indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

McPhone
User
spacer line

Hallo,

Wij willen volgend jaar naar Indonesie en zelf een rondreis samenstellen.
Ik ben op zoek naar een lijst met afstanden

Jakarta - Yogyakarta
Yogyakarta - Malang
Malang - Bromo vulkaan
Bromo - Oversteekplaat naar Bali

Kan iemand mij hieraan helpen of een site waar deze info op staat

Thanx

asepers
User
spacer line

kun je met google earth uitzoeken

asepers
User
spacer line

afstanden met google earth zijn alleen hemelsbreed,dus niet voor de auto of fiets o.i.d.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 21-09-2008 12:25 McPhone wrote:
Hallo,

Wij willen volgend jaar naar Indonesie en zelf een rondreis samenstellen.
Ik ben op zoek naar een lijst met afstanden

Jakarta - Yogyakarta
Yogyakarta - Malang
Malang - Bromo vulkaan
Bromo - Oversteekplaat naar Bali

Kan iemand mij hieraan helpen of een site waar deze info op staat

Thanx

Ben even nieuwsgierig. Heb je een bepaalde reden omdat te willen weten? Misschien zijn reistijden (bus eigen auto, trein) wellicht handiger.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

McPhone
User
spacer line

Wij willen zelf rondreizen, maar wil eerst de afstanden weten

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Je hebt hier inderdaad vrij weinig aan afstanden; een voorbeeldje..Yogyakarta naar Malang (of andersom) is 375 kilometer via de zuidelijke route (Blitar). Echter hoe lang denk je dat je hier over doet? Ik zal het vertellen, dat is 8 tot 10 uur hobbelen over redelijke tweebaanswegen, half uurtje lunch meegerekend.

Andere afstanden weet ik niet zo nauwkeurig want die heb ik nooit gemeten, vanaf Bandung naar Yogya is het ook ongeveer 375 kilometer. Dat stuk doe je ook 8 tot 10 uur over met 1 pauze van een half uurtje. Vanuit Jakarta moet je er twee of drie uur bij optellen (afhankelijk van de route, er ligt tegenwoordig een mooie tolweg tot voorbij Bandung vanuit Jakarta gezien. Goed en snel.

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Op 21-09-2008 14:47 schreef Yerun:
er ligt tegenwoordig een mooie tolweg tot voorbij Bandung vanuit Jakarta gezien. Goed en snel.

JA, en dan nog verder naar Yogya, no tol way, hobbel de bobbel, goed te doen, zoals andere al gepost hebben, beter kun je de vraag stellen, reistijden en niet zozeer de kilometers.

Op 21-09-2008 14:29 schreef McPhone:

Zelf rondreizen, bedoel je zelf achter het stuur kruipen???
Haaa pas dan maar op! Emoticon: Stupid

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Kilometers zijn leuk voor achteraf in de reisverhalen, niet als je in de auto zit en je had al ergens willen zijn vroeg in de avond maar je bent pas op de helft omdat 50km/u al heel flink is.

spacer line  

Hallo McPhone,

Ik las je vraag en ik moet de andere beantwoorders gelijk geven.
Ikzelf ben ook bezig om voor oktober 2009 een reis te plannen.
Ik ben nu 3 keer in Indoenesie geweest en ik weet dat afstanden niets zeggen.
Zoek eerst eens uit wat je wilt zien en/of doen en ga dan eens denken
in dagen. Voor de middag kun je actie ondernemen, na de middag
rust je wat en doe je verder rustig aan. De dagen in Indonesie beginnen
's morgens vroeg en niet zoals hier tegen de middag.
Momenteel heb ik onze reis uitgestippeld in 12 dagen Java en
dan denk ik dat we alleen wat toeristische atracties kunnen zien.
Het echte Java krijg je alleen te zien als je de tijd neemt om mensen
te leren kennen en er mee om te gaan. Plan niet alles vandaag want
morgen komt er ook nog een dag. Het eerste wat mijn collega mij
geleerd heeft is dat niet alle afspraken op de afgesporken tijd plaats vinden.
Als je graag wilt weten hoe wij reizen, stuur dan maar een e-mail adres en
dan zal ik mijn documenten toesturen.

Met vriendelijk groet,
Tinie Vriens. Emoticon: Party! Emoticon: Yes! Emoticon: Bye bye

Als iedereen was zoals ik zou moeten zijn was de wereld veel beter af.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Tinie Vriens .

Ik denk dat het echt krap is als je Java in 12 dagen wil doen.
Op zijn minst moet je de route van de gerenomeerde reisburo' s nemen , de bekende route en hotels.
En dan moet je ook kombineren met auto en trein.
Men moet ook niet vergeten dat van Jakarta naar Surabaya (niet eens de " eindpunt ") heb je al 2 route' s.
De Noordelijke route (zie de trein route) via Cirebon , Semarang en verder, of de Zuidelijke route , via Bandung -Jogyakarta richting Surabaya.

Ook dat verhaal dat je snel van jakarta naar Bandung is gedeeltelijk waar , afhankelijk welke tolweg je neemt. dus welke route.

Ga je de Tolweg Cipularang nemen (via Purwakarta ) dan kan je binnen 2 uren bij de grenst van bandung komen.Bij de grote brug .
Ga je met de auto via Tol JagoRawi (Bogor-Puncak -Cianjur) naar Bandung dan duurt hert ongeveer 3-4 uur .In de week end kan het dubbel worden .
Je kan ook een kleine alternatief weg nemen , via Jonggol , duurt ook bijna 4 uren.
Met de trein van jakarta naar bandung is een optie , maar dan zie je de beroemde Puncak pas niet .
Van Bandung naar Yogya zou ik de trein nemen . Ook ongeveer 8 uren reistijd.
Van Yogya naar Surabaya via Malang kan je met de auto binnen 10 uur rijden , ik heb 12 uur overgedaan , veel stoppen , eten en drinken en foto' s maken.
Je kan ook een andere route nemen , vanaf Bandung richting Semarang via Sumedang .
Heb ik ook binnen 12 uren gedaan , met een gehuurde auto+ chauffeur.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

spacer line  

Hallo Om Sid,

De bedoeling van ons is om de beschikbare tijd zo goed mogelijk te verdelen.
We "hebben" maar 21 tot 23 dagen en met 3 mensen die daar nog nooit geweest zijn moeten we een keuze maken wat we kunnen zien en wat we moeten zien. Ik ben ook bezig met een paar reisbureau's om via hen een aangepaste route te krijgen. Ik zou zelf liever anders rijden maar we zijn een beetje gebonden aan wat iedereen wil.

Bedankt voor u tips en ik hoop ze te kunnen gebruiken.

Terimah Kasih Emoticon: Party!

Als iedereen was zoals ik zou moeten zijn was de wereld veel beter af.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 21-09-2008 14:29 McPhone wrote:

De antwoorders hebben gelijk. Niemand rekent hier in afstanden. dat heeft geen zin. Men rekent hier in reistijden. Ik reis wekelijks over de wegen van Java en zou de afstanden niet eens weten; wel de gemiddelde reistijden. Daar kom je verder mee, niet de afstanden. Een rit van bijv. Bandung naar Tasikmalaya lijkt op de kaart een stukkie, maar met de auto (of bus) doe je er zeker 3 uur over want het gaat allemaal over bochtige, smalle bergwegen. En dus is de gemiddelde snelheid 30 km p/u.

McPhone
User
spacer line

Hoelang zou je erover doen om van Yogyakarta naar Malang te rijden
En daarna eventueel door naar de haven om de boot te pakken naar Bali

Albert H
User
User icon of Albert H
spacer line

Yogyakarta naar Malang is één lange dag.
Malang naar Bali is zo niet nog langer.
Noordelijke weg is meest handig

zwolind
User
spacer line

Van Malang via de noordkant naar de veerboot in Banyuangi is zeker 9 uur met de auto. Wil je dan gelijk oversteken naar Bali en doorrijden naar b.v. Kua dan komt daar zeker 3 uur overheen.

McPhone
User
spacer line

Dan moeten we maar vliegen, bedankt voor de antwoorden

Albert H
User
User icon of Albert H
spacer line

Dan mis je wel een hele mooie route via Solo, Surabaya, Malang, Bromo en de mooie route langs de kust. Ik weet natuurlijk niet hoeveel tijd je hebt. Maar twee dagen is goed te doen en absoluut de moeite waard. Zes uur 's-ochtends vetrekken bijvoorbeeld.
Of vetrek een keer om vijf uur als de chauffeur het goed vindt. Het is eerlijk om Indonesië te zien ontwaken op weg door het mooie en mystieke landschap.

McPhone
User
spacer line

Albert,

We zijn met een groep van 9 man waaronder 4 kinderen. Korte stukjes willen we nog wel een busje met chauffeur voor huren, maar langere stukken willen we dan wel gaan vliegen.

Op java blijven we een aantal dagen.
Op de aankomstdag blijven we 1 nacht in Jakarta slapen om vervolgens met het vliegtuig naar Surabaya te gaan. Daar blijven we een paar nachten in de buurt van de Bromo vulkaan. De stiefbroer van mijn schoonmoeder heeft jaren geleden in Tumpang een tehuis voor kinderen opgezet. en daar gaan wij langs. Vervolgens gaat de reis (nu per vliegtuig) naar Yokyakarta om daar een paar dagen te blijven. Daarna verlaten we java en gaan (weer per vliegtuig) naar bali.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,136,975 topic views - 234,291 posts - 13,691 topics - 25,175 members - last post @ 17-10-2019 17:47 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,565,814 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com