indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

sunda
User
User icon of sunda
spacer line

salam 3laykum wa ra7matullahi wa barakatuh

Ik ben net terug uit Indonesie en daar getrouwd voor de islam. Helaas alleen nikah siri. Ik ben van plan om in december terug te gaan en wil daar voor de KUA trouwen.
Van de website van de NL ambassade heb ik begrepen dat er heel wat papiertjes nodig voor zijn.
Mijn probleem is tijd. Omdat ik maar 2 weken verlof kan krijg van mijn werk wil ik zoveel mogelijk al geregeld hebben zodra ik daar aankom. Ik heb begrepen dat er manieren zijn om het sneller te doen als je maar genoeg nullen laat zien. Heeft iemand hier meer ervaring mee want ik wil zo snel mogelijk officieel volgens de KUA getrouwd zijn.

La Ilaha Ilallah, Muhammadar Rasulullah

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 28-09-2008 16:03 sunda wrote:
salam 3laykum wa ra7matullahi wa barakatuh

Ik ben net terug uit Indonesie en daar getrouwd voor de islam. Helaas alleen nikah siri. Ik ben van plan om in december terug te gaan en wil daar voor de KUA trouwen.
Van de website van de NL ambassade heb ik begrepen dat er heel wat papiertjes nodig voor zijn.
Mijn probleem is tijd. Omdat ik maar 2 weken verlof kan krijg van mijn werk wil ik zoveel mogelijk al geregeld hebben zodra ik daar aankom. Ik heb begrepen dat er manieren zijn om het sneller te doen als je maar genoeg nullen laat zien. Heeft iemand hier meer ervaring mee want ik wil zo snel mogelijk officieel volgens de KUA getrouwd zijn.

Dat je probleem tijd is kan ik me voorstellen. De ambassade doet er een maand of twee over om je de toestemming te geven (info rechtstreeks van een paar ervaringsdeskundigen mei/juni 2008)
De tijd gaat vooral zitten in het vergaren en vertalen en het heen en weer sturen van de benodigde documenten.
Dus opschieten dan maar.

succes
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Men moet rekening houden met 2 rechtssystemen en de administratieve burocratie van Ned. en Indonesia.
In het verleden kan men met nullen zwaaien , ik weet niet of je dat tegenwoordig nog kan doen.
In veel gevallen zijn de foute ambtenaren een beetje voorzichtiger geworden om steekpeningen te accepteren.

Trouwens sinds wanneer kan men 2x trouwen ?

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

sunda
User
User icon of sunda
spacer line

men kan zelfs 3x trouwen. nikah siri, nikah voor Kantor Urusun Agama en nikah voor Catatan Sipil(Burgelijke Stand)

Nouja ik zal mn best doen en kijken wat er te doen valt

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Nee, dat kan je niet. Je trouwt hier niet voor de Catatan Sipil. Daar wordt alleen een registratie gemaakt als je non-muslim bent. Dat is geen huwelijkssluiting (en dus ook geen trouwen). In jouw geval als moslim is een registratie bij de Catatan Sipil niet noodzakelijk (en in sommige plaatsen ook niet mogelijk)
En je kan niets versnellen hier want dan is je huwelijk naderhand niet rechtsgeldig te maken voor NL (want je krijgt alleen een legalisatie van het Ministerie van Agama als je de toestemmingsbrief van de Ned.ambassade kan tonen). Dus dat soort zaken zou ik maar achterwege laten als je serieus bezig bent om je huwelijk ook in NL te registreren. Bedenk ook dat - als je hier al bent gehuwd - niet nog eens in NL de boel kan overdoen (wat velen denken) want dan ben je in zware overtreding, zowel voor de Indonesische als de Nederlandse wetgeving.
De toestemming via de ambassade duurt 1 dag. Maar je moet wel vooraf je vereiste documenten hebben gelegaliseerd (en dat kan 2 weken duren. Advies: laat dat door een door de ambassade erkend biro jasa doen).

Annemieke: "De ambassade doet er een maand of twee over om je de toestemming te geven (info rechtstreeks van een paar ervaringsdeskundigen mei/juni 2008)".

Dan hebben deze 2 ervaringsdeskundigen hun paperassen niet in orde gehad. Bij deze "ervaringsdeskundige" heeft het 2 dagen geduurd.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Typisch typisch... een van de belangrijkste gebeurtenissen willen regelen met 'wat nullen'. Tjonge zeg, het verstand verliest het keer op keer weer van het domme denken.

sunda
User
User icon of sunda
spacer line

to Yogya-Bali:

Ja dat bedoelde ik. Dus dat kan 2 weken maar duren? valt nog wel mee dan.thanks 4advice

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Maar laat wel eerst de geboorteakte van je a.s. vrouw en de verklaring van ongehuwd zijn legaliseren. Die heb je nodig - naast je eigen uittreksels (zie www.mfa.nl/jak) - voor de legalisaties die wel eerst moeten worden uitgevoerd voordat je die toestemming aanvraagt. Maar dan is het ook een fluitje van een cent. Succes.

baliman
User
spacer line

Hallo,

Ik ben in mei ook getrouwd op bali met een javaanse. Wij hebben zo'n wedding planner ingeschakeld die heeft alles voor ons geregeld. De papieren kon ik vanuit nederland allemaal opsturen ruim 6 maanden van te voren. Ze hebben alle papieren voor mij laten vertalen (engle-indonesisch) en legaliseren. Bij aankomst op bali hadden wij verder geen problemen meer. lekker relaxed. Ze hebben complete pakketten. Dit was echt helemaal top.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Perfect, dat is helemaal gemakkelijk. Feitelijk is er niets moeilijk aan hier te trouwen. Men maakt er zelf doorgaans een "zooitje" van en begint dan te schoppen tegen de ambassade, de KUA, de Catatan Sipil, etc. Het is allemaal overduidelijk wat de regels zijn. En als je het niet snapt, nou dan blijkt er dus zo'n wedding planner te zijn die alles voor je kan regelen. Of je doet het via 1 van de bij de ambassade erkende biro jasa .
Makkie toch; een kind kan de was doen.
Als iemand 2 maanden heeft moeten wachten, dan is dat te wijten aan de onvolledigheid qua vereiste documenten, dan wel aan onvoldoende kennis van zaken.

baliman
User
spacer line

Op 29-09-2008 07:54 schreef Yogya-Bali:
Perfect, dat is helemaal gemakkelijk. Feitelijk is er niets moeilijk aan hier te trouwen. Men maakt er zelf doorgaans een "zooitje" van en begint dan te schoppen tegen de ambassade, de KUA, de Catatan Sipil, etc. Het is allemaal overduidelijk wat de regels zijn. En als je het niet snapt, nou dan blijkt er dus zon wedding planner te zijn die alles voor je kan regelen. Of je doet het via 1 van de bij de ambassade erkende biro jasa .
Makkie toch; een kind kan de was doen.
Als iemand 2 maanden heeft moeten wachten, dan is dat te wijten aan de onvolledigheid qua vereiste documenten, dan wel aan onvoldoende kennis van zaken.

Klopt helemaal, een goede voorbereiding is het halve werk. Eerst goed uitzoeken wat allemaal nodig is en dan kijken wie je het beste daarbij kan helpen, alles zelf regelen is haast niet te doen

sunda
User
User icon of sunda
spacer line

thanks, krijg goede hoop door jullie hahaha.

spacer line  

Dit is wat Y-B bedoelde met " toestemming" van de ambassade.

Untuk dapat menikah di Indonesia, calon suami anda harus menyerahkan "Surat Keterangan" yang menyatakan bahwa ia dapat kawin dan akan kawin dengan WNI. SK ini dikeluarkan oleh instansi yang berwenang di negaranya.
Selain itu harus pula dilampirkan:
1.Fotokopi Identitas Diri (KTP/pasport)
2.Fotokopi Akte Kelahiran
3.Surat Keterangan bahwa ia tidak sedang dalam status kawin;atau
4.Akte Cerai bila sudah pernah kawin; atau
5.Akte Kematian istri bila istri meninggal
Surat-surat tersebut lalu diterjemahkan ke dalam Bahasa Indonesia oleh penterjemah yang disumpah dan kemudian harus dilegalisir oleh Kedutaan Negara WNA tersebut yang ada di Indonesia.

Voor je vrouw :
b. Untuk anda, sebagai calon istri
Anda harus melengkapi diri anda dengan:
1.Fotokopi KTP
2.Fotokopi Akte Kelahiran
3.Data orang tua calon mempelai
4.Surat pengantar dari RT/RW yang menyatakan bahwa anda tidak ada halangan bagi anda untuk melangsungkan perkawinan
6. Pencatatan Perkawinan (pasal 61 ayat 1 UU Perkawinan)Pencatatan perkawinan ini dimaksudkan untuk memperoleh kutipan Akta Perkawinan (kutipan buku nikah) oleh pegawai yang berwenang. Bagi yang beragama Islam, pencatatan dilakukan oleh pegawai Pencatat Nikah atau Pembantu Pegawai Pencatat Nikah Talak Cerai Rujuk. Sedang bagi yang Non Islam, pencatatan dilakukan oleh Pegawai Kantor Catatan Sipil.
7. Legalisir Kutipan Akta PerkawinanKutipan Akta Perkawinan yang telah anda dapatkan, masih harus dilegalisir di Departemen Hukum dan HAM dan Departemen Luar Negeri, serta didaftarkan di Kedutaan negara asal suami.Dengan adanya legalisasi itu, maka perkawinan anda sudah sah dan diterima secara internasional, baik bagi hukum di negara asal suami, maupun menurut hukum di Indonesia8. Konsekuensi HukumAda beberapa konsekuensi yang harus anda terima bila anda menikah dengan seorang WNA.

Een belangrijke vraag :
Je ben al getrouwd (kawin sirih).
dan kan je afvragen of je volgens de hukum bent getrouwd.
En wat is de " waarde" van de kawin sirih , de KUA is niet happy als men getrouwd zijn volgens de kawin sirih(sirri).Het wordt namelijk beschouwd als ontduiking van de Indonesische wetten.

bisa dicek of makemyday .

sunda
User
User icon of sunda
spacer line

we zijn indd niet voor de hikum getrouwd daarom willen we nog trouwen voor de KUA. Nikah siri gedaan vanwege het feit dat we beide gelovig zijn volgens de islam. Dit is om ons beide een gevoel te geven dat we geen zondes tegenover Allah begaan aangezien Allah getuige is van ons huwelijk en natuurlijk de mensen in het dorp waar we getrouwd zijn. Maar zoals eerder gezegt is deze manier van huwelijk niet officieel geaccepteerd volgens de Indonesische wet. Omdat we het wel officieel willen doen moeten we dus nog voor de KUA trouwen vandaar. Dit is ook een islamitisch huwelijk maar op de officiele manier met de papiertjes

Veer01
User
User icon of Veer01
spacer line

Gewoon zoveel mogelijk paperassen tonen en beedigd vertalen,toestemming vragen aan de kerk,de regionale bigboss en voor mijn part de Paus.Het is een heel gedoe en voor je het weet zit je tientallen malen je krabbel ergens onder te zetten op formulieren die je toch niet begrijpt.Je denkt,het zal wel en tekent.Gewoon volhouden en nooit opgeven,jij komt er wel,succes. Emoticon: Bye bye

sunda
User
User icon of sunda
spacer line

thanks men, heb laatst mn geboorte akte binenn gekregen
insha2llah straks mijn uitreksel ophalen van burgelijke staat. denk dat ik indd een weddingplanner het beste kan regelen want mn vrouw weet ook niet hoe ze haar documenten moet regelen. Weet iemand een goede planner in jakarta?
Maar komt wel goed hoop ik, ze is nu in haar geboortedorp maar hoop dat we alles kunnenregelen zodra ze terug is in JKT.
amin

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Op 29-09-2008 07:46 schreef baliman:
Hallo,

Ik ben in mei ook getrouwd op bali met een javaanse. Wij hebben zon wedding planner ingeschakeld die heeft alles voor ons geregeld. De papieren kon ik vanuit nederland allemaal opsturen ruim 6 maanden van te voren. Ze hebben alle papieren voor mij laten vertalen (engle-indonesisch) en legaliseren. Bij aankomst op bali hadden wij verder geen problemen meer. lekker relaxed. Ze hebben complete pakketten. Dit was echt helemaal top.

Wat kost zo'n totaal pakket dan?? En regelen ze echt alles?

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

72,276,535 topic views - 232,714 posts - 13,675 topics - 22,498 members - last post @ 17-06-2019 06:19 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

119,549,844 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com