indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

tke2004
User
spacer line

Ben ondertussen al een paar keer in Bali geweest en heb dus de meeste toeristische attracties van het eiland gezien. Zou graag eens een keertje wat anders zien, ...stranden waar niet veel toeristen komen, afgelegen tempels, parken, onbekende restaurantjes. Plaatsen waar je als gewone toerist niet komt.
alle plekjes over gans Bali zijn welkom ( tis er niet zooo groot hé ) Emoticon: Smile

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Bali, tja daar weet ik niet veel van. op Java zou ik je aanraden ga eens een "kampung" in Emoticon: Yes! Das alles behalve toeristisch en je kunt er warungs vinden en toko's en wat al niet meer.
Dus mochten deze op Bali ook aanwezig zijn, is dat mijn tip Emoticon: Yes!

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

elsbeth
User
spacer line

tke2004, wil je niets eens iets anders zien dan Bali? Indonesie heeft zoveel andere mooie plekken dan Bali, en eigenlijk alles is minder toeristisch. Denk eens aan Sulawesi, kun je prima combineren met Bali. Maar ook West Sumatra is ongelofelijk mooi. Wat Bali betreft kan ik je niet veel verder helpen.
Groet Elsbeth

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 22-09-2008 17:57 tke2004 wrote:
Ben ondertussen al een paar keer in Bali geweest en heb dus de meeste toeristische attracties van het eiland gezien. Zou graag eens een keertje wat anders zien, ...stranden waar niet veel toeristen komen, afgelegen tempels, parken, onbekende restaurantjes. Plaatsen waar je als gewone toerist niet komt.
alle plekjes over gans Bali zijn welkom ( tis er niet zooo groot h� ) Emoticon: Smile

Plekken waar je als gewone toerist niet komt? Kom eens van het eiland af, zoveel mooie plekken waar sowieso veel minder toeristen komen Emoticon: Wink

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Beste TKE2004,

Heb je een speciale reden dat je alleen maar naar Bali wil/gaat? En als het inderdaad toch Bali moet zijn, huur een motor en sla links af waar de toeristen naar rechts gaan, zoek een dorp uit dat niet in allerlei brochures staat of eentje die zelfs niet op de kaart staat. In het (noord) westen en het noordoosten komen sowieso al niet teveel toeristen. Loop een eind over de sawahdijkjes. Op alle stranden buiten het zuiden komen al veel minder toeristen of helemaal geen.
Maar................. een half uurtje oost of west van Denpasar is sowieso al een andere wereld laat staan nog een extra uurtje verder....

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

tke2004
User
spacer line

Zit eigelijk een beetje zo : er gaat deze keer iemand mee die er nog nooit in Blai geweest is en die (na al mij verhalen) toch wel eens graag naar Bali wilde gaan . Dus ik zit een beetje " vast " in/ op Bali of is het makkelijk mogelijk om even van het eiland te gaan naar een ander eiland en zoja welk eiland raden jullie dan aan?(dan hebben we voor elk wat wils hé Emoticon: Smile ) Zelf heb ik ,denk ik, bijna heel Bali gedaan buiten het uiterste westen.

Alvast hartelijk bedankt voor jullie reacties !! Emoticon: Worship

grtzzz

Baruga
User
User icon of Baruga
spacer line

Neem het vliegtuig naar Makassar op Sulawesi (70 minuten) en bezoek Tana Toraja. Heel erg mooi en weer heel anders dan Bali. Zeker een aanrader.

Baruga

Het leven is geen bestemming, het is een reis.

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

We kunnen wel allemaal zeggen dat hij niet naar Bali moet gaan....maar ja, dat is dus wel het plan....

Het leukst vind ik persoonlijk wanneer je in aanraking komt met mensen die je bij hun thuis uitnodigen. Wij hebben bijvoorbeeld hele goede kennissen in een klein dorpje opgedaan, waar we graag kwamen en aten....maar voor een vakantie misschien wat moeilijk...
Verder is een markt bezoeken natuurlijk ook erg leuk. Pasar Gianyar in Gianyar bijvoorbeeld is een echte Indonesische markt (zonder veel van die souvenirs die allemaal hetzelfde zijn) en je bent bijna gegarandeerd de enige toerist.....
In Padangbai heb je echt hele mooie stranden (moet je wel even over een grote heuvel klimmen) met prachtig blauw water en, op het moment dat wij er waren tenminste, weinig andere mensen, maar ik geloof dat het wel drukker wordt inmiddels...hangt ook een beetje af van seizoen en tijdstip. Ik heb de hostel al vaker genoemd, maar je hebt daar ook de Topi Inn, een leuk hostel met kamers van hout en bamboe. Heel simpel, maar wel een leuke, andere manier van overnachten dan in een 'gewoon' hotel
Rond Lovina in het noorden zijn ook mooie watervallen, waterbronnen om in te zwemmen en tempels. Duidelijk minder bezocht door toeristen dan in het zuiden.....
Aan het water zijn vaak plaatsjes waar je jagung bakar (gebakken maiskolven) kan kopen 's avonds, met een flesje teh botol. Ook erg leuk, zit je gewoon tussen de plaatselijke jongelui....

Meestal kwamen wij op de mooiste plekjes door gewoon wat rond te gaan rijden met de auto/motor (zowel op Bali als op Lombok)....zonder duidelijk plan waar we naar toe gingen. Want zodra je naar iets gaat wat aangegeven staat in een boekje of duidelijk op de kaart dan is het meteen een stuk drukker...

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 23-09-2008 09:47 tke2004 wrote:
Zit eigelijk een beetje zo : er gaat deze keer iemand mee die er nog nooit in Blai geweest is en die (na al mij verhalen) toch wel eens graag naar Bali wilde gaan . Dus ik zit een beetje " vast " in/ op Bali of is het makkelijk mogelijk om even van het eiland te gaan naar een ander eiland en zoja welk eiland raden jullie dan aan?(dan hebben we voor elk wat wils hé Emoticon: Smile ) Zelf heb ik ,denk ik, bijna heel Bali gedaan buiten het uiterste westen.

Als je nou eens compromis sluit: een weekje Bali en de rest ergens anders. Welk eiland? Aduh da’s nog niet zo gemakkelijk te beantwoorden maar als je niet te ver van Denpasar plekken zoekt waar veel minder toeristen komen dan zou Sulawesi, Kalimantan of Flores een mogelijkheid kunnen zijn. Maar er is nog heel, heel veel meer. Laat ons maar eens weten wat je vakantiewensen zijn, kunnen we wat gerichter antwoorden.

Gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Vinie
User
User icon of Vinie
spacer line

Louisa
User
spacer line

Bali heeft echt nog veel meer te bieden, dan de gebruikelijke trekpleisters. Een bezoek aan de koffie plantages, bij voorbeeld. Of aan een weeshuis, of een jongeren project. Laatst hebben een paar mensen de avond van hun leven gehad, toen ze in een jongeren opvangtehuis kwamen, waar de jongens spontaan op de gamelang begonnen te spelen. Een paar meisjes renden snel weg om zich op te tutten en voerden een prachtige dans uit. Toen werden de gasten uitgenodigd om mee te doen, wat een heerlijk resultaat opleverde. De mensen in Bali zijn gek op hun eigen cultuur en dat is op zich al een hele belevenis. Als je me opzoekt, wil ik je wel een en ander laten zien. (mail galangbulan50Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.yahoo.com)

Deewee
User
spacer line

Wat te denken van die verschrikkelijke stenenrij van Kuta richting vliegveld?. Niet iets wat je de nieuwe toerist moet laten zien. Sanur was al verpest en nu dit stuk bij Tuban. Wat wel nodig is voor de kustbescherming maar gewoon weer een stukje Bali lelijk maakt, al was het daar toch al niet zo mooi.

NKP-2005
User
User icon of NKP-2005
spacer line

Ik mis het wildwaterrafting. Dat is ook een mooie tocht om je een halve dag te vermaken. Dat vond ik tenminste wel, en zo hard ging het allemaal niet, dus het lijkt me geschikt voor iedereen die ouder is dan 14 jaar of zo. Onder begeleiding van twee rafters ga je in een rubberboot de rivier af en passeert verschillende versnellingen en komt langs watervalletjes, waar uit de boot kan om dat op je kop te laten kletsen. Neem je zwempak mee en ik denk dat waterschoenen ook niet zo gek zal zijn.

tke2004
User
spacer line

De vliegtickets waren al geboekt (2 dagen Singapore, 12 dagen Bali ) voor ik met deze vraag af kwam ( beetje laat misschien Emoticon: Confused ).
Is het te doen om paar dagen naar bv Sulawesi te gaan? Of is dat een beetje te lang of te ver ?Als het te doen is, hoe kan ik dit dan het beste regelen?
Koffie plantages heb ik de laatste keer bezocht, maar een weeshuis of een schooltje niet echt.
Ik heb hier nog een hele doos kleurtjes, snoepjes, pennen, ballons en tshirts staan. Misschien een idee om deze naar een weeshuis te doen. Of is dat niet gebruikelijk?
Rafting is idd best leuk, gaat mijn "nieuwe toerist " ook vinden.

Mijn "nieuwe toerist" is niet veel gewend op gebied van reizen dus ik zal hem langzaam moeten onderdompelen Emoticon: Yes!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 24-09-2008 09:54 tke2004 wrote:
De vliegtickets waren al geboekt (2 dagen Singapore, 12 dagen Bali ) voor ik met deze vraag af kwam ( beetje laat misschien Emoticon: Confused ).
Is het te doen om paar dagen naar bv Sulawesi te gaan? Of is dat een beetje te lang of te ver ?Als het te doen is, hoe kan ik dit dan het beste regelen?

Van die 12 dagen zou je er 6 naar Sulawesi kunnen gaan. vliegen Denpasar-Makassar en dan ku je kiezen, meteen door naar Rantepao voor Tanah Toraja (eventueel met een overnachting in Pare Pare (als je "nieuwe toerist" nog niet voldoende ondergedompeld is..... ) Eerst naar Makassar en dan vandaar uit rechtstreeks naar Tanah Toraja kan ook. Ik zou proberen om minimaal 3 overnachtingen in Rantepao te doen zodat je de omgeving goed kunt verkennen. Het is zo heel anders dan Bali, en ook heeeeeeeeeeeel erg mooi. Vanuit Denpasar kun je vliegen met Garuda of Lion Air (deze laatste via Surabaya geloof ik)

gr
Anne Mieke

tke2004
User
spacer line

Hey Anne Mieke,

Even voor alle duidelijkheid vliegtuig in : van Denpasar naar Makassar en dan terug vliegen of met taxi naar Rantepao ( of is dat te ver voor taxi )?
Ben daar zelf nog nooit geweest dus zal eerst nog even moeten opzoeken waar wat ligt .
Hoelang zou dat vliegen zijn? En rond welke kostprijs zou het ongeveer zitten?
Heb net wat fotos opgevraagd en lijkt me daar idd wel hééél mooi te zijn. Hopelijk geraak ik er Emoticon: Nice

Thnx voor de info!!

grtz

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Denpasar-Makassar vliegtuig. Vliegveld van Makassar ligt ten noorden van de stad en dus al in de richting van Rantepao. Je kunt proberen een travel te regelen (soort shared taxi) of met de bus via Pare Pare. Je moet over de weg wel rekenen op 6 tot 8 uur! Vliegen Makassar-Makale (vliegveld van Toraja) kan (soms!) ook maar de vluchten zijn niet altijd even betrouwbaar. Ben even in mijn geheugen aan het graven welke maatschappij het is/was. Het is ook maar een klein toestel. Je mist dan wel al het moois beneden.......... Ook is eea afhankelijk van hoe laat je aankomt in Makssar natuurlijk. Kijk voor vluchtprijzen even op de site van Lion Air. Garuda is over het algemeen een stuk duurder. Er is dacht ik nog een ancdere maatschappij die deze route vliegt (Batavia of Merpati misschien?, ik denk nog even na)

gr
AM

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

ik weet zeker dat het leuk is wanneer je die spulletjes naar een weeshuis of schooltje brengt! Voor jou waarschijnlijk indrukwekkend om zo'n situatie eens te zien en hoe blij de kinderen kunnen zijn met zoiets 'kleins' en voor de kinderen natuurlijk ook erg leuk!

TheoBierum
User
spacer line

Moi,

Zelf vind ik het niet zo’n goed idee met een nieuwe vakantieganger een paar dagen naar Sulawesi of een ander eiland te gaan. Zonde van de verloren reisdagen. Je kunt makkelijk een maand op Sulawesi rondreizen. Op Bali is het leuk te reizen buiten de toeristenplekken. In het N-O kom je weinig toeristen tegen en ben je de enige buitenlander bij een ceremonie. (En altijd welkom)
Toen ik naar hanengevechten wilde gaan, zeiden ze dat die niet worden gehouden (officieel verboden) maar brachten me er wel heen. (Niet leuk overigens)
Een hotel of hostel heb ik altijd makkelijk kunnen vinden. Een beetje Bahasa Indonesia is daar wel makkelijk.
Grote stille stranden vind je onder Negara in het W en N-W, ook is het nu ongeveer de tijd voor karbouw races in die omgeving (eerst informeren).

tke2004
User
spacer line

Kan u mij vertellen wat zijn karbouw races zijn?
Ik ga zeker geen vlucht naar Sulawesi of andere boeken opvoorhand. Eerst even zijn hoe mijn vakantieganger het er vanaf brengt. Is niet de bedoeling dat ie thuis komt en niet meer verder durft dan onze eigen kust Emoticon: Smile

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 24-09-2008 11:45 TheoBierum wrote:
Zelf vind ik het niet zo’n goed idee met een nieuwe vakantieganger een paar dagen naar Sulawesi of een ander eiland te gaan. Zonde van de verloren reisdagen. Je kunt makkelijk een maand op Sulawesi rondreizen.

Tsja, het is maar hoe je het bekijkt. Als iemand zegt al een paar keer op Bali geweest te zijn en wel eens wat anders wil zien dan is het logisch dan het het overdenken waard is om ook een ergens naar toe te gaan. Natuurlijk kun je gemakkelijk een maand op Sulawesi rondreizen. Maar 12 dagen op eiland dat je eigenlijk “al helemaal kent” vind ik persoonlijk ook zonde. Dat zou je ook als verloren reisdagen kunnen zien. Sowieswo is een paar weken Indonesie nooit genoeg waar je ook heen gaat. We dragen hier ook alleen maar ideeen aan. De vraagsteller zal van “honderd” adviezen zijn eigen ding moeten maken.
En als ik eerlijk ben dan probeer ik zo’n beetje alles buiten Java en Bali te promoten omdat Indonesie buiten die twee eilanden gewoon meer aandacht verdiend.

Gr
AM

elsbeth
User
spacer line

Voor beide opties is wat te zeggen. Maar ik denk dat het goed is om ook even aan jezelf te denken. Jij wilt eens iets anders zien dan alles wat je al op Bali hebt gezien. Alhoewel het vast altijd wel lekker is om op Bli te zijn, stel je deze vraag natuurlijk niet voor niets. Ik kan je alleen maar zeggen dat Tana Toraja waanzinnig mooi en leuk is. Ik heb jaren geleden met mijn moeder en mijn twee zusjes ook een reis gemaakt waarin we in 3 weken Java, Sulawesi en Bali hebben bezocht 9en daarna nog 2 weken met mijn moeder naar Sumatra). Volgens mij hebben wij toen ook vanuit Bali 5 dagen Tana Toraja bezocht. Ik herinner mij dat wij om 16.00 aankwamen in Makassar en direct in een busje doorreden naar Rantepao, waar we om 24.00 aankwamen. Het is echt een enorme ruk, maar een schitterende tocht, je kijkt je ogen uit (maar dat geldt voor iedere rit in Indonesie).
Als je 4 hele dagen uittrekt voor Tana Toraja, kun je een paar schitterende dingen zien. Als je een beetje een gunstige verbinding kunt nemen, zou ik dit zeker overwegen i.p.v. weer 12 dagen op Bali te zijn. Je ziet zo wel 2 hele verschillende eilanden en dat is voor jou zelf toch ook heel leuk?
Succes metd e beslissing.

groet elsbeth

TheoBierum
User
spacer line

Moi,

Na de oogsttijd worden er buffel- of karbouwraces gehouden. Twee wagens tegen elkaar over een bepaalde afstand, voor elke kar twee karbouwen. Onvoorstelbaar hoe snel die nog gaan.

tke2004
User
spacer line

Aah okay. Dat kende ik nog niet. Misschien dat ik er zo dan daar wel tegenkom hé..Als ik iets voorbij zie flitsen Emoticon: Wink

KeesWayan
User
spacer line

Als je echt iets heel unieks wil meemaken kijk dan eens op www.baliuniekreizen.nl

Je maakt dan het echte leven van een Balinese gemeenschap mee en steunt gelijk het project van Stichting Anakita. 27 kansarme kinderen worden in dit project opgevangen.

Voor meer info kun je via de contact pagina een mail sturen.

Groet Kees

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,847,173 topic views - 234,918 posts - 13,695 topics - 25,649 members - last post @ 14-11-2019 11:03 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,632,905 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com