indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Hotels in Indonesië > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

natascha86
User
spacer line

Emoticon: Confused Ik en mijn vriend (jonge twintigers) Emoticon: Party! gaan volgend jaar naar sanur in bali. Nu hebben we twee hotels die we allebei zeer interessant vinden. Kan iemand ons vertellen wat de beste keus is. beide voldoen aan onze eisen. Misschien is de prijs kwaliteit verhouding na ervaring bij 1 van de 2 beter.

Hoop dat jullie me uit de brand kunnen helpen!!!! Emoticon: Confused

Bij voorbaat bedankt!!! Emoticon: Bye bye

natascha86
User
spacer line

Wij gaan 3 weken en willen echt tot rust komen. Emoticon: Yeah right! misschien helpt dit

Dank u Emoticon: Yes!

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Tja, idd weinig reactie te bespeuren.......
Ik ken de hotels die je noemt niet, ik ken wel Sanur, en om te relaxen vind ik Sanur een beste keuze.
Je komt daar echt tot rust en als je toch even lekker de "20-ti-ger" wilt uithangen, met een brommer/taxi ben je binnen 20minuutjes in hartje uitgaans-gebied (Kuta/Legian)

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

Milani
User
spacer line

Puri Santrian ligt pal naast Sanur Beach Hotel en is heel erg druk op het strand maar je kan altijd bij Sanur Beach Hotel op het strand gaan liggen hoor.
Kom zelf al jaren bij Sanur Beach Hotel en ga nu in februari naar Grya Santrian dat ligt meer in het centrum, het hotel is kleinschaliger maar intiem zegt men.

Siebjans wij gaan in februari kijken naar een plekje voor een half jaar om te beginnen en wil jou vragen of je enig idee of tip hebt voor ons. Wij willen het liefst niet te ver van het strand zitten. Kan je op mijn privè mail mij wat ideetjes aandragen. Alvast bedankt hoor. Emoticon: Worship

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik ken de hotels wel maar alleen de buitenkant......Om tot rust te komt is Sanur "honderd keer" beter dan Kuta hoewel er mensen zijn die Sanur niks vinden voor twintigers. Mja, tis maar net wat je zoekt. Maar.......... zo gauw je uit je hotel met zwembad bent ist gedaan met de rust en wordt je achterna gezeten door de verkopers van vanalles en nog wat.
Als er een strand bij moet zitten en het moet op Bali zijn zou je ook nog Lovina of Amed kunnen overwegen (niet dat die verkopers dan helemaal verdwenen zijn hoor)
Voor rust zonder strand ergens in een rijstveld buiten Ubud.

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Anne-Mieke, ik lees meerdere postings in div topics dat in Sanur je toch veel word "lastig" gevallen, "achterna gezeten", ik vind "aangesproken" een netter woord overigens, maar dit valt best mee! Iedereen die toeristen landen/plekken bezoekt is bekent met dit fenomeen, toch. Of je nu aan de Spaanse costa's bent, of op de domunicaanse republiek of op Bali het is vrij generaal!
Terug naar Sanur, hier is het dus ook vrij normaal dat ze je aanspreken maar als je enkele weken of langer daar vertoeft houd het aangesproken worden snel op! Binnen no time kennen ze je, en weten ze dat je er langer bent, dat is ten minste mijn ervaring Emoticon: Yes!
Kortom vind ik dat dus geen enkel struikelblok wat betreft rust. Emoticon: Party!
Ben je er maar enkele dagen dan nog, het aangesproken worden is 100 keer minder dan in bijvoorbeeld Kuta/Legian........

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Milani, ik heb al eerder op dit forum gepost, dat wij er meerdere keren per jaar komen, meestal per keer voor 1 tot 2 weekjes. Als je er voor een half jaar wil gaan verblijven kan ik je geen tips geven over huizen/villa's/prumahans en dergelijke.... Emoticon: Nooo
Het enigste wat ik kan aanraden als je voor Februari nog een hotelletje zoekt EN mocht je een half jaar willen vertoeven in een hotel, ga dan echt eens kijken bij "Palm Garden" hotel! Deze ligt circa 100 meter van het strand in een rustige straat!! De gegevens van dit hotel heb ik op dit moment niet bij de hand, maar elders op dit forum heb ik al eens de gegevens verstrekt, ff zoeken.
Speciaal voor mensen die langer willen blijven heeft dit hotel grote kamers/appartementen, voorzien van 2 slaapkamers met ieder een badkamer, een woonkamertje en een keukentje. Ga daar eens kijken en onderhandel over de prijs! A perfect place to be Emoticon: Yes!

kyokucing
User
spacer line

Hallo Natascha,

Ik kom regelmatig in Indonesie en ben er ook geboren.
Ik kom net weer terug van een 6 weken durende fam. bezoek.

Als ik je een welgemeende advies mag geven.
Als ik bijvoorbeeld naar Bali ga dan reserveer ik een hotel of appartement voor 1 of 2 dagen.

In die 2 dagen kan je een gigantische keuze maken in hotels, appartementen o.i.d.
Je word er gewoon mee doodgegooid zoveel keus. En het mooiste ervan is dat je gewoon weg kan lopen als de prijs te hoog is, zodoende kun je de prijs naar beneden halen.

Heel veel succes en als je nog wat te vragen hebt, vraag maar.

Groetjes,
Kyokucing

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

Op 21-09-2008 07:34 schreef siebjans:
Terug naar Sanur, hier is het dus ook vrij normaal dat ze je aanspreken maar als je enkele weken of langer daar vertoeft houd het aangesproken worden snel op! Binnen no time kennen ze je, en weten ze dat je er langer bent, dat is ten minste mijn ervaring Emoticon: Yes!

Mwah, zelfs na 6 maanden in Sanur te hebben gewoond werden we nog steeds 'aangesproken', maar het was ook een erg rustige tijd en ik snap ook wel dat ze klandizie nodig hebben.....je leert er zelf wel iets beter mee omgaan na verloop van tijd, maar blijft toch nog wel enigszins vervelend....maar niet rustverstorend en Sanur nog steeds een prima plaats!

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Hotel met Bungalow's Diwangkara Baech Hotel, bij het zwarte strand.

Het zwarte strand

Mango Bar aan het witte strand.

Tempels wat je veel in Bali ziet,

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 21-09-2008 07:34 siebjans wrote:
Anne-Mieke, ik lees meerdere postings in div topics dat in Sanur je toch veel word "lastig" gevallen, "achterna gezeten", ik vind "aangesproken" een netter woord overigens, maar dit valt best mee! Iedereen die toeristen landen/plekken bezoekt is bekent met dit fenomeen, toch.

Sieb, ik heb wat dat aangaat een vrij breed referentiekader. Het "aangesproken" worden is de laatste jaren op sommige plekken in Indonesie veel erger geworden. Ik probeer dat ook wel te begrijpen maar eerlijkgezegd wordt ik er soms ook moe van. Ik ben het er abosoluut niet mee eens dat als je ergens enkele weken verblijft dit dan ophoudt (tenminste dat heb ik zelf niet mogen ondervinden het afgelopen jaar) Wat dat aangaat spannen Bali en Lombok de kroon en er zit duidelijk verschil in of je bijvoorbeeld in delen van Java, Sumatera of Flores bent.

Dus als iemand (absolute) rust wil zou ik deze zeker niet aanraden om naar Sanur te gaan, tenzij, zoals gezegd, je tot je hotel beperkt.

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Op 21-09-2008 20:06 schreef Anne Mieke:

...

Sieb, ik heb wat dat aangaat een vrij breed referentiekader. Het "aangesproken" worden is de laatste jaren op sommige plekken in Indonesie veel erger geworden. Ik probeer dat ook wel te begrijpen maar eerlijkgezegd wordt ik er soms ook moe van. Ik ben het er abosoluut niet mee eens dat als je ergens enkele weken verblijft dit dan ophoudt (tenminste dat heb ik zelf niet mogen ondervinden het afgelopen jaar) Wat dat aangaat spannen Bali en Lombok de kroon en er zit duidelijk verschil in of je bijvoorbeeld in delen van Java, Sumatera of Flores bent.

Dus als iemand (absolute) rust wil zou ik deze zeker niet aanraden om naar Sanur te gaan, tenzij, zoals gezegd, je tot je hotel beperkt.

gr
AM

Zal dan aan mij liggen, in met name Sanur ervaar ik het dan toch anders Emoticon: Blush Emoticon: Blush Emoticon: Blush
Ja Kuta/Legian niet te hebben dat aangesproken worden de hele ganse dag, maar Sanur tja ik vind het reuze meevallen ten opzichte van ..... Emoticon: Wink

Milani
User
spacer line

Siebjans bedankt voor je advies en ga in februari zeker even kijken bij Palm Garden hotel, wij zijn dan twee maanden in Sanur dus alle tijd om rond te kijken de bedoeling is begin november voor een half jaar te gaan.

Milani
User
spacer line

Zieleffe waar zit die Mango Bar, want dat klinkt wel heel erg leuk..................

Ibu Inge
User
spacer line

Natascha 86 ik ken Griya Santrian en Puri Santrian heel goed. Vanaf 2003 tot januari 2008 heb ik altijd in Griya Santrian gelogeerd. Het eerste jaar met mijn man en de laatste jaren met man, kinderen,kleinkinderen en vrienden. Griya Santrian ligt centraler en is kleiner, maar wel intiemer.
Puri Santrian is luxer en groter en ligt aan het eind van het strandpad. Heeft ook 2 zwembaden.
Uiteraard is de prijs voor een bungalow bij Puri Santrian duurder dan die bij Griya Santrian.
Groetjes
Inge

Bodjok
User
User icon of Bodjok
spacer line

Ik vond zelf het Puri Santrian echt heel mooi, maar dan hadden we ook een honeymoon suite met een balzaal van een badkamer.

mondria
User
spacer line

Hoi,
We zijn net terug van 17 dagen Grya Santrian, het is een mooi en rustig hotel, met momenteel 3 zwembaden en het strand ligt dichtbij. S'morgens uitgebreid ontbijt en je kan daar ook lekker s'avonds eten. maar er zijn daar in de buurt ook genoeg andere lekker restaurants.
Het is er wel heel rustig maar je kan inderdaad ook zelf vertier zoeken door naar het drukke Kuta te gaan of in Sanur een taxi te nemen voor een dagje uit, we hebben daar 7 excursies geboekt bij de Oad en hebben daardoor ook genoeg gezien. Wil je nog informatie dan kan je me altijd effe mailen.
groeten anita.

Cynthib
User
User icon of Cynthib
spacer line

Ben naar Puri Santrian geweest en het is supergoed bevallen. Heel mooi en rustig hotel (verblijf eind augustus 2008). Mooie kamers. Heel vriendelijk en service-gericht personeel. Op het strand was het ook rustig en we werden er helemaal niet lastig gevallen. Restaurant aan het strand was heel goed. Ontbijt ook erg lekker. Griya ben ik niet geweest, maar het is ongetwijfeld ook een topper. Maar Puri kan ik je zeker aanraden! Ik ga er de volgende keer ook weer heen. Of naar Tandjung Sari, maar dat is nog een stapje duurder (en mooier Emoticon: Wink )

Wij hebben trouwens geboekt via Holland International en hebben een excursie-pakket met privé-chauffeur en gids bijgeboekt, vijf dagen excusie (zelf in te delen) voor 80 euro p.p.: ook een aanrader, je ziet echt alle highlights en kan zelf je tempo bepalen (en evt. locaties overslaan en toevoegen in overleg met je gids, kost je niets extra).

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

79,672,034 topic views - 236,682 posts - 13,710 topics - 28,455 members - last post @ 21-02-2020 14:25 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

129,992,258 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com