indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Indonesia hotel information > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Koensk
User
spacer line

Hoi allemaal,

We denken er over om in November voor een week of 3 naar Bali en Lombok te gaan. Ik lees alleen nogal wat tegenstrijdige verhalen. Is Kuta te vergelijken met Benidorm of valt dat wel mee? Ik denk dat we een weekje in Legian Beach gaan doorbrengen. Net iets boven Kuta dus dat zou iets rustiger moeten zijn (?). Vervolgens naar het Coralia op Lombok om echt uit te rusten. Emoticon: Yeah right!
Laatste vraag; is de oostkant van Bali echt zoveel duurder dan de westkust of is dat onzin?

Bedankt alvast voor de reactie

Koensk

spacer line  

Beste Koensk,
Kuta is in onze ogen vergelijkbaar met de de Costa's in Spanje, er zijn volop eetgelegenheden, disco's en andere uitgaanmogelijkheden en door de onderlinge concurentie ook nog eens echt voordelig.
Met het ware Bali en Indonesie heeft deze plaats echter niets van doen, veel toeristen laten door hun gedrag en bijvoorbeeld kleding ook duidelijk blijken geen enkel respect te tonen voor de normen en waarden van Bali en Indonesie.
Wil je het echte Bali zien dien je al een stuk de binnenlanden in te gaan.
Ga je naar een plaats als Sanur is het ook echt toeristisch maar al een stuk netter, echter ook weer een stuk duurder.
Ubud is een plaats waar je veel toeristen tegenkomt die iets van het echte Bali willen zien.

Over de laatste vraag, heel Bali is gewoon in vergelijking met Europa supervoordelig, zeker door de sterke Euro t..o.v. de US$, de waarde van de Rupiah hangt zo'n beetje aan de US$.

Vaak zijn prijzen onverklaarbaar, het is best mogelijk dat je voor een simpele kamer meer betaald dan voor een luxere omdat de laatse gewoon zijn kamers graag bezet heeft, zeker nu er minder toeristen Bali bezoeken zijn sommige dure hotels echt aan het stunten met prijzen.
Tuti en Jan

Koensk
User
spacer line

Beste Tuti en Jan,

Bedankt voor jullie uitgebreide antwoord.
Vraag ik me alleen nog af of ik het beste alles zelf kan boeken of dat het toch verstandiger is om via Neckerman of Oad een geregeld reisje te boeken. Het is de eerste keer dat we echt zo'n eind op vakantie gaan dus..
En is Legian hetzelfde als Kuta of wordt het daar al iets beschaafder?

Koen

Albert H
User
User icon of Albert H
spacer line

Legian is (wat) rustiger en je zit op loopafstand van Kuta.
Als het inmiddels weer druk is op Bali, zal een beetje goed hotel vol zitten. Mijn advies: Hier boeken. Vaak, zeker bij de luxere hotels, goedkoper.

Koensk
User
spacer line

Zelf boeken bij de hotels lukt me wel. Alleen ben je volgens mij voor de vliegreis al snel 800 p.p. kwijt voor een retourtje (?) Of weet iemand een manier om voordelig aan tickets te komen?

spacer line  

Wij weten van reacties van mensen uit Nederland die we hier ontmoeten dat er door de reisbureua's ooit echt superaanbiedingen worden gedaan.
Bevalt zo'n hotel uiteindelijk niet door bijvoorbeeld bouwaktiviteiten, een disco in de buurt etc. zit je er eigenlijk wel een beetje aan vast.
Wil je meer zien van Indonesie word het moeillijk.
Er worden (werden) startup-pakketten aangeboden door sommige reisorganisaties, dat is dan een perfecte oplossing, direct na aankomst en net voor vertrek een goed hotel, inclusief transfers naar de luchthaven.
Ik heb dat eerder wel eens geboekt bij http://www.bmair.nl/ en ook bij D-reizen en was niet noemenswaardig duurder als een vlucht alleen, tevens hebben zij vaak nog tickets terwijl anderen neen verkopen.
In de tussenliggende tijd gewoon gaan en staan waar je wilt, wil je vanaf 10 euro per nacht per kamer betalen zijn er hotels in overvloed in Bali en Indonesie en die hoef je echt niet in NL te boeken.
Succes,
Tuti en Jan

Asmara
User
spacer line

koensk
probeer het nu eens bij bmair ,supervoordelige aanbieding als je nu boekt.
Wil je echt wel naar Lombok om uit te rusten , er xijn voldoende rustige plekken in het oosten van Bali. Zelf zijn we laatst geweest vlakbij Tirtagangga aan de rand van het dorpje Temega. Een fantastisch huis met keurig personeel en een heerlijk zwembad. Bij deze het adres van hun website http://home.tiscali.nl/villamega/
Je zult er geen spijt van hebben
Asmara

Blog Bot
spacer line

hai,als jy echt tot rust wil komen,probeer.sama,s cottages,jl.bisma,heeft klein zwembadje erby,met van die ligbedden,in de tropentuin.,loop s,ochtends naar lotus garden rest.het ""hans snel pad""af,kom je in de uitgestrekte velden,in de verte de vulkanen.daar is het zooo,mooi en rustig.en candi dasa,kelapata mas,huisje by de zee,kun je heerlyk luieren.of s,avonds in je bad liggen,met geen plafond.in de middag,lig je in de zon in je bad,genieten.oke,doeg,arnoud.

I tell a lot of stories I have heard elsewhere

Blog Bot
spacer line

oh,was iets te snel.sama,s cottages,is in ubud,yooo,arnoud.

I tell a lot of stories I have heard elsewhere

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,240,767 topic views - 234,386 posts - 13,692 topics - 25,241 members - last post @ 22-10-2019 03:49 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,691,348 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com