indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (4 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Hitami
User
spacer line

De Telegraaf :

PASURUAN - Minstens 23 mensen zijn in IndonesiŽ tijdens een stormloop op 'gratis' geld, om het leven gekomen. Zeker acht mensen raakten zwaargewond.

De run op het geld ontstond bij het huis van een rijke familie, in de Indonesische plaats Pasuruan. De familie gaf geld weg vanwege de ramadan.

Politiebronnen lieten weten dat er paniek uitbrak in de menigte. Als gevolg van de chaos zouden de slachtoffers tegen het hek zijn gedrukt.

Iedere wachtende zou een bedrag krijgen van veertigduizend roepia, omgerekend ongeveer drie euro.

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

We hebben net op TV een verslag gezien van deze verschrikkelijke gebeurtenis, mensen stonden al te wachten van 06:00 vanmorgen terwijl de rijke familie duidelijk had laten weten om 10:00 met het uitdelen van geld (IDR30.000 p.p) zou beginnen.
Er zijn volgens de TV 21 doden, allemaal vrouwen.
Deze rijke familie wil ieder jaar tijdens de Ramadan de armere bevolking wat geven.
Pasuruan ligt in Oost Java op de weg van Probbolingo naar Surabaya en is een bedevaartsplaats, mensen die de Bromo hebben gezocht zijn er waarschijnlijk doorgekomen.
Tuti & Jan

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Eigenlijk is het schandalig, door zoiets bekend te maken wil deze man zich profileren als goed Moslim, terwijl hij met zijn actie alleen maar tracht om de buitenwereld te laten zien, wat voor een goed Moslim hij is.
Als je geld uit gaat delen kan ze op zeker dit soort toestanden verwachten.
Veel mensen doen iets in bulan puasa of met Idul Fitri, zelfs toeristen die geen moslim zijn trekken vaak hun dompet om hier en en daar iets te doen.
Straks met Idul Fitri ben ik in IndonesiŽ, zeker weten dat ook ik mijn steentje bij zal dragen, ik ken zat mensen die mijn bijdrage op de juiste plek kunnen brengen, als ik bekend zou maken dat ik geld of goederen uit ga delen, dan ben ik een volslagen idioot die dit ook nog eens doet met de achterliggende gedachte te laten zien hoe goed ik ben.
Dat is de intentie niet denk ik, eerder de wetenschap dat er een aantal mensen goed te vreten hebben met Idul Fitri, als ik dan bovendien wat centjes in de achterhand heb om ook de rest van mijn tijd daar, mensen een handje toe te steken, lijkt mij dat veel beter.

Mensen helpen doe je uit je hart, en als het kan anoniem en niet voor persoonlijke eer(iedereen moet het zien en weten).
De geld uitdelende meneer is een fout mens en bovendien een foute moslim Emoticon: Angry

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Ja inderdaad vreselijk,daarom kan ik de Moslim cultuur niet goed begrijpen.
Deze praktijken doen mij denken aan een oud boek en een verhaal:
Begin 1900: de Soenan kwam met zijn hele gevolg allen in vol ornaat, met rijtuigen.
Hij strooide geld naar de bevolking en zij vertrapten elkaar en delen was er niet bij.
Hebzucht zit in iedereen.
Bron: Rob Nieuwenhuys

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Merapi, heeft weinig met moslim cultuur te maken, meer met het feit dat mensen zo hebberig zijn als ze egoistisch zijn. En dan komt er in Indonesie nog eens bij dat ze niet in rijen kunnen wachten op hun beurt, en dan krijg je zit. Harde leerschool, maar de wereld is hard.

Ho Lee Fuk

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Ik heb de beelden gezien, en inderdaad er werd een mevrouw geplet tegen het hek van de gullegever. Was er vorig jaar niet zo'n mongool die de poen uit een helicopter mikte?

Met ongeveer dezelfde taferelen? Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ja, dat was geloof ik in west Java... maar een stadion is dan een betere plek als een woonwijk blijkt wel. Emoticon:

Ho Lee Fuk

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Ongedisiplineerd volk.

Shalom

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 16-09-2008 06:04 Yerun wrote:
Merapi, heeft weinig met moslim cultuur te maken, meer met het feit dat mensen zo hebberig zijn als ze egoistisch zijn. En dan komt er in Indonesie nog eens bij dat ze niet in rijen kunnen wachten op hun beurt, en dan krijg je zit. Harde leerschool, maar de wereld is hard.

Nou ik denk niet dat mensen voor de lol zich dood laten drukken voor een paar euro....Dus hebberig en egoistisch vind ik een wat eigenaardige conclusie.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Nee Annemieke dat denk ik ook niet.
Maar kennelijk wel jaarlijks terugkerende praktijk.

De vraag lijkt me of je dit soort dingen zou kunnen voorkomen door ze simpel weg te verbieden. Kennelijk is het zo dat de overheid maatregelen moet nemen met zo veel doden en desnoods de gullegever maar aan moet pakken. Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 16-09-2008 23:47 Anne Mieke wrote:

...

Nou ik denk niet dat mensen voor de lol zich dood laten drukken voor een paar euro....Dus hebberig en egoistisch vind ik een wat eigenaardige conclusie.
Nee dat doen ze zeker niet, maar de mensen die als laatste komen (en dus achteraan staan) zijn diegenen die gaan duwen, met dit als resultaat. Lekkere gedachte deze maand; ikke ikke ikke en de rest kan stikken, zelfs letterlijk in dit geval, hoe treurig ook.

Dat bedoede ik dus met he egoistische in de mens, en dan wijs ik echt niet naar 'de Javaan', of 'de Indonesier' of 'de islamiet'.

In dit geval kan de gulle gever zich goed opstellen door begrafenissen te betalen als je het mij vraagt overigens. Doet ie tenminste nog iets goeds terug voor al het leed wat anderen is aangedaan.

Ho Lee Fuk

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 16-09-2008 06:04 Yerun wrote: En dan komt er in Indonesie nog eens bij dat ze niet in rijen kunnen wachten op hun beurt, en dan krijg je zit. Harde leerschool, maar de wereld is hard.

Volgens mijn omgeving is dit de grootste boosdoener; het ongedisciplineerd gedrag....niet kunnen wachten in een rij. Wat was de opmerking van de meeste mensen in mijn omgeving: "Boontje komt om zijn loontje" en "Hebzucht komt voor de val". Niemand had enige medelijden.

By the way: dat patserige gedoe met geld strooien, is al lang aanwezig hier. Als er een inzamelingsactie is dan wordt de naam van de "gulle" gever altijd gepubliceerd/kenbaar gemaakt met het geschonken bedrag erbij. Die hele zakat is toch 1 grote farce: alleen maar showen wat je kan missen (en dus hoe rijk je bent).

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

94,618,867 topic views - 242,009 posts - 13,759 topics - 35,451 members - last post @ 15-10-2021 19:42 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2021
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

154,248,287 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com