indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Nusa Tenggara - De Kleine Sunda Eilanden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

asepers
User
spacer line

heeft iemand hier ervaringen mee?
waar te boeken in nederland bij reisburo of op bali/lombok zelf?
mogelijk om op eigen motor te doen?(verschepen)

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Hoewel het volgens mij meer algemene motorreizen zijn die ze aanbieden, zou je in ieder geval eens kunnen kijken op onderstaande website.

Active Motorbike Travel

NKP-2005
User
User icon of NKP-2005
spacer line

Op Bali is er maar ťťn dealer waar je kunt huren: in Kuta:

Naam: PT. Dewata Harley-Davidson
Website: www.harley-davidson-bali.com
Adres: Jl. By Pass Ngurah Rai No. 120 A-B, Kuta, Bali 80361
Tel. +62 361 764272
Fax: +62 361 764273
Email: dhrentRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.indosat.net.id
Mobieltje van de rental coordinator: +62 818 353868 - Agus Juniarta

Ik ben gewoon 's morgens naar het bedrijf gegaan en had een kwartier later een Harley onder mijn zitvlak, gewoon op mijn Indonesische (gekochte) motorrijbewijs (terwijl ik niet eens een Nederlands motorrijbewijs heb!!), en heb de hele dag rondgetoerd op mijn eigen meegenomen kaart van Bali: naar de noordelijke kust en via de oosterlijke kustweg weer terug. De bewegwijzering is zeker niet optimaal! Ik was 's avonds redelijk laat in het donker terug, maar dat leverde allemaal geen enkel probleem op. Je krijgt een volle tank en rijdt die gewoon leeg. Navullen, of er extra voor rekenen deden ze niet. Neem je een hele dag dan heb je kans wat brandstof te moeten tanken, en dat is echt zoeken want niet alle tankstations verkopen Pertamax, en Premium is niet gewenst.

Voor een dagje ben je, allemaal afhankelijk van het model dat jje kunt nemen, ongeveer 1,5 miljoen Rupiah kwijt. Misschien kun je tevoren bellen en reserveren, maar dat heb ik niet gedaan. Voor mij waren twee knapen die net de motor meenamen die ik in eerste instantie wilde, dus reserveren helpt, maar dan moet je ook weten welke modellen ze beschikbaar hebben. Anders een dagje tevoren heengaan en reserveren kan ook.

Overigens is in Jakarta ook een Harley Rental bedrij. Daarmee heb ik geen ervaring, maar kijk op de website.

Een motor meenemen en importeren is in IndonesiŽ verboden. Er kan niets met een motor binnenkomen.

Ikzelf rijd nu een Honda Phantum, de grootste motor die men hier op het eiland kan leveren, en service jan geven. Een grotere motor is niet leverbaar, en mocht je er ťťn bestellen uit Jakarta of zo, dan zal je heb zelf de beurten moeten geven en alle onderdelen, onder lange levertijd, moeten bestellen in Jakarta, als ze al aankomen. Daarom blijf ik maar op deze kleine motor rijden, en dat gaat goed, want meer heb ik op dit kleine eiland met zijn slechte wegen echt niet nodig. Alles met meer vermogen zal gevaarlijk zijn i.v.m. de gaten in de weg.

Nog meer vragen, email me.

Aalders, bedankt voor je email, ik hoop dat je hiermee alle antwoorden hebt.

Groeten, Martin

NKP-2005
User
User icon of NKP-2005
spacer line

Nog even voor de duidelijkheid: het verkeer op Bali is totaal anders dan in Nederland. Daar zou een nieuw topic gemaakt van kunnen worden, je kunt er een boek over schrijven.
Er zijn heel veel lichte motoren (ik noem ze bromvliegen) op de weg die worden bestuurd door mensen die hun rijbewijs bij een pakje boter hebben gehad. Een echt examen hoef je niet te doen. Op het eiland waar ik zit rijdt men een rondje op het terrein van de politie met zijn eigen bromfiets en dan krijg je je rijbewijs, dat zeker geen bewijs is dat ze kunnen rijden.
Maar als je een Harley huurt ben je verzekerd, echter: voorkomen is beter dan genezen. Rijdt uiterst voorzichtig en anticiperend op alles wat er maar zou kunnen gebeuren, want die bromvliegen komen overal vandaan en lijken zelfs wel achteruit te kunnen rijden!

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Geen Harley-tours maar wel trail-motorbike tours. ZIe : www.sundatrails.com

marwinc
User
User icon of marwinc
spacer line

Lijkt mij wel wat, lekker met een Fatboy door Indonesie........

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Zou even in gedachten houden wat er recent is gebeurd met de Indonesische filmstar Sofyan Sohian. Die is op zijn Harley omgekomen door een simpel gat in de weg. De staat van de wegen laat in RI niet toe dat je je in zware motoren kan begeven. De enige weg waar dat mogelijk is, is de tolweg rond Jakarta en de tolweg Jakarta-Bandung. En dan nog is het uitkijken geblazen als er ineens iemand voor je opdoemt met een snelheid van 30 km p/uur.
De Fatboys zijn totaal ongeschikt voor dit land. Daarom is elke motor boven de 200 cc verboden dan wel hooguit met (peperdure) vergunningen te krijgen. Gelukkig maar want anders zouden de Indonesische wegen bezaaid zijn met doden, veroorzaakt door motorongelukken (dat is het nu feitelijk al).
Kijk even naar de laatste posting van NKP-2005. Van de 100 Indonesiers heeft er wellicht maar 1 les genomen voordat hij zijn rijbewijs "kocht". Ik rij zelf ook een Honda 160 cc maar dat is feitelijk het grootste wat je hier kan berijden (eigenlijk nog te zwaar en te snel).

NKP-2005
User
User icon of NKP-2005
spacer line

Helemaal juist YB!!! Maar bij mijn weten zijn er in mijn stad geen instituten waar je les kunt krijgen in motorrijden, dus ga er maar vanuit dat niemand les heeft gehad. Dat blijkt ook wel uit hun rijstijl.
Ik rijd op mijn Honda Phantum van 200 cc als een vorst. Het is lekker meer vermogen te hebben dan anderen zodat je snel gevaarlijk situaties kunt ontlopen door overal voor te rijden. Maar het blijft oppassen, want ook de wegen waarop ik rijd barst het van de gaten. Soms komen er nieuwe gaten bij, een enkele keer wordt een gat gedicht. Anticiperend rijden, minstens 300 meter vooruit kijken en bij enige twijfel op het ho-ijzer!

Erg aantrekkelijk op een Fatboy rond te toeren, en met de uiterste voorzichtigheid is het goed te doen, zolang je maar geen snelheid als hoofdmotivatie hebt om op een Harley te rijden. Het comfort is wel heerlijk.

Vinie
User
User icon of Vinie
spacer line

Wat ik raar vind in indonesiŽ is dat je enkel veeeel brommers en enkele moto's ziet, that's it qua modellen.
Je ziet bvb niet die kleine honda monkey scooters, je ziet geen quads, je ziet geen trike's,...

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Je ziet bvb niet die kleine honda monkey scooters, je ziet geen quads, je ziet geen trike's,...
De meeste IndonesiŽrs zijn al blij dat ze de Rupia's bij elkaar krijgen om de lening van de Honda bebek te kunnen betalen.
Degene die de middelen wel hebben kopen een mobiel.
Alle motoren die niet in IndonesiŽ worden gemaakt zijn een heel stuk duurder door inportbelastingen, dat geld voor alle luxe artikelen.
Salam,
Jan

spacer line  

Ik heb toch op Bali wel wat meer gezien dan de standaard vervoersmiddelen.
Het meest opvallende was een BMW K1! Met een ' fatboy ' erop .
Ook een off the road cq crosser, daar kan ik me bij voorstellen dat `t fijn is. Hoog zitten, dus veel overzicht..
Maar meegaan met `t verkeer met standaard motor werkt prima, en zijn snel zat.

Soms denk ik wel eens : je kan m`n rug op zak, dan gaan we er weer voor!

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Ik heb toch op Bali wel wat meer gezien dan de standaard vervoersmiddelen.
Wij ook, hoeveel percent van de vervoermiddelen zou het zijn?
Salam
Tuti en Jan

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Vespa

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Vinie
User
User icon of Vinie
spacer line

vespa side-car Emoticon: Cooool

dit zou ook leuk zijn, maar is aan de duurdere kant denk ik....

spacer line  

Ik heb zelf ook een Fatboy en heb het genoegen gehad inRI een stukje te rijden op een rustige zondag...

Hoe mooi het ook is ik denk dat ik ook voor een Honda bebek zou kiezen in IndonesiŽ.

Wat me opvalt is dat veel Harley rijders in groepen rijden. Heel veel liefhebbers zijn militair of politie en worden vaak begeleid tijdens de rit door politie... Makkelijk om ruimte te maken Emoticon: Smile

Zijn er onder jullie ook liefhebbers van Harley? ( Harlys vast en zeker ) Wie heeft een dergelijk apparaat in RI en wat is het spannendste en mooiste wat je samen met je HD hebt mee gemaakt?

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

spacer line  

Een fatboy kan je in Jakarta huren voor (ik dacht) 800.000 rupie per dag.
De dealer zit in PIM I , had vorig jaar even gekeken. Kijke kijke niet kopen.
De kleinste model was 250 kg , de verkoper dacht dat ik belangstelling had , terwijl hij kan zien dat de motor veel te groot is voor deze oude man .

Voor die prijs kan je al in een Kijang rijden.

bisa dicek of makemyday .

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

52,104,970 topic views - 224,506 posts - 13,535 topics - 16,967 members - last post @ 14-12-2017 06:40 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

93,376,145 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com