indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

NKP-2005
User
User icon of NKP-2005
spacer line

Graag hoor ik van de ervaringen van anderen over de kabeltelevisieaansluitingen in RI.
Zijn er mensen die internet via de kabel binnenkrijgen?

Ikzelf heb een ADSL-internetverbinding van max. 256 kbps, meer kan ik niet krijgen, tegen Rp. 750.000 per maand. De snelheid is meestal veel lager, onvoldoende in ieder geval voor internet-telefoon of Skype met webcam.

Mijn kabeltelevisieaansluiting (Bintan Vision) geeft me 41 zenders voor de prijs van Rp. 50.000 per maand. Dat is voor één televisie. Als je meerdere tv's aansluit op hetzelfde kabeltje betaal je Rp. 50.000 per tv.
Ik kijk tv op één tv tegelijk en betaal dus één keer Rp. 50.000, maar met splitters kan ik natuurlijk ook kijken op mijn PC en een andere tv. Ook de pembantu heeft een tv-aansluiting. Naar hun maatstaven zou ik dus Rp. 200.000 moeten betalen!
De kwaliteit is meestal goed tot redelijk, weinig sportkanalen (3) en weinig nieuws (2).

Is het bij anderen beter, dan kan ik verwachten dat het hier ook eens goed gaat komen. Dat is waar ik achter wil komen.

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Waar ik woon, Yogya noord, Jl.Kaliurang km 8,5 hebben ze nog niet gehoord van ADSL of kabel TV. Ligt hier gewoonweg nog niet. Voordeel als eerste ik heb voor mijn tv geen abonnements kosten Emoticon: Nice Wel lachen, we hebben 4 tv's, te wete; onze bantu, onze slaapkamer, op de speelkamer en jawel in de woonkamer en geloof of niet er staan dus 4 antenne's op het dak! Emoticon: Blush Die kosten per stuk nog geen Rp. 50.000 incl de kabel, dus eenmalig en iedereen heeft echt waar behoorlijk goed beeld. Verder heb ik een "grote" (ik dacht 3 meter doorsnee) parabola voor BVN. Dit koste mij eenmalig incl. kabel en montage Rp. 2.500.000! Echte aanrader, heerlijk NL/Belgie, televisie Emoticon: Yes! Emoticon: Wink
Dit alles eenmalig dus tel uit je winst na verloop van tijd.

Voor internet heb ik sinds kort "broadband" van Indosat! Voorheen met een analoog lijntje inbellen dus ben er kwa snelheid op vooruit gegaan maar nog steeds soms (spitsuren) veel te traag, maar oke, voorheen had ik bij telkom rekeningen van meer dan Rp 750.000 per maand, nu betaal ik voor 1,2G 350.000.-

maar oke dit terzijde, je vroeg om ervaringen met Kabel enzovoort, sorry kan ik je (nog) niet mee helpen Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Stupid

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

NKP-2005
User
User icon of NKP-2005
spacer line

Aan de andere kant is Nederlandse TV ook wel interessant. Geloof het of niet maar de vrouw is gek van GTST! Vertel daar eens wat meer over, SiebJans, hoe krijg ik dat voor elkaar waar ik zit (vlak bij Singapore dus)?

Die kabel-tv is er ook nog maar een paar maanden. Daarvoor had ik een Indosat-verbinding: duur en slecht van kwaliteit. Wel meer kanalen die ik leuk vind.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Alleen BVN tv is te ontvangen naar ik weet . Maar misschien zijn er ondertussen andere aanbieders.

Dan BVN,
Via Thaicom. Ik heb vorige week een lokaal bedrijfje gevraagd de schotel te maken.
Je hebt namelijk een schotel nodig van flink formaat. Emoticon: Party! De kop en ontvanger heb ik bij de man gekocht die de rest van de satteliet boel regelt.

Info over bvn;
http://www.bvn.nl/ontvangst/Thaicom Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Topic verplaatst naar 'Algemene Indonesië-praat'

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

NKP, zoals Oyibo meld is het wel zo'n beetje!
Helaas geen GTST (dit is van RTL), op BVN alleen programma's van publieke omroepzenders.
Wel vaak leuke programma's, ook voor de kids.
O.a.;
Onder weg naar morgen
Pauw en Witteman
De wereld draaid door
Paul de Leeuw
Sesamstraat en Tik tak
Samson en Gert
Journaal
Studio sport
Tros vermist
Memories
Rayman is laat
Enzovoort....
Daarnaast ook veel van Belgie;
De 7de dag
nergens beter dan thuis
FC de kampioene (erg lachen)
Sport
VRT journaal
Blokken
Rode loper
etc etc.

Ja echt de moeite waard, Emoticon: Yes!

NKP-2005
User
User icon of NKP-2005
spacer line

Allemaal hartelijk bedankt voor de info. Ik zal eraan gaan werken, al weet ik vast dat het moeizaam zal gaan op dit eiland, maar zoals je zegt: de moeite waard.

SiebJans, plezier in Singapore, gauw er weer uit want die op handen zijnde Formule 1 race drijft alle prijzen skyhigh op! De race is dit weekend, maar ze zijn natuurlijk al aan het oefenen.

asepers
User
spacer line

sinds kort op bali / sanur ADSL van speedy 1024 kbps downstream(was 384 kbps) / 128 kbps upstraem(was64 kbps) met downloaden van software goed te merken,internet-bankieren nederland,rtl4 nieuws en dergelijke nog steeds matig.
van kabel-tv nog niets vernomen.

asepers
User
spacer line

zonder prijsverhoging.
ik betaal Rp.750.000 p/mnd pakket unlimited office baru

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

On 23-09-2008 05:27 NKP-2005 wrote:

SiebJans, plezier in Singapore, gauw er weer uit want die op handen zijnde Formule 1 race drijft alle prijzen skyhigh op! De race is dit weekend, maar ze zijn natuurlijk al aan het oefenen.

Heb er weinig van meegekregen, en yep weer snel wegwezen, ben er maar 1 nachtje geweest, nu vertraging dus sta wat te internetten op vliegveld. Wel gister avond weer ff heerlijk gegeten! Emoticon: Wink Nu maar hopen dat GA827 snel gaat vertrekken, maar er is nog geen toestel te bekennen dus ben benieuwd.. tot later Emoticon: Bye bye

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

zonder prijsverhoging.
ik betaal Rp.750.000 p/mnd pakket unlimited office baru

Je zal bedoelen Rp.750.000 + 10% PPN + meterai= Rp. 828.000

Ik heb dat pakket nu ook op proef, dat unlimited is tot nu toe weg gegooid geld, ik kom amper aan 3000 Mb en zo'n pakket kost Rp. 400.000 + 10% PPN + meterai = Rp. 443.000

Daarbij gebruik ik ook TelkomFlash, in het begin perfect, nu ze de klant binnen hebben is er maar een woord voor KLOTE , je reinste bedrog, overdag geen connectie en in de vroege morgen niet veel sneller als internet via een analoog modem, geen 3.6 Mbs maar 300bps, niet voldoende om het anti-virusprogramma te updaten!
Jan

NKP-2005
User
User icon of NKP-2005
spacer line

Ik heb ook 'unlimited' voor Rp 750.000 maar de snelheid is onvoldoende voor telefonie of om televisie/youtube goed te kunnen bekijken. Maar er zit wel verbetering in heb ik gemerkt. Een kwestie van tijd denk ik. Voorheen was de 'broadband' net iets sneller dan een inbelmodem en moest ik 1,5 jt betalen voor een lijntje van 256 kbps, gedeeld door tien personen!!

Voor mijn thuisnetwerk van 5 computers op internet is het net voldoende om alle updates te downloaden, gedurende de nacht, en overdag om alle pagina's van internet te zien die ik wil, maar ik zou graag wat sneller hebben, voor minder natuurlijk om gebruik te maken van gratis telefoon over internet en om televisieprogramma's te bekijken.

Kan iemand mij een idee geven over de kosten van een schotel, ontvanger en aanverwante artikelen on BVN te kunnen ontvangen??? Is Thaicom de enige/beste optie? zijn er gegevens bekend of opvraagbaar over bearing/elevation van de schotel?
Ik ben bang dat ik dit niet op Bintan kan aanschaffen, is het van de plank beschikbaar in Singapore? Wat kost dat?? Is het via diezelfde schotel mogelijk internet op topspeed te krijgen, tegen welke kosten? Als iemand daarmee ervaring heeft hoor ik dat graag.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

http://www.lyngsat.com/thai5.html

Thaicom is naar mij bekend de enige optie.
Emoticon: Party!

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

NKP, ik weet dat je nou niet in de buurt van Yogya woont, maar heb even de rekening gezocht wat wij hier hebben betaald;
All-in, dus parabola, reciever, kabel 30m., installatie, prijs Rp. 2.600.000
Deze prijs is eenmalig, en zoals Oyibo al meld, volgens mij is ook Thaicom de enigste (in ieder geval zonder abonnements kosten zeker de enigste)
Je hebt er verder, ik dacht een 20-tal andere zenders bij, maar totaal niet interresant (tenminste niet voor mij)
Verder was alles hier op voorraad geleverd!
Ik zal je het telefoonnr. geven van Yogya, wellicht weten zij een adres bij jou in de buurt?!?
OX parabola, (Yogyakarta)
tel; 0274-563850 of 564755 of 7401550
Hp. 081-1283040 0f 088-82707001

Wie weet?
Succes

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Hoi Sieb,

Altijd baas boven baas natuurlijk.
Het hele spul hier kost 2,2 miljoen inclusief installatie.
Alleen op aan raden van een bekende die een ander kanaal bekijkt heb ik de disk laten maken. Hij had er 1 van zijn leverancier die niet voldeed. En op zijn advies de schotel laten maken. Zodra het in de lucht is hier zal ik de feedback nog geven.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Overmorgen komt tie ! Hoor ik net. Emoticon: Party!

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Op 24-09-2008 15:40 schreef oyibo:
Hoi Sieb,

Altijd baas boven baas natuurlijk.
Het hele spul hier kost 2,2 miljoen inclusief installatie.
Alleen op aan raden van een bekende die een ander kanaal bekijkt heb ik de disk laten maken. Hij had er 1 van zijn leverancier die niet voldeed. En op zijn advies de schotel laten maken. Zodra het in de lucht is hier zal ik de feedback nog geven.

Yep, moet ook, houd er de swong in toch Emoticon: Yes! Emoticon: Wink
Tis echt kikku, tenminste wij kijken er vaak naar, heerlijk zo'n paul de leeuw show in het warme Indonesie.......
En ook echt tof, de kids leren van o.a. sesamstraat ook nog een tikkeltje nederlands.....

Ik hoor het wel wat jou bevindingen zijn Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ik heb een kleine parabola van Indovision. 149.000 per maand en genoeg kanalen want ik kijk amper tv meer tegenwoordig. Wel ontbreekt het aan een Nederlandse zender uiteraard, maar dat is voor mij ook al geen gemis. Als je eens niet betaald, gaat het beeld gewoon op zwart, en als je weer betaalt, dan heb je 24 uur later gewoon weer tv, ook niet slecht voor diegenen die maar een paar maanden per jaar hier zijn bijvoorbeeld. Al is dat niet betalen van mij gewoon luiheid, want dat kan zelfs via internet.

Internet gaat hier via IM2 van Indosat. Prima te doen hoewel in de afgelopen weken overdag wat langzamer dan ik gewend was.. maar nog altijd de beste prijs/kwaliteit verhouding van de inmiddels drie providers die ik in twee jaar tijd versleten heb (en maar vragen waarom ik geen 12-maands contract wil.. daarom dus!)

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Hier de eerste problemen voor IM2....

Dear IM2 Broadband Internet Customer,

Thank you for using our service.

Due to traffic condition that significantly rises between 08:00 p.m. until 11:00 p.m., several customers experience direct impact towards the internet connection quality.

Henceforward, we kindly ask you to optimize the service on the other time other than the above period.

Kindly be informed that consistently we conduct improvement and maintenance in order to deliver good service at our best manner.

Thank you for your kind attention.

Best Regards,
Customer Service Manager

Nanan D. Machdi

Wel slim 'gebruik onze dienst maar op een ander tijdstip'... daarmee is het voor Indosat wel afgedaan... gelukkig dat het nu pas na 8 in de avond is, maar ik vrees voor de toekomst.. Emoticon:

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

De update.

Disk, zelf laten maken.
De installatie man was helaas al weg maar ik heb 2 Emoticon: Confused apparaten Emoticon: Confused

1 Venus vp1200
1 Venus EVDO

Waarom er 2 zijn, geen idee.
Dat hoor ik morgen wel.

Beeld en geluid uitstekend !.
Peter R de Vries is oud geworden, hihi.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Nou de man was vanmiddag terug voor de uitleg.
Het 2e apparaat is voor de bediening van de schotel, hij beweegt electrisch.
Weer wat geleerd, dacht altijd dat zo'n systeem duur was.
Maar goed, eens kijken wat de firma Venus te bieden heeft.

Het ziet er goed uit ! Emoticon: Party!
Tot nu toe een tevreden klant.

Moet alleen nog 2 stuks UPS gaan halen. Emoticon: Party!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Peter R. de Vries was al oud man Emoticon: Talk to the hand

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Maar eh...........................................
Dan begin ik oud te worden Emoticon: Nice

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

haha.... ik ben dan ook minder lang weg, scheelt ook he Emoticon: Wink

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,298,110 topic views - 233,651 posts - 13,687 topics - 24,461 members - last post @ 19-09-2019 17:35 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,387,781 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com