indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

On 06-10-2008 23:50 jacintha wrote:
Hallo Jupje,
yess ik heb een pracht van ticket geboekt. Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Shiny Emirates. ik vlieg via Frankfurt.
Nu probeer ik een treinticket te boeken, maar een retourtje lukt nog niet om dat de boekingen tot 5 januari gaan. Ik kom 19 januari terug uit Indonesie. Als ik twee weken wacht dan lukt het waarschijnlijk wel. Maar ja misschien zijn dan de tickets voor 21 november, mijn vertrek datum al weg. De vriendelijke vrouw aan de telefoon kon geen uitspraken doen over hoeveel stoelen er nog zijn en of ze snel als warme broodjes over de toonbank gaan.
Een enkeltje is nu 69 euro. als ik voor safe wil gaan dan boek ik nu een enkeltje en over 2 weken mijn enkeltje voor mijn terugkeer. wat is jouw ervaring/ advies hierin?
Emoticon: Confused ik fiets morgen langs zo'n kantoortje van de NS misschien kunnen ze nog wat wijze uitspraken doen Emoticon: I love it
groetjes nog bedankt voor de tips!

Ik had je nog gewaarschuwd..had maar via www.ebookers.de geboekt dan had je er voor 10 euro meer een retourtje Oberhausen (bij Arnhem)-Frankfurt bijgekregen met ICE en ultiemie flexibiliteit (dus geen "zugbindung) ... Emoticon: Nooo Mensen GA JE VANAF DUITSLAND BOEK DAN VIA EEN DUITSE WEBSITE EN JE KRIJGT JE TREINKAARTJE NAAR FRANKFURT BIJNA GRATIS MET EMIRATES!! Nou zeg ik het ook niet meer..

Gracias. Sama sama

jacintha
User
spacer line

Hallo Wim,
wanneer vliegen je schoonouders terug naar DusselDorf? gaan ze met de trein naar Dusseldorf? Bij mij zit het probleem nu in dat mijn terugkeer 19 januari 2009 is. zover gaat het boeksysteem niet. Daar kan D-reizen ook niks aan doen. of ik moet twee weken wachten en hopen dat er nog een stoel vrij is op de 21 nov 2008, ik kan dan het retourtje boeken of ik moet nu een enkeltje boeken en over twee weken een enkeltje voor de terug reis.
is mijn verhaal nog te volgen? Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid

jacintha
User
spacer line

Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!
Ik heb de idealen oplossing gevonden. Ik vlieg naar Frankfurt. Binnen 1 uur en 10 min ben ik dan op de airport vanaf shiphol voor 119 euro met Luftansa.
Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party!

jacintha
User
spacer line

Allerbeste K,
jA, dat heb je met eigenwijze vogels zoals ik. Ik zoek graag dingen op via het internet. Maar een vlucht boeken voor 2 maanden vind ik dan weer wat griezelig.(ik weet het is onzin, grote onzin) Ik ga veel liever persoonlijk naar een reisburo waar ik al mijn vragen kan stellen.
tOCH BEDANKT VOOR AL JE INFO.

jiskefet
User
spacer line

Mensen GA JE VANAF DUITSLAND BOEK DAN VIA EEN DUITSE WEBSITE EN JE KRIJGT JE TREINKAARTJE NAAR FRANKFURT BIJNA GRATIS MET EMIRATES!! Nou zeg ik het ook niet meer..

Ok duidelijk verhaal, ik heb even gekeken op die site maar ik kan het zo gauw niet vinden. Moet je tijdens het bestelproces aanklikken dat je eht wilt hebben of moet je hem als airportcode invullen (nogal omslachtig zoeken).

Verder staat er op de site van db dat je de code die de reisorganisatie je geeft, op een Duits station moet inwisselen. Lijkt me iets minder practisch voor Nederlanders, weet jij of dat eenvoudiger kan?

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Sorry Jacintha was niet schreeuwerig bedoeld hoor..en je hebt nu ook een goede deal te pakken met Lufthansa...

Ja wat betreft het boekingsproces...je moet bij "van" aanklikken "Rail&Fly" of anders de code QYG (luchtvaartcode voor rail&Fly). Er is mij niets bekend over inruilen van coupons etc. Ik heb altijd probleemloos met de ICE naar Frankfurt gereisd Emoticon: Wink

Gracias. Sama sama

jiskefet
User
spacer line

O ok, wat laat jij zien in de trein dan? Van ebookers.de krijg ik dit te horen:

" You have to choose the option Rail&Fly from the first page when you want to book it. When itís booked, you get a ticket number for the train from us per e-Mail. You then have to print the real ticket from a ticket machine at the trainstation. Rail&Fly is only valid from German trainstations and therefore you need to pick it up in Germany at the specifik trainstation."

Wimroma
User
spacer line

Ha Jacintha, mijn schoonouders komen 28 februari terug in Dusseldorf.
Hoe komen ze daar en hoe komen ze weer thuis. Gewoon, ik breng ze en ik haal ze op.
Of 1 uur naar Schiphol, of 2 uur naar Dusseldorf, maakt niet zoveel uit.
Groet,
Wim.

jiskefet
User
spacer line

On 10-10-2008 10:36 jiskefet wrote:
O ok, wat laat jij zien in de trein dan? Van ebookers.de krijg ik dit te horen:

" You have to choose the option Rail&Fly from the first page when you want to book it. When itís booked, you get a ticket number for the train from us per e-Mail. You then have to print the real ticket from a ticket machine at the trainstation. Rail&Fly is only valid from German trainstations and therefore you need to pick it up in Germany at the specifik trainstation."

Kiwimave, zou je voor mijn gemoedsrust kunnen uitleggen hoe dat dan gaat als je met fly&rail boekt, is je e-ticket ook je treinticket? Ik vind het zo gek dat ebookers.de me het voorgaande mailtje stuurt.

winda
User
spacer line

we hebben 810 euro incl. alles naar Jakarta via KLM betaald en vliegen op 24 Okt en terug 17 Nov. gr, winda

hansyvonne
User
spacer line

Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om in Nederland Fly and Rail te boeken?
Als ik namelijk direct bij Qatar airways een ticket boek (vliegen vanaf Frankfurt) kan ik Fly and Rail niet apart erbij boeken en word ik verwezen naar een Duits reisbureau.
Aangezien ik geen namen ken van Duitse reisbureau's weet ik ook niet waar ik mijn ticket incl fly and rail boeken kan?

jiskefet
User
spacer line

Dat kan bij ebookers.de. Er is wel een complicatie, je moet je treinticket ophalen op een Duits station (zie, www.bahn.de/railandfly). Niet echt handig voor Nederlanders, maar niets aan te doen, ik ga wel een keer voor ik vertrek naar een station net over de grens. Anders is een mogelijkheid een treinkaartje kopen tot de eerste plaats over de grens, daar uitstappen, het kaartje printen en dan verder met de volgende trein.

Een dame van ebookers.de heeft me op het hart gedrukt het kaartje zeker te printen, zelfs al zou je later besluiten de auto te nemen. Kennelijk heb je anders het eerste deel van je reis gemist en wordt je vlucht gecanceld.

Dus, erg leuk dat rail&fly maar niet heel ideaal.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 02-10-2008 14:52 jacintha wrote: Nog een vraag waarom wordt er nauwelijks gevlogen op Halim Perdana Kusuma airport?

Omdat dat een luchthaven is voor uitsluitend binnenlandse vluchten. En dan vnl. bepaalde (korte) routes, speciale overheidsvluchten, prive-zakenverkeer, etc.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

79,672,034 topic views - 236,682 posts - 13,710 topics - 28,457 members - last post @ 21-02-2020 14:25 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

129,995,553 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com