indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Hier wordt door meerdere direct gesuggereerd dat men in zo,n situatie "spijt" heeft, maar wie zegt dat? Er zullen er zeker zijn die met "spijtgevoelens" rondlopen, maar diegene die "bakroet", "platzak" is en noodgedwongen moet terugkeren naar NL, ik weet niet of ze allemaal spijt hebben. Ik kan me voorstellen dat meerdere van deze mensen toch kan denken, "wat ik heb meegemaakt neemt in ieder geval niemand mij meer af"!
En als ze dan spijt hebben lijkt mij dat eerder in de zin van, ik heb spijt dat ik mijn geld er zo snel/fout etc. heb doorgedraaid of had ik maar niet zoveel met m'n "middenbeen" gedacht.

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 27-09-2008 13:57 siebjans wrote:
Hier wordt door meerdere direct gesuggereerd dat men in zo,n situatie "spijt" heeft, maar wie zegt dat? Er zullen er zeker zijn die met "spijtgevoelens" rondlopen, maar diegene die "bakroet", "platzak" is en noodgedwongen moet terugkeren naar NL, ik weet niet of ze allemaal spijt hebben. Ik kan me voorstellen dat meerdere van deze mensen toch kan denken, "wat ik heb meegemaakt neemt in ieder geval niemand mij meer af"!
En als ze dan spijt hebben lijkt mij dat eerder in de zin van, ik heb spijt dat ik mijn geld er zo snel/fout etc. heb doorgedraaid of had ik maar niet zoveel met m'n "middenbeen" gedacht.

Nee Siebjans er zullen er ook wel zijn die geen spijt hebben, die kunnen zeggen deze ervaring nemen ze mij nooit meer af, niets gedaan is altijd misgeslagen maar dat neemt niet weg dat er ook wel mensen zijn die niet zo laconiek denken en die zich zorgen maken over hun "moeten" terugkeren naar Nederland en spijt hebben van hun manier van leven daar, of van het beginnen aan hun avontuur in Indonesie

Waarom komt toch steeds dat "middenbeen" "korte pootje" "derde been" enz. steeds weer in beeld, daar draait het toch niet allemaal om Emoticon: Confused

" rel="nofollow">

By Yoke44

of wel

Emoticon: Wink

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 27-09-2008 12:41 oyibo wrote:
Annemieke,

Er zijn veel mensen die er over dromen een dergelijke stap te nemen.
Er zijn veel mensen die het er over hebbben een dergelijke stap te nemen.
Er zijn er niet heel veel die een werkzaam leven hebben die het wagen een dergelijke stap te nemen.

En ik heb velen gezien die het gedaan hebben. Een aantal waarvan je achteraf kan zeggen ze hebben het geprobeerd. Hoe dan ook, ongeacht een uitkomst, het is een verrijking van een mensenleven een dergelijke ervaring te hebben.
Ik heb misschien makkelijk praten door te zeggen, gewoon doen als je denkt dat je het moet doen. Toen ik van de Uni kwam en een werkzaamleven in ging dacht ik niet, goh laat ik eens een uitdaging aangaan in een derde wereld land. Het gebeurde gewoon.

Als je denkt een toekomst te hebben en je gaat ervoor, staat je niets in de weg.
Ik ben denk ik geen referentiepunt meer voor wat Nederland betreft.
Sinds gisteravond heb ik BVN tv, wat ik tot nu toe gezien heb, Nova enz........... mij valt de broek op de enkels. Als RI jou te bieden heeft van wat je wil in het leven? Volg je hart meid, aan verstand ontbreekt het niet zo te zien. Emoticon: Party!

Ik heb het vooralsnog niet op mijzelf betrokken maar ik spreek in algemene zin. Iedereen heeft zo zijn eigen omstandigheden

Maar het er voor over hebben vind ik wel een goeie ja. Want het is niet voor iedereen zo gemakkelijk om die stap te zetten. Wat als mensen hier ouders of kinderen hebben? Zij hebben uiteindelijk niks te kiezen als jij gaat.

Ik kan het gewoon niet hebben dat daar zo gemakkelijk over gedacht wordt.

En inderdaad wat je zegt soms "gebeuren dingen gewoon" Da's de nasib

On 27-09-2008 12:41 oyibo wrote:
Als RI jou te bieden heeft van wat je wil in het leven? Volg je hart meid, aan verstand ontbreekt het niet zo te zien. Emoticon: Party!

Dankje wel, ik zal mijn hart met verstand volgen... Emoticon: Wink

On 27-09-2008 13:57 siebjans wrote:

Amen.
Beter "spijt" hebben dat je het wel gedaan hebt dan dat je het niet gedaan hebt. Dat heet leven volgens mij. Risico's nemen kun je op alle mogelijke vlakken. Als je ze neemt dan heb je inderdaad kans dat er wel eens wat mis gaat als je ze niet neemt dan is het glazen maar gepantserde huis wat Nederland heet een goed alternatief en daartussen zit een heel groot grijs gebied. Ik bedoel ermee te zeggen dat iedereen voor zichzelf maar moet bepalen welk risico op welk vlak hij of zij wil nemen. Maar misschien is dat een beetje eigen aan wersterse mensen (en ze niet geheel aan te rekenen we zijn tenslotte zo "opgevoed" Emoticon: Wink Wij leven hier in een overgeorganiseerd land waarin zo ongeveer alles te verZEKERen valt. Maar er zijn nog andere dingen in het leven zoals je senang voelen als je in een overweldigende natuur woont, je beter voelen in een andere cultuur die honderd keer pelan2 is dan hier, een betere gezondheid omdat je elke dag een beetje vitamine D rechtstreeks op je vel krijgt, je liefde achterna gaan. Er zijn genoeg dingen die in Indonesie niet zo leuk of goed zijn maar dat zijn de plussen en minnen die ieder voor zich bepaalt.

gr
AM

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Hai Yoke, ik ken inmiddels de hele geschiedenis, het gaat nu over de 2e generatie spijtoptanten,
De eerste spijtoptanten in de jaren 50 kregen nog de keus, maar met heel veel moeite......., uiteindelijk zijn ze verdreven en het was niet hun keus! dit trauma blijft vastzitten.
Een vraagje voor de sobats?
Waarom wordt een Indo als lui en suffig gezien?
Heb totaal andere ervaringen, leergierig, intelligent en behulpzaam en aardig,maar angstig. Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Op 27-09-2008 14:48 schreef 4yoke4:

...

Waarom komt toch steeds dat "middenbeen" "korte pootje" "derde been" enz. steeds weer in beeld, daar draait het toch niet allemaal om Emoticon: Confused

Emoticon: Wink

Bij mij absoluut niet! Emoticon: Nooo Maar Yoke, het is een feit dat vaak met dat "ding" wordt gedacht/gewerkt of hoe noem je dat... Emoticon: Blush
YB heeft het gepost en ik kan alleen maar "beamen" Emoticon: Yes! , dat dit met de regelmaat van de klok HELAAS het geval is.. Emoticon: Stupid

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Maar Yoke, het is een feit dat vaak met dat "ding" wordt gedacht/gewerkt of hoe noem je dat...
wat dacht je van spelen.

Er is zelfs een boom die er mee "showde" op Bali in Sangeh.(zie posting van 14.48 u )

Moest wel ff lachen toen, wij werden er langs gestuurd en achter ons aan kwam een groep moslimvrouwen, te herkennen aan kleding en hoofddoekjes en die "moesten" langs de achterkant en konden deze speling van de natuur niet aanschouwen. Emoticon: Wink Emoticon: Wink

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 27-09-2008 19:47 merapi wrote:
Hai Yoke, ik ken inmiddels de hele geschiedenis, het gaat nu over de 2e generatie spijtoptanten,
De eerste spijtoptanten in de jaren 50 kregen nog de keus, maar met heel veel moeite......., uiteindelijk zijn ze verdreven en het was niet hun keus! dit trauma blijft vastzitten.
Een vraagje voor de sobats?
Waarom wordt een Indo als lui en suffig gezien?
Heb totaal andere ervaringen, leergierig, intelligent en behulpzaam en aardig,maar angstig. Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Merapi,
spijtoptanten ( uit indonesie) zijn mensen die in 1949 in eerste instantie hebben gekozen voor de Indonesische nationaliteit, daar hebben ze later "spijt" van gekregen en tenslotte konden ze in 1960 opnieuw kiezen voor de Ned. nationaliteit en naar Nederland verhuizen. Dat was dus in de jaren 60 en niet in de jaren 50.

Hier in het Noorden worden de Indo's niet als lui en suffig gezien en geloof me wij zaten er midden tussen in. Behulpzaam en aardig werden en worden ze nog bevonden .
Leergierig, ja dat hangt niet alleen van je afkomst af en intelligentie komt voor in alle lagen van de bevolking, de een krijgt wat meer kansen en de ander wat minder.
Angstig...................... nee hoor, ben nog uit de tijd van de "indogangs" en die durfden wel hoor ! Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 27-09-2008 20:50 4yoke4 wrote:

...

Angstig...................... nee hoor, ben nog uit de tijd van de "indogangs" en die durfden wel hoor ! Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Als ze maar niet met klewangs of goloks te zwaaien. Emoticon: Wink
Dan lopen al die gadjahs (belandas) ook weg . Emoticon: Yes!

Pada kaboer dese

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 27-09-2008 21:50 sidia wrote:

...

Als ze maar niet met klewangs of goloks te zwaaien. Emoticon: Wink
Dan lopen al die gadjahs (belandas) ook weg . Emoticon: Yes!

Pada kaboer dese

Nee hoor Om Sid, het was gewoon en beetje grootdoenerij tegen elkaar.
Geen klewangs maar gasgevende brommers ff laten zien wie de meeste aanhangers had en U kunt wel raden wie, nietwaar ! Leuke tijd Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud
Toen was U nog niet in Nederland denk ik. Emoticon: Cry Emoticon: Cry Emoticon: Cry

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 27-09-2008 14:48 4yoke4 wrote: Waarom komt toch steeds dat "middenbeen" "korte pootje" "derde been" enz. steeds weer in beeld, daar draait het toch niet allemaal om Emoticon: Confused

Ik durf te zeggen dat in meer dan de helft (waarschijnlijk zelfs veel meer, maar dat kan ik niet hard maken) van de gevallen het wel draait om dat "middenbeen", waarmee doorgaans meer wordt "gedacht" dan met de hersenen.
Als ik alleen maar naar degenen kijk die ik persoonlijk ken, dan is dat ca. 70%.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 27-09-2008 19:47 merapi wrote: .....het gaat nu over de 2e generatie spijtoptanten,
De eerste spijtoptanten in de jaren 50 kregen nog de keus, maar met heel veel moeite.......

Please Merapi, Siebjans heeft al aan het begin van deze topic gezegd dat het hier gaat om iemand die pas 1 a 2 jaar in RI is. Dus a.u.b. niet telkens die oude koeien uit de sloot halen. Dit is een Indonesia -side en geen Indo -side. Telkens het verleden van de indo's erbij halen, wordt vermoeiend....... Het merendeel van de mensen waarmee ik hier werk zijn ex-Nederlanders (99% indo's) en die hoor ik minder vaak over het verleden of over het indo-"zijn" dan u hier op het forum.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Het topic gaat inderdaad over mensen die of nog gaan, of hier een paar jaar zitten.

Of de toestand waarin mensen terug kunnen gaan.
Wat dat betreft ben ik denk ik een beetje een buitenbeentje.
Want nu verblijf ik een aantal jaren in RI. Daar heb ik niet voor gekozen. Ik ben gestuurd, nu hier en over een aantal jaren wie weet waarheen. We hebben een huis op Bali. Waar we als we in het buitenland werken naar toe gaan als een rotatie is afgelopen.

Dat is iets anders dan nu hier wonen en werken.
Het is overigens in andere landen niet veel anders en zie je feitelijk hetzelfde gebeuren, waar in meer of mindere mate het middenbeen meespeelt. Dat voor wat emigratie van Nederlanders. Ik heb niet de gedachte van wel of niet slagen. M'n blik is wat dat betreft niet in 1 specifiek land. En ben ik inderdaad een wereldburger. Dat is een opmerking die iemand een aantal jaren geleden plaatste in het tropen instituut tijdens een cursus.

En dan over terugkeren?
Dat kan altijd als ik dat zou willen. Nou is die behoefte er niet. Maar ik weet niet of je als mens naar mate je ouder wordt ook nog door een stadium heengaat dat die behoefte er wel is. Heimwee ken ik niet. Al mijn familie woont in Nederland. Ik kan terug als ik wil of als het moet. Maar ik zie in de wereld nog uitdagingen genoeg en landen genoeg waar ik graag zou willen wonen werken. Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

spacer line  

On 27-09-2008 22:50 4yoke4 wrote:

...

Nee hoor Om Sid, het was gewoon en beetje grootdoenerij tegen elkaar.
Geen klewangs maar gasgevende brommers ff laten zien wie de meeste aanhangers had en U kunt wel raden wie, nietwaar ! Leuke tijd Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud
Toen was U nog niet in Nederland denk ik. Emoticon: Cry Emoticon: Cry Emoticon: Cry

Nee dat niet .

Wat ik meegemaak heb is op stap gaan met de toen nog jonge 2de generatie indo.
Gemiddeld zijn ze bijna 10 jaar ouder.
Ik kwam in 1968 in Nederland.
De tijd van de oude indo gangs is al bijna voorbij .
Wel weet ik dat sommigen goed bewapend zijn , en ook bij de Zuid Molukkers.

Het werd behoorlijk geknokt , en niet alleen met vuisten.
Had een keertje 2 auto' s vol met die jongens op bezoek gehad , of ik mee wil.
Ze hebben een akkefietje met die gadjahs (Nederlanders zijn vaak groter van postuur)
in Zwolle.
Dus ik zeg, aan me nooit niet , 2 auto' s (hoogstens 10 man) tegen gadjah vechten.
(Trouwens ik ben Indonesier met studievisum., niet alleen wordt ik eruit geschopt , maar mijn oude heer kan ontslag krijgen , er kan zelfs een rel komen als we als familie persona non grata wordt verklaard )
Blijkt dat er nog andere auto' s er bij zullen komen.
Ik ken een paar jongens die in karate en kempo scene zitten , toen ken men Kick boxen nog niet .Heb toevaliig kontakten met een paar leraren .
Dus ik werd gevraagd om naar hun auto te lopen , kofferbak open.
Zag ik klewangs , vechtstokken , zelfs geweer .
Ik weet ook dat ze soms met pistolen lopen als ze uit gaan naar een discotheek .
Soms wordt ook behoorlijk gevochten als ze niet binnen mogen .
Ik weet dat een pistool kost toen 200-300 gulden.Te koop in Belgie.
Ongeveer 2 weken loon.

Ik ben in het begin ook vaak geweigerd , en toch door praten kom ik uiteindelijk binnen.
Doordat ik vaak gesignaleerd werd met die leraren , kom ik praktisch overal binnen.
De uitsmijters van de discotheken zijn namelijk afkomstig uit dat millieu. Of ze zijn van de karate of van de kempo club.

bisa dicek of makemyday .

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Zoals ik het nu begrijp, trouwens iedereen tot dus ver hartelijk dank voor de tips, blijft het eerste probleem redelijk on opgelost, te wete het ticket terug naar NL. Hij/zij zal toch ergens, wellicht hier ter plaatse in RI, iemand moeten hebben die het geld daarvoor wil geven/lenen?!
Vervolgens, bij aankomst op Schiphol wordt het dan makkelijker, te wete, hij/zij kan een dakloze stichting dus onderkomen gaan zoeken in Amsterdam (deze stad ligt het dichtst bij Schiphol).
Vervolgens naar de Sociale dienst van deze gemeente en dan zal de molen gaan draaien.

Conclusie m.i., het valt redelijk mee in zo'n situatie, alleen het terug ticket, daar blijft een probleem aanwezig! Nu begrijp ik dus ook maar al te goed die regel van RI, dat ze dus een retour ticket willen zien!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Je zou ook gewoon tussen de Indonesiers op een kruispunt kunnen gaan staan, wie weet krijg je dan een ticket bij elkaar. Niet de meest ideale manier, maar aangezien het cultuur is kunnen ze je niet op je visum betrappen Emoticon: Wink

spacer line  

On 28-09-2008 09:19 siebjans wrote:
?!
Vervolgens, bij aankomst op Schiphol wordt het dan makkelijker, te wete, hij/zij kan een dakloze stichting dus onderkomen gaan zoeken in Amsterdam (deze stad ligt het dichtst bij Schiphol).
Vervolgens naar de Sociale dienst van deze gemeente en dan zal de molen gaan draaien.

Ya , je kan gelijk naar de Soos gaan.
En dan krijgt je de bijstandnorm van alleenstaande .(891.36 euri)permaand(inclusief vakantiegeld).
Daar moet dan je huur (evt met huursubsidie) betalen , gas electra , je telegraaf , telepon en internet , verzekeringen etc.
Krant kan je bij de bieb lezen , je heb ook nog gratis kranten zoals Metro, Spits etc .
Huis aan huis blad is ook gratis.

Wat moet je dan opgeven als je zo terug komt , in Indosenia , heb je voor dat bedrag (900 eurie) een leuk leven , met pembantu , kan je voor 70 eurie cents eten bij een een eenvoudige warteg.(eethuisje) .
Ben je een toean / nyonya dankzij je witte kop . Af en toe kan je nog scoren , veel aykamsi die met een toean of nyonya willen.
En hiero (in Nederland) ben je 1 van de andere witte koppen , geen babu meer . Als je pecel wil eten moet je bij de Surinaamse of indische afhaal toko halen.
Kost je ook al 6-7 eurie.
Wil je nasi rames speciaal hebben kost je ook boven de 8 eurie.
Wil je gaan chinezen , moet je naar de afValchinees , betaal je ook al 6 eurie voor bami gewoon met 1 stok vieze sate (ayam of babi) , plus een ordinaire krupuk .
Sambal glatis elbij , meneel .

Dat wordt afzien seh.
http://nl.youtube.com/watch?v=1vm5JcdHgew

bisa dicek of makemyday .

Veer01
User
User icon of Veer01
spacer line

Oke dan...er zal een groep zijn die er niks aan kan doen dat hun droom uiteenvalt,maar ik zie zoveel op tv over mensen die hier de boel laten voor wat het is en vervolgens zien dat het elders ook hard werken is voor je bestaan.Logisch dat een grrot percentage faalt in het verwezenlijken van hun droom.Anyway...wie wil er nou niet lekker luieren in een zonnig land i.p.v. wegkwijnen achter de geraniums in koud kikkerlandje Holland,maar je moet wel financieel krachtig zijn en anders moet je elders nog harder werken voor je natje en droogje. Emoticon: Yeah right!

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Werken in het buitenland betekent doorgaans wel een tandje harder lopen dan je in Nederland al zou doen. Niet alleen voor ondernemers maar ook voor hen die een expat baan hebben. Die hebben geen weekenden vrij. En op rotatie zal er 2 of 3 maanden 7 dagen per week gewerkt worden, zo'n 12 uur per dag minimaal.

Voor de pensionado's ligt dat natuurlijk iets anders.
Maar een expat die bijvoorbeeld in deeltijd werkt heb ik nog niet gezien Emoticon: Party!

En een ondernemer hier zal behalve creatief veel uren moeten steken in zijn bedrijf.
Tenminste als je een kwaliteits product neer wil zetten.

Dus makkelijker zal het niet zijn als je een vergelijking trekt met Nederland.
Het is tenslotte ook een uitdaging. Emoticon: Party!

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Wat betreft die gene die denken dat er vanaf de Nederlandse sociale systemen, blijvend gebruik van gemaakt kan worden.
Weet maar al te goed dat je via een aparte constructie, je geld voor 100% kan behouden.
Maar als je volgens de officiŽle weg uitschrijvingen uit je land enzv, kan het zijn dat je gekort word.
Je zal geen 100% AOW kunnen behouden,wanneer je in een land zit die geen verdrag hebben met Nederland
Gezien IndonesiŽ dat wel heeft, met Nederland maar ook zo weer opgezegd kan worden, is niet altijd zeker dat je in de toekomst niets kan veranderen.
Met een constructie van 6 maanden wisselend, dan kan je niets overkomen.
Of een postadres hebben met die verstande dat je dan ook je postadres bij iemand is, die er geen schade van onder vind.
Je kan denken aan je kinderen die werken.
Ga je bij een postadres, die een uitkering heeft, van welk instantie dan ook dan kan het zijn dat twee inkomens worden gekort. Emoticon: Talk to the hand Emoticon: Stupid

Dit al dus SVB
Uw uitkering buiten Nederland
Nederlandse sociale zekerheidsuitkeringen kunnen niet naar alle landen worden meegenomen. Soms wordt de uitkering verlaagd of zelfs helemaal gestopt als u buiten Nederland gaat wonen. Ook als het kind waarvoor u kinderbijslag ontvangt buiten Nederland gaat wonen kan dat gevolgen hebben voor de kinderbijslag.
Dit is onder andere het gevolg van de wet Beperking Export Uitkeringen (BEU). De gedachte hierachter is dat de overheid alleen nog uitkeringen in een ander land wil betalen, als er met dit land goede afspraken zijn gemaakt over controle op die uitkeringen.

Werkt u in het algemeen belang, bijvoorbeeld als diplomaat of ontwikkelingswerker, dan heeft de wet BEU voor u geen gevolgen.

Hieronder kunt u nagaan of het AOW-pensioen, de Anw-uitkering of de kinderbijslag naar een bepaald land kan worden meegenomen.

AOW en Anw meestal uitbetaald
Als u woont in dit land, kunt u uw AOW pensioen met eventuele toeslag of uw Anw-uitkering (blijven) ontvangen, zolang u aan de voorwaarden voldoet. U blijft in dit land recht houden, omdat er een verdrag is gesloten met afspraken over de controle op het recht op uitkeringen.
Omdat het verdrag voorlopig in werking is getreden, moet het op termijn wel definitief ondertekend worden. Mocht dat niet gebeuren, dan kan het verdrag ongedaan worden gemaakt. In dat geval zullen dan de beperkingen van de Wet BEU gaan gelden.

teven meld ik u dat we gaan kijken,in het land van de foto hier onder, of dit voor ons iets is.
Zelfs een krant uit IndonesiŽ meld er iets over
Sejumlah wanita mengenakan pakaian tradisional Bavarian berpose dalam ajang Oktoberfest di Munich (21/9). AFP PHOTO

En we reizen gelijk door , Jodelen in het land van paarse chocolade Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Smile Emoticon: Shiny Emoticon: Party!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 28-09-2008 10:21 oyibo wrote:
Werken in het buitenland betekent doorgaans wel een tandje harder lopen dan je in Nederland al zou doen. Niet alleen voor ondernemers maar ook voor hen die een expat baan hebben. Die hebben geen weekenden vrij. En op rotatie zal er 2 of 3 maanden 7 dagen per week gewerkt worden, zo'n 12 uur per dag minimaal.

Ik denk dat er ook gradaties zijn in het expat wereld.
Wat ik weet van de " expat" wereld in Nederland / Duitland etc uit mijn jeugd is dat men echt leuk en comfortabel leven.
Tenminste de " expats" die ik ken , hebben vaak dienstwoning of de huur werd betaald door de baas , dienstauto , dienstchauffeur en allerlei privileges.Ik heb over Indonesische expat , die gezonden werd door " jakarta".

Daarnaast heb je ook Indonesische zakenmensen.
Ik denk dat hun wereld ook vergelijkbaar zijn met de wereld van andere expats , de andere diplomaten en NGO medewerkers.

Tegenwoordig zal ook dezelfde moeten zijn , men reist ook niet economieklas .

Veer01
User
User icon of Veer01
spacer line

Tuurlijk zijn onze arbeidsomstandigheden beter,maar je moet niet vergeten dat velen waaronder ikzelf altijd meer dan normale uren en op de gekste tijden werk om de economie draaiende te houden,dus ik bedoel maar dat er ook zat mensen hier hard moeten werken en niet van 9 tot 5 achter een bureautje zitten. Emoticon:

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Jij doet mooi werk Veer !
Mijn hart gaat sneller kloppen bij het aanzicht van een XF.
En heel af en toe rij ik er wel eens 1.

Sidia.
Klopt, auto met chauffeur, housekeeper, huis enz enz.

Maar dat mag ook best met het aantal uren per week.
Dan kun je er domweg geen huishouding bij hebben. En in veel landen zelf liever niet rijden. Hier doe ik het wel maar dat is iets anders. Emoticon: Party!

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 28-09-2008 16:45 oyibo wrote:
Sidia.
Klopt, auto met chauffeur, housekeeper, huis enz enz.

Das Kloft , alleen hadden we in amsterdam geen pembantu.
De Nederlandse (autochtone) pembantu' s zijn duur . Emoticon: Cry
Niet te betalen.

De rest is standaard , ook het soort paspoort waar wij op reizen.
Het huis (beethovenstraat amsterdam) is heeeel klein voor Indonesische begrippen.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 28-09-2008 13:07 Veer01 wrote:
van 9 tot 5 achter een bureautje zitten. Emoticon:

Best te houden , werkt alleen 7 -7,75 uren perdag , variabele werktijden.
Van 8.00 tot ongeveer 16.00 uur.

Het is ook keihard werken , of eigenlijk net doen of je keihard werkt , veel werkoverleg(ouwe hoeren ) . koffie pause etc . Voor de baas telt alleen dat je je werkt afmaakt .

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

YB ik haal helemaal geen ouwe koeien uit de kali!

En dit is een Nederlandse/Indonesische site en daar horen de Indo"s net zo goed bij!
Maar YB, je mag mij corrigeren qua standpunt, maar ik waardeer de Indo gemeenschap in Nederland evenals de Molukse gemeenschap.
Jammer YB dat je dit vermoeiend vindt, maar in Den Haag groeit de Indo/Indonesische gemeenschap weer enorm, met vele culturele activiteiten, taalcursussen en wat het allerbelangrijkste is: geschiedenisonderwijs mbt Indonesia.
Dat was er nooit in Nederland, maar 60 jaar later gebeurt het dus.....
Mooi toch!!??

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

52,104,970 topic views - 224,506 posts - 13,535 topics - 16,967 members - last post @ 14-12-2017 06:40 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

93,376,174 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com