indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Is je gewone rijbewijs + internationaal rijbewijs van ANWB niet legaal dan?
Is helemaal legaal en is één jaar geldig, kosten 13 Euro dus erg goedkoop, alleen dien je dat persoonlijk af te halen: http://www.anwb.nl/webwinkel/r(...)rnationaal-rijbewijs
Mocht de studie van Janne langer gaan duren is het internationaal rijbewijs niet meer geldig.
De meeste willen graag op een scooter/motor rond rijden maar hoeveel mensen hebben een Nederlands rijbewijs voor motor, de scooters/brommers zijn voor de Nederlandse wet een motor en geen bromfiets.
Een procesverbaal is goed te betalen maar wat er allemaal kan gebeuren bij een ongeluk weet iedere Nederlander erg goed.
Ik heb zelf al meer dan 5 jaar een Indonesisch rijbewijs voor mijn scooter, na de verhuizing van Bali naar Java moest ik wel een complete nieuw examen doen doen omdat met in Java heel goed weet dat er in Bali rijbewijzen worden verkocht zonder enige vorm van examen.

Jan , dit heb ik gevonden bij een indonesische site
Een student-visa is gewoon een legale en niet te dure optie voor mensen die willen studeren in Indonesië, er zijn bureau's genoeg die dat piekfijn kunnen regelen zodat je bij het verblijf in Indonesië niet steeds weer met het visum bezig bent maar met datgene waarvoor je bent gekomen.
Jan

w.serle
User
spacer line

Op 22-09-2008 07:26 schreef NoviKirana:

...

Even naar Singapore vliegen is inderdaad een dure grap, maar je ontkomt er niet aan als je zolang wilt blijven in Indonesië!
Ik weet dat er wel bureaus zijn in Bali die ook een sponsor voor je kunnen regelen als je die niet hebt....maar hoe het precies zit kan ik je niet vertellen.

Ik heb het zelf nog niet meegemaakt, maar volgens Jan Hofman is de volgende procedure het eenvoudigst:
Je koopt eerst een visum voor twee maanden (voor je vertrekt) Als die twee maanden dan bijna om zijn, ga je naar Hofman, en die bezorgt je een verlenging van EEN maand (a raison van 600 000 IDR, meen ik) dat verlengen kun je in totaal vier keer doen. (en daarna moet je eventueel "even naar Singapore" Emoticon: Wink Zo omzeil je de noodzaak om van te voren al een sponsor te moeten hebben.

not every change is an improvement

w.serle
User
spacer line

Op 22-09-2008 04:46 schreef Yogya-Bali:
Effe googelen en je hebt alle info.

By the way: RI is groter dan Bali. Juist dat grote aantal buitenlanders op Bali tast het hele eiland aan op vele manieren. Zoek het eens ergens anders: meer dan 13.000 eilanden (waarvan ruim 700 bewoond) en men kakelt alleen maar over 1 eiland.
Dat is zwaar onrecht doen aan het land Indonesia.

Natuurlijk, RI is groter dan Bali, maar de WERELD is weer groter dan RI.Als je dan vanuit de wereld kiest voot RI dan is dat, omdat je van mening bent, dat RI voordelen heeft ten opzichte van die wereld. En als je in RI kiest voor Bali dan is dat, omdat je van mening bent, dat Bali voordelen heeft t.o.v. de rest van RI. Persoonlijk (maar dat is voor iedereen anders) heb ik voor Bali gekozen omdat dat het enige eiland is, dat niet Mohammedaans is. Ik heb niets tegen Moslims, maar ik houd er niet van om iedere ochtend om vijf uur gewekt te worden door luidsprekers op de minaretten, die (op voor mij veel te luide toon) oproepen tot gebed.
Daarom kakel ik alleen maar over één eiland !
P.S. Ik heb nog niet ontdekt of het hindoeïsme misschien ook minder plezierige kanten heeft.

not every change is an improvement

brendababe
User
User icon of brendababe
spacer line

wie kan mij vertellen hoe dit zit of kan ?? (ja ben r weer hihi)

Vage kennissen hun vrienden r van hebben een huis gekocht op Bali en niet getrouwd met een balinees ik dacht dat buitenlanders geen huizen en grond kunnen kopen in Indonesie waaronder Bali

Iemand enig idee hoe deze mensen dit hebben kunnen doen??

adu zeg!!! ben kapok!!

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Kunnen ze ook niet. Maar velen denken dit wel te kunnen met allerlei - onwettige - constructies; erin geluisd door malavide buitenlanders dan wel binnenlanders.
Hopelijk vergaat het hen goed maar ca. de helft is al van een koude kermis thuisgekomen.

brendababe
User
User icon of brendababe
spacer line

ja dat lijkt mij ook we willen dat allemaal wel toch voor weinig gigantisch leuk huis in een warm oord levensonderhoud goedkoop.

Maar wat ik gehoord heb is dat je alleen kunt kopen als je echtgenoot een Indonees is/ Balinees
maar niet als 2 blanken/buitenlanders daar wat kopen voor je zelf of ben ik nou zo blond?? Emoticon: Wink

Kan in Thailand namelijk ook niet wel een apartement kopen grond is niet van jou maar een woonhuis op de begaande grond met grond kan niet wel leasen voor 30 jaar wordt nooit je eiegndom ook weer wel alleen als je met Thai getrouwd bent maar ga je scheiden alles blijft eigendom van de thai ipv de belanda Emoticon: Sadley

adu zeg!!! ben kapok!!

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Als je wederhelft Balinees/Balinese is, ja die kan het wel kopen, maar is het dus nog steeds niet jouw eigendom.Zoals YB zegt, het kan niet, en toch zijn er mensen die er nog steeds intrappen. Met vaak kostbare gevolgen.

En dan voor w.serle.
Als die 2 maanden om zijn, kun je bij mijn weten niet even naar iemand toe omdat te verlengen. Ik zou me goed laten informeren over de validiteit van een dergelijke verlenging. DIe meneer Hofman is een 1000 poot en regelt ook de "koop" van een woning. Ik zou zeggen, vraag bij de Indonesische Ambassade gewoon wat de gangbare weg is. Gebruik de zoekfunktie van het forum eens, topics genoeg !

Succes ! Emoticon: Party! Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

brendababe
User
User icon of brendababe
spacer line

Het kan dus echt niet als bijv 2 belanda's ik vraag t me elke keer af als belanda's mij dat vertellen.......

adu zeg!!! ben kapok!!

brendababe
User
User icon of brendababe
spacer line

he oyibo r staat medewerker??? vertel??

adu zeg!!! ben kapok!!

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Op de eerste posting nee het kan dus niet. Dat is al heel vaak onderwerp geweest.

Medewerker?
Jij logt op de indahnesia.nl in?
Ik heb geen idee. Ik log op indahnesia.com aan en dan staat er moderator.
Emoticon: Party!

doora
User
spacer line

Kan dus WEL brendababe.

En er is inderdaad al veel over verteld maar ,koppige hollanders, tja.

Natuurlijk zijn er veek oplichters ,zoals overal in de wereld maar niet naive mensen weten daar mee om te gaan.
Heel veel mensen hebben moeite met Bali omdat ze gewoonweg niet om kunnen gaan met mensen die er wel van kunnen genieten zonder die meteen over een mc donalds kam te scheren.
Hebben ook vaak moeite met de uitspattingen die plaatsvinden op dat eiland. zijzelf doen dat liever binnen hun eigen vier muren met een lieve mevrouw die absoluut anders is dan al die anderen op Bali (zij spellen ATM als BRI of BCA of BNI en dat klinkt anders).

Beide beentjes op de grond en een uitstekende notaris in handen nemen (ik zie de reakties nu al voor me met al die opmerkingen over oplichters bij notarissen en agenten en advocaten en legio voorbeelden van mislukkingen) en deze ook in vertrouwen nemen zodat je ze ook kunt vertrouwen.

notaris: evispanjaitanRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.gmail.com .

He geen Balinese naam, aduh.

Stel je vragen en je krijgt het echte antwoord van haar, het kan WEL.
alleen is de definitie eigendom anders dan wij normaal aannemen maar als je nadenkt zie je wat de mogelijkheden zijn.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Here we go again. Lees de Indonesische wet. Heb het er net nog vandaag en 2 dagen geleden over gehad hoe Nederlanders denken de wet te kunnen vergelijken met die vanuit NL. De Wet op Agraria staat zelfs op het internet. Kun je alles rustig lezen.
En die notarissen..........vraag maar even aan de Ned.ambassade wat hun mening is over de notariele akten hier te lande. En daar wordt beleid op gestaafd.
Alleen de bule 's in Bali (veel van die new-age freaks) denken de wijsheid in pacht te hebben en denken dus dat de hele wereld ongelijk heeft, inclusief de Indonesische overheid. Neem het maar op tegen de overheid hier te lande. Succes gewenst: wet is wet, of het nou in NL is of in RI.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Nou Doora,

Geef ons de details van dat het volgens jou wel kan.
We zijn er benieuwd.

Ik wacht met spanning af. Emoticon: Party!

Ter informatie, mijn vrouw is Balinese, niet een kwart, niet een half maar een volwas Balinese. Ik heb een woning op Bali. Heb alle mogelijkheden afgelopen, notaris en advocaat.

Ik zou zeggen, leg mij eens uit hoe het wel kan. Emoticon: Party!

spacer line  

On 02-10-2008 14:26 doora wrote:

alleen is de definitie eigendom anders dan wij normaal aannemen maar als je nadenkt zie je wat de mogelijkheden zijn.

Defenitie van eigendom is anders dan wij normaal aannemen .

Dat begrijp ik niet .
Eigendom is gewoon eigendom , in indonesia heet het Hak Milik .
De certifikaat is SHM .

Hak Pakai is zoiets als recht om te gebruiken , zoiets als " erfpacht " in Nederland .
Een huis kan door een WNA gebouwd worden op een gehuurde grond , te betrekken van de staat (tanah negara) of van een particulier(WNI) .
In dit verhaal is het de nominee . Een erfpacht is niet " eeuwigdurend" , heeft bepaalde looptijd . De voorwaarden zijn wettelijk vast gelegd.
Alle constructies die niet conform de wet is nietig .

Een valkuil : Een WNA kan geen huis huren en geen huis bouwen als ze niet in Indonesia wonen .
Dat heb ik begrepen uit de tekst van de regels.
Moet even opzoeken of ik het goed gelezen(met of zonder bril) en of ik het goed geinterpreteerd heb.
Ik ben tenslotte geen jurist . Emoticon: Nooo
Dus even nachecken !!!!

bisa dicek of makemyday .

spacer line  

On 02-10-2008 16:04 oyibo wrote:
Ter informatie, mijn vrouw is Balinese, niet een kwart, niet een half maar een volwas Balinese. Ik heb een woning op Bali. Heb alle mogelijkheden afgelopen, notaris en advocaat.

ook de "prenup" gesloten bij een indonesische notaris , voor het huwelijk gesloten werd ?

A prenuptial agreement, antenuptial agreement, or premarital agreement, commonly abbreviated to prenup or prenupt, is a contract entered into prior to marriage or civil union by the people intending to marry. The content of a prenuptial agreement can vary widely, but commonly includes provisions for division of property and spousal support in the event of divorce or breakup of marriage.

---------------------------------
Bron Asep Wijaya Law Firm.
If you are foreign nationality and plan to marry an Indonesian spouse, you need to get a prenuptial agreement PRIOR to marriage. Considering foreigners are not allowed to have a property in Indonesia, and if you wish to take the quite sensible precaution of a prenuptial agreement for the purpose of protecting yourself and your properties in the event that one of you dies, a prenuptial agreement is a must-have choice.

brendababe
User
User icon of brendababe
spacer line

Oyibo: begrijp ik dit goed moment dat als jij bijv gaat scheiden (hoop van niet natuurlijk) dan is alles van RI (Bali) toch?? niks van jou bij??.... Jij hebt de woning te danken doordat jij een schone Balinese vrouw hebt??? Emoticon: Wink

adu zeg!!! ben kapok!!

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Te danken is een groot woord, zeg maar mede mogelijk gemaakt.

Zo'n risico zal iemand inderdaad snel lopen.
Dat klopt Brendababe

En dat risico loop je zelfs met een prenup.
Ik heb voor mijzelf de meest beste oplossing gekozen.
Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat deze keuze voor iedereen het beste is.
En daarbij of ze delfde keuze kunnen maken. Denk maar eens aan het hebben van kinderen bijvoorbeeld.

Ik weet wat mij te wachten staat bij scheiding, of overlijden.

En maak me geen zorgen.
In mijn geval zijn de kinderen erfgenaam Emoticon: Party!
Dus het eigendom blijft. Welliswaar dan niet bij mij maar bij mijn eigen kinderen.

spacer line  

On 03-10-2008 11:22 oyibo wrote:

Dus het eigendom blijft. Welliswaar dan niet bij mij maar bij mijn eigen kinderen.

Dat geldt voor iedereen , elke pewaris (erfgenaam) krijgt zijn/haar legitieme portie.
Ook Indonesische erfgenamen .
En voor (buitenlandse )kinderen die niet onder de nwe wet van 2006 vallen , moeten ze binnen een overgangsperiode afstoten.

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Op 02-10-2008 14:26 schreef doora:
Kan dus WEL brendababe.

En er is inderdaad al veel over verteld maar ,koppige hollanders, tja.

Natuurlijk zijn er veek oplichters ,zoals overal in de wereld maar niet naive mensen weten daar mee om te gaan.
Heel veel mensen hebben moeite met Bali omdat ze gewoonweg niet om kunnen gaan met mensen die er wel van kunnen genieten zonder die meteen over een mc donalds kam te scheren.
Hebben ook vaak moeite met de uitspattingen die plaatsvinden op dat eiland. zijzelf doen dat liever binnen hun eigen vier muren met een lieve mevrouw die absoluut anders is dan al die anderen op Bali (zij spellen ATM als BRI of BCA of BNI en dat klinkt anders).

Beide beentjes op de grond en een uitstekende notaris in handen nemen (ik zie de reakties nu al voor me met al die opmerkingen over oplichters bij notarissen en agenten en advocaten en legio voorbeelden van mislukkingen) en deze ook in vertrouwen nemen zodat je ze ook kunt vertrouwen.

notaris: evispanjaitanRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.gmail.com .

He geen Balinese naam, aduh.

Veelvuldig lees ik jou postings met verbazing!! Vertel dan eens hoe dat kan??!!
Dat kun jij niet, dat kan ik niet, dat kan niemand, gewoonweg omdat het niet mogelijk is!

En ja, als JIJ het verschil niet weet tussen "bezitten" of "beheren" (zie een eerdere posting van jou zelf!!) tja, dan kan alles ja.. Emoticon: Stupid

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

spacer line  

On 03-10-2008 11:22 oyibo wrote:
Te danken is een groot woord, zeg maar mede mogelijk gemaakt.

Zo'n risico zal iemand inderdaad snel lopen.
Dat klopt Brendababe

En dat risico loop je zelfs met een prenup.
Ik heb voor mijzelf de meest beste oplossing gekozen.
Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat deze keuze voor iedereen het beste is.
En daarbij of ze delfde keuze kunnen maken. Denk maar eens aan het hebben van kinderen bijvoorbeeld.

Ik weet wat mij te wachten staat bij scheiding, of overlijden.

En maak me geen zorgen.

Misschien heeft Yogya-Bali nog wat statistische informatie voor ons over hoe hoog dat risico is dat het fout gaat....?

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

86,182,647 topic views - 240,311 posts - 13,732 topics - 33,700 members - last post @ 30-10-2020 08:32 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

140,557,990 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com