indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

thezahir
User
spacer line

hoe kan je online betalen via de site van Lion Air: ik heb het talloze malen geprobeerd met mn Mastercard, maar iedere keer als de cardgegevens worden geverifieerd krijg ik een melding dat de betaling niet succesvol is gebeurd. Ik weet 100% zeker dat alle gegevens goed zijn ingevuld, maar hij vertikt het gewoon de gegevens te accepteren. Diverse andere creditcards doen het ook niet.

Creditcard is net vernieuwd dus nog zeer geldig. ik heb in totaal ook al een 20 minuten met Lion Air gebeld, maar (icm hun slecht verstaanbare engels) weten ze daar ook niets beters dan 'please try again sir'.... GRRRR

Kan iemand me hierbij helpen???

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Haha, mij lukte het eerder deze maand ook niet met mijn MasterCard. Typisch Indonesisch dat dit al tijden niet goed werkt. De oplossing is iemand te laten betalen voor je hier in Indonesie, vermoed ik zo.

Ho Lee Fuk

thezahir
User
spacer line

zou je weten hoe ik dat kan organiseren?
liion air heeft wel als eis dat de houder vd creditkaart ook 1 vd passagiers is. Dus als je iemand anders per creditkaart laat betalen, zou dat een probleem (kunnen) zijn.

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.yerun, ben jij zelf (woonachtig) in Indonesie?

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

On 16-09-2008 10:10 thezahir wrote:
hoe kan je online betalen via de site van Lion Air: ik heb het talloze malen geprobeerd met mn Mastercard, maar iedere keer als de cardgegevens worden geverifieerd krijg ik een melding dat de betaling niet succesvol is gebeurd. Ik weet 100% zeker dat alle gegevens goed zijn ingevuld, maar hij vertikt het gewoon de gegevens te accepteren. Diverse andere creditcards doen het ook niet.

Creditcard is net vernieuwd dus nog zeer geldig. ik heb in totaal ook al een 20 minuten met Lion Air gebeld, maar (icm hun slecht verstaanbare engels) weten ze daar ook niets beters dan 'please try again sir'.... GRRRR

Kan iemand me hierbij helpen???

Dit is typisch weer een voorbeeld van Indonesische prioriteiten ...waarschijnlijk kan je alleen met een Indo creditcard betalen en misschien dat nog niet eens... Het allerbelangrijkste in de Indonesische cultuur is dat een dergelijke bookingsengine wel leuk staat op een dergelijke site. Het gaat alleen om uiterlijkheden en niet om doelmatigheid zoals in de westerse economie. Cultuurverschillen met het Westen... Emoticon: Party! Het is niet voor niets dat Indonesie +_50x zo arm is als Nederland...

Gracias. Sama sama

spacer line  

Bij mij werkt het wel (met NL c.card)

Misschien moet je een popupblokker uitschakelen

thezahir
User
spacer line

Op 17-09-2008 10:12 schreef ouwe bekende:

ik kom helemaal geen popups tegen (ook met blokker uitgeschakeld), ik denk niet dat dit het probleem is.
Kun jij aangeven met welk type creditcard het jou is gelukt (master of visa) en of je daadwerkelijk de hele procedure hebt doorgelopen t/m het krijgen van je ticketnummer e.d.???

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 16-09-2008 21:31 thezahir wrote:
zou je weten hoe ik dat kan organiseren?
liion air heeft wel als eis dat de houder vd creditkaart ook 1 vd passagiers is. Dus als je iemand anders per creditkaart laat betalen, zou dat een probleem (kunnen) zijn.

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.yerun, ben jij zelf (woonachtig) in Indonesie?

Die eis kun je omzeilen door iemand hier in Indonesie contant te laten betalen natuurlijk. Hoe het met de tickets moet weet ik dan niet, want die schrijven ze dan wel voor je uit. Vermoed dat daar ook wel een oplossing voor is.

On 17-09-2008 10:12 ouwe bekende wrote:

Met mijn Rabobank Mastercard werkte het dus niet helaas. In het proces ben ik inderdaad ook geen popup tegengekomen met FireFox.

Ho Lee Fuk

spacer line  

Visa, afgelopen week. Dat ticketnr. krijg je al voor je de cc gegevens invult (als ik het me goed herinner) en je ontvangt GEEN (hoe vreemd ook) bevesting via de mail.

thezahir
User
spacer line

heel apart... VISA lijkt het dus wel te doen...
maar goed, je moet bij Lion Air in staat zijn de credit kaart waarmee is betaald, te tonen bij je checkin. Aangezien ik zelf alleen Mastercard heb, wordt het dus lastig voor mij vrees ik.

iemand een idee??

thezahir
User
spacer line

ik heb nu een familielid (zelfde achternaam, andere voorletters) gevonden met een VISA waarmee ik zou kunnen betalen.

Feit is echter dat op Lion's website staat dat "Please note that the credit card used to pay for this ticket must be presented by the cardholder for verification at check-in. Failure to comply with this, Lion Air reserves the right to deny boarding and cancel the ticket(s) and contract of carriage."

De creditkaarthouder moet dus eigenlijk ook de passagier zijn. Kan iemand uit ervaring aangeven of dit in de praktijk gebeurd: wordt ernaar gevraagd bij check-in?

Geschiere
User
spacer line

In mei en juni diverse tickets geboekt bij Lion Air en betaal met een mastercard NL. Geen problemen ondervonden dus misschien is het een tijdelijk probleem

thezahir
User
spacer line

Op 18-09-2008 16:04 schreef Geschiere:
In mei en juni diverse tickets geboekt bij Lion Air en betaal met een mastercard NL. Geen problemen ondervonden dus misschien is het een tijdelijk probleem

maar werd er bij inchecken nog naar je creditkaart gevraagd? En waar checkte je in?

thezahir
User
spacer line

even een kickje omhoog... ik wil ERG graag boeken, maar door alle onduidelijkheid nog steeds niet gedaan...

Kan iemand uit ervaring aangeven of er om je creditkaart wordt gevraagd bij inchecken bij Lion Air??
(dit omdat dit op hun site staat, dan je geweigerd kan worden als je dezelfde creditcard niet kunt laten zien bij checkin)

dank, dank bijvoorbaat!

thezahir
User
spacer line

Op 17-09-2008 11:04 schreef ouwe bekende:
Visa, afgelopen week. Dat ticketnr. krijg je al voor je de cc gegevens invult (als ik het me goed herinner) en je ontvangt GEEN (hoe vreemd ook) bevesting via de mail.

ik heb het nu met een (geldige) visa-kaart gebruikt (eerder werkte mastercard dus niet...) maar ook hier gaat het bij dezelfde stappen mis. Na invoeren vd kaartgegevens gaat het systeem verifieren, maar je krijgt dan dus een errormelding en het afronden vd betaling werkt niet.

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. ouwebekende: kennelijk werkt momenteel geen enkele creditkaart dus, ik begrijp niet dat het jou wel is gelukt. Je weet zeker dat het bij Lion Air was en niet een andere maatschappij?

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Even praktisch: heb je je ticket snel na aankomst in Indonesie nodig? Of misschien ben je er al/wel? Ik weet niet om welke vlucht het gaat maar is het een optie om het ticket ter plaatse te boeken?

On 18-09-2008 10:18 thezahir wrote:
ik heb nu een familielid (zelfde achternaam, andere voorletters) gevonden met een VISA waarmee ik zou kunnen betalen.
...................
De creditkaarthouder moet dus eigenlijk ook de passagier zijn. Kan iemand uit ervaring aangeven of dit in de praktijk gebeurd: wordt ernaar gevraagd bij check-in?

Of ze dit bij Lion Air inderdaad doen weet ik niet maar ik heb mij creditcard wel eens moeten laten zien (maar ik weet even niet meer welke mij)

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

thezahir
User
spacer line

ik kom op 8 okt s eind vd middag aan in jakarta en wil graag diezelfde avond nog door naar mataram, lombok. Dan is lion air de enige optie, en biedt een gunstige prijs!

ik kan erop gokken dat deze stoelen er nog zijn als ik aankom, maar zeer waarschijnlijk niet meer voor die prijs helaas...

Geschiere
User
spacer line

Ik weet zeker dat het bij Lion Air was. We hebben we 3 vluchten met hen gedaan. In Sulawesi van zuid naar noord en van Sulawesi weer naar Bali. Wij hebben geen enkele keer onze creditcard laten zien. Wel even je boeking uitprinten voordat je afsluit.

gr. Elma

thephantom
User
User icon of thephantom
spacer line

Ik betaal mijn ticket bij lion air altijd via mijn lippobank rekening via internetbankieren.
Werkt tot nu altijd perfect , met mijn pda boek ik in het hotelkamertje als ik op reis ben , betaal het via internetbankieren en haal mijn boardingpas met het boekingsnummer. dit werkt prima zelfs vanuit singapore of nederland.

thephantom
User
User icon of thephantom
spacer line

Op 20-09-2008 11:01 schreef thezahir:
even een kickje omhoog... ik wil ERG graag boeken, maar door alle onduidelijkheid nog steeds niet gedaan...

Kan iemand uit ervaring aangeven of er om je creditkaart wordt gevraagd bij inchecken bij Lion Air??
(dit omdat dit op hun site staat, dan je geweigerd kan worden als je dezelfde creditcard niet kunt laten zien bij checkin)

dank, dank bijvoorbaat!

Welicht kan ik mensen hierbij uit de brand helpen in nood
Als men gewoon een overboeking doet naar mijn ned rekening kan ik de ticket voor hen via mijn lippobank betalen. bijna iedereen heeft wel internetbanking.

thezahir
User
spacer line

Op 24-09-2008 08:33 schreef thephantom:

...

Welicht kan ik mensen hierbij uit de brand helpen in nood
Als men gewoon een overboeking doet naar mijn ned rekening kan ik de ticket voor hen via mijn lippobank betalen. bijna iedereen heeft wel internetbanking.

email aan je gestuurd...

spacer line  

On 21-09-2008 17:54 thezahir wrote:

...

ik heb het nu met een (geldige) visa-kaart gebruikt (eerder werkte mastercard dus niet...) maar ook hier gaat het bij dezelfde stappen mis. Na invoeren vd kaartgegevens gaat het systeem verifieren, maar je krijgt dan dus een errormelding en het afronden vd betaling werkt niet.

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. ouwebekende: kennelijk werkt momenteel geen enkele creditkaart dus, ik begrijp niet dat het jou wel is gelukt. Je weet zeker dat het bij Lion Air was en niet een andere maatschappij?

Ja, weet ik zeker.
Ik denk toch dat het probleem bij jouw computer zit. Dat er eens een dag of wat een storing is bij hun kan natuurlijk maar je bent nou een week verder dus lijkt mij echt sterk dat die storing dan nog niet verholpen is. Probeer het is op een andere computer.
Of misschien is er iets met je cc.

thezahir
User
spacer line

Op 25-09-2008 14:05 schreef ouwe bekende:

...

Ja, weet ik zeker.
Ik denk toch dat het probleem bij jouw computer zit. Dat er eens een dag of wat een storing is bij hun kan natuurlijk maar je bent nou een week verder dus lijkt mij echt sterk dat die storing dan nog niet verholpen is. Probeer het is op een andere computer.
Of misschien is er iets met je cc.

inmiddels wel op 5 verschillende computers geprobeerd, met 5 verschillende kaarten (master en visa) en zelfs vanaf verschillende ip adressen. Het zit m toch in hun site... Het lijkt mij ook sterk, maar ja, indonesie is en blijft een ontwikkelingsland, waar dit soort zaken niet zo'n urgentie krijgen zoals dat vaak in NL gebeurt...

jiskefet
User
spacer line

Ik heb hetzelfde probleem van de zomer gehad. Ook Mandala werkte ineens niet meer.

Ik heb toen een mailtje naar de baas van Mandala gestuurd, hij reageerde nog persoonlijk ook! Hij zei dat door creditcard fraude voorlopig alleen cards uit Indonesie, Maleisie en Singapore worden ondersteund en dat de securitysystems geupgrade worden.

We zullen het wel zien, maar waarschijnlijk zal het nog wel even duren voor dat dit is opgelost.

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Die baas van Mandala heb ik alle vertrouwen in, een betrouwbare Afrikaner die veiligheid voorop stelt.

Overigens las ik laatst dat alleen Garuda en Mandala tot de veiligste internationale categorie luchtvaartmaatschappijen behoren, Lion en Batavia zeker niet. Dus als je de keuze heb vlieg je met Garuda of Mandala

Gracias. Sama sama

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

En zelfs die veiligheid is relatief:

http://indonesiepagina.nl/nieu(...)assings-controle.php

Ho Lee Fuk

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

79,537,326 topic views - 236,599 posts - 13,707 topics - 28,339 members - last post @ 16-02-2020 17:46 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

129,772,645 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com