indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

jan44
User
spacer line

wie weet wat je nodig heb om voor een jaar in indonesie te blijven.ik ben getrouwd met een indonesche vrouw,dus ik heb al een sponsor,maar verder weet ik het niet.wie kan mij helpen en wat zijn de eventuele kosten.

alvast bedankt jan

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Ik zou nog eens naar een goede tandarts gaan voor vertrek naar Indonesie voor een complete check-up. Het aantal goede tandartsen in Indonesie is op 1 hand te tellen, het aantal kwakzalvers is gigantisch. Maw als je je goede Nederlandse gebit wil behouden doe een goede sanering VOOR vertrek.

Voor andere tips zou ik gewoon ff de search-functie gebruiken. Er is al zoveel geOHd (ge-ouwehoerd) over dit onderwerp.

Gracias. Sama sama

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

ALs je naar een tandarts wil in Indonesie, gaat dan niet naar een huis praktijk.
In de meeste ziekenhuizen zit ook een tandarts aan verbonden, en die zijn echt wel goed........
Maar jan44 vroeg wat zijn er zo al de kosten, en wat moet je allemaal doen.
Op de eerste plaats even de Search raadplegen, men heeft hier over veel al beschreven, wat je allemaal moet doen.
Behalve de kosten daar kan men zo niet 1-2-3 hier vermelden????? Emoticon: Smile Emoticon: Blush Emoticon: Confused

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Jan

Misschien moet je je vraag wat explicieter maken en "ons" wat (meer) aanwijzigen geven zodat je ook wat gerichter antwoorden kan verwachten.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Hitami
User
spacer line

vreemde vraag.
je ben getrouwd met een indonesische vrouw dus lijkt me logisch dat ze indonesie ken.

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

ik ben getrouwd met een indonesche vrouw,dus ik heb al een sponsor
Als jouw vrouw in IndonesiŽ woont heb je mogelijk al een sponsor, woont zij in Nederland niet.
Erg belangrijk is een verzekering, dat is al moeilijk als je 1 jaar wil blijven en is in Nederland na te vragen.
Voor de rest geef je te weinig details om antwoorden te kunnen geven.
Succes,
Jan

jan44
User
spacer line

ik wil daar een jaar gaan wonen en als het kan een bedrijfje opzetten,dus ik wil graag zoveel mogelijk informatie over de eventuele kosten die ik zou moeten maken voor de papierwinkel hier in nederland of weet iemand waar ik dat kan vinden.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 15-09-2008 16:48 jan44 wrote:
ik wil daar een jaar gaan wonen en als het kan een bedrijfje opzetten,dus ik wil graag zoveel mogelijk informatie over de eventuele kosten die ik zou moeten maken voor de papierwinkel hier in nederland of weet iemand waar ik dat kan vinden.

Als je DAAR wil wonen , werken , bedrijf opzetten , moet je aan de wetten die DAAR gelden voldoen.
En ook de DAAR te maken kosten.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Op 15-09-2008 16:48 schreef jan44:

Jan, om te beginnen, velen met jou hebben deze droom/gedachte wel eens over RI.
Mag, kan en is ook mooi om te hebben.
Het is alleen niet zo gemakkelijk als wat ik "proef" uit jou "nuchtere" postings.
Je hebt een vrouw uit Indon. zo begrijp ik, je wil hier 1 jaar gaan vertoeven zo begrijp ik en je wil een bedrijf opzetten zo begrijp ik.
Als eerste, 1 jaar hier verblijven en een bedrijf opzetten snap ik al niet helemaal??!
In 1 jaar een bedrijf opzetten en dan? Ja sorry, ik weet het niet, maar ik zou zeggen als men een bedrijf wil opzetten, dat dit niet voor 1 jaar is, laat staan de tijd die nodig is om zoiets op te zetten.
Laat ik je een raad geven, kom eerst eens 1 jaar orienteren voordat je direct over bedrijf begint en na 1 jaar als het bevalt, ja dan heb je meer kansen van slagen als Bule.
Verder, als jou vrouw Indon. is, spreekt ze de taal en een goed advies (zeker als je in zaken wilt en hier wil wonen) ga zo spoedig mogelijk beginnen aan een Indon. taal cursus, deze is onmisbaar als je hier wil wonen/werken.
Om hier vervolgens 1 jaar te mogen zijn en een bedrijf op te zetten het volgende;
dat bedrijf opzetten vergeet maar, zeker het eerste jaar, je kan daar gewoonweg de officiele papieren niet voor krijgen! Emoticon: Nooo
Dan een visum voor 1 jaar, ik denk en geloof dat je dat ook kunt vergeten, kom eerst maar eens, als dat al lukt, op een sosial budaya. Als je vrouw in NL bij jou woont, vergeet dat dan ook maar, woont ze hier in Indon. kan dat een visum zijn waarvoor je in aanmerking komt.
Let wel, na 4 verlengingen moet je na een half jaar enkele dagen Indon. verlaten om vervolgens weer zo'n visum te krijgen. Lukt dit allemaal niet, vraag dan in eerste instantie een toeristen visum voor 60 dagen of vraag niets en neem een 30 dagen VOA.
Met al deze visa mag je NIET werken dus pas op!
Kosten voor 1 jaar verblijf, tja, dat kan ik voor jou niet invullen, laten we zeggen;
minimaal ervan uit gaan euro 10.000 voor 1 jaar???
Als je dit dan allemaal gehad hebt na dat ene jaar en je hebt jezelf het nodige aangeleerd/ervaring, ga dan eens denken aan de rest. Nogmaals, als je alles netjes volgens de regels wil organiseren zul je nog veel tegenslagen tegenkomen.

Succes Emoticon: Worship

PS. Indonesie is en blijft een prachtig land, met veel lieve mensen en een mooie natuur en cultuur, ik hoop dat je slaagt in je ideeen Emoticon: Yes! Emoticon: Wink

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,169,969 topic views - 233,612 posts - 13,687 topics - 24,375 members - last post @ 15-09-2019 20:17 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,244,770 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com