw duim gezogen hebben.
Ik begrijp de relevantie van uw topic niet , u bent een dood gewoon forum bezoekerster net als alle anderen, en ik laat me niet door u afkatten.

GO TO HELL

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

52,104,970 topic views - 224,506 posts - 13,535 topics - 16,967 members - last post @ 14-12-2017 06:40 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

93,376,123 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com