indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

m190677s
User
spacer line

Hallo Iedereen,

We gaan met z'n achten begin Janauri 2009 naar Bali.
En verblijven daar ongeveer 14 dagen.

Is 't dan aan te raden op Malaria tabletten te slikken?

Ik kon op de site van de "LCR" geen specifieke informatie vinden, ook op de site van de reisorganisatie fox, staat er geen malaria info.

Hoor graag van jullie..

leomanado
User
spacer line

Voor Bali zijn geen malariatabletten nodig. Neem wel goed muggenolie mee, alhoewel die op Bali overal te koop is.
fijne vakantie

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

In de famile van mijn vrouw was een poos terug 1 malaria geval.
Zo ongeveer 6 maand terug woont in Nusa Dua. (Ook positief getest)
Deze jonge meid 14 jaar is nog nooit van Bali af geweest.

Dus helemaal vrij van Malaria kun je niet zeggen.
Of dat representatief is weet ik niet. De kinderen en mijn vrouw hebben nooit malaria gehad overigens. De GG&GD kan uitkomst bieden.

Ik slik nooit tabletten omdat langdurig gebruik erg slecht is.
En niet iedereen even stabiel reageert op malaria tabletten.
Goeie vraag voor de eigen huisarts lijkt me Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

Milani
User
spacer line

Elke dag 100 mg vitamine B1 de muggen vinden je dan niet meer lekker ruiken dus laten ze je met rust. 1 tablet per dag is voldoende € 7,95 bij de Etos. Bij de meeste helpt het echt tegen muggen hoor. Drie weken voor vertrek beginnen.
Maar toch even met ggd overleggen natuurlijk.

Wij slikken nooit malaria tabletten om reden die Oyibo al aangeeft.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Alsjeblieft geen malariatabletten als je alleen naar Bali gaat.
Zoals Oyibo zegt langdurig gebruik is slecht maar het is sowieso rotzooi ook al gebruik je maar een paar weken.

Ik wil niet zeggen dat het middel erger is dan de kwaal maar in dit geval naar verhouding genomen zou ik het echt niet doen. Ik slik ze al 10 of 15 jaar niet meer.
Wel smeren (In Indonesie hebben ze goed muggenspul het heet Off en kost rond de Rp 12.000 voor een tube en het stinkt tenminste niet) verder idd die vitamine B1 in overdosis (vitamine B lost op in water dus overtollig raak je weer kwijt) en er wordt ook gezegd dat vitamine A helpt (hier moet je wel wat voorzichtiger mee zijn)
Verder geen parfum en geen geparfumeerde produkten gebruiken, 's avonds lange mouwen en lange broek (als je het niet al te heet vindt) en ac of fan op de kamer.
Wil je 's avonds buiten zitten op je balkon of terras dan wierook branden en een bakje water met lavendelknoppen (maar da's wat lastig te vinden op Bali) Bakje met water en gekneusde kruidnagelen kan ook of een halve citroen volprikken met kruidnagelen. die lavendel, kruidnagelen en citroen kun je ook op je kamer gebruiken.
Alles bij elkaar zul je dan een stuk minder last hebben.

Om eventuele muggenbeten te verlichten kun je zo'n ding met electrische schokjes (Click away van Care Plus) en natuurlijk door er wat kayu putih olie of balsem op te smeren.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Wel smeren (In Indonesie hebben ze goed muggenspul het heet Off en kost rond de Rp 12.000 voor een tube en het stinkt tenminste niet

Dat OFF is van Johnson, het werkt bij mij prima en het is veel goedkoper dan dat je iets meeneemt uit Nederland. Autan is er ook volop te koop en ook een stuk goedkoper.

Ik gebruik bij jeuk een gel, lidocaine levomenthol gel FNA , te koop bij de apotheek en het werkt goed.

Verder de tips van Anne Mieke volgen.

Ook ik slik op BALI geen malariatabletten.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Ook ik sluit me aan bij wat o.a. door Oyibo is gepost! Malaria vrij is Indonesie niet, maar Bali is goed te doen met een smeermiddeltje Emoticon: Yes!

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

senior
User
User icon of senior
spacer line

wellicht heel vreemd,maar hier in Nederland word ik het hele jaar lekgeprikt zodra er maar een mug in mijn buurt is ...maar in Indonesie is dat bij mij uiterst zeldzaam...rara hoe kan dat? Emoticon: Confused

hati hati, pelan pelan

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

misschien ben je wel te lelijk voor de muggen in RI en willen ze je gewoon niet. Emoticon: Angry

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

On 26-09-2008 16:03 Milani wrote:
Elke dag 100 mg vitamine B1 de muggen vinden je dan niet meer lekker ruiken dus laten ze je met rust. 1 tablet per dag is voldoende € 7,95 bij de Etos. Bij de meeste helpt het echt tegen muggen hoor. Drie weken voor vertrek beginnen.
Maar toch even met ggd overleggen natuurlijk.

Wij slikken nooit malaria tabletten om reden die Oyibo al aangeeft.

100mg B1 is wel 100X de aanbevolen dagelijkse portie. Je kan er duf van worden en hoge bloeddruk krijgen.
Bij vitamine A zou ik inderdaad uitkijken......Vooral als je zwanger bent..maar ja....100mg lever eten, en je zit al ver boven de grens van vit A.
teveel A: haarverlies, misselijkheid en zo

Ga staan waar geen plek is om te staan.

senior
User
User icon of senior
spacer line

On 28-09-2008 04:38 oyibo wrote:
misschien ben je wel te lelijk voor de muggen in RI en willen ze je gewoon niet. Emoticon: Angry

Zou best kunnen Emoticon: Laugh out loud ,maar ik vind het verder wel best zo... Emoticon: Yes! Emoticon: Party!

hati hati, pelan pelan

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

Bedenkt bij malaria altijd.........snel erbij zijn (diagnose stellen en behandeld worden) is nog altijd beter dan profilaxe slikken en het dan krijgen.

Ga staan waar geen plek is om te staan.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Ik heb het zelfde voordeel als senior.
Ook te lelijk, mij willen ze ook niet.

Malaria kan best link zijn, om me heen zijn er mensen aan overleden.
Ik ken de risico's heel goed.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 30-09-2008 23:39 pak ronald wrote:
Bedenkt bij malaria altijd.........snel erbij zijn (diagnose stellen en behandeld worden) is nog altijd beter dan profilaxe slikken en het dan krijgen.

Ik ben het hier helemaal mee eens.

Over malaria is al veel geschreven op dit forum (ook door mij)
Malaria is een ziekte die erg in beweging is, dan in een bepaald gebied weer een tijd wel, vervolgens verdwijnt de ziekte, duikt weer op, muggen raken resistent etc. Het erge is dat er al een kant en klaar medicijn op de plank ligt om geproduceerd te worden. Maar omdat het een derdewereldland ziekte is (of ontwikkelingslandziekte maar net hoe je het noemt) en het afzetgebied dus voornamelijk arme bevolking betreft zal dit voorlopig nog wel even in de kast blijven liggen. Die arme bevolking kan dat helemaal niet betalen.
Totdat een vooraanstaand iemand roept dat het echt niet meer kan er de zegen over uitgesproken wordt en de zitten leiders van deze landen gedwongen worden om de kosten hiervoor te dragen. Maar wanneer dat is.
Erg triest allemaal.
Ik ben in veel andere"malarialanden" geweest zoals Cambodia en Laos. In Laos bijvoorbeeld zijn buiten de hoofdstad weinig echte malariamiddelen - ik heb het niet over preventie maar als medicatie als de ziekte al is vastgesteld - te koop. Malaria wordt voornamelijk bestreden met bepaalde soort antibiotica die veel minder effectief zijn. In Cambodia vond ik een middel waar mefloquine in zit. Ik heb toen een aantal sets gekocht in het geval ik in achtergebleven gebied reisde en dit middel niet voorhanden was.
Dit middel is ook verkrijgbaar is in de grote steden op Java en op Bali. Echter op andere eilanden zoals Lombok en Flores heb ik dit nog nooit kunnen ontdekken. Mijn advies aan reizigers die eilanden buiten Java en Bali bezoeken (het ligt er aan hoe ver je van de "bewoonde" wereld gaat) is dan ook om altijd een paar noodkuurtjes (voor 3 dagen) met mefloquine mee te nemen en deze al aan te schaffen op Java, Bali of mogelijk zelfs al in Kuala Lumpur of Singapore. In geval van mogelijke malaria (bloedtests zijn niet altijd even simpel te diagnoseren) kun je en de kuur nemen en proberen om zo snel mogelijk in een (goed) ziekenhuis te komen. Dan heb je al veel meer mogelijkheden dan de bewoners zelf......
En over de preventie: ik blijf erbij dat het rotzooi is en zeker voor mensen die vaker voor langere tijd in Indonesie verblijven geen optie. Ik ken trouwens ook niemand die er woont die preventiemiddelen slikt....
Zo'n 3 dagenkuur echter kan alleen gebruikt worden als je geen preventiemiddelen slikt. Doe je dat laatste wel dan zal iedere arts vragen hiermee te stoppen omdat de diagnose anders niet gesteld kan worden.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Deewee
User
spacer line

Waarom wordt aan mensen die info vragen niet gelijk meegedeeld dat het niet alleen voor malaria maar ook voor knokkelkoorts wenselijk is dat je je goed insmeert?.
In Off zit deet, dit gebruik ik ook al jaren het ruikt ook nog fatsoenlijk.
En uit toeristisch oogpunt wordt niet gepraat over gevallen van malaria en knokkelkoorts op Bali maar het komt wel voor.

Groet, Dennis

Milani
User
spacer line

Even googlen pak ronald het is echt 100 mg vit B1 per dag.
Neem zelf dagelijks 50 mg en een paar weken voor vertrek Indonesia 100 mg. het helpt bij mij geweldig.

Vraag gewoon je huisarts even. Emoticon: Yes!

Kirsten
User
spacer line

Vitamine B werkt prima.
Maar overdag wat deet kan geen kwaad. Volgens mij moet je in Azie tegenwoordig eerder rekening houden met knokkelkoorts, deze mug is overdag actief in tegenstelling tot de malariamug. Al heb ik op bali overdag geen mug gezien!
Nee hoor geen profilaxe., Gewoon aan de vitamines, en sávonds zo'n lekker wierookstokje!!!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

79,672,034 topic views - 236,682 posts - 13,710 topics - 28,455 members - last post @ 21-02-2020 14:25 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

129,993,737 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com