indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Hub K.
User
spacer line

Helpt u ons de documentatie te verbeteren?
In Nederland beheert het Museon de belangrijkste collectie tekeningen gemaakt in Japanse interneringskampen, zo’n vierduizend in totaal. Gezien het nationale belang ervan hecht het museum eraan deze collectie zo goed mogelijk te ontsluiten en te documenteren. Bent u zelf geďnterneerd geweest of kent u mensen die in een interneringskamp hebben gezeten, dan kunt u ons wellicht hierbij helpen. Hoe?

Een kleine selectie
Omdat het Museon deze collectie zo belangrijk vindt, brengt het deze in een experimenteel project in, dat beoogt gebruik te maken van de kennis bij het publiek over film, foto’s, tekeningen en voorwerpen.
Op een speciale website wordt een kleine selectie tekeningen gepresenteerd. Wat wordt er precies uitgebeeld? Waar zijn de mensen op de tekening mee bezig? Wie zijn het? Wat was hun rol in het kamp? Tal van vragen zijn er over de tekeningen te stellen, waarop u het antwoord misschien weet. Op de website kunt u uw kennis over het onderwerp van de tekeningen kwijt. In eerste instantie kan dat alleen in de vorm van trefwoorden, in 2009 ook als verhaal.

De naam van het project is PACE, wat staat voor Publieksannotatie van Cultureel Erfgoed.
De andere deelnemers zijn het Universiteitsmuseum Utrecht en Naturalis.

NKP-2005
User
User icon of NKP-2005
spacer line

Hi Hub,

Jan van Dam heeft een erg intrigerend verhaal geschreven over die periode, die hij aan de lijve heeft meegemaakt. Ik raad een ieder aan zijn verhaal te downloaden en te lezen. Kijk op www.janvandam.info/MijnVerhaal.htm

Er is ook een emailadres, misschien heeft hij enige informatie voor je die een aanvulling kan betekenen.

Sukses!

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Hi Hub,
Ik heb 2 interessante boeken, vol met tekeningen uit de Japanse bezetting.
1.De vlag moet blijven staan, auteur: M.Idenburg-van der Poll
2.Nederlanders in Japanse kampen; dit is een boek inclusief de tentoonstellingen data.
Heel veel informatie en tekeningen.
Hub beide boeken doe ik niet weg, maar als ik je ergens mee kan helpen? doe ik graag!
Heb nog veel meer over die tijd.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

79,672,034 topic views - 236,682 posts - 13,710 topics - 28,457 members - last post @ 21-02-2020 14:25 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

129,996,890 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com