indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 25-09-2008 10:27 sidia wrote:
Ik ken sieb of yerun , en Apie ook niet persoonlijk.
Wel vaak ge O.H in indahsenia.
Dus als ik naar die contreien gaat kan ik ook mijn opgedane "netwerk" benutten .

On 25-09-2008 10:32 siebjans wrote:

...

Precies Om Sid! Emoticon: Wink
We kennen elkaar niet maar het zou een begin van "netwerk" kunnen zijn Emoticon: Yes!

Zo begint zoiets volgens mij ook ja.. en zo niet? Even goede 'onbekenden'. Emoticon: Yes!

Ho Lee Fuk

spacer line  

Daarom zou een forum als dit nooit in IndonesiŽ kunnen bestaan want IndonesiŽrs geven geen 'gratis' informatie aan elkaar.

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

OB, daar ben ik het mee oneens, ik ken wel degelijk Indonesiers (genoeg overigens) die vollop gratis informatie aan me geven Emoticon: Bye bye

Dit heeft toch echt te maken met een goed netwerk en niets meer en niets minder, als iemand het anders ervaart, heeft hij/zij geen (goed) netwerk!!

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

spacer line  

On 25-09-2008 10:51 ouwe bekende wrote:
Daarom zou een forum als dit nooit in IndonesiŽ kunnen bestaan want IndonesiŽrs geven geen 'gratis' informatie aan elkaar.

SALAM KENAL.
effe off topic .
Om misverstanden te voorkomen wil ik bij deze zeggen dat ik Ome Sid ben.
Ik kan op mijn eigen PC niet meer inloggen op mijn user naam SIDIA.
Wel als ik op een andere PC zit (van mijn vrouw).

O.B .
Indonesiers hebben ook diverse forums van regionaal gebonden (javanen-sundanezen etc) tot en met een grote site zoals Kaskus die internationaal opgezet is.
Daar zie je ook internet "contacten" gelegd , ge lobby , gehandeld etc .

Meestal is het :
He BRO tolong nih ........

Dus als Bro Sidia naar amriki (amerika-of belanda ) wil en contacten nodig heeft , is het
He Bro , tolong nih .
Kaskus (niet kakus of kakhus)

Kaskus the largest Indonesian Community
http://www.kaskus.us/

bisa dicek of makemyday .

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 25-09-2008 10:09 Yerun wrote:
Maar is er wat mis met provisie dan? Dat is toch gewoon, althans wel in dit deel van de wereld.

Dat systeem van commissie is "killing" voor de economie; net zoals corruptie (in zekere vorm is het ook een soort corruptie). Door dit commissie-systeem wordt er niet meer gekeken naar geleverder kwaliteit van produkt of diensten maar naar de hoeveelheid commissie iemand vangt. Heb daar al zoveel nare en nadelige ervaringen mee. Ik kan hier wel een hele pagina van het forum vullen van mensen die zwaar benadeeld door dit commissie-systeem.
Vaak krijg je geen waar meer voor je geld; het gaat de ander er om hoeveel commisie ze vangen en dan zullen ze dat bedrijf promoten. Heb al een paar keer met verzending van stuff of vluchten per vliegtuig hiermee te maken waardoor ik zwaar werd benadeeld. Dan laat je het iemand uitzoeken en dan is die en die vlucht, cargo, koerier, etc. er niet meer, zit vol of doet die route niet meer. Dan ga je het naderhand persoonlijk navragen en dan komt er ineens een heel andere "waarheid" om de hoek kijken. Blijken ze nooit daarvoor gecontacteerd te zijn, of werd hen het "mes" op de keel gezet door de commisie-eiser.......
Met het booken van logies, transport, etc. voor conferenties had iemand laatst zijn werkgever 45 juta "lichter" gemaakt dat verdween als commissie in eigen zak. En dat zou niet schadelijk zijn voor bedrijf......economie.....???

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Y-B, dit is toch te voorkomen (in ieder geval te beperken) als men een goed netwerk heeft opgebouwd?! JUIST hier in RI is een goed netwerk de sleutel voor succes Emoticon: Yes!

Dat is en blijft mijn stellige overtuiging en trouwens ook mijn ervaring (zowel positief als negatief)
Met vallen en opstaan wordt men wijs.

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Netwerken dus! En hoe, vooral zelf doen!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 25-09-2008 11:26 Yogya-Bali wrote:

...

Dat systeem van commissie is "killing" voor de economie; net zoals corruptie (in zekere vorm is het ook een soort corruptie). Door dit commissie-systeem wordt er niet meer gekeken naar geleverder kwaliteit van produkt of diensten maar naar de hoeveelheid commissie iemand vangt. Heb daar al zoveel nare en nadelige ervaringen mee. Ik kan hier wel een hele pagina van het forum vullen van mensen die zwaar benadeeld door dit commissie-systeem.
Vaak krijg je geen waar meer voor je geld; het gaat de ander er om hoeveel commisie ze vangen en dan zullen ze dat bedrijf promoten. Heb al een paar keer met verzending van stuff of vluchten per vliegtuig hiermee te maken waardoor ik zwaar werd benadeeld. Dan laat je het iemand uitzoeken en dan is die en die vlucht, cargo, koerier, etc. er niet meer, zit vol of doet die route niet meer. Dan ga je het naderhand persoonlijk navragen en dan komt er ineens een heel andere "waarheid" om de hoek kijken. Blijken ze nooit daarvoor gecontacteerd te zijn, of werd hen het "mes" op de keel gezet door de commisie-eiser.......
Met het booken van logies, transport, etc. voor conferenties had iemand laatst zijn werkgever 45 juta "lichter" gemaakt dat verdween als commissie in eigen zak. En dat zou niet schadelijk zijn voor bedrijf......economie.....???

Tja, sneu dat het zo ver moet komen, maar bepaalde dingen zou je heel eventueel natuurlijk zelf kunnen crosschecken natuurlijk. Het lijkt me niet slim om maar blindelings te vertrouwen op anderen, doe je in Nederland (of ieder ander land) namelijk ook niet toch? Waarom zou Indonesie daarin anders zijn?

Mensen die gaan dreigen, Indonesiers alsmede buitenlanders, zijn over het algemeen heel effectief aan te pakken. Daarvoor heb je wel een beetje netwerk nodig, dus kan dat netwerken toch nog van pas komen. Emoticon: Clown

Ho Lee Fuk

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Aanvullend, er zijn altijd mensen die tegen mij zeggen, "ja maar jij hebt geluk gehad Sieb, jij hebt de juiste mensen toevallig getroffen" Bull shit, deze heb ik door ZELF te netwerken, gevonden en verder uitgebouwd, waardoor mijn situatie dermate tot stand is gekomen wat er in resulteerd dat vandaag de dag ik nog steeds met deze mensen kan/wil zaken doen!! Emoticon: I love it

spacer line  

Voorbeeld hoe indonesiers netwerken via Kaskus.
Info vragen om in Nederland te kunnen werken -wonen.

Kerja di Belanda

http://www.kaskus.us/showthread.php?t=918509

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Anne Mieke
Dit is grappig :

Di Bela2in Nikah Ma Org Belanda Pun MVV gw Di TOlak
Laki gw Suka Gelapin pajak Ternyata
Hueheuhe

Intinya Nikah Ama Org Sono Pun Bukan Jaminan Bisa Ke Eropa

bisa dicek of makemyday .

spacer line  

On 25-09-2008 11:11 Surya Atmadja wrote:

...

SALAM KENAL.
effe off topic .
Om misverstanden te voorkomen wil ik bij deze zeggen dat ik Ome Sid ben.
Ik kan op mijn eigen PC niet meer inloggen op mijn user naam SIDIA.
Wel als ik op een andere PC zit (van mijn vrouw).

O.B .
Indonesiers hebben ook diverse forums van regionaal gebonden (javanen-sundanezen etc) tot en met een grote site zoals Kaskus die internationaal opgezet is.
Daar zie je ook internet "contacten" gelegd , ge lobby , gehandeld etc .

Meestal is het :
He BRO tolong nih ........

Dus als Bro Sidia naar amriki (amerika-of belanda ) wil en contacten nodig heeft , is het
He Bro , tolong nih .
Kaskus (niet kakus of kakhus)

Kaskus the largest Indonesian Community
http://www.kaskus.us/

Ik weet nog dat mijn vroegere Indonesische 'vriendinnetje' mij voor gek verklaarde als ik ís avonds op een forum zat en daar 'gratis' info uitwisselde.... Ze begreep ook nooit iets van hobby's die sommige mensen hier in NL hebben.
Later bleek wel dat ze wat 'commercieel' aangelegd wasÖ.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 25-09-2008 11:35 Yerun wrote:

...

Tja, sneu dat het zo ver moet komen, maar bepaalde dingen zou je heel eventueel natuurlijk zelf kunnen crosschecken natuurlijk. Het lijkt me niet slim om maar blindelings te vertrouwen op anderen,

Tja, maar als je een ticket bestelt bij het filiaal van een gerenommeerd reisbureau en achteraf kom je er achter dat de medewerkster je niet de juiste info gaf, je een duurdere ticket aansmeerde omdat er een grotere commissie was te vangen bij de ene luchtvaartmij dan bij de andere.
Of als je iets wil laten verzenden via de postkamer van je bedrijf en volgens het hoofd van de postkamer is het niet mogelijk om een gunstig contract af te sluiten met een door jou gewenste koerier. Blijkt achteraf omdat een andere koerier meer commissie geeft aan het hoofd van de postkamer.
Of dat je - in het geval van die conferentie - dit aan je secretaresse overlaat (want daar heb je een secreataresse voor) om vervolgens later er achter te komen dat het dus 45 juta goedkoper had gekund.
Of dat je goede kwaliteit meubels had besteld maar dat de bestelling wordt afgekeurd door je inkoper omdat hij van een andere producent een grotere commissie kon vangen.
Of dat de secretaresse van een redelijk reisbureau tegen haar werkgever zegt dat een bepaald contract niet kan worden verlengd omdat - blijkt achteraf - de dame een veel grotere commissie krijgt van een concurrent.
Of dat de inkoopster van een bakkerij die ingredienten inkoopt waarop ze de grootste commissie vangt.....en dus de kwaliteit er doorgaans onder lijdt.
Of de kapitein/chauffeur die brandstof voor het schip/truck moet inkopen en alleen daar brandstof afneemt (tegen een ongunstige prijs) omdat hij daar de grootste commissie vangt op de levering.
Of dat de magazijnmeester doorgeeft dat bepaalde produkten te laat zijn afgeleverd (en dus niet in de container meekonden) doodgewoon omdat die leverancier geen of te weinig commissie aan de magazijnchef gaf.
Of dat .........en ga zo maar door. Ik zei al dat ik er een hele pagina mee kan vullen.
Dit heeft niets met netwerken te maken; dit gaat om redelijke bedrijven waarvan de managers uiteraard niet alles zelf kunnen doen of nachecken met bovengeschetst gevolg.......allemaal net zo nadelig voor een bedrijf als corruptie.

spacer line  

[quote] On 25-09-2008 13:02 Yogya-Bali wrote:

...

Tja, maar als je een ticket bestelt bij het filiaal van een gerenommeerd reisbureau en achteraf kom je er achter dat de medewerkster je niet de juiste info gaf, je een duurdere ticket aansmeerde omdat er een grotere commissie was te vangen bij de ene luchtvaartmij dan bij de andere.
Of als je iets wil laten verzenden via de postkamer van je bedrijf en volgens het hoofd van de postkamer is het niet mogelijk om een gunstig contract af te sluiten met een door jou gewenste koerier. Blijkt achteraf omdat een andere koerier meer commissie geeft aan het hoofd van de postkamer.
Of dat je - in het geval van die conferentie - dit aan je secretaresse overlaat (want daar heb je een secreataresse voor) om vervolgens later er achter te komen dat het dus 45 juta goedkoper had gekund.
Of dat je goede kwaliteit meubels had besteld maar dat de bestelling wordt afgekeurd door je inkoper omdat hij van een andere producent een grotere commissie kon vangen.
Of dat de secretaresse van een redelijk reisbureau tegen haar werkgever zegt dat een bepaald contract niet kan worden verlengd omdat - blijkt achteraf - de dame een veel grotere commissie krijgt van een concurrent.
Of dat de inkoopster van een bakkerij die ingredienten inkoopt waarop ze de grootste commissie vangt.....en dus de kwaliteit er doorgaans onder lijdt.
Of de kapitein/chauffeur die brandstof voor het schip/truck moet inkopen en alleen daar brandstof afneemt (tegen een ongunstige prijs) omdat hij daar de grootste commissie vangt op de levering.
Of dat de magazijnmeester doorgeeft dat bepaalde produkten te laat zijn afgeleverd (en dus niet in de container meekonden) doodgewoon omdat die leverancier geen of te weinig commissie aan de magazijnchef gaf.
Of dat .........en ga zo maar door. Ik zei al dat ik er een hele pagina mee kan vullen.
Dit heeft niets met netwerken te maken; dit gaat om redelijke bedrijven waarvan de managers uiteraard niet alles zelf kunnen doen of nachecken met bovengeschetst gevolg.......allemaal net zo nadelig voor een bedrijf als corruptie. [/quote

Kortom, er heerst daar dus gewoon een verrotte mentaliteit. Niemand is te vertrouwen. Ikke ikke en de rest kan stikke

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Zie m.b.t. commissies ook mijn posting op het topic "Meubels importeren".

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Met name O B en Y B, beide melden hier dat een netwerk cq netwerken, kolder is, niet noodzakelijk is enzovoort! Als ik dan vervolgens jullie negatieve ervaringen lees, tja wie slaat er nu de plank finaal mis?? Men die geen netwerk heeft of men die wel een netwerk heeft?? Kom op zeg, kijk nou eens!!

Ik kan ook een A4 of meer vol schrijven van gevallen die negatief zijn uitgepakt, maar daarintegen kan ik even zoveel opnoteren wat wel positief/goed is gegaan!!!

Om maar weer eens een voorbeeld te noemen, er wordt hier gepost over dat reisburo wat duurdere tickets aansmeert, nou het spijt me u te moeten mededelen maar dit gebeurd over de hele Dunia, ook in NL dus, en hoe gaat men dat voorkomen, rond vragen, referentie's vragen en vergelijken waarna men alsnog wel goedkoop kan boeken, zo is het toch?!!!?

Over je medewerker(s), over die chauffeur etc etc, je vraagt toch eerst aan Je Netwerk of hij of zij vertrouwd is ja dan nee........

Echt waar in mijn optiek slaan jullie beide hier behoorlijk de plank mis, en jullie geven zelf dit antwoord al, ga nou eens netwerken en bouw een goed netwerk op dan zijn veel negatieve aspecten opgelost, WEDDEN Emoticon: I love it

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 26-09-2008 04:48 siebjans wrote:
Met name O B en Y B, beide melden hier dat een netwerk cq netwerken, kolder is, niet noodzakelijk is enzovoort! Als ik dan vervolgens jullie negatieve ervaringen lees, tja wie slaat er nu de plank finaal mis?? Men die geen netwerk heeft of men die wel een netwerk heeft?? Kom op zeg, kijk nou eens!!

Sieb ,dat zijn natuurlijk persoonlijke ervaringen en meningen.
kan anders zijn dan van jou of van mij .
In een topic moeten we zo zuiver mogelijk houden , algemeen maken.

Y-B zou (denk ik ) meer bereikt kunnen hebben als hij de juiste ingang(en) of vitamin KR of netwerk heeft.
Zonder die Netwerk heeft hij ook kunnen redden.
Dus kan je voorstellen hoe het zal zijnals hij de nodige kontakten heb.
Er zijn ook mensen die niet kunnen redden.
Er is ook een verschil tussen netwerk en netwerk , in welke level je zit.

Ook is het een bekende fenomeen , netwerk is dezelfde als geld.
Als je dat heb is niet meer belangrijk .
We kennen ook wel dat " gezegde" , ik hoef niet in het geld te zwemmen , pootje baden is ook goed .
Er wordt ook veel gepraat over geld , meestal door mensen die het (nog) niet hebben , en het ook willen hebben.
Soms zegt men ook , geld is niet belangrijk , als je maar gezond ben
Is ook zo.
Alleen zou het leuker en aangenamer zijn als je naast gezondheid ook (een beetje) geld heb.
Toch ?
Zo is het ook met netwerk.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Over netwerken gesproken.
In mijn studententijd zat ik toevallig bij de Enschedese Hogere Textiel School Vereniging , (1969 ) daar zaten toen veel kinderen van textiel mensen.Oudleden noemen zich " textilaten" .Zie je ook namen zoals Peek, Cloppenburg , Schuttersveld , Ten Cate etc. .
In het verleden waren textiel baronnen vaak donateurs van de vereneging.
daar wordt behoorlijk gelobbyed.
Ook ben ik lid geweest bij Eindhovens Studenten Corps ,je ziet gewoon hoe en wie met wie aan het lobbyen zijn .
Vaak zie je ook hun namen hoog eindigen in het bedrijfsleven.

Of wat leuk is de zgn Reunie van je middelbare school .
Daar komen vaak de jongens en meisjes die het gemaakt hebben .
Heb ook 2 x de Reunie van mijn SMA school in Jakarta gemist maar wel verslag en laatste roddels gekregen , daar wordt ook gelobbyed , het is gewoon een old boys network .
Soms krijg ik echt minderwaardigheidscomplexen en zeker als men mijn kartu nama (bisnis card) wil hebben.

Jaaren geleden werd ik uitgenodigd door een oud studievriend die in Semarang woont.
Bij de toen nog nette Horizon Hotel , hij kwam met een groep Rotary jongens die de volgende dag ontvangen wordt bij de Istana Negara .
Wordt ik dan met mijn jeansbroek geintroduceerd , handjes schudden bij bobo' s .
Ik werd geintro als oud studievriend van Nederland.
En ook veel basa basi (beleefdheidswoorden uitwisselen), mampir di Semarang Mas .
Ik zeg basa basi omdat als ze echt belangstelling hebben zullen ze hun bisnis card met no telpon pribadi(persoonlijke tel nr) wel geven.

spacer line  

Op den duur zal men best wel een betrouwbaar netwerk kunnen hebben in IndonesiŽ maar dat komt, is mijn ervaring, vanzelf wel. Maar om nou te gaan 'netwerken' om een netwerk te krijgen werkt niet in IndonesiŽ is mijn ervaring. Krijg je veels te veel met grootpraters, oplichters en commissiejagers te maken en om die ertussen uit te halen gaat veels te veel tijd in zitten.

Wat Siebjans daar schreef over zo veel mogelijk allles zelf doen ben ik het wel helemaal mee eens!

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Ben eens met O.B.
Krijg je alleen maar calo' s die snel willen scoren.
Desnoods tenkoste van jou.

En over teleurgesteld te zijn in je aangtrouwde familie die je als dompet hidup (de amerfoortse te zien) is ook begrijpelijk.
En zeker als je in getrouwd te zijn met mensen die arm zijn , en dus in de blanke toean besar als de reddende engel of sinterklaas zien.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 26-09-2008 04:48 siebjans wrote:
............
Over je medewerker(s), over die chauffeur etc etc, je vraagt toch eerst aan Je Netwerk of hij of zij vertrouwd is ja dan nee........
.......
Echt waar in mijn optiek slaan jullie beide hier behoorlijk de plank mis, en jullie geven zelf dit antwoord al, ga nou eens netwerken en bouw een goed netwerk op dan zijn veel negatieve aspecten opgelost, WEDDEN Emoticon: I love it

Sorry Sieb, het gaat hier niet over mij maar over anderen. Ik heb geen last want ik ben niet grootschalig bezig, dus kan alles redelijk zelf bevatten. Maar de bovengeschetste gevallen zijn van grotere bedrijven. En al heb je nog zoveel netwerken (hebben de Javanen en Chinezen hier ook) dan gebeurt dit net zo goed: de helft van de bovengeschetste gevallen gaat om Indonesische bedrijven.
En ook al is iemand in 1e instantie betrouwbaar, dat kan 180 graden veranderen als opeens er iets in de familie aan de hand is en er snel geld op tafel moet komen (bijv. een belangrijke operatie, een lening die door debt-collectors wordt opgeeisd, of i.d.), want zoals ik op een andere topic al aanhaalde........familie is no.1 (ook begrijpelijk in een land zonder sociaal vangnet zoals SZW bij ons).

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 26-09-2008 09:38 sidia wrote: En over teleurgesteld te zijn in je aangtrouwde familie die je als dompet hidup (de amerfoortse te zien) is ook begrijpelijk.
En zeker als je in getrouwd te zijn met mensen die arm zijn , en dus in de blanke toean besar als de reddende engel of sinterklaas zien.

Begrijpelijk. Maar men vraagt er natuurlijk zelf om als je iemand als partner neemt uit de groep "minder bedeelden"; dan kan je er 99% vanuit gaan dat dit gebeurt (want zij hebben die dompet hidup nodig, een redelijke middenklasse familie heeft deze dompet ) niet zo hard nodig). En vreemd genoeg neemt het gros van de bule een partner uit de klasse van "minder bedeelden".

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Oke oke, het gaat hier om netwerken, en ik heb mijn mening hierover gepost, that's it Emoticon: Laugh out loud

Om voorbeelden te noemen van negatief of positief, dit kan iedereen, maar als men netwerkt of een netwerk heeft zal het negatieve zeer ingeperkt worden, daar ben ik nog steeds van overtuigd Emoticon: Yes!

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 26-09-2008 09:28 ouwe bekende wrote: Wat Siebjans daar schreef over zo veel mogelijk allles zelf doen ben ik het wel helemaal mee eens!

Als je de kans daarvoor hebt, zeker. Dus toch geen netwerk nodig??!!!

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Op 26-09-2008 11:05 schreef Yogya-Bali:

...

Als je de kans daarvoor hebt, zeker. Dus toch geen netwerk nodig??!!!

HHaaaaaaa, you got me Emoticon: Blush Emoticon: Blush , nee joh, met zoveel mogelijk zelf doen betekent ook zelf je netwerk zoeken, dus zelf "netwerken" en dat niet andere laten doen Emoticon: Puh! Emoticon: Laugh out loud

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Oke, een klein tricje. Maar je antwoord slaat de plank.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

79,672,034 topic views - 236,682 posts - 13,710 topics - 28,457 members - last post @ 21-02-2020 14:25 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

129,995,594 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com