indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

De Belgie-route gaat om een MVV (voorlopig verblijf); niet om een gewoon bezoekersvisum.
Beste Yogya-Bali,
Ik probeer hier alleen een antwoord te geven op een reactie, ik denk dat het gewoon bij dit topic hoort, veel Nederlanders willen in eerste instantie de partner naar Nederland laten komen met een toeristenvisum om te kijken hoe het bevalt in het koude kikkerlandje, bevalt is de volgende stap een MVV en het is te gek voor woorden dat de aanvraag in België wel kan zonder terug te keren naar het geboorteland en in Nederland niet.

Ik hoop dat ik zelf niet gebruik hoef te maken van welk visum dan ook maar als ik naar Nederland op vakantie zou willen samen met mijn wettelijke echtgenote moet iemand anders mijn echtgenote sponseren omdat ik geen ingezetene meer ben van Nederland, dat is te gek voor woorden.
Groetjes,
Jan

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Op 15-09-2008 11:53 schreef Tuti & Jan:
De Belgie-route gaat om een MVV (voorlopig verblijf); niet om een gewoon bezoekersvisum.
Beste Yogya-Bali,
omdat ik geen ingezetene meer ben van Nederland, dat is te gek voor woorden.
Groetjes,
Jan

En als je nog wel economische banden hebt met NL? Mag je dan wel als sponser optreden? Of MOET je expleciet ingeschreven staan in NL?

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 15-09-2008 11:30 siebjans wrote:
Gaan we weer zeg, leuk leuk.....
Als je een visum aanvraagt (schengen) en je voldoet aan het gevraagde, kan iedereen een visum krijgen van/voor NL. Ook de minder bedeelde en OOk de meisjes van de NL mannen die ze naar NL willen halen. gampang Emoticon: Yes!

LET WEL, als je aan het gevraagde voldoet! maar dat lijkt me logisch Emoticon: Bye bye

Andersom geldt dat toch ook? Als je als NL-er een visum wilt voor Indon. EN al het gevraagde/benodigde is in orde, heb je hier ook weinig problemen en geven ze je het gevraagde visum Emoticon: Yes!

Aan het gevraagde voldoet…… daar zit het nou precies de knup. En die knup heet vestigingsgevaar. Je kunt als ambassade/consulaat wel vinden dat iemand onroerend, een baan, kinderen of wat dan ook moet hebben maar als je daar niet aan kunt voldoen dan heb je maar pech gehad. En dan hebben we het dus over de minder bedeelden. Dus zo gampang en logisch is het allemaal niet.
Het probleem is dat er EN EN vereist wordt. Dus hoewel er een sponsor is die alle kosten op zich neemt worden er toch nog bepaalde sociale bindingen gevraagd. Dat er ook wel eens (vaker!) emotionele bindingen zijn met een land waardoor iemand het niet eens in zijn hoofd zal halen om niet terug te gaan, daar komen ze niet eens op. Arrogantie ten top als je het mij vraagt.
Ik vind ook niet dat je hier Indonesie en Nederland kunt vergelijken met elkaar. Een Nederlander zal gemakkelijker aan alle voorwaarden kunnen voldoen en het begrip vestigingsgevaar is Indonesie niet van toepassing (behalve de paar mensen die zich aan overstay schuldig maken)

On 15-09-2008 11:00 Yogya-Bali wrote:
…Met losers bedoel ik hier niet de Indonesiers maar de uitnodigende partij. En dan hebben we het hier over degenen waarover "Oude Bekende" het heeft, nml. degenen die hun meisje of vrouw willen laten overkomen.

Als dat jouw definitie van een loser is dan ben er ook een…………….hoewel ik dat zelf zo nooit gevoeld heb Emoticon:

On 15-09-2008 11:00 Yogya-Bali wrote:
Dan die 90%: ik denk dat je de situatie hier onderschat. Er is hier een grote groeiende middenklasse aan het onstaan die heus wel meer is dan 10% van de bevolking. En dat de "minder bedeelden" niet kunnen komen, is geheel naast de waarheid. Alleen....men moet aan voorwaarden voldoen.

Wat de betreft de percentages kan ik daar wellicht een tiental procent naast zitten. Mensen die geen werkcontract, werkgever of loonstroken kunnen overleggen zijn er legio en hiermee zit ik beslist niet naast de waarheid.

On 15-09-2008 12:06 siebjans wrote:

...

En als je nog wel economische banden hebt met NL? Mag je dan wel als sponser optreden? Of MOET je expleciet ingeschreven staan in NL?

Om als sponsor/garantsteller op te kunnen treden moet je een contract, werkgeversverklaringen, 3 salarisstroken kunnen overleggen. Je moet sowieso ingeschreven in NL omdat je via de gemeente ook de legalisatie voor je handtekening (nodig voor de uitnodiging) moet verkrijgen.

gr
Anne Mieke

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Op 15-09-2008 12:15 schreef Anne Mieke:

...

Om als sponsor/garantsteller op te kunnen treden moet je een contract, werkgeversverklaringen, 3 salarisstroken kunnen overleggen. Je moet sowieso ingeschreven in NL omdat je via de gemeente ook de legalisatie voor je handtekening (nodig voor de uitnodiging) moet verkrijgen.

gr
Anne Mieke

Anne Mieke, ik ben hier niet zo zeker van, volgens mij kan het wel! Als je aan alle zaken voldoet, BEHALVE ingeschreven staan in gemeente in NL kan volgens mij de ambassade uitkomst bieden. Heluppp YB....

verder ik wist niet dat je kwaad werd Emoticon: Blush
Die EN EN, als je daaraan voldoet is het mijninziens gampang Emoticon: Yes!

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Om als sponsor/garantsteller op te kunnen treden moet je een contract, werkgeversverklaringen, 3 salarisstroken kunnen overleggen. Je moet sowieso ingeschreven in NL omdat je via de gemeente ook de legalisatie voor je handtekening (nodig voor de uitnodiging) moet verkrijgen
Dat is precies hetgeen mij een paar jaar geleden werd verteld op de Nederlandse Ambassade.
De uitnodigingsbrief kan je alleen maar krijgen op het gemeentehuis waar je woonachtig bent en in mijn geval is dat Malang in Oost Java.
Mijn paspoort is afgegeven in Jakarta en op mijn Nederlands rijbewijs staat Malang (IDN) net als op mijn ID-kaart (KITAS), ons huwelijk is geregistreerd in Den Haag.
Ik zal er niet om treuren omdat ik niet de plannen heb om mijn vaderland te bezoeken, mocht ik van gedachten veranderen zal ik er voor gaan, ik weiger dat iemand anders borg moet staan voor mijn echtgenote.
Jan

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 15-09-2008 12:31 siebjans wrote:
Anne Mieke, ik ben hier niet zo zeker van, volgens mij kan het wel! Als je aan alle zaken voldoet, BEHALVE ingeschreven staan in gemeente in NL kan volgens mij de ambassade uitkomst bieden. Heluppp YB....

verder ik wist niet dat je kwaad werd Emoticon: Blush
Die EN EN, als je daaraan voldoet is het mijninziens gampang Emoticon: Yes!

Om iemand uit te nodigen heb je een uitnodigingsbrief nodig die gelegaliseerd is door de gemeente in Nederland waar je verblijft.

Hierbij als voorbeeld een link naar de gemeente Eindhoven.
http://www8.eindhoven.nl/web/s(...)31/typeofpage=123980

Informatie hierover is ook te vinden op de IND site en de site van de ambassade

Ik word niet kwaad op jou/jullie. Ik probeer even duidelijk te krijgen hoe de zaken in elkaar steken en dat de “kampungbewoner’ beduidend minder kansen heeft om naar Nederland te komen. Bij afwijzing van het visum kun je (sponsor/garantsteller) zelf of met behulp van een advokaat in bezwaar gaan. Als het gaat om vestigingsgevaar wordt die zaak weliswaar in 90% van de gevallen gewonnen (het is immers hun ja tegen de nee van de vreemdeling/sponsor) maar dan heb je wel een lange adem (aantal maanden) nodig. Het gaat hier dan ook puur om ontmoedigingsbeleid en niks anders. De stress treft dan (vooral) de sponsor/garantsteller want de Indonesier moet het maar met lede ogen toezien. Bovendien zijn die “regels” verre van duidelijk.

Hieronder het citaat van de ambassade in Jakarta: (met de nadruk op hierbij kan aanvrager denken….)

Bewijs van sociaal / economische banden van aanvrager met Indonesië of land van permanent verblijf (hierbij kan aanvrager denken aan bijvoorbeeld werkgeversverklaring, bewijs van studie, Kartu Keluarga (gezinskaart), eigen bankafschriften van de laatste 3 maanden). Van alle originele documenten (zoals geboorteakte/kartu Keluarga etc.) dient tevens een fotokopie te worden overgelegd, zodat de originele documenten aan u kunnen worden teruggegeven;

Bij de Indonesische tekst wordt gesproken over “misalnya” (bijvoorbeeld).

In het Engels wordt hier in geheel niet over gesproken.

Ik weet intussen genoeg van (toeristen)visazaken van Nederlandse ambassades/consulaten in diverse buitenlanden dat er willekeur plaatsvindt. Zo wordt bij sommige ambassade bij een visumaanvraag verwezen naar Buitenlandse Zaken (!) In veel (derde wereld) landen wordt helemaal niet gevraagd naar bewijzen van sociaal/economisch,. Dit zijn zomaar een paar voorbeelden waaruit duidelijk blijft dat er een willekeur in het toekennen/afwijzen van toeristenvisa voor een het hetzelfde Nederland. Ik vind dat in zelk geval triest en wat ik verder van vind zal ik mij maar verder niet over uitlaten.

gr
Anne Mieke

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Anne Mieke als het waar is dat de verschillende NL-ambassade,s wereldwijd andere maatstaven hanteren dan de gebruikelijke vind ik dat ook "not done", immers staat NL erom bekent dat niet te doen, dacht ik Emoticon: Blush

Verder heb ik weinig ervaring met sponser zijn voor Indonesiers.
Ik kan je wel zeggen dat als je niet ingeschreven staat als persoon maar je nodigt iemand van Indon. uit om naar NL te komen kan dat wel! En wel als volgt;
Als jou economische binding bijvoorbeeld een NL-bedrijf betreft (dus jij staat niet ingeschreven in de gemeente MAAR jou bedrijf wel) kan dit voldoende zijn, op zo'n moment regelt, in dit geval, de NL ambassade te Jakarta of 1 van de bevoegde medewerkers de benodigde papieren hiervoor en hoef je dus geen legalisatie van de gemeente te hebben (of hoe noem je dat papiertje Emoticon: Blush )
Zelf meegemaakt enkele jaren geleden, en is toen heel netjes geregeld door 1 van de medewerkers die hier in Yogya woonachtig is Emoticon: Yes!

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

En om absoluut niet korrupt te zijn, of wat dan ook, wil ik toch zeggen,
Vele wegen lijden naar Rome, in dit geval ook naar NL.
Creatief zijn kan zekers lonen ook als je een visum aanvraagt voor een Indon.-er die naar ons land wil komen.

Voorbeelden genoeg, o.a. familie die kan helpen daarmee, ik zie daar geen enkel probleem of oneerlijkheid in Emoticon: Nooo Emoticon: Wink

Dat je, om wat voor rede ook, princiepe of wat ook, dit niet accepteerd, dat is geheel aan de persoon, maar nogmaals, ik ben van mening dat wat ze vragen, vrij normaal is, en dat als je aan al hetgeen voldoet, je zonder veel ergenis of problemen een visum krijgt.
Laatst las ik ergens dat bijvoorbeeld het minimumloon verhaal is terug gedraaid of minder is, ik weet niet meer exact hoe en wat, wel is met dit gebaar voor mij duidelijk dat dit een versoepeling inhoud dus...... zie ik niet zo snel de problemen.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 15-09-2008 14:25 siebjans wrote:
En om absoluut niet korrupt te zijn, of wat dan ook, wil ik toch zeggen,
Vele wegen lijden naar Rome, in dit geval ook naar NL.
Creatief zijn kan zekers lonen ook als je een visum aanvraagt voor een Indon.-er die naar ons land wil komen.

Voorbeelden genoeg, o.a. familie die kan helpen daarmee, ik zie daar geen enkel probleem of oneerlijkheid in Emoticon: Nooo Emoticon: Wink

Dat je, om wat voor rede ook, princiepe of wat ook, dit niet accepteerd, dat is geheel aan de persoon, maar nogmaals, ik ben van mening dat wat ze vragen, vrij normaal is, en dat als je aan al hetgeen voldoet, je zonder veel ergenis of problemen een visum krijgt.
Laatst las ik ergens dat bijvoorbeeld het minimumloon verhaal is terug gedraaid of minder is, ik weet niet meer exact hoe en wat, wel is met dit gebaar voor mij duidelijk dat dit een versoepeling inhoud dus...... zie ik niet zo snel de problemen.

Ik vraag mij af of we het over hetzelfde hebben. Wat bedoel je met “familie die daarmee kan helpen”? Bedoel je daarmee de familie van de sponsor of de aanvrager? En wat bedoel je met of je dit wel of niet accepteert? En heb je het over het minimumloon van de sponsor?Ik ben nu even de weg kwijt….

Een ding is zeker een versoepeling t.a.v. visumverstrekking is er zeker niet.

gr
Anne Mieke

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Euhhhh Emoticon: Blush
Ik heb het erover dat de sponser zijn familie kan gebruiken in sommige gevallen.
En ik heb het over het minimumloon van de sponser.
Excuus aangaande het wel of niet accepteren, hier doelde ik meer op de eerdere posting van Jan, hij melde dat hij niet een ander wil laten opdraaien als sponser voor zijn Indon. vrouw.

Verder is het ook mogelijk voor de aanvrager om bij familie en of vrienden bepaalde zaken te regelen die nodig zijn voor de aanvraag.
Bijvoorbeeld; als deze aanvrager een familie of vriend heeft met een eigen bedrijf, dan kan door deze vriend een arbeidscontract worden afgegeven zodat aanvrager voldoet aan "vast werk", dat is toch een verrijste of niet? Ik haal dit ook maar weer aan als voorbeeld dat je creatief dient te zijn in sommige gevallen en dat ik daar niets mis mee vind!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 15-09-2008 15:34 siebjans wrote:
Euhhhh Emoticon: Blush
Ik heb het erover dat de sponser zijn familie kan gebruiken in sommige gevallen.
En ik heb het over het minimumloon van de sponser.
Excuus aangaande het wel of niet accepteren, hier doelde ik meer op de eerdere posting van Jan, hij melde dat hij niet een ander wil laten opdraaien als sponser voor zijn Indon. vrouw.

Verder is het ook mogelijk voor de aanvrager om bij familie en of vrienden bepaalde zaken te regelen die nodig zijn voor de aanvraag.
Bijvoorbeeld; als deze aanvrager een familie of vriend heeft met een eigen bedrijf, dan kan door deze vriend een arbeidscontract worden afgegeven zodat aanvrager voldoet aan "vast werk", dat is toch een verrijste of niet? Ik haal dit ook maar weer aan als voorbeeld dat je creatief dient te zijn in sommige gevallen en dat ik daar niets mis mee vind!

Ok, nu ben ik weer aangesloten Emoticon: Smile
Iemand anders garant laten staan is overigens ook legaal en idd niks mis mee.

gr
AM

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 15-09-2008 12:15 Anne Mieke wrote:

...

Ik vind ook niet dat je hier Indonesie en Nederland kunt vergelijken met elkaar. Een Nederlander zal gemakkelijker aan alle voorwaarden kunnen voldoen en het begrip vestigingsgevaar is Indonesie niet van toepassing (behalve de paar mensen die zich aan overstay schuldig maken)
[Anne Mieke

"behalve de "paar mensen" ---------------------------

Nou A.M , als je de posting leest over de "visum problemen" , over de "eigendomsproblemen ", de vestigingsproblemen vragen mbt wonen-werken-huwelijk etc , dan zou ik toch tot honderden of meer , dus bepaalde procentage komen .
Dat zal je niet willen weten.

De hoofd (een bobo) van de Balinese immigratie praat dat van duizenden en duizenden mensen met KITAs (ya , je leest het goed KITAS) een heleboel aantal illegaal (of half illegaal) werken.
Staat in de Bali Post.
DUIS niet een paar m, of honderden maar --------------------. .

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

spacer line  

On 15-09-2008 15:34 siebjans wrote:

Dat gaat vrees ik bij mij niet op, ben te kort terug in Nederland om dat te doen.
Werk heb ik al wel, maar freelance en zover ik weet moet je 3 maanden kunnen aantonen een inkomen te hebben gehad in Nederland

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Op 15-09-2008 16:40 schreef dutchguy1000:

...

Dat gaat vrees ik bij mij niet op, ben te kort terug in Nederland om dat te doen.
Werk heb ik al wel, maar freelance en zover ik weet moet je 3 maanden kunnen aantonen een inkomen te hebben gehad in Nederland

Nu haal je even e.e.a. door elkaar, waar jij op antwoord, daar bedoel ik de Indonesier mee die in Indon. familie heeft dienaangaande. Emoticon: Blush

Ik begrijp uit jou posting dat jij in NL bent en dus een vriend(in) vrouw uit Indon. wil laten overkomen?! Als dat het geval is, weet ik de exacte regels niet, sorry.
Wellicht kan een familielid, vriend of kennis helpen om in ieder geval een toeristen visum te regelen, zoals hier al eerder is gepost. En vervolgens (ik heb begrepen dat een toeristen visum 3 maanden is) kun je tijdens hem/haar verblijf verdere stappen ondernemen om bv. een MVV aan te vragen, immers voldoe je dan aan, zoals je zelf post, de minimaal 3 maanden werk in NL....

spacer line  

ok, ik begrijp het nu, ik was in de war met de sponsor, die moet namelijk ook 3 maanden werk kunnen bewijzen.
Een truuk als je geen werk hebt als sponsor is een vriend met bedrijf een fake werk contract te laten maken
Ander verhaal

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 15-09-2008 16:25 sidia wrote:

...

Nou A.M , als je de posting leest over de "visum problemen" , over de "eigendomsproblemen ", de vestigingsproblemen vragen mbt wonen-werken-huwelijk etc , dan zou ik toch tot honderden of meer , dus bepaalde procentage komen .

De hoofd (een bobo) van de Balinese immigratie praat dat van duizenden en duizenden mensen met KITAs (ya , je leest het goed KITAS) een heleboel aantal illegaal (of half illegaal) werken.
Staat in de Bali Post.
DUIS niet een paar m, of honderden maar --------------------. .

Nee, dat wil ik idd niet weten. Maar ik schreef eea in relatie tot vestigingsgevaar in Nederland.
Illegaal werken in Indonesie vind ik in zo'n land een grotere doodzonde dan hier in NL. Dat kan dus echt niet. Ze hebben er al moeite genoeg om de Indonesiers aan het werk te krijgen.

gr
AM

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 15-09-2008 16:56 siebjans wrote:

...

Nu haal je even e.e.a. door elkaar, waar jij op antwoord, daar bedoel ik de Indonesier mee die in Indon. familie heeft dienaangaande. Emoticon: Blush

Ik begrijp uit jou posting dat jij in NL bent en dus een vriend(in) vrouw uit Indon. wil laten overkomen?! Als dat het geval is, weet ik de exacte regels niet, sorry.
Wellicht kan een familielid, vriend of kennis helpen om in ieder geval een toeristen visum te regelen, zoals hier al eerder is gepost. En vervolgens (ik heb begrepen dat een toeristen visum 3 maanden is) kun je tijdens hem/haar verblijf verdere stappen ondernemen om bv. een MVV aan te vragen, immers voldoe je dan aan, zoals je zelf post, de minimaal 3 maanden werk in NL....

EN minimaal een jaarcontract in het vooruitzicht vanaf het moment van de MVV-aanvraag (dus NIET de eventuele adviesaanvraag in NL) met een minimaal inkomen van € 1528,04 (inclusief vakantiegeld) of € 1457,75 (exclusief vakantiegeld) Deze bedragen zijn voor gezinsvorming en zijn daarmee ook anders dan nodig voor een toeristenvisum. Anders wordt het als aantoonbaar is dat het om gezinshereniging gaat en partijen samen in het land van herkomst een aantal huwelijksjaren hebben doorgebracht.

Tijdens het verblijf hier in Nederland zijn er geen verder stappen te ondernemen zoals de MVV-aanvraag. De aanvrager mag ten tijde van de MVV aanvraag overal zijn behalve in Nederland en de praktijk het liefst nog in het land van herkomst. Natuurlijk is die tijd wel goed te gebruiken om alle info hierover te verzamelen. MVV-aanvraag kan nog "een hele klus" zijn

gr
Anne Mieke

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 15-09-2008 11:53 Tuti & Jan wrote: Ik hoop dat ik zelf niet gebruik hoef te maken van welk visum dan ook maar als ik naar Nederland op vakantie zou willen samen met mijn wettelijke echtgenote moet iemand anders mijn echtgenote sponseren omdat ik geen ingezetene meer ben van Nederland, dat is te gek voor woorden.

Ik ben van mening dat je deze klachten maar moet gaan uiten bij onze medelanders uit het Atlas-gebergte aan wie we deze strenge regels hebben te danken. De Nederlandse wet mag toch niet discrimineren?? Dus geen verschil tussen Fatima uit de Atlas en Fatima uit Gunung Kidul. En dus ook geen verschil tussen een Nederlander die afkomstig is uit Tietjerksteradeel en een Nederlander die afkomstig is uit het noordAfrikaanse Atlasgebergte.
Trouwens de Belgie-route wordt ook al aangepakt door de Belgen want ze zien ook wel dat ze inmiddels de gateway to heaven zijn geworden voor import van analfabete bruidjes uit het Atlasgebergte die straks gaan verpieteren achter de geraniums.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 15-09-2008 12:06 siebjans wrote:

...

Nee hoor. Je kan van hieruit ook optreden als sponsor. Als je maar een adres in Nederland hebt waar ze de uitgenodigde persoon kunnen ontvangen. De gelegaliseerde handtekening zet je op een formulier t.o.v. de ambtenaar bij de ambassade of consulaat. Legalisatie betekent niets meer dan dat is gecheckt of de gebruikte handtekening je werkelijke handtekening is. Zo is een ambtenaar van de burgerlijke stand gerechtigd een legalisatie te accepteren maar ook de ambtenaar van de ambassade.
Wil je sponsoren (dus garant staan voor de uitgenodigde partij) dan moet je kunnen aantonen dat je over voldoende financiele middelen beschikt om het verblijf van de uitgenodigde partij te kunnen bekostigen. Heeft de uitgenodigde zelf voldoende financiele middelen en geen sponsor nodig, dan moet hij/zij dat ook kunnen aantonen en hoef je dat zelf niet te doen als uitnodigende partij.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 15-09-2008 16:40 dutchguy1000 wrote:

...

Dan neem je iemand anders als sponsor; geen probleem en volkomen legaal. Vraag je ouders of een goede vriend. Ook kunnen je ouders gezamenlijk (als echtpaar) garant staan. Dan moeten ze samen dus 1273,37 euro als inkomen hebben (of 1214,79 excl. vakantiegeld). Daarnaast kan jij de uitnodigende partij zijn en je ouders de "garantstellers". Belangrijkste voor het MinBuZa is dat er wordt aangetoond dat het verblijf van de uigenodigde kan worden bekostigd. Indien ze zelf vermogend genoeg is, kan je zelf de uitnodigende partij zijn en is er geen sponsor nodig.

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Ik ben van mening dat je deze klachten maar moet gaan uiten bij onze medelanders uit het Atlas-gebergte
Voor mij is erg duidelijk dat deze medelanders de hele sfeer bedreven in Nederland op welk gebied dan ook, voor mij is het aller ergste dat ze ook nog eens durven te beweren dat ze Moslim zijn.
Deze medelanders zijn buiten de voor mij persoonlijk verschrikkelijke vliegreis om de grootste reden dat ik geen trek heb om mijn vaderland te bezoeken.
Jan

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 15-09-2008 14:42 Anne Mieke wrote: Een ding is zeker een versoepeling t.a.v. visumverstrekking is er zeker niet.

En hopelijk gebeurt dat ook niet. Er zijn steeds meer Indonesiers die als "gelukzoeker" naar het buitenland willen vertrekken: legaal of illegaal. Legaal is niets mis mee; dat gun ik een ieder van harte (ben er zelf 1 van maar dan in omgekeerde richting). Illegaal......ja accepteer de risico's die er aan verbonden zijn. Dit geldt net zo goed voor de illegale londho 's die hier in RI verblijven. Niet klagen als je wordt gepakt: risk of the game .

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Als je maar een adres in Nederland hebt waar ze de uitgenodigde persoon kunnen ontvangen
Ik heb geen adres in Nederland, wel een correspondentieadres en die mensen zal ik zeer zeker niet lastig vallen.
Jan

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 15-09-2008 16:25 sidia wrote:

...

Staat in de Bali Post.
DUIS niet een paar m, of honderden maar --------------------.

Ik geloof dat graag Sid. M.n. als het om Bali gaat. Al die new age freaks die daar verblijven.....zgn. "spiritueel verlicht" maar wel het gros illegaal werk of business doen.
Afgelopen zondag nog zo'n Bali-ganger ontmoet. Zit al 25 jaar op allerlei visa en doet ook al die jaren al allerlei zaken en "klusjes". Als zo iemand wordt gepakt, geen medelijden mee........

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 16-09-2008 03:22 Tuti & Jan wrote:
Als je maar een adres in Nederland hebt waar ze de uitgenodigde persoon kunnen ontvangen
Ik heb geen adres in Nederland, wel een correspondentieadres en die mensen zal ik zeer zeker niet lastig vallen.
Jan

Dat is je persoonlijke keuze Jan. Maar het kan - en mag - wel.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

52,104,970 topic views - 224,506 posts - 13,535 topics - 16,967 members - last post @ 14-12-2017 06:40 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

93,376,262 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com